روايات

رواية بنت الأسد الفصل العشرون 20 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل العشرون 20 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء العشرون

رواية بنت الأسد البارت العشرون

رواية بنت الأسد الحلقة العشرون

استيقظ اسد شعر بشيء علي صدره نظر لها كانت ملاك نائمه علي صدره فابتسم
صحيت ملاك وافتكرت الي حصل بينها هي واسد واتكسفت جدٱ
اسد بعشق: صباحيه مباركه ياعروسه
ملاك اتكسفت اوي ودخلت في حضنه
اسد بضحك: يعني مكسوفه مني وبستخبي في حضني
ملاك بتكلم وعي في حضنه: امال اروح فين
اسد بحب وضمها ليه اكتر: لا ياقلبي ده مكانك اصلٱ
ملاك وهي حاسه بأمان: عارف يا اسد
اسد وهوا مغمض عيونه ومستمتع براحتها: اي ياقلب اسد
ملاك بخجل: بحب حضنك اوي
اسد وقد حس بخجلها: هوا ليكي انتي لوحدك بس
(ونسبهم بقا كفايه محن لحد كده 😂نراعي ان في ناس سنجل 😂😂)
____________

 

 

في المستشفى عند مريم واحمد
الدكتوره خرجت: للاسف المريضه فقدت دم كتير ودخلت في غيبوبه
احمد بصدمه: اي ازاي
الدكتوره: ذي ما بقول لحضرتك عن اذنك
احمد: طيب انا ممكن ادخل اشوفها
الدكتوره: مافيش اي مانع بس ياريت هدوء وانت عندها
احمد: حاضر ودخل اول ما شاف مريم نايمه وسط الاجهزه دمعه فرت من عينه وكانت اول مره يعيط علي شيء
احمد بحزن: مريم قومي اوعي تسبني اوعي انا ماصدقت لقيتك ياريتني كنت انا مكانك انتي ماتعرفيش انا بﺣبڰ
❤قد اي يلا بقا قومي
مريم صح كانت فقده الوعي لگن ڪانت سامعه گل ڪلامه
مريم حركت ايديها احمد شافها
اﺣمد بفࢪحه: مريم حببتي انتي فوقتي
مريم بتفتح عينيها بضعف شديد
احمد بحب: حمدالله على السلامة
مريم بتعب: الله يسلمك
احمد: مريم انتي فين اهلك وازاي ماحدش سال عليكي لحد دلوقتي
مريم وقد تذكرت شيء وبدأت دموعها تنزل
احمد بحنان: مالك ياقلبي
نظرت له مريم وكأنها لا تصدق ماتسمعه
احمد: ايوا يامريم انا بﺣبک والي انا عملته النهارده ده من غيرتي عليكي صدقني
مريم خجلت اوي منه بعد مافتكرت انه باسها
مريم بتعب: بجد يادكتور احمد
احمد بكل حب: بجد ياقلب احمد وبلاش دكتور دي
مريم بخجل: حاضر يا
احمد: يا اي
مريم بهمس: يا احمد

 

 

احمد قلبه دق جامد لما سمع اسمه منها وكانه لحن يخرج من بين شفايفها
احمد: اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كده
نظرت له مريم
مريم بحزن: مش يمكن لما تعرف حكايتي تسبني
احمد بفزع: اسيبگ انا ما صدقت لقيتگ
مريم بدموعها نزلت وبدات تحكي
(اممم فكرو كده اي السر الي مريم بتكلم عنه وهل فعلٱ يستحق كل هذا)
____________
خالد: ها يا سالم
سالم بضعف: الي عندي قولته
خالد بحزم: فكر كويس ياسالم انت الي تشيل كل القواضي دي
سالم بسخريه: قال يعني هما هيسبوني انا كده بقيت كرت محروق بالنسبالهم
خالد بتركيز: هما مين اتكلم واحنا هنحميك
سالم بسخريه: برضو هيعرفه يوصلو ليا ويقتلوني انا عارفه كويس
خالد بحده: يابني اتكلم الانكار مش هيفيدك
سالم: واي الي يضملي اني لو اتكلمت مش هيقتلوني
خالد: يابني انتي قي المخابرات يعني مافيش نمله هتعرف تدخل هنا
سالم براحه: بص ياباشا انا هقول كل حاجه بس مش خوف منك لا لاني بجد عوزه اعمل حاجه صح قبل ما اموت
خالد بتركيز: اتكلم
وبدا سالم في سرد ككل ماحدث
_____________
يوسف: بابا
سليم: ايو يا يوسف
يوسف بتوتر: بابا انا عوزه احم اتجوز
سليم بفرحه: بجد مين
حنان بسعاده : يانهار الهنا اخيرٱ هفرح بيك يايوسف قبل مااموت
يوسف وهوا بيقبل يدها: بعد الشر عليكي ياست الكل
سليم: مين البنت دي يا ابني
يوسف بحب: ميرا اسمها ميرا
حنان بفرحه: من بكره نروح نخطبها
ملاك وهي نازله مع اسد
ملاك: اخيرٱ ابو الهول اتكلم

 

 

يوسف بضحك: انا ابو الهول والي جنبك ده اي
ملاك نظرت لاسد: ده الهول نفسه
اسد ضربه علي قفاها
والكل ضحك عليهم
سليم: تعالو ياولاد
ملاك جريت عليه لانها حقٱ تحب هذا الرجل كثيرٱ
حنان: وانا ماليش نفس ولا اي
ملاك بحب: انا اقدر انتي الخير والبركه
يوسف حب يغيظ اسد
يوسف: طب وانا يا لوكا
ملاك لسه هتكلم
اسد بغضب: بتقول حاجه يا يوسف
يوسف بخوف مصتنع: حبيبي تسلم
اسد راح مسك ملاك انتي اي اي حد يقولك وانا تجري عليه

 

 

ملاك حبت تناغشه: اله مش بسلم عليهم كفايه انك مش خليني اسلم علي جوه
اسد ضغط علي ايديها
اسد: اتلمي احسن انتي حره من الي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى