رواية أقدار طفلة الفصل الثاني 2 بقلم كوكا أشرف
رواية أقدار طفلة الجزء الثاني
رواية أقدار طفلة البارت الثاني
رواية أقدار طفلة الحلقة الثانية
في معسكرات القوات الخاصة
حازم :خلاص ياامير بقي انت من ساعة المهمة دي بقالك شهر وانت حابس نفسك في المعسكر حتي مابتنزلش الاجازة واعد تدور ورا منظمة الموت الاسود دي
امير:مهو مش انا اللي افشل في مهمة انا كان نفسي سجلي يبقي ١٠٠ % مفيهوش غلطة وبعدين ياعم بتقولي انزل انزل فين بس لأمي اللي هتجبلي بنت خالتي الملزقة وتسيبها اعدة ٢٤ ساعة عندنا بلبس غريب ال يعني بتغريني ولا ابويا اللي مش بشوفه عشان مشغول في مكتب المحاماة بتاعه والصبح في الجامعة فكك
حازم : ابوك كلم عمك اللواء محمود ينزلك اجازة والدتك بتقول وحشتها وهو خلاص كتبلك الاجازة يلا هننزل كلنا واحتمال كبير نسافر كلنا اسبانيا نغير جو عاملكم برجرام تحفة البت منة كمان شبطانة تخرج مانت عارف بنت عمك الزنانة😂
أمير: هقولها علي فكرة
حازم : لا وحياة امك مش ناقص نكد هي قايمة بالواجب
وبعد ذلك ذهبو الاثنين للاجازة
في مكان في اليابان وبالتحديد في مسبح ملئ بالورود تجلس فتاة مسترخية وبجانبها فتاة يابانية ولكن تتحدث العربية بطريقة جيدة فصحي وعامية كحال شخص تعلم العربية جديد
ميكا : اوك يا كي بقالك شهر تقريبا تتحدثين عن هذا الوسيم
كي: هو مش وسيم اوي ياميكا انا شوفت رجالة كتير اوسم منه لكن في سحر وهيبة بتشدني ليه حتي نبرة صوته غريبة
ميكا : اوك عرفتي عنه ايه
كي: اسمه أمير ظابط مصري وبيحاول يكشفني بقاله شهر هههههههه شئ ممتع لما تلاقي حد بيلف حواليكي ومش شايفك ولا عارفك بس انتي شايفاه كويس وبتوديه للمكان اللي انتي عاوزاه
ميكا : وانتي ناوية علي ايه
كي : مش عارفه بس عاوزة العب زيادة معاه يعني مثلا عرفت من الي بيراقبه انه مسافر اسبانيا بكرة وانتي عارفة انه الموضوع جه في وقته دا ميعاد نزولي اسبانيا انتي عارفة ان بحب اروح الريف اللي هناك واشوف الأطفال
ميكا : ايه حكايتك واهتمامك الشديد بالأطفال
كي لم ترد عليها وصمتت
في نفس الوقت دخلت فتاة وانحت ثم قالت بالياباني
والدك الملك يريدك اميرتي كي
كي باليابانية: حسنا
ثم قامت من المسبح وارتدت مئزرها وذهبت
في صباح اليوم التالي وبالاخص علي متن طائرة متجهة الي اسبانيا
أمير يجلس بجانب حازم ومنة : عجبكم القرف دا اديني نزلت زي ماقولت شوفت اهي ماما سحبت معاها مايا اوف ماله المعسكر بس حتي العسكري حسنين سحنته احسن منها ١٠٠ مرة
حازم ومنة يضحكون بصوت عالي
حازم بعد أن تمالك نفسه من الضحك: خلاص اديك اعد بعيد عنها ولما نوصل اسبانيا انت بتعرف تتكلم اسباني كويس حاول تتوها وتخلع منها
أمير: ان شاء الله ياخويا
تم هبوط الطائرة بسلام في مطار اسبانيا
يوسف وهو زوج اخت منة وابنة عم أمير الاخرى تيسير
يوسف : يلا ياجماعة هنطلع علي الفندق نرتاح النهارده وبكرة هنطلع علي منطقة لاريوخا نحضر احتفالات حصاد العنب بيعملو شوهات حلوة
أمير: لا اطلعوا انتو علي الفندق انا رايح لاريوخا من دلوقتي قال كلامه وهو ياخذ حقيبته ومن ثم فر هاربا
مايا وهي تتحدث الي خالتها : شوفتي ياانطي مش كان اخدني معاه
يسرا: معلش حبيبتي احنا نطلع دلوقتي ننام ونرتاح من السفر عشان بشرتك مترهقيهاش اوك ونروح سوا بكرة
مايا علي مضض: اوك
في صباح اليوم التالي ذهبوا المجموعة والمكونة من حازم وزوجته منة واختها تيسير وزوجها يوسف وعلي صديقهم وزوجته مي وهي صديقة منة وتيسير وابنة خالتهم ويسرا والدة أمير وزوجها والد أمير سليم واخت أمير عبير وبالطبع مايا
حازم : ولا ياعلي فين أمير بقي مش عارف دور علي اي جروب بنات هتلاقي جنبهم هههههه
يسرا : علي فكرة أمير ملوش في الكلام دا هو مش بيجري ورا حد
علي : لا ياطنط ماهما اللي بيجرو وراه هههههههه
يسرا نظرت لها باستعلاء ورحلت
علي بصوت منخفض بجانب حازم ويوسف : ياستار يارب ولية شبه الطاووس الله يكون في عون أمير
حازم ويوسف اخذو يضحكون
وبعد بعض الوقت كان الكل يجلسون على طاولة كبيرة في مكان ومن حولهم اراضي العنب وفي منتصفهم قدر خشبي كبير جدا ملئ بالعنب
أمير: كمان شوية المفروض هيطلعو أجمل واحدة تبتدي رقصة علي العنب وبعدين تطلع وراها كل البنات وبعدين الرجالة ممكن تشاركهم
مايا: بيبي هنرقص سوا يرضيك حد غريب يرقص معايا
عبير: ايوة انتي مالك ومال الرقص بيقولك أجمل بنات انتي ايه علاقتك بالموضوع
انفجر الكل من الضحك
مايا بغضب : ليه ياحبيبتي شايفاني لابسة كعب كوباية شبهك ولا تخينة شبهك
يسرا : بس يابنات عيب كدا عبير اعتذري لمايا لأنك انتي اللي غلطتي فيها
أمير: نعم تعتزر لمين ماتقول حاجة يادكتور سليم
سليم وهو يمسك بهاتفه ولم يرفع عينيه : دا شغل عيال مليش فيه ثم إن انا اصلا ماشي دلوقتي عشان لازم ارجع مصر مقدرش اعد اكتر من كدا لان وصل المكتب قضية مهمة لازم اتابعها
أمير: ايوة مانا بردو استغربت انت جيت معانا ازاي لا اتفضل حضرتك
وفي هذه الاثناء يمسك بالميكرفون رجل كبير في السن ولكن بنيته كشاب في الثلاثينات ليرحب بشخصية هامة وصلت الي القرية والكل يصفق لتظهر حسناء ترتدي الزي الاسباني وهو فستان اسود اللون وواسع من الخصر وبه فتحة الي مافوق الركبة وهي ذا شعر اسود فحمي طويل وثقيل جدا الي اخر خصرها وترتدي حذاء ذو كعب عالي لتتقدم والكل يصفق وبجانبها شخص وسيم ليلتف كل من على الطاولة وتتحدث اول واحدة تيسير
تيسير: كنتي بتقولي ايه بقي يامايا عاوزة ترقصي شايفة ياماما القمر اللي ظهر ياام شعر محنتف انتي
مايا بغيظ : شايف ياميرو
أمير وهو كالمغيب وينظر الي الفتاة : اه قمر اوي ايه دا بجد الواحد حاسس ان الجو بقي حر اوي ثم نظر الي مايا وقال : ومكتوم مكتوم اوي
صعدت الجميلة الي المسرح وسلمت علي الكل فهي ليست غريبة عنهم ثم صدحت أنغام موسيقي اغنية bailando لانريكي
وأخذت الفتاة تتمايل باحترافية علي الموسيقي بالرقص الاسباني المعروف والكل يصفق ويصيح
وبعد ذلك قام أمير من مكانه وقال : لا بعد اذنكم بقي دوري
وذهب سريعا ودخل وشاركهم وفي أثناء التفاف الفتاة له ليمسك بها من خصرها وينظر لعيونها ويكملون الرقص فكان أمير ماهر بالرقص الاسباني
وبعد انتهاء الأغنية اخذ يدها وجري الي الأشجار القريبة
ملحوظة بس لو حد قال أمير ازاي معرفهاش فاهنعرف ازاي في الأحداث
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أقدار طفلة)