روايات

رواية أنتي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي الفصل الثالث 3 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي الجزء الثالث

رواية أنتي حياتي البارت الثالث

رواية أنتي حياتي الحلقة الثالثة

عوض…قصدك المدام ما خلاص ما بقتش بت ونفس المعلوم هيرجع علي شان انت مش قد كلمتك يا أمه اخلي حد من الصبيان يعلم عليكي ايه رايك يا حلوه
مروه..بخوف حلاص خلاص انا هتصرف بس هجبلك فلوسك بس
عوض…هههههه ده كان زمان يا ماما
محمد..يدخل عليها الاوضه بغضب انت بتعملي ايه
مروه ..بارتباك بكلم صحبتي
محمد مش وقت صحبتك ده خضري العشا ولا هنتسحر نحنا في يومك ده
مروه …حاضر وتغلق السكه
وتدخل المطبخ وتشتم علي حور
————-في منتصف الليل
جسور.. يدخل الشقه ويلاقي في الصاله كلها شعر يجري عليه ويمسكه ويصرخ حووووو
حور.. تخرج من الاوضه عايز ايه
جسور.. ينظر اليها ايه ده

 

حور.. انت السبب اي حاجه تلمسها انا هقطعها كده ذي شعري
وتملس علي راسها ايه رايك بقيت جميله مش كده مش هو ده اللي انت عايزه( راسها مثل خدها)
جسور.. انت مجنونه
حور… جرب كده والله انا مستعد اموت نفسي والا اكون ليك انت اللي اخترت
حور…تدخل الاوضه وتبكي ليه كده يا جسور ليه وتترمي علي السرير
جسور…يجلس في الصاله ويمسك شعرها ويبكي صح انا السبب من الاول
وينام علي الكنيه وهو خاضن شعر حور
…………في الصباح…….
حور تقوم وتجهز نفسها وتطلع وتلاقي جسور خاضن الشعر تنظر اليه وتفتح الباب وتخرج
بعد مده يقوم جسور ويمسك الشعر ويدخل بيه اوضه ويفتح الدولاب ويخبيه وسط الهدوم بتاعته
ويخرج ويدق الباب علي حور
جسور…حور افتحي الباب حور
جسور..يعطي ظهره للباب انتي لسه زعلانه مني حقك عليا يا ستي حور انتي ليه مش بتردي عليا حور ويخاف عليها ويقوم كسر الباب ويدخل حور حور ويدق بابا الحمام حور وبعدين انا هفتح الباب

 

يفتح الباب وما يلاقيش حد يخرج من الاوضه بغضب
…….في الكليه……
يتصل عليه وائل ايه الجميل سايب المدام لوحده ليه هههههه
محمد…تلاقيه خاف من وشها لمه شافها
شذا….هههههه حبيبي امته تاجي انت وحشتني موت
جسور…يكسر كوبايه القزاز علي الطربزه يده ويخرج بسرعه من الشقه ماشي يا حور برضو عملتي اللي في ضماعك تمام استحملي بق ويركب السياره وينطق بجنون
حور..تجلس بجور منه
منه …ايه اللي حصل انا مش فاهمه حاجه
حور…ولا انا مش عارف غير اني دلوقتي مراته اذاي معرفش
يجلس حولها كل من شذا ومحمد ووائل
وائل…اوعي تكوني صدقتي يا حلو انه اتجوزك علي شان جمالك
شذا…..ده فتره وهيرجع ليه تاني مش كده يا محمد
محمد…اكيد ههههه
يدخل ..جسور .المدرج ويشد حور من وسطهم ويخرج
حور..سبني انت بتوجعني
جسور..بغضب بتخرج ليه مش قولت ما فيش حروج
حور…لا انا هطلع وهروح كليتي انت عايز ايه مني
جسور. يرميها في السيارة وينطق بيها

 

يدخل جسور بيها الشقه وهو حملها علي يده ويفتح الباب ويدخل ويغلق الباب برجله وينزل حور
حور افهمي انا بحبك ومش متحمل الشله تقولك كلمه تزعلي
حور..تضربه في صدره بيديها الصغيره
وانا مش بحبك افهم
جسور.. يضمها بس برضو بحبك ويبوسها علي عنها حور افهمي انا بحبك
حور.. ترميه بعيد ابعد
وتدخل الاوضه وتغلق الباب بمفتاح وتصرخ
جسور.. يكسر الباب ويدخل يلاقي حور ماسكه المقص وعليه د*م
جسور.. بخوف عملتي ايه يا مجنونه
حور.. جرب تلمس حاجه تاني وتصرخ
جسور.. يحملها علي يده ويخرج بيها تصرخ حور وتضع يدها علي عنها اليمين وتبكي
جسور..بخوف عليها اهدي اهدي ويبكي ليه عملت كده بس
حور …انت السبب
يركب جسور السياره ويضع حور بجواره ويمسك يدها ويسوق بسرعه
حور..سيب ايدي والا
جسور…بخوف يترك يدها
يسوق السياره وينظر ليها من وقت لتاني ويضرب في السيارة ويبكي عليها
وسط صراخ حور وعصبيت جسور منها

 

…يدخل.. جسور المشفي وهو يصرخ علي جميع الممرضين عايز دكتوره بسرعه
الدكتور هاتها
جسور.. بغضب قولت دكتوره مش وقتك خلص غور
تاتي دكتوره وتنظر الي حور وتصرخ من منظر الد*م اللي نازل من عنها
جسور… مش وقتك خلص دلوقتي ولو حصل ليها حاجه انا هطربق المشفي عليكم
يجلس في الارض بجوار غرفت العمليات ويضع وشه بين يديه ويبكي
ياتي ليه صديقه ايه مش انت اللي اخترت ده
…….في عرفه العمليات ……
الدكتوره..انتي مجنونه
حور…تقوم من علي السرير ابوس ايك اعملي زي ما قولتلك بس وده معروف عمري ما هنسا
الدكتوره..تصعب عليها حور وتمشي ايدها علي شعرها تمام جهزي نفسك
تقوم حور وتلبس قطعه بلاستك علي راسها
الدكتوره …خدي دول اهو لازوم الشغل ههههه
حور…. تضحك ربنا يخليكي أولادك
الدكتوره…انتي هفضلي هنا كام يوم علي شان العمليه يلا علي شان نلاف الشاش ده
حور…يلا

 

الدكتوره…تلف الشاش علي عنين حور
الدكتوره…حور انا حبيتك وعايز جسور يتعلم الأدب وشايفه في عنيكي الحب وهو الخوف
حور…لا هو تلاقيه حاسس بلزنب بس يا ريت يكون بيحبني يا ريت
بس هو بيرضيى غروره مش اكتير

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضعط على : (رواية أنتي حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى