روايات

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الفصل التاسع 9 بقلم سجدة محمد

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الفصل التاسع 9 بقلم سجدة محمد

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الجزء التاسع

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) البارت التاسع

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2)
رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2)

رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2) الحلقة التاسعة

لَم تنتهي الحڪاية بَعد..
غدًا تطير العصافير إلى الفِردوس، غدًا نلقى الأحبّة
مُحمدًا وصحبه، وذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيم..”)❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌻”””.
الفصل التاسع من الجزء الثاني و الأخير.
كيان ” ديدا هي مامي هتيجي امتي
فريده ” بكرا تقريبا ليه
ادهم ” عشان اكلم بابكي في موضوع ان احنا نكتب الكتاب و نعمل فرح ولا زفت نرجع انا و كيان تركيا و تفضل في جمعتها
فريده ” فكره حلوه والله مش انتوا كدا كدا هتستقروا هناك
كيان : اها
سليم ” و يوسف كمان عاوز يكتب كتابه
ادهم ” عقبالك
سليم و هو ينظر الي فريده ” ي رب
ادهم” هو انت هتخلص دراسه امتي
سليم ” دي اخر سنه
ادهم بخبث ” هانت يعني خلاص و نشوفلك عروسه
سليم ” العرايس كتير
نظره له فريده بغضب
سليم بأبتسمه ” بس انا مستني ستهم كلهم هي تحن بس
بعد مرور يومين عاد مراد و معه ساجي من دهب

 

 

كانوا يجلسون جميعا في الجنينه
مراد ” هااا عاوزين اي
ادهم ” بصراحه ي عمي
مراد ” هو انا كام مره هقولك متقوليش ي عمي هااا
ادهم” اقول اي طيب
مراد بأستفزاز ” قولي ي مراد باشا
ادهم ” حاضر ي مراد باشا
مراد ” اخلص عاوز اي مش فاضلكم انا
ادهم ” بصراحه عاوز اكتب كتابي علي كيان
مراد بجديه ” يا ابني هو انت لحقت
ادهم ” انا جاهز مفيش حاجه نقصاني و بعدين اي اللي يخلي كيان تنقل جامعتها و حياتها هنا و بعدين ترجع تنقلهم هناك تاني و احنا كدا كدا هنعيش هناك
مراد” منطقي بردك
ادهم ” خلاص نكتب الكتاب بقي
مراد ” خلاص الاسبوع الجاي
ادهم بفرحه ” شكرا اوي
سليم ” مبروك
ادهم ” الله يبارك فيك
قام مراد و هو يرد علي هاتفه ” ايوا ي جاسم
جاسم” اخبارك ي عم عامل ايه
مراد ” تمام انت عامل اي و الواد تميم اخبار اي
جاسم ” ما انا بكلمك بخصوص تميم
مراد ” خير حصل حاجه
جاسم ” لا خير خير هو عاوز يخطب ي سيدي
مراد ” طيب مبروك
جاسم ” ما هو بصراحه عاوز يخطب بنت اخوك تاج
مراد ” و الله انا لو عليا موافق بس هشوف أبوها و اشوفها
جاسم ” خلاص تمام شوفهم و رد عليا نحدد معاد نيجي فيه
مراد ” خلاص تمام
️يدفء المرء ب حضنَ الاحبهَ .♥️👥

 

 

طلع مراد الي غرفته
كانت ساجي تجلس علي الاريكه و تقرأ كتاب
أغلقت ساجي الكتاب و وضعته بجانبها
مراد و هو يجلس بجانبها و يضع رأسه علي فخذيها ” وحشتيني
ساجي بضحك ” هو انت لحقت انت يادوبك نزلت خمس دقايق قولي بقي ادهم كان عاوز اي
مراد ” ما انتي بتوحشيني حتي و انتي في حضني ادهم ي ستي عاوز يكتب كتابه علي كيان و بعدين يخدها و يسافر
ساجي” طيب و دراستها
مراد ” هتكمل دراستها عادي هو اصلا عاوز يخدها دلوقتي بدل ما تقعد هنا و تنقل دراستها هنا و كدا
ساجي ” معه حق اصلا هناك احسنلها وبعدين اللي مطمني ان ادهم بيحبها
مراد ” سيبك بقي من ادهم و كيان و ركزي معايا
ساجي ” ما انا معاك اهو
– ماذا لَو التقينا
ماذا سَيحدُث ؟
هل سَألمس وجهكَ
اتأمل عيناكَ
وأن تتلاقى عيني بعَينكَ
لمُدة طويلة و أقضي معكَ
وقتاً طويلاً ، و أشعر بغزوكَ
– غزو ؟
نعم غزو احتل كياني و قلبيِ
كادت عيناكَ تقتلني
تمنيت لو إنني اقبلها كثيرًا
نعم كثيراً أشعر بأنني مصاب بكَ
بكَ انتَ.♥️📜
عند فريده كانت في الاسطبل دلف سليم
سليم بعصبيه ” وبعدين بقي
فريده ” في اي
سليم” انتي هتفضلي كدا كتير
فريده ” كدا ازاي يعني
سليم” فريده متستهبليش
فريده ” في اي
سليم ” في اي بحبك و عاوزك و انتي عارفه كدا بتهربي ليه بقي
فريده و هي تطعم الحصان ” انا مباهربش
سليم ” طيب بصي كدا في عيني
فريده و مازلت علي وضعها ” فكك مني ي سليم

 

 

امسكها سليم و سند ظهرها علي الحائط ” قولت بصيلي
فريده ” عاوز مني اي
سليم ” عاوزني ولا لا
فريده ” انت عارف
سليم ” طيب قوليها
فريده ” بحبك ي سليم ارتحت
وضع قبله علي شفتيها ثم ابتعد
نظرة له بصدمه ثم ضربته في صدره
سليم ” في اي ي مجنونه
فريده بعصبيه ” انت استحلتها انت واحد قليل الادب اصلا و تركته و ذهبت
سليم بفرحه ” وربنا مجنونه انا حبيت مجنونه
ثم اتجه اللي اعلي
كان مراد يجلس و تجلس ساجي علي ركبتيه و تلف يدها علي عنقه
مراد ” هو انتي بتحلوي كدا ليه
ساجي بضحك ” أوحش يعني
مراد ” لا مش قصدي بس حلوتك زايده وبعدين انا مقدرش علي الحلاوه دي كلها
ساجي بضحك ” احلو براحتي
مراد ” تحلوي احلوي بس البسي نقاب بقي
ساجي ” لا ي شيخ
مراد ” آه والله اي رأيك تلبيسه
ساجي” هو حلو و انا بحبه جدا بس مش هينفع عشان شغلي
مراد ” مش مهم الشغل
ساجي ” لا طبعا شغلي مهم انا مش هسيبه احنا متفاقين علي كدا
مراد ” خلاص اهدي اهدي من غير عصبيه طيب اتحاجبي ما انتي بصراحه مش هينفع تفضلي ب لبسك كدا
ساجي ” افكر
مراد” أنا مش عاوز اغصبك علي حاجه بس هو فرض عليكي من ربنا
ساجي” حاضر
مراد ” أجمل حاضر دي وربنا
ثم جاء ليضبع قبله علي فمها قطعه صوت الباب
مراد ” مين الفصيل دا
ساجي بضحك ” قوم شوف
قام مراد و فتح الباب
مراد ” عاوز اي ي زفت

 

 

سليم ” فريده .
مراد ” فريده مش هنا وبعدين عاوز منها اي
سليم ” اتجوزها جوزني بتك
مراد ” انت اتهبلت يبني في اي
سليم ” اه بتك جنانتني
مراد” سليم والله ما فاضي ل لعب العيال دا
سليم ” ي خالي انا بتكلم بجد انا عاوز اتجوز فريده
مراد ” خلاص تعالي اخطبها الاسبوع الجاي مع تميم و تاج
سليم ” هي تاج هتتخطب و مين تميم دا
مراد ” ابن واحد صاحبي اه انا قولت ل عمك و هو موافق انهم يجوا
سليم ” بس انا عاوز كتب كتاب علي طول
مراد ” غور يلا من هنا
سليم ” ي خال والله بتكلم جد نعمل كتب كتاب علي طول وبعدين نبقي نعمل فرح بعد ما هي تخلص
مراد ” اشمعنا يعني
سليم ” بتك مجنونه و بحالات يعني ممكن بعد ما نتخطب تاني يوم تغير رأيها و ترميلي الدبله في وشي و تسافر عادي
مراد ” والله معاك حق ديدا مجنونه و تعملها خلاص نبقي نشوف
بعد مرور اسبوع اتفق الجميع علي خطوبت تاج و تميم وكتبوا أيضا كتبهم و تم كتب كتاب فريده و سليم و ادهم و كيان و مليكه و يوسف و تم تحديد فرح ادهم و كيان
بعد انتهاء حفل خطوبه تاج و تميم كانوا يجلسوا جميعا في الجنينه بعد ذهاب الضيوف و تميم و والديه
زين” يعني كلكوا بقيتوا مرتبطين و احنا الاتنين اللي سناجل بائثين
مالك ” والله معاك حق
ادهم ” بس يلا منك ليه
كيان” اي رأيكم نعمل فرح جماعي
سليم ” والله فكره حلوه نعمل فرح كبير كلنا مع بعض
ادهم ” آه والله هيبقي حلو خالص
فريده ” لا انا مش عاوزه اتجوز

 

 

سيلم ” نعم يختي
فريده” مش عاوزه اتجوز
سليم ” علي اساس انك اي دلوقتي
فريده ” متجوزه بس مش عاوزه اعمل فرح بقي و نتجوز بجد
سليم ” هو اي اللي بجد ولا هزار بس ي فريده جنان ونبي
كيان ” انتي اي مشكلتك دلوقتي ي ديدا
فريده ” مشكلتي ان عاوزه انتبه ل شغلي و دراستي مش عاوزه يبقي عندي مسئوليات تانيه
سليم ” ي حبيبي مش هيبقي عندك لي مسؤوليات تاني و انا اكيد مش همنعك من شغلك ولا دراستك ب العكس انا هكون واقف جنبك دايما و لو علي الأطفال بعد ما تنتهي من دراستك عادي
كيان ” اهو معندكيش حجج بقي
فريده ” اوكي موافقه
تاج ” و انا موافقه
و مليكه” و انا بردك موافقه
و يوسف” انا معنديش مانع
سليم ” خلاص تاج تشوف تميم و لو كدا فرحنا هيبقي الاسبوع الجاي
جات ساجي و مراد من خلفهم ” فرح مين الاسبوع اللي جاي
ادهم ” احنا قرارنا نعمل فرحنا كلنا في يوم واحد مع بعض
ساجي ” معاك انت و كيان الاسبوع الجاي طيب هما جاهزين اصلا
سليم ” انا شقتي جاهزه في القاهره عشان الجامعه هناك
و يوسف ” و انا جاهز
تاج ” و انا هشوف تميم بس
مراد بضحك ” بيفكروني بينا

 

 

ساجي” آه لما اتجوزنا كلنا في يوم واحد
بعد مرور يومين اتفقت تاج مع تميم و وافق الجميع الي الفرح
كانوا كلهم في الاتيليه يختارون فساتين الفرح
فريده و هي تنظر علي الفساتين ” انا مش عارفه انت مستعجل ليه مش كان زماني مصممه فستاني بنفسي علي مزاجي
سليم ” معلش ي روحي بقي و بعدين في فساتين حلوه اهي
اختارت فستان ودلفت كي تراه
ثم طلعت و هي تقول ” اي رأيك ي سليم
نظر لها بصدمه ” الله يخربيتك اي دا
فريده ” فستان و بعدين حلو اوي عجبني
سليم” فستان اي ده قمي-ص نوم
كان تردي فستان عاري من الظهر و به فاتحه من عند الصدر
سليم” ادخلي غيري الزفت دا حالا
فريده بعناد ” لا عجبني
سليم بعصبيه ” مش وقت عاند دلوقتي اخلصي
دلفت فريده و هي تتمتم ب كلمات غير مفهومه
بعد وقت ليس بقليل اختارت كل من الفتيات فستان و رواحوا
بعد مرور اسبوع يوم الفرح كانوا جميع النساء في الفندق كي يجهزون
كان جميع الفتيات يجلسون و كل منهم تضع لها ميكب ارتيست الميك اب
معادا فريده تجلس علي الاريكه بعصبيه
ساجي” ي فريده قومي اخلصي الوقت هيتأخر
فريده ” مش عاوزه اتجوز تفهموا بقي انا مش عاوزه اتجوز
ساجي بعصبيه” فريده مش ناقصه جنان قومي اخلصي
فريده بعناد ” لا انا عاوزه ارجع تركيا مش هتجوز
ساجي بهدؤ مصطنع” طيب انتي اتخنقتي مع سليم هو زعلك و عملك حاجه
فريده ” لا بس مش عاوزه اتجوز
ساجي بزعيق ” مش ناقصه جنان و دلع انا زهقت
عفاف ” اهدي ي بتي

 

 

ثم قامت و جلست بجانب فريده و مسكت يدهها
عفاف بحنان تراه فريده لأول مره ” عنك ما اتجوزتي لو مش بتحب بتحبي الواد سليم اخلي يطلقك حالا
فريده ” بس انا بحبه
عفاف بأبتسمه ” طيب مش عاوزه عاد
فريده و هي تتكلم بصوت منخفض ” انا خايفه يتغير بعد الجواز
عفاف بضحك ” هبله تقومي تسبيه وبعدين لو بيحبك صوح مش هيتغير شوفي ابوكي متغيرش مع امك ليه عشان عاشقها ي بتي
فريده ” يعني هو مش هيتغير
عفاف” لا مش هيتغير وبعدين خليه يزعلك أكده و انا اطخهولك علي طول قومي بقي عشان تتزوقي و تبقي عروسه قمر
فريده و هي تضع قبله علي وجنتيها ” حاضر ي عفاف ي عسل
عفاف” والله انتي اللي كيف السكر
فريده و هي توجه حديثها ل ميكب ارتيست ” اتفضلي انا جاهزه
ساجي ” سبحان من مغير الأحوال
مسك ” عفاف شكلها حنت ل بناتك ي ساجي
ساجي” باين كدا ربنا يهديهم الاتنين
بعد عددت ساعات انتهوا جميعا
دلف الشباب كي يأخذون الفتيات
سليم و هو ينظر اللي فريده ” اي الجمال ده
فريده ” حلو
سليم ” اوي يعني عيونك لوحدهم يسحروا كمان تزوقيهم لي بتعملي فيا كدا
ضحكت فريده ” طيب يلا
عند ادهم ” ملاك نازل من السما قمر اوي مشاء الله
كيان بخجل ” ميرسي
عند مليكه
يوسف ” ي روحي اي الحلوه دي
مليكه” حلوه بجد
يوسف ” تنجنيني
مليكه ” شكرا
تميم ” ابقي فكريني انقابك

 

 

تاج ” اشمعنا يعني
تميم ” عشان محدش يشوف الجمال دا كله غيري
اتجه مراد الي ساجي كانت تردي فستان من اللون البيج مقفول و جميل للغايه و عليه حجاب اول مره ترتديه
ساجي ” اي رأيك
مراد ” قمر الحجاب حلو اوي عليكي ي روحي مشاء الله
ساجي ” بجد
مراد ” آه والله انتي اللي محليه الحجاب مش هو
ساجي” طيب يلا
و اتجهوا جميعا اللي القاعه
كانت كبيره للغايه و يجود بها ناس كثيره جدا كانت رائعه جدا
فريده و هي تقوم
سليم ” رايحه فين
فريده” هرقص
سليم ” عشان اكسرلك رجلك اقعدي مكانك اوعي تقومي من هنا
فريده ” اوففف هو من اولها قرف كدا
نظر لها سليم
بعد عددت ساعات ما بين تهنئات الجميع لهم و رقص البعض و فرح الجميع
دلف عمرو دياب
و هو يغنني
فريده بصدمه ” دا عمرو دياب انت بحبه اوي
سليم ” انا غلطان اني جبته حبك برص
فريده و هي تضحك ” انت اللي جيبتوا بجد
سليم ” اه عرفت من كيان انك بتحبيه
فريده و هي تحضتنه ” ميرسي اوي
سليم و هو يمد له يدها” تسمحيلي ب الرقصه دي
قامت فريده و رقصت معه (سلو) و انضم لهم كيان و ادهم و و تاج و تميم و مليكه و يوسف
و مراد و ساجي
عند كيان و ادهم ”
كيان ” ادهم
ادهم ” نعم ي روحي
كيان ” بحبك اوي
ادهم ” و انا بعشقك ي اجمل كوكي في الدنيا

 

 

عند فريده
سليم ” ديدا
فريده ” نعم
سليم ” مبسوطه
فريده ” اوي اوي عارف انا الصبح كنت هفركش الجوازه دي
سليم ” دا ليه دا
فريده ” كدا طلبت معايا بقي بس رجعت في كلامي شكلي عشقتك ولا اي
سليم بضحك” مجنونه انا حبيت مجنونه
احتضنها و لف بيها و هو يقول احبببت مجنونه
عند مراد
ساجي ” مراد
مراد ” ي عمره
ساجي ” انا بعشقك
مراد ” وانا بموت فيكي ي احلي حاجه في حياتي
ساجي ” اي اكتر حاجه بتحبها فيا طيب او شدتك ليا
مراد بضحك ” بقالي 15 سنه بحبك جاي تسأل السؤال دا دلوقتي
ساجي” قول بقي بكل رخامه
مراد ” بصي ي عمري انا بحبك كلك علي بعضك بحب كل حاجه فيكي بس اول حاجه شتدني ليكي سمارك سمارك دا حلو اوي حاجه غريبه كدا شدتني
من الاخر كدا انا عشقت سمراء فاتنه.♥️

 

 

رساله علي لسان كل بطل
مراد ” الحب الحقيقي هو حتي لو الشخص دا بعيد عنك هو عايش جواك حبه لي قلبك موجود حبوا بجد و حافظوا علي الناس اللي في ايدكم الدنيا غداره قادره تبعدهم عنكم في ثواني
ساجي ” مش كل حاجه بتحصل غصب عننا هي شر لينا ب العكس ممكن تكون دي احسن حاجه حصلت في الدنيا و تكون عوض ربنا لينا ♥️
فريده ” الناس كلها مش زي بعض فيهم ناس كويسه و بيحبوا بجد اختاروا انتوا بس الناس الصح
كيان ” الدنيا بسيطه جدا مش مستهله خناق ولا فراق ولا بعد عن بعض العيله هي أهم حاجه في الدنيا حبوا اهاليكم و متزعالهمش في ناس نفسها أهلها يكونوا معاها ♥️
تمت.📜♥️

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة (عشقت سمراء 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى