رواية أسر قلبي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ندى رأفت
رواية أسر قلبي الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية أسر قلبي الجزء الثاني البارت الثاني
رواية أسر قلبي الجزء الثاني الحلقة الثانية
فجأه نزلت الانسه على ركب واحده وطلعت ورده كانت معاها وقالت : تتجوزني ……..
أدهم بصدمه : إيه دا…
الانسه بحزن : يبقى مش موافق يوووه ..بقاا طب انا هعمل ايه دلوقتي ..يا ربي ..وقعدت تعيط…وقعدت في نص الشارع ..ورم”ت الورده
أدهم بأستغراب من كل الي بيحصل قال : انتي كويسه يا انسه …
الانسه بحزن وعياط : مش انت مش وفقت عليا ..يبقى امشي ..بقاا انا هتصرف …
أدهم: تتصرفي على ايه .. ووافق ايه..انتي مجنو”نه ..فجأه قامت البنت وضر”بته بالقلم …وقالت : انا ..عاقله ..متقوليش ..كداا فجأه..شد”ها أدهم ليه بعصبيه وقال بغضب : انتي قد الي انتي عملتيه دا دلوقتي ..
الانسه بخوف : ااه قده ..انت مش تخوفني علفكره …وبعدها ابتدت تعيط جامد وقالت : اصل هماا ديما ..بيقولولي ..مجنو”نه ..متزعلش ..لاني عملت كداا ..اسفه …
سابها أدهم بغضب وقال : هما مين الي بيقولولك ..دول ..وبعدها نادى على الشوفير ..
جاله الشوفير بسرعه وقاله : نعم يا باشا ..
أدهم: خد المجنو”نه ..دي على المصحه العقليه ..أصلها محتاجه تتعالج ..
فجأه نز”ل قل”م على وش أدهم تاني
الانسه بعياط جامد : انا ..مش مجن”ونه بقاا انا مش مجنو”نه … وقعدت تنط زي الاطفال وتقول بعياط جامد: ياريتني ما قولتلك ..تيجي ..تجوزني ..
أدهم وخلاص فقد اعصابه وعنيه بقت حمراء من كتر الغضب مس”كها جامد وقال بزعيق : مش انتي كنتي عيزاني ..اتجوزك …ماشي هتجوزك ….وفضل يشد”ها معاه العربيه ..
وهي فضلت ..تعيط …وركبها ووصل بيها الفله ..بتاعته …
ودخلها ….
الانسه بعصبيه وعياط : ابعد عني ..بقاا ابعد ..يا ماما ..تعالي خديني …
أدهم بزعيق : يا سناء …
سناء جت بسرعه : نعم يا باشا ..
أدهم بعصبيه : خدي دي ظبتهالي ..كدا ..عايزها على سنجه عشره ..علشان هكتب عليها انهارده…
الانسه : لاااا وقعدت تخب”ط رجليها في الأرض بغضب ..وقالت : مش عايزه ..انا دور على حد تاني ..انت و”حش تقولي مجن”ونه ….زيهم ..
سناء : دي باين عليها مجنونه يا باشا ..دي تيجي في عمر ٢٠ سنه كدا وبتتكلم..زي الأطفال…هتتجوزها ازاي دي …
أدهم بعصبيه : انتي تشوفي شغلك هناا وبس ..من غير ما تسألي ..انتي فاهمه ..وبعدها سابها ..ومشي ..
سناء بغضب : عملتي ايه للبيه علشان يبقا عصبي كدا يا شيخه منك لله ..بس انتي الي هتندمي انا مالي …
وبعدها ..قالت : يلا تعالي ….
الانسه : انا مش جايه حته ..
سناء : تعالي يا ماما …
الانسه : قولت مش جايه حته …
سناء بنفاذ صبر : انا كان مالي ومال الشغلانه دي يا ربي ..وبعدها طلعت بيها على فوق بالعافيه …
عند أدهم….
دخل يطمن على ابوه في اوضته …
واول ما دخل …
قال : بابا ..انت لسه صاحي ..وراح ب”اس إيده…
والده : هاا عملت ايه …
أدهم: متقلقش يا بابا …كله تمام …انا خلاص اتقر”بت من بنت اخته علشان اوصله وقريب جداا هخلص منه ..ومن ماما الي هربت معااه .. وسبتني لوحدي مع انا كنت لسه صغير .. وسبتك مع انت كنت بتح”بها ..مبقاش أدهم فارس السيوفي غير لما اعمل كداا وهتشوف هخلصك من العيله دي واحد واحد ..بس خليك مبسوط ..
فارس بخبث وقال بتأثير مصطنع : بس خلي ..بالك من نفسك..يا بني ..وانا هبقى في ضهرك …متقلقش …
أدهم: عارف يا والدي ..ومتقلقش انا مظبط كل حاجه …
فارس : ربنا يحميك يا ابني ..الا قولي ايه صوت الصري”خ والعياط الي سمعته بره دااا ..
أدهم بتوعد : لااا دي واحده ..هعرفها مقامها كويس ..
فارس بطيبه مصتنعه : حرام عليك يا ابني ..
أدهم: متقلقش نفسك انت بحاجه وخليك مرتاح ..
فارس : انا مرتاح طول ما انا شايفك يا ابني …
أدهم : وانا بردوا تصبح على خير يا بابا …
فارس : وانت من اهله يا حبي”بي …
في ..اوضه سناء …
سناء بغضب : يا بنتي بقاا حرام عليكي اركزي ..شويه .
الانسه بعياط : خليني ..اهرب ارجوكي بقااا عايزه اهرب..
سناء :تهربي از.. وقبل ما تكمل كلامها ..بصت على بلكونه الاوضه بخبث وقالت : طب بصي ..انا هخليكي ..تهربي ..
الانسه بفرحه : بجد ..
سناء فتحت زجاج البلكونه …وقلتلها..ن”طي من هناا
الانسه بفرحه : ماشي …
وطلعت على السور وقالت : ههرب ..هيييه ………………………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسر قلبي الجزء الثاني)