روايات

رواية أوقعتني في حبها الفصل السادس 6 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الفصل السادس 6 بقلم آلاء وهيب

رواية أوقعتني في حبها الجزء السادس

رواية أوقعتني في حبها البارت السادس

رواية أوقعتني في حبها الحلقة السادسة

امير: متقلقيش كل حاجه هتبقا تمام
حور : حاضر
امير : تمام بعد اذنك انا
حور: اتفضل
……………………عند بدر
بدر وهو سكران: اهلا اهلا ب القولت له مش عاوز حد يعرف حاجه عني ومش عاوز ازعااج راح بعت لي السكرتيره
امير: بدر اهدا في اي انت ليه بتعمل كده ليه
بدر: بعمل اي ما انا زي الفل اهو
امير: بدر احنا كنا رجعنا وقولنا خلاص ننسا الفات ونبدا صفحه جديده
بدر: انسا ؟! أنسا اي يا صحبي وابدء صفحه جديده ازاي ازااي يا أمير
امير: يا بدر انت لازم ترجع وقف الشركه علي رجلها تاني احنا كدا هنضيع بجد لازم تعمل ال ولدك كان عوزه وال انت كمان بتحلم بيه

 

 

بدر بدموع: والدي؟! ال مات وهو غضبان عليا علي ابنه الضيع كل حاجه
امير: مات زعلان منك عشان ال انت عملته يا بدر سلمت قلبك وعقلك لناس متستهلش تقدر ترجع كل حاجه تاني زي الاول واحسن وهيكون شايفك و هيفرح بيك اوعا تكون فاكر أن عشان الدنيا ساكته كدا يبقا الشركه في امان لا ده اكيد بيضبر لك نصيبه يا بدر لازم ترجع وتبعد عن كل ده لازم تركز في مستقبلك يا صحبي وانا معاك وفي ظهرك ديمان زي ما كنت ديمان لحد ما نرجع كل حاجه زي الاول
بدر: ماشي يا صحبي
……………عند مروان في الڤله
مروان وهو في أيده كاس وسكي وعلي شماله ويمينه بنات : قدامك اسبوع بظبط لو مخليتهوش يمضي علي الورق ده هقدم الشيكات للنيابه واحبسك الفلوس ال كنت بتخدها مني وتمضي عليها وصولات مش قليله يا منير انت سامع
منير: يا مروان بيه عارف والله هو كان خلاص فاضل تكه بس فجاءه اختفي و معرفش راح فين
مروان بتحزير: بقولك اي ميفرقش معايا كل ده اسبوع واحد بس يا منير واحد بس
منير بخوف: حاضر حاضر يا مروان بيه حاضر
……….. … تاني يوم
حور راحت الشركه
امير: حور بسرعه في دوسيه ازرق في مكتب بدر هتيه بسرعه
حور: حاضر
راحت حور المكتب ودخلت
بدر بخبس: بتهيقلي أن لمه موظفه تدخل مكتب المدير بتعها لازم تخبط
حور بخوف وتردد: اا..انا مكنتش اعرف أن حضرتك هنا عارفه أنك مسافر
بدر: امممم وانا هفضل طول عمري مسافر ولا اي مش لازم اشوف شغلي
حور: اا.. ايوه طبعا يا فندم .. انا اسفه بس أمير بيه قالي اجي اجيب دوسيه من هنا و..ومقليش أن حضرتك جيت
بدر: تمام تمام ياله شوفي هتخدي اي وشوفي شغلك
حور : حاضر حاضر
و اخدت الدوسيه وراحت لامير
امير: مالك في اي

 

 

حور: اي.. لا مفيش ..بس هو بدر بيه متغير شوي
امير: هههه ازاي يعني
حور: بيكلمني منغير ما يزعقلي
امير: ههههه مش قولت لك
حور: هو حضرتك اتكلمت معه
قاطعهم بدر: انتو هتفضلو تتكلمو عني كدا كتير
امير: لالا احنا مش فاضيين اصلا وياله انت كمان شوف شغلك
بدر: لا بقولك اي دي شركتي يعني برحتي هههههه
امير: هههههههه حقك طبعا
بدر: ملها دي
حور متسمره في مكانها مش بتتكلم ولا بتتحرك
امير: مش عارف هههه بس الظاهر دي أسر الصدمه
بدر : وانتي مصدومه من اي بقا يا حور
حور: اا..انا لا م..مفيش حاجه
بدر: اها طب تمام انا هروح مكتبي يا أمير .. وشوف لها دكتور ولا حاجه
امير: هههههه حاضر هتصرف
خرج بدر وراح مكتبه
امير: مالك يا حور في اي
حور: هو..هو بدر بيه كان بيهزر معايا انا كان بيتكلم كدا بجد ولا انا بيتهيقلي
امير : امممم لا مش بيتهيقلك بدر مش وحش بدر انسان طبيعي وعادي جدا ودي طبيعته والتغير الوحيد ال بيظهر عليه هو العصبيه يعني تستغربي لمه تلاقيه عصبي وزعلان عشان الشوفتيه ده هو بدر الطبيعي
حور: ياريت يفضل كدا ديمان
امير: هيفضل متقلقيش
………….عند منير
منير: بقولك اي يا سوزي انتي لازم تنجزي في اسرع وقت هو لسه صعبان عليكي ولا اي
سوزان: لا يا منير خلاص خلصت لازم انتقم منه لازم اجيب حقي وحق كسره قلبي
منير : طب ياله يا حلوه بقا عاوزين نخلص من الموضوع ده في اسرع وقت عشان نتجوز ونسافر بعيد عن هناا خالص
سوزان: هانت متقلقش

 

 

…………..في الشركه خلاص الشغل خلص
امير: ياله يا بدر كفايا كدا النهارده انا فعلا عاوزك تشتغل بس مش لدرجه انك تتعب نفسك
بدر: عشر دقائق بس قول انت للناس تمشي وانا هروحي دلوقتي
امير: هههه ناس مين يا باشا كل الموظفين مشيو خلاص معاد الشغل خلص
تخبط حور وتدخل حور فجاه
حور: انا خلصت يا أمير بيه و الورق واقف علي امضه بدر بيه بس زي ما حضرتك قولت
بدر : طيب ممكن تجيبهولي لو سمحتي
حور: ايوه طبعا حاضر
امير : طب انا تعبت انا كدا وخلصت شغلي همشي انا بقا
بدر: ماشي تصبح على خير
حور : اتفضل الورق اهو
بدر : تمام ماشي .. اتفضلي انتي
حور : حاضر
……بعدها بساعات خرج بدر من المكتب عشان يروح
بدر: انتي لسه هنا
حور : ايوه قولت اقعد يمكن حضرتك تحتاج حاجه
بدر بإبتسامه: طب ياله عشان تروحي الوقت اتاخر
حور : حضرتك هتروح
بدر: ايوه
حور: تمام تصبح علي خير
بدر : تعالي اوصلك مينفعش تروحي لوحدك دلوقتي
حور : تمام ماشي
وصلو عند البيت
حور : متشكرا جدا
بدر: عادي مفيش حاجه انا ال متشكر انك قعدتي لدلوقتي عشاني بس مكنش له لزوم
حور: لا مفيش حاجه ده شغلي
بدر : تمام اطلعي ياله
حور : بعد ازنك
……….عند مروان في الڤله
شمس: انت ليه بتعمل كدا ليه

 

 

مروان يمسكها من اديها بقوه: انتي تخرصي خالص سامعه
شمس: حرام عليك اخدت منه حبتته وضمرته وكنت السبب في موت والده عاوز منه اي تاني حرام عليك
مروان بسخريه: اي خايفه عليه
شمس: ندمانه اني سبته عشان واحد زيك
مروان يضربها بالقلم: كنتي حلم حياتي ليه تحبيه هو بقيت اغنه منه واحسن منه في كل حاجه برضو لسه بتحبيه…هههه بس خلاص بدر عمره ما هيبص ليكي تاني يا شمس عارفه ليه عشان انتي ال بعتيه …بعتيه يا شمس
شمس بدموع: ………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أوقعتني في حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى