روايات

رواية أقدار طفلة الفصل الثالث 3 بقلم كوكا أشرف

رواية أقدار طفلة الفصل الثالث 3 بقلم كوكا أشرف

رواية أقدار طفلة الجزء الثالث

رواية أقدار طفلة البارت الثالث

رواية أقدار طفلة
رواية أقدار طفلة

رواية أقدار طفلة الحلقة الثالثة

تحدث أمير: انا أمير ما اسمك
لترد الفتاة : كيان
أمير: اسم جميل من أين انتي كيان
كيان : اليابان
أمير: لكنك لاتملكين شكل اليابانيين
كيان: لاني من مصر ولكن تبناني ابي ياباني
أمير: مش معقول انا كمان مصري بتتكلمي عربي صح
كيان بضحك : ايوا بابا لما اتبناني كان عمري ١٢ سنة يعني بعرف عربي ومصري كويس
انت شغال ايه اممممم استني lwill guess انت مغني او موديل صح
أمير بضحك : لا انا شغلي بعيد اوووي عن اللي بتقوليه دا انا ظابط
كيان: اممم مش لايق عليك نبرة صوتك وجسمك يخليك مغني او موديل
ابتسم أمير وقالها : انتي عندك كام سنة شكلك صغير جدااا
كيان : ١٨ سنة
أمير: وجاية هنا ليه وواضح انك معروفة اوي هنا
كيان : ايوة انا تبع جمعية خيرية للاطفال مشتركة فيها بنروح كذا بلد من ضمنهم اسبانيا وكمان انا بدرس في جامعة طوكيو والجمعية دي تبع الجامعة بتاعتي
أمير وهو ينظر لها ولتفاصيل وجهها بابتسامة

 

 

كيان : what
أمير بضحك : لا مفيش حاجة ايه رايك تيجي اعرفك علي اصحابي
كيان : اوك وانا كمان اعرفك علي صاحبي هو معايا
أمير: صاحبك دا ايه بويفريند وكدا
كيان : لالا just friends
أمير: اه تمام طيب يلا
ذهبو سويا الي طاولة اصدقاءه وأهله
أمير بضحك: احب اعرفكم كيان مصرية يابانية
الكل رحب فيها الا يسرا ومايا
يسرا : ازاي يعني
مايا بنظرة مشمئزة : شكلها وشكل عيونها ياانطي مش زي اليابانيين
كيان : لاني مصرية بابا اتبناني من ملجأ في اسكندرية
مايا بشماتة : اه لقيطة يعني
الكل تنحلها وبالاخص كيان اللي وشها احمر وقامت جريت وهي في طريقها قابلت صديقها واخدها واخذها بعيد
أمير: انتي غبية ايه الأسلوب القذر دا
مايا : انت بتشتمني عشان واحدة لقيطة ياعالم جاية منين
أمير: اخرسي انا ماشي قبل ماامد ايدي عليكي
في صباح اليوم التالي الكل طلع من المخيمات والاكواخ اللي نامو فيها لقو الأطفال بتلعب كرة وكيان وصديقها و بعض من سكان القرية بيجرو ورا الكرة
نزل أمير وذهب بااتجاهها
أمير: انا اسف والله
كيان بابتسامة: مفيش مشكلة تلعب كرة
وظلو يلعبون كرة ثم ذهبو لتناول الفطور
أمير: انتي اعدة اد إيه في اسبانيا
كيان : اسبوع
أمير: طيب بقولك ايه هو مش انتي تبع جمعية خيرية للاطفال
كيان اومأت بنعم
أمير: طيب ايه رايك تنزلي مصر في أطفال كتير محتاجين المساعدة
كيان اختفت ابتسامتها وردت بجفاف :لا
أمير استغرب : ليه ياكيان ووشك اتغير ليه بصي انا هقولك واتمني تجاوبيني بصراحة انتي نزلتي مصر من ساعة ماوالدك اتبناكي
كيان : لا

 

 

أمير: انتي كانو بيعاملوكي في الدار دي بطريقة مش كويسة
ابتلعت كيان لعابها ونظراتها المضطربة صدقت له حدسه
أمير: بصي انا اتعلمت حاجة ان الانسان لما بيخاف من حاجة لو فضل مستسلم للخوف دا بيفضل يكبر جواه لغاية لما يتحول لمرض فالحل ان يواجهه وبعدين انتي مش هتنزلي اسكندرية هننزلي القاهرة وكمان ياستي انا هكون معاكي اعتبريني المرشد الخاص
ضحكت كيان كثيرا ونظرت له وجدته ينظر لها بعمق
أمير : وكمان انا ماصدقت لقيت العيون الخضرا دي كأني تايه في حديقة واسعه
كيان بابتسامة: موافقة
امضى أمير وكيان الاسبوع برفقة بعض في اسبانيا ثم سافرو الي مصر بداخل الطيارة
أمير: امال صاحبك سامر دا فين
كيان : رجع طوكيو تاني
أمير: اممم احسن بردو
ابتسمت كيان
هبطت الطائرة بسلام الى ارض مصر
كيان : هنزل في فندق ايه انا مش اعرف حاجة في القاهرة
أمير: ياللهوي علي الرقة مش اعرف 😍
عبير بضحك علي خجل كيان : لا يا كيكو انتي تيجي تقعدي معايا في اوضتي
أمير: حبيبة قلب اخوكي والله
يسرا : ايه دا مش كنتي بتقولي انك مبتحبيش حد يقعد معاكي في اوضتك
انحرجت كيان
عبير وهي تحتضن كيان : لا دي عشان كانت عود القصب مايا مش الفراشة الجميلة دي
اصطحبهم أمير الي الفيلا الخاصة بهم وحين دخولهم
اللواء محمود وهو برفقة سليم : انت يابغل من بكرة تروح المعسكر وبعدها لمح كيان فامال علي أمير وهمس له : مين القمر دا
أمير: دي كيان وحياة الجمال اللي شوفته دا سيبني اعد اجازة اسبوع كمان دي ضيفة
اللواء محمود: ماشي عشان الضيافة بس
عبير : يلا بعد اذنكم هاخد كيان ترتاح
وبعد ذلك قضوا اسبوع يوميا يتقرب أمير من كيان اكتر وكيان تتعلق به اكتر
وفي يوم مايا وهي تتمشي بحديقة منزلها ظهر شاب اجنبي بملامح اسيوية وكمم فمها وتحدث باللغة العربية الفصحى: لا تصرخي لا اريد اذيتك اريد صالحك
مايا اومأت
الشاب : ادعي يوكي

 

 

مايا : عاوز ايه مني
يوكي : اسمعي انا صديق لكيان واحبها كثيرا منذ ٣ سنوات وعلمت ان هذا المدعو أمير يتقرب منها الان انا راقبتهما منذ أن كانا في اسبانيا وقد علمت انك مغرمة به أيضا
بلعت مايا رييقها
يوكي : انصتي الي هل تريدين ان ترحل كيان وتغادر من هنا الي الأبد فأومات مايا وهي تنظر له بشك
سوف اسدي لك معروفا بخطتي سوف تتزوجين من أمير
فرحت مايا كثيرا وقالت : ايوة انا مستعدة اعمل اي حاجه عشان أمير يتجوزني ويحبني بعمري مهأذيه
يوكي : لا يوجد أذى لاحد انصتي الي هذه الطريقة
وبعد أن قالها كانت مايا قلقة جدا ولكن قالت : ماشي انا موافقة
ياتري ماهي الخطة ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أقدار طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى