روايات

رواية اختيار القدر الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية اختيار القدر الفصل السادس 6 بقلم جنات بدر

رواية اختيار القدر الجزء السادس

رواية اختيار القدر البارت السادس

اختيار القدر
اختيار القدر

رواية اختيار القدر الحلقة السادسة

نظره رحاب لنور بغضب وقالت البنات دول يروح لابوهم انا مش حمل اربي بنات حد
قالت نور بحزن شديد وانا ما طلبتش منك يا ماما تربي بناتي انا بناتي هشتغل وهصرف عليهم ومش عايزه اي مساعده من اي حد
نظر ايوب لرحاب بخابه امل وقال اهلي بتقوليه ده انت عارفه بتقولي ايه
ردت عليها النور بحزن وقالت خلاص يا بابا ما فيش داعي للكلام انا بناتي هصرف عليهم وهكون قد مسؤوليتهم وهشتغل للنهار بس عشان اوفر ليهم عيشه كويسه مش هحتاج لاي حد وربنا يعينه ويقدرني على تربيتها
دخل الدكتور لا يطمن على حاله نور بعد ما فحصها وقال الحمد لله استاذه نور انت كويسه وتقدري تخرجي لو حابه النهارده
ابتسمت نور بحزن وجالك شكرا يا دكتور
الدكتور وقال العفو ده شغلي وراح سايبهم ولا خارج من الغرفه
سعدي النور تغير هدومها يا هانم عقبال ما راح اخلص الورق واجي
قالها ايوب وخرج
كان قاعد احمد وسرحان بيفكر في وضع نور وبناتها وبعدين قال لنفسه انا ليه بفكر فيهم ممكن يكون عشان البنات صعبانين عليا
وبعدين بدي يتكلم مع خياله وقال يمكن تكون بتحب نور رد احمد وقال لا طبعا انا اعرفها منين عشان احبها انا يمكن بس صعب عليا البنات وحبيت اساعدهم مش اكتر
دخلت ام احمد وسالت مالك يا حبيبي بتكلم نفسك في حاجه في الشغل صعب ولا في مشاكل
ابتسم احمد بحب وبعدين اتنهد وقال لها يا ست الكل ما فيش حاجه بس في حاجه كده شغله تفكيري
مسدد ام احمد على شعر وقالت خير يا حبيبي فيه ايه لو في حاجه مضايقاك او تعبان قول لي يا حبيبي انا امك برده
تنهد احمد بتعب وقال ما فيش حاجه يا ست الكل بس ادعي لي ادعي لي الفتره دي عشان انا محتاج لدعاكي
ردت ام احمد وقالت ربنا يصلح حالك يا حبيبي ويريح قلبك يا رب ويروق بالك…….
عند نور كانت خرجت من المستشفى ووصلوا البيت ابوها
دخلت نور غرفتها والبنات دخلوا معها واحد قبل الباب على نفس ها وقالت يلا يا حبايبي ناموا انتم اكيد تعبانين
نظرة اسيل لنور ببراءه وقالت ماما احنا مش هنرجع تاني عند بابا صح وهو مش هيض^ربك ثاني يا ماما صح
ضمه نور اسيل لحضنها وقبلت جبينها وقالت ما تخافيش يا حبيبتي من هنا ورايح ما فيش اي حاجه تخوفك ماما هتحميكم وهتجيب لكم كل اللي رواية اختيار القدر بقلم جنات بدر بنحبه وهتامن ليكم عيشه كويسه وهاديه ما فيهاش اي ازعاج او ض^رب او اهانه
قبلت كنزي خد نور وقالت انا بحبك قوي يا ماما ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي انت استحملت كثير قوي عشان خاطرنا احنا
حضانتهم الاثنين وقالت ربنا يخليكم ليا يا رب
اسيل ماما انا هقابل صاحبي اللطيف امتى اصل واحشني قوي
نظره لها نور بحيره وقالت ما اعرفش يا اسيل يا حبيبتي ويلا ناموا بقى عشان بكره عندكم روضه
عدى خمس شهور بدون اي تغيير
نور اطلقت من حسن والبنات استقرت حياتهم ونور كانت بتشتغل وتعبانه وامها طبعا ما خللش من كلامهم اللي بيسم البدن عشان بناتها ان هي مش عايزاهم يقعدوا معها وعايزه توديهم لابوهم وكانت نور رافضه
واحمد طبعا بقى صحبه مع اسيل وكنزي وبيقي يومه ما يعديش بدونهم بقى لازم يشافهم يزورهم ويجيب لهم العاب ويجيهم يعني بقى يعوضها عن وجود حسن
وحسن طبعا خدت الدنيا وملذيتها ونسى بنات ونسوا مصاريفهم ما بقيتش يسال فيهم حتى
اما عن وضع نور واحمد في احمد بقي مشدود لنور وبيقي بيقرب منها وحب العيشه معاها رواية اختيار القدر بقلم جنات بدر ومع بناتها بس نور كانت دايما الرفضه فكره انه حد يدخل حياتها تاني كفايه اني جرب مره وما لقيتش حاجه وكفايه نظره الناس ليها
وفي يوم نور كانت راجعه من الشغل
وقفها صوره شخص بيقول لها لو سمحتي
التفتت نور للصور وكان صوت احمد نزلت لها بعدم استوى وعاب وقالت استاذ احمد اتفضل حضرتك
ابتسم احمد وقال طيب بلاش القاب دي يا استاذ كفايه احمد
اتكلمت نور بصرامه عشان في وضعها ده ما ينفعش اي حد يتكلم عليها “حضرتك عاوز حاجه
ابتسم احمد بلاش زق انا هتكلم بس لحظه
بعدين اتنهد وقال بسرعه نور تتجوزيني
احتلت الصدمه ملامح نور وبعدين قالت بغضب طلب حضرتك مرفوض””

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اختيار القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى