روايات

رواية أنتي حقي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حقي الجزء الخامس والثلاثون

رواية أنتي حقي البارت الخامس والثلاثون

رواية أنتي حقي
رواية أنتي حقي

رواية أنتي حقي الحلقة الخامسة والثلاثون

ندا.. بصوت عالي ونبره بكاء اهي اهي ممكن افهم في ايه وليه بتعمل كده معايا ليه تسبني شهر في الحاله دي وتفهمني انك ميت ليه هنت عليك يا نمر هنت عليك وانتا شايفني قدامك بموت بلحياه ليه ده لو عدوك ما تعملش في كده حرام
نمر… بصوت باكي ندا اهدي واسمعيني
ندا.. وهي تقوم من علي السرير لا انا مش هسمع حد ويا ريت تتفضل من هنا ولا اقولك انا اللي ماشيا وتمسك في طرف الفستان وتخرج من الاوضه
ابراهيم.. ندا بنتي اسمعيني بس مش كده الكلام اخد وعطا
نمر.. وهو يجري خلفها
بدر.. اهدي. يا ابني سبها دلوقتي تهدي وبعدين نبقا نشوف حل معاها
كمال.. بصوت عالي بس يا بابا هي معاها حق ليه يعمل كده هي بشر برضو
نمر.. وهو لا يريد الكلام مع احد

 

 

جاسر.. وهو يمسك يد نمر ويخرج من الاوضه تعالي معايا دلوقتي
نمر.. انا بحبها ومش كان بايدي كونت عايز اتاكد انها بتحبني ولا هو تعود عليا وبس
مدثر… بس انتا غلطان يا نمر مش بطريقه دي
نمر… وهو يبكي بس هي تسمحني
مدثر… كله خير ان شاء الله
نمر.. بقلق هي فين دلوقتي
مدثر.. اهدي انتا دلوقتي وانا هشوف هي راحت فين
ندا.. وهي تجري في الطرقه ولا تسمع لي احد
زينب.. بنتي استنى بس
اشرقت.. وهي تجري خلف ندا ندا استني مش كده
ندا.. وهي تنظر خلفها اشرقت وتجري عليها وتترمي في حضنه شغتي عمل فيا ايه شفتني كان عايش وسبني اتعذب وابكي ولا صعبت عليه مره وهو كان علي طول قدامي
زينب .. وهي تاتي اليهم وتنهت من الجري
ليه كده يا ندا حرام عليكي انا ست كبيره مش حمل كده
ندا.. انا اسفه والله بس مش قادره اقعد في مكان هو في ده طول الوقت كان بيتسلي بيه
زينب .. ام عبدالله استني يا بنتي مش كده واهدي ونحنا نتاكد الاول وبعدين نحكم
اشرقت.. اهدي يا ندا ونحنا ناخد حقنا بهدوؤ
عبدالله.. العب عليك العوض ومنك العوض يا نمر هي امه اسمها ايه
ندا واشرقت..في صوت واحد ما عرفش
عبدالله.. مش مهم هو دلوقتي في زمه الله ادام اشرقت هانم هي اللي هتمسك الموضوع
اشرقت.. وهي تتحرك براحه الي عبد الله قصدك ايه يعني انا بعمل ايه ده انا حتا كيوت خالص وتبربش بعتيها
عبدالله.. وهو سرحان فيها صح
ندا.. اخلصو مش وقت كلام انا عايز امشي من هنا
اشرقت. وهي تنظر الي عبدالله ولا انتا شوف ليك مكان تقعد في
عبدالله… بجد احمدك يا رب ويجري بعيد وهو علي العكاز
جاسر.. وهو يرا عبد الله

 

 

جاسر.. مدثر شوف مال عبدالله
مدثر.. حاضر ويذهب بسرعه الي عبدالله
مدثر.. عبده اننا رايح فين
عبدالله.. الحمدلله انا حت براءة
مدثر.. مش فاهم
عبدالله… اصال في الحرب العالمين الاربع هتقوم
جاسر.. وهو ياتي وممسك في ايده نمر
جاسر.. ايه في
عبدالله. وهو ينظر الي نمر هههههه الحرب هتقوم
جاسر.. حرب ايه وعلي مين
عبدالله.. وهو يضحك هههههههه علي نمر ويضحك بشده اصال اشرقت وندا دلوقتي في البيت عندي ورموني انا بره هههههه مسكين يا نمر
نمر قال ده انتا مش هتحصل قطه هههههه
جاسر. ومدثر وعبدالله ووليد وفارس بضحكو بشده علي نمر
جاسر.. فارس باشا
فارس.. بغصب.. اخرس يلا ويضرب جاسر بلبكس
مدثر.. انتا بتعمل ايه ويمسك فارس من البدله
جاسر.. وهو يمسك يد مدثر خلاص يا مدثر مش وقته خالص دلوقتي
مدثر… بس
فارس .. وهو يمسك جاسر.. ليه بتعمل كده ليه
جاسر.. انا خفت عليك منها بس والله
فارس.. بدون تفكير بس انا حبتها
مدثر… 😂هههههه استحمل بقا والبس يا كبير
فارس .. وهو ينظر الي الجميع تعالو معايا
نمر.. لا

 

 

فارس.. ما تزعلش مني يا نمر يا صاحبي انا اول واحده تقولي لا كانت ندا وبصراحه افتكرت اني بحبها بس اول ما شفت اشرقت عرفت ان ندا محرد اعجاب مش اكتر
نمر.. ويمكن اشرقت اعجاب بردو ايه عرفك انك بتحبها
فارس… عرف من ساعه ما شفتها بتهزر مع جاسر وبعدين زعلت منها وهي سابت البيت وبعدين عرفت انها مع جاسر ومدثر بسرحه كونت ناول اموتهم
مدثر.. وهو يضع يده علي رقبته اخس عليك يا فرستي
جاسر.. قابل بقا
الجميع يضحك عليه
ويذهب الجميع مع فارس
…………… عند ندا……..
اشرقت.. وهي تسير في الصاله نحنا لازم نعرف مين خطط لنمر علي الخطه ذي
ندا… بس هو ليه يعمل كده
زينب.. استني يا بنتي عوزين نعرف هو ليه يعمل كده
يدق الباب
ندا… ده اكيد هو
زينب.. وهي تقوم استني انتا انا هفتح الباب
نيره.. ازيك يا خلتي
زينب.. اهلا وسهلا بيك يا بنتي نورتي البيت اتفضل حضرتك
اشرقت.. دي نيره
ندا… بغصب . دي تلاقي نمر بعتها وتقوم انا هدخل جوه سلام
نيره.. وهي تمسك يد ندا.
نيره.. وهي تبكي انا اسفه يا ندا سمحيني يا اختي
ندا.. بس انتي مش غلطانه الغلط عند نمر
نيره.. لا انا اللي غلطانه مش نمر
الجميع انتي ازاي
نيره الحكايه
………………………………….. فلاس باك
بعد خروج الدكتور والجميع من الاوضه يقوم نمر ويمسك نيره من رقبتها عايزة تموتيني يا حيوانه
نيره. ههههههه بس ايه رايك في ندا
نمر… بزعل بس
نيره.. اعمل نفسك ميت
نمر.. انتي اتجنن ولا ايه
نيره.. اعمل نفسك ميت كده وكده بس

 

 

نمر… ليه
نيره.. وشوف ندا بتحبك ولا لا
نمر.. انتي اتجنن ولا ايه ندا دي بنتي دي انا اكبر منها لا يمكن تكون بتحبني ولو بتحبني هيكون حب اخوي بس
نيره .. افهم بقا ندا مش بتحبك حب اخوي ندا بتحبك الحب التاني حب الاحواز حب العشاق اجبهالك ازاي دي يا ربي
نمر… لا لا يمكن
نيره.. ماشي تمام لمه تروح من ايدك نوبه تقول يا ربت اللي جره ما كان
نمر… هعمل بس لو شفت ندا بس بتبكي هقوم
نيره.. لا اوعي تقوم انتا سامعه ولا لا
………………………… عود من الفلاش باك
اشرقت.. وهي تدور حول نيره وايه تاني يا معلم
نيره بخوف وانا اللي قولت ليه يعمل قادر ويروح يتقدملك
ندا.. ايه يعني هو كمان كان قادر
نيره.. بزعل اه
ندا… وموضوع الفلوس ولاختلاس
نيره… كانت كدبه انا قولت لو ندا وفقت علي الجواز تهتكون مش بتحبك
اشرقت.. وهي تضرب يدها في بغض وبعدين
نيره… وهو المجهول المعلم جمعه
ندا…بصوت عالي بس كفايه كده
اشرقت.. وهي تتسخب من جمبهم وتاتي بعد قليل وتاتي من خلف نيره وتربطها بلحبل
نيره .. بخوف ايه ده
اشرقت.. استني انتي بس عليا
ندا… بس يا اشرقت
اشرقت.. لا لازم تلاقي حل للي هيا عملته ده وتخلي نمر يعترف بحبه
نبرة.. بخوف انا عندي حل
اشرقت.. ايه هو
ندا.. تنتحر
ندا.. ايه

 

 

اشرقت… ازاي يعني
نيره.. فكيني انتي بس وانا هعمل ليكم حل فظيع بجد
اشرقت.. بت انتي انا مش مطمنه ليكي
نيره.. والله لو ما عجبكم الحل ده اعملو اللي انتو عيزينو فيا
ندا.. خلاص يا اشرقت سبيها
نيره.. تقوم بسرعه تعالي معايا وتدخل الاوضه
نيره.. نايم انتي
ندا.. تنام علي السرير
نيره تنظر الي نيره في مطهر هنا او اي حاجه حمرا
زينب.. لا
نيره…وهي تجري علي التلاجه خلاص هاتي دي
زينب.. دي صلصه
نيره.. وهي تسكب علي ندا وعلي هدومها
نيره.. اعملي ميته تمام وطلعي منه القديم والجديد
وانتي يا زفته اتصلي علي عبدالله
اشرقت.. ليه ما اتصال علي جاسر
نيره.. يوه الجميع عند فارس ولا لازم فارس يغرف انك رحتي منه ولا اخدو انا الواد مز والله 😘
اشرقت… نييييره ابعدي عن الواد احسن ليكي انتي فاهمه ولا لا
نيره.. يوه خلاص مطبقين علي بغض
تتصل اشرقت علي عبدالله
عبدالله.. دي اشرقت بتتصل
فارس.. وهو يقوم ويقول بعضب ويمسك التلفون وتتصل عليك ليه في ايه بنكم
نمر.. مش وقته حد يرد عليه
فارس .. وهو يفتح الاسبيكر وبصوت واطي رد
عبدالله.. الو

 

 

نيره.. اتسهوكي يا بت
اشرقت.. عبده الحقني يا عبده اهي اهي
عبدالله.. بخوف مالك يا اشو فيكي ايه
فارس.. وهو يغمض علي يده ويضرب في وجه
ويمسك التلفون
نمر.. بخوف استر يا رب
اشرقت.. ندا انتحرت وانا خايفه ومش عارفه اتصرف معاه
نمر.. ندا ويجري من البيت
فارس .. استنا انا جاي معاك
عبدالله.. خدوني معاكم
فارس.. اخرس انتا
عبدالله.. وهو يضع يده علي وجه مكان الضربه ويسكت
جاسر. ومدتر وهم يضحكو عليه يلا ببنا نحنا
ويذهب الثلاثه مع بعض
نيرة.. اول ما ياجو اكيد فارس معاهم تجري وتبكي علي عبد الله انتي فاهمه ولا لا وتقولي عبده بسهوكه
اشرقت بخوف.. بس انا بخاف من فارس ده لمه بتعصب بيبه زي الطور
نيره…. خلاص سبيه لغيرك وتغمز بعنها
اشرقت.. اتلمي يا جزمه
ويضحك ندا واشرقت ونيره وزينب
زينب.. استر يارب منكم انتو التلاته
يكسر الباب نمر ويدخل جري ويصرح ندا فين
نيره .. الباب يا حيوان
تخرج اشرقت ندا جوه اهي اهي هي انتحرت
نيره.. الحق يا نمر
يدخل فارس.. وير اشرقت بتيكي في حضن نيره
نيره. اهو فارس استني كده
يدخل خلفه عبدالله وجاسر ومدثر
نيره.. يلا عبدالله جيه
اشرقت.. وهي تنظر الي فارس وتجري
فارس وهو يفتح يده ليها
اشرقت عبده ندا يا عبده نده
فارس.. وهو يمسك اشرقت من يدها ويجرها خلفه وبدخل بيها الاوضه
عند… ندا

 

 

نمر.. وهو يجري عليه ويخصنها ويبكي سمحيني يا ندا انا غلطان وحقك علي راسي ويخضن وجهها بيده ويبوسها من خدها وراسها ويديها انا اسف اعملي أي حاجة بس بلاش تسبيني ويبكي سمحيني ونبي وقومي ما تعمليش فيا كده انا من غيرك اموت اهي اهي
ندا.. بعد الشر عليك
نمر.. بفرحه يخضن ندا ويبكي سمحيني ونبي وقومي
ندا.. شفت الفرق ايه انا ما قدرتش اشوفك دقيقه بس زعلان وانتا سبتني شهر
نمر.. وهو يبوس علي يدها انا اسف قومي واي عقاب انا راضي بيه بس تكوني معايا وفي خصني
ندا.. اي حاجه
عند اشرقت وفارس
اشرقت.. ابعد عني بفا انتا ايه سبني انا عايزة عبده وتتجه الي الباب
فارس.. اخرسي بقا ويمسك ندا انا هسكت بطريقتي الخاصة ويبوس اشرقت
اشرقت.. وهي مصدومه من طريقه فارس😮
فارس.. اشرقت مالك
اشرقت.. انتا عملت ايه يا حيوان
فارس.. لو سمعت صوتك هعيد اللي عملته تاني
اشرقت.. وهي تضع يدها علي وجهها
في الخارج عند عبدالله وجاسر ومدثر
نيره . وهي تنظر الي عبد الله
نيره.. تبع مين المز ده

 

 

جاسر.. ولا خد اتفضليه ما يغلاش عليكي
نيره تعاله يلا
عبد الله… وهو يحري خارج البيت لا ابعدي عني
زينب. ههههههههه خليكي وراه
نيره.. تعاله هنا والله ما انا سيباك
الجميع هههههههه
💞💞💞💞تمتّ بحمد الله 💞💞💞

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى