روايات

رواية رسالة قدر الفصل التاسع 9 بقلم لارين كمال

موقع كتابك في سطور

رواية رسالة قدر الفصل التاسع 9 بقلم لارين كمال

رواية رسالة قدر الجزء التاسع

رواية رسالة قدر البارت التاسع

رواية رسالة قدر الحلقة التاسعة

تالين: لو سمحت عوزه اقابل احمد محمد الهادي
-تمام اتفضلي
كانت تالين قعده متو’تره وخا’يفه من مقابله احمد بس كانت لازم تقابله لاخر مره فاقت من شرودها علي خبط الباب
احمد: انتي اي جابك هنا
تالين بصتله والد’موع ف عيونها: جيت عشان اشوفك لاخر مره
احمد: تشوفيني لي يعني منا هطلع وهجيلك قريب جدا يجميل وساعتها محدش هيقدر ياخدك مني
تالين اتجاهلت كلامه وتهد’يده: احمد انت كنت بتحبني بجد
احمد: لي السؤال دا
تالين: رد عليا معلش
احمد: ايوا كنت بحبك ومكنتش بضحك عليكي
تالين: انت كداب انت كل كلمه قولتهالي كنت بتكدب فيها ووعودك كلها حتي انت كدبه ف حياتي لي عملت كده ولي طلعت و’حش اووي كده لي اكتشفت دا متاخر وبعد اي بعد متخطبنا كمان ازاي عرفت اسامحك زمان ازاي عرفت انسي خيانتك* ليا ولعبك بمشاعري ازاي نسيت معاملتك ومفتكرتش انا حياتي كانت مترتبه لحد ما انت ظهرت فيها تاني والمره دي كنت ضحيه رهان ولعبه وسخ* منك ومن صحابك
احمد بصدمه: لعبه اي
تالين: تالين اتكلمت بكسر’ه: اي مترهنتش عليا انك هترجعني عشان تكسر’ني وتو’جع قلبي والاهم اني ابقي تحت رحمتك وتحت عينك احمد
بسببك نفسيتي تعبت ومزالت بتتعب كل مفتكرك
احمد فضل يبص ليها وساكت لكن تالين لمحت ف عيونه دموع: اي مترد سكت لي
فاكر لما كنت صغيره لقيتك ف مره زعلان ساعتها معرفتش اعمل حاجه غير اني اواسيك كنت عوزه اخفف عنك خنقتك وتعبك بأي شكل قولتلك انا نفسي اخبيك ف قلبي واطير بيك بعيد بهروبي بعيد وانت ف قلبي هحميك وهخفف عنك قلبي بيتك وقت متتعب* وتبقي محتاج تهر’ب من الدنيا فاكر فاكر كلامي، نسيت صح كملت بانهيا’ر احلامنا راحت فين وعودنا وكلامنا وحياتنا وعمرنا يااحمد كل دا راح فين انت فضلت مصمم تكسرر* فيا وانا معرفش السبب بس مش هقدر اقولك حاجه غير ان ربنا يسامحك ويهديك وانا مش هتمنالك اي حاجه وحشه* كل الي متمنيااه منك انك تسبني اكمل حياتي من غير متاذ’يني بتمني تفوق وتفتكر اني عمري مقصدت او’جعك او اسببلك اي تعب انا حبيت اقولك ان خطوبتي انهارده اتمنالي حيااه كويسه بس بعيد عنك ودا احسن ليا سلام عشان وقت الزياره انتهي
تالين قامت مشيت وسابت احمد الدموع نازله علي خده
حور: ها عملتي اي
تالين بدأت تحكيلها
حور اخدت تالين ف حضنها وطبطبت عليها: تاني يتالين حنيتي بكلامك دا بتاكديلي ان عمرك مهتنسي احمد ولا هتخرجيه من دماغك
تالين بعدت ومسحت دمو’عها: قصدك عمري م هقدر احب حد غيره
حور: تالين انتي كده بتظلمي يحيي معاكي ودا حرام
تالين: انا كل مشوف يحيي افتكر احمد بحس بخيانه لاحمد ازاي ممكن اقدر ادخل حد ف حياته غيره ازاي اسمح لحد يحبني غيره او يقولي اي حاجه احمد كان بيقولها ازاي اقبل ان حد يبقي حنين علي قلبي غيره،
احمد محفور جوا قلبي هو واسمه ف صعب اني انسااه انتي فهماني صح
حور: فهمه كل دا طيب ويحيي
تالين: مش عارفه انا هديله فرصه بتمني بوجوده انسي احمد مع اني عارفه ان الحكايه صعبه بس بعيد علي ربنا يخرج حد من قلبي ويزرع حب ف قلبي لشخص غيره
حور بطمأنان لتالين: اكيد يحبيبي
تالين: يلا طيب نروح علي الببت عشان نجهزر
حور: يلا
في السجن))
_______________________________________________
كان احمد قاعد ودمو’عه نازله ف صمت قرب عليه شخص من الي ف الزنزانه
علي: مالك يابني
احمد: مفيش ياعم علي
علي: احكيلي يابني مالك ومتقلقش
احمد اتكلم بخذلا’ن وكسر’ه: انا اذ’يت اكتر حد حبني ووثق فيا اكتر حد أمني علي قلبه اكتر شخص كان بيخاف عليا من الهوا واذ’يت نفسي وبدفع التمن
علي: لي يابني انت كنت قاصد الي عملته ولا لا
احمد: الحقيقه ايوا معرفش كان فين عقلي كنت مفكر اني لما اعمل كده هقدر اسيطر عليها اكتر طلعت ف كل كنت بتعب نفسيتها اكتر وبتعبها وانا مش حاسس ومكنتش عاوز ابقي حاسس لحد مخسرتها للأبد
علي وهو بيطبطب علي كتفه: شكلك ندمان من قلبك فيه فرصه ترجعلها فيه فرصه لسه تصلح كل حاجه اتكسرت* وكل حاجه بوظتها
احمد: الفرص خلصت واديك اهو شايف حالي بقا هنا انا خطفتها وكنت همو*تها واتحبست مكنتش ف وعيي الايام ولا السنين الي فاتت
علي: قدامك فرصه وحده لازم تستغلها صح اوعدني انك لما تطلع من هنا تصلح كل حاجه
احمد بأمل: تفتكر لما اطلع من هنا واعتزر عن كل الي حصل واحاول اصلح الغلط الي عملته هتسامحني
علي وهو بيطبطب علي كتفه: لو كانت لسه بتحبك ومن جوها و عوزه تديك فرصه هتسامحك بس انت ادعي واكيد ربنا هيستجاب منك وربنا يقدملك الي فيه الخير
احمد: انا بحبها اووي ياعم علي مش متخيل ان هي تكون لحد غيري ومش عاوز اتخيل انا ممكن اموت* لو دا حصل
علي: بعد الشر عليك يابني متقولش كدا خلي املك كبير ف ربنا
احمد: ونعم بالله
تفتكرو قرار تالين صح ولا غلط وبرأيكم هي كده فعلا هتظلم يحيي بقرارها ولا لا وهل فعلا احمد يستاهل فرثه تانيه و تالين هتسامحه ولا لا

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى