روايات

رواية أحمد وملك الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية أحمد وملك الفصل الثالث 3 بقلم ملك يسري

رواية أحمد وملك الجزء الثالث

رواية أحمد وملك البارت الثالث

رواية أحمد وملك الحلقة الثالثة

محمد: واى اللى يخليه مستحيل ي حضرة الظابط.
احمد بتوتر: ملك لسة بتتعلم وكمان لسة صغيرة.
سهير مرات عمه بسخرية: صغيرة اى دى 20 سنه اهى.
احمد: اه صغيرة ي مرات عمى.
سالم: مين ي بابا طيب.
محمد: فارس صاحب احمد ابنك وهو جاى باليل وهيقضى معانا اسبوعين وهو وملك يتعرفوا على بعض.
احمد بعصبية: دا انتو متفقين على كل حاجة بقاا وانا اخر من يعلم.
محمد وبص ل ملك: اى رايك ي عروسة.
احمد بصلها بغضب ملك اتوترت وفضلت تبص لكل اللى قاعدين وهى بتفكر.
ملك واتنهدت: موافقة ي جدو اللى حضرتك تشوفه.
احمد رفع حاجبه وبصلها بغيظ وسابهم وخرج برا وملك طلعت تجرى على فوق والبنات وراها.
محمد وبص ل سالم بخبث: والله ل اربيه.
سالم وضحك: خد راحتك على الاخر.
ملك بخوف: شوفتوا كان بيبصلى ازاى.
سلمى: اخويا لو مش قتلك النهاردة يبقا مش اسمى سلمى سالم.
نور بتفكير: بس هو اعترض لى.
رقية: دا كان شوية وهيطلع نار ف وشنا كلنا.
ملك بتوتر: عادى اخته.
سلمى حدفتها ب المخدة: بس ي هبلة انا اخته اهو لو كان الموضوع دا اتقال ليا مكنش اعترض.
ملك بهدوء: اول حاجة احمد بيحب كاريمان ف عصبيته دى اكيد مش مبررها الحب تمام علشان دماغكوا مش تسرح بعيد وتانى حاجة كل واحدة تروح على اوضتها تتخمد انا عايزة انام.
رقية بغمزة : ماشى ي عم سي فارس بتاعك جاى بكرا.
ملك بعصبية: رقية غورى من وشى.
البنات خرجوا بيضحكوا وهى قامت مسكت فونها ترن على احمد راح مكنسل وقفل فونه.
ملك بخوف: ربنا يستر عليا.
سليم: نور عايزك.
نور بصت ل رقية بخوف.
رقيه: روحى متخافيش.
نور هزت دماغها ومشيت ورا سليم.
سليم وحمحم: انا اسف متزعليش.
نور بدموع: انت كل شوية تزعقلى.
سليم ومسح دموعها: حقك على عينى ي حبيبي.
نور بصدمة: هااا.
سليم ابتسم ومسك ايديها حط شيكولاه ومشى وهى فضلت واقفة مكانها.
الفجر اذن وملك صلته واحمد لسة مروحش كل دا وهى خايفة عليه جربت ترن تانى الفون مقفول.
ملك بخوف: هيكون راح فين بس دا ياربى.
شوية وشافته داخل من البوابه خرجت تشوفه وقابلته على السلم.
ملك: انت كل دا ف…… قاطعها ونى بيشدها وراح دخل اوضتها وقفل الباب.
احمد: ممكن افهم وافقتى لى بفكر من بدرى ومش لاقى اجابة بتحبيه.
ملك بدموع: لا والله.
احمد بعصبية: يبقا وافقتى لييييي.
ملك: مش ممكن يبقا كويس وكمان علشان جدو ميزعلش.
احمد وقرب منها: انتى هبلة هو فستان ولا شنطة دا جواز فاهمة يعنى اى زفت جواز.
ملك وعيطت: انت بتزعقلى لى.
احمد بغضب: يووووه كل لما اكلمك كلمتين تعيطى بصى دى حياتك وانتى حرة تصبحى على خير.
سابها وخرج وهى فضلت تعيطت لحد ما نامت.
تانى يوم الصبح.
كلهم قاعدين يفطروا وملك كل شوية تبص ل احمد اللى مش مهتم ب وجودها اصلا.
محمد: عمر.
عمر بإنتباه: نعم ي جدى.
محمد: عيلة خطيبتك جايين النهارده علشان نتكلم على معاد الفرح.
عمر اتنهد وهز راسه وبص ل سلمى اللى بصتله بحزن وسابت الاكل وقامت.
محمد: ملك شوية وفارس جاى.
ملك بتوتر: ماشى ي جدو.
احمد: بابا انا ماشى بكرا.
سالم: لى هو مش انت اخدت اجازة.
احمد: ايوا بس عندى مهمة واستدعونى.
محمد ببرود: وهترجع امتى.
احمد: لسة مش عارف.
ملك: عن اذنكم.
كلهم قاموا وكل واحد بدأ يشوف بيعمل اى.
ماجد: انا مش موافق على جوازة ملك معرفش اى اللى ف دماغ ابوكى.
سامية: وانت مش موافق لى بقا.
ماجد: البت حلوة حرام ف ظابط عمره مش مضمون وتانى حاجة دى وارثة قد كدا لى تتجوز واحد غريب ياخد كل دا.
ساميه بصتله بشك وهو لاحظ دا.
ماجد ب طيبة مصطنعة: ي حبيبتى ملك انا بشوفها زيها زى نور و عمر وبخاف عليها هى بقت يتيمه بدرى وخايف تبقا كمان ارملة بدرى.
سامية بدموع: صعبانه عليا اوى ي ماجد.
ماجد وحضنها: يبقا نشوف مصلحتها وانتى كلمى ابوكى علشان انا مينفعش.
سامية هزت دماغها وهو ابتسم بخبث.
ملك جاية تنزل حد مسكها لحد اوضة.
ماجد بخبث: عايزة تتجوزى وتمشى دا بعينك مش هتمشى غير لما اخد كل اللى انا عايزه فاهمة.
ملك بخوف: ابعد عنى ابعد هقول ل احمد.
ماجد بغضب: جربى كدا تقوليله هقتله واقتلك فاهمة هقتله.
ماجد سابها وهى طلعت تجرى على اوضه احمد دخلت من غير استأذان احمد كان بيلعب ضغط اول لما شافها كدا قام بخوف.
احمد بقلق: ف اى.
ملك حضنته بخوف: يالا نمشى من هنا ونبى يالا.
احمد وشدد من احتضانها: مالك بس ي حبيبي ف اى.
ملك وصتله بخوف: هيقتلك هو قالى كدا هو هيقتلك بص امشى انت امشى انا مش مهم امشى وحياتى عن….. قاطعها احمد وهو بيقبلها بحب بعد عنها لما حس انها هديت.
احمد بصوت هادى: اهدى وفهمينى ف اى.
ملك وخبت نفسها ف حضنه وبدات تحكيله على كل حاجة.
احمد كان متعصب بس فضل حاضن ملك وهو بيحاول يهديها.
ملك وبعدت عنه بس لسة ف حضنه يعتبر: هنمشى صح.
احمد وبصلها بطريقة هى استغربتها وهو كمان.
احمد وبعد عنها: بصى اخرجى دلوقتى روحى اوضتك واقفلى ومتخرجيش غير لما حد يكون عايزك وانا هتصرف.
ملك هزت راسها بخوف.
احمد ابتسم ومسك ايديها وخرج وصلها لحد اوضتها ودخلها وقفل الاوضه.
بعد صلاه الظهر كان فارس وصل وسلم على الكل واحمد بيبصله بغيظ وفارس لاحظ.
ملك نزلت وسلمت على فارس وقعدت جمبه واحمد منزلش عينه من عليهم لحد ما قاطعهم دخول شخص.
احمد بإستغراب: كاريمان..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحمد وملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى