روايات

رواية رهف حياتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء الثامن و العشرون

رواية رهف حياتي البارت الثامن والعشرون

رواية رهف حياتي الحلقة الثامنة والعشرون

وفضلو يحضره للحنه وخلصو كل حاجه ومنه وعلي كانه بيتين مع رهف واسر.
علي حوالي الساعه 4الفجر اسر قام راح اوضت رهف وخبط الباب.
اسر بصوت واطي اوي:يارهااااف يابت تعالي اطلعي برا عايزه اقولك حاجه.
رهف كانت صاحيه وسمعته وبنفس الصوت واطي:يابني البت نايمه هتصحيها.
اسر:وانا مالي تعالي عايز اقولك علي حاجه.
رهف:طب انزل الجنينه تحت وانا جيالك.
اسر:من عيوني ياروحي.
رهف غيرت هدومها ونزلت.
اسر:اتاخرتي ليه كدا.
رهف:كنت بغير هدومي الله.
اسر:طب وحشتيني.
رهف:وانت كمان وحشتني اوي بص الحنه اللي رسمتها.
اسر:ايدك اللي مجملها علي فكره وراح باس ايدها.
رهف:دخلت جوه حضنه انا بحبك اوي يااسر.
اسر:وانا بعشق كل حاجه فيكي ياروح قلب اسر.
دخلوا في حضن بعض جامد واسر باس رهف من دمغها.
اسر:كلها بكره وهتبقي في مصيدتي والله مش هرحمك وهو بيضحك.
رهف قامت من حضنه اسر انا رهف حبيبتك.
اسر:مقدرش يبقي معايا الملبن دا كلو واسكت يابت امسكك بس تحت ايدي.
رهف:طب اوعي بقي كدا عشان انت عيل قليل الادب انا طلعه انام.
اسر:دا انتي لسه هتشوفي مني قلت ادب بعد بكره استني عليا بس.
رهف:يلا عشان نطلع ننام طيب.
اسر:يلا ياروحي.
بقلمي رحمة محمد
صبح يوم جديد.
رانيا بتنادي علي حد من الخدم:حد يروح يصحي العيال اللي نايمه لسه دي.
الخادم طلع خبط عليهم وصحيو.
ونزلو الاربع شباب من فوق.
رانيا:اي كل دا نوم يلا عشان نفطر.
مصطفي:معلش ياحبيبتي تعبوا امبارح يومهم طويل.
رانيا:يلا ربنا معاهم.
اسر:هو انا لازم افطر ياعني ماكنته تسيبوني انام شويه.
علي:اه والله عايز انام تاني.
رهف:انا مش عارفه انام من كتر التفكير مش عارفه انا ليه خايفه.
منه:معلش يااختشي انتي عندك رهبه من الموضوع بس.
رانيا:بظبط كدا رهبه ياقلب امك متخفيش.
اسر وهو بيبص لرهف بصت خايفه مني انا مش كدا ورهف بصتلو وهي بتبلع ريقها وسكتت.
اسر:يلا بينا ياعلي نروح نظبط نفسنا احنا ونشتري لينا حاجه نلبسها في الحنه.
علي:يلا بينا.
منه:وهو انته مش هتخدونا معاكم احنا كمان عايزين نشتري حاجه نلبسها انهارده ولا اي يارهف.
رهف:هاااا اه اه اكيد طبعا خدونا معاكم.
اسر:ماشي تعالوا.
طلعوا هما الاربعه رايحين يركبه العربيه واسر رايح يسوق.
رهف:انا اللي هسوق عايزه اسوق انا.
علي:خلاص رن علي عمو مصطفي يعمل عزا لينا احنا الاربعه بدل الفرح.
اسر:بس ياض انت دي احسن واحده تسوق في الدنيا.
منه:ايوه رهف بتعرف تسوق.
علي:ماشي ربنا يستر وفضلوا كلهم يضحكوا.
رهف ساقت هي وراحو اشتروا الهدوم واتفسحه واكله ايس كريم وروحه البيت خلاص.
رانيا:رنيتي يارهف علي البنت اللي هتعملك الميكاب.
رهف:اه ياماما دخله علينا.
الباب خبط وكانت البنت اللي هتعمل لرهف الميكاب طلعوا البنات فوق والشباب في الاوض بتاعتهم بيحضره وبيلبسه.
وجه وقت الحنه والمعازيم جت.
اسر كان لابس قميص ابيص علي بنطلون تلجي وكان حاجه في قمت الجمال والوسامه.
رهف نزلت وهي لبسه فستان سوريه واسع لونه احمر مع حجاب اوڤ وايت وعامله ميكاب رقيق جدا وكانت عامله زي الملاك بظبط وجميله جدا ورقيقه بدأت الحنه وفضلوا يرقصوا وفراحنين ورقصوا كل اتنين سلو مع بعض واليوم كان كله فرح ومحبه.
اسر:انا بحبك اوي يارهف.
رهف:وانا بحبك اوي ياعيون رهف.
اسر قرب من ودنها:بكره مش هسيبك يارهف.
رهف ضربته علي صدره:بطل قلت ادب.
اسر شدها ليه جامد:انتي مراتي يابت مفيش بنا الكلام دا اومال هتعملي اي بكره وبيغمز ليها.
رهف:طب اوعي عشان محدش ياخد بالو من الحركات اللي بتعملها دي.
اسر:طب واي يعني راح شدها ليه اكتر.
رهف:طب سبني شويه كدا الناس يابني.
اسر راح سبها شويه كدا ورجعو رقصه تاني:حاسس انه اليوم بكره مش عايز يجي ماتيجي نطلع دلوقتي هو لازم الفرح بكره.
رهف:انا مش عارفه انت مالك ياض انت.
اسر:نفسي فيكي الله.
رهف ابتسمت من كسوفها وفضلت سكته.
عدا اليوم بعد تعب وكان كله فرحان واليوم عدا جميل جدا.
منه:يارهف قومي بقي يلا.
رهف:يابت سبيني شويه.
منه:اسيبك اي يلا عشان نلحق اليوم من اوله.
رهف:حاضر حاضر هقوم اهو.
قاموا هما الاتنين ونزله تحت وكان كله متجمع وقاعدين فضلوا يهزره مع بعض ويلعبه.
رهف:بطنك هتكبرا امتي بقي ياست رانيا.
رانيا وهي بتضحك:هستناكي لمه انتي كمان بطنك تكبر ونولد مع بعض.
اسر:انا مش عارف اي الواد اللي جوه بطنك دا يقربلنا اي بظبط كله فضل يضحك عليه.
اسر:يارهوفتي حجزت لينا شهرين عسل في تركيا مش شهر واحد بس.
رهف:الله تركيا بجد.
اسر:بجد ياروح قلبي.
منه:ونبي خدوني معاكم شيلوني ف اي شنطه مش هتحسو بيا والله.
علي:اي يابت ماانا هبقي اوديكي شهر عسل لمه نتجوز بس المرادي وانا كمان ونبي يااسر وانا كمان فضلوا كلهم يضحكوا.
بقلمي رحمة محمد
فضلوا يحضره للفرح في الجنينه يعلقوا الزينه ويهزرو مع بعض لحد ماجه معاد انه الكل يجهز وبالفعل الكل جهز.
كان اسر لابس بدله بيضه واحلي من ماتتخيلو حاجه كدا سكر وعلي لبس قميص وبنطلون سيمبل كدا وحاجه اخر جمدان ومصطفي صاصا الحجوج طبعا كان لابس بدله ودا في حته تانيه خالص عسليه كدا.
اما بقي البنات كانت رهف لبسه فستان ملكي ابيض وحجاب بسيط لبسه عليه تاج جميل جدا وميكاب رقيق جدا وكانت مليكه في نفسها كدا موزه موزه يعني ومنه كانت لبسه فستان سوريه لونه اوڤ وايت وحجاب اڤويت وعملت ميكاب رقيق وكانت زي العسل اما بقي البطل بتعنا رانيتنا كلنا كانت لبسه فستان سوريه لونه موڤ وكانت زي القمرين طبعا.
الكل نزل الفرح وفضلوا يرقصوا واليوم كان جميل.
وشغالو اغنيه عمرو دياب الليله حبيبي الليله لليلة عمرانا الليله دي اجمل ليله في حياتي اناااا؛ وبعدين رقصو سلو.
نيجي عند اسر ورهف.
اسر:كلها ساعه ومش هرحمك علي فكره.
رهف:بطل يااسر متخوفنيش منك بقي يااما هروح عند امي واقولها مش عايزه اتجوز.
اسر:دا بعينك مفيش منه الكلام دا خلاص انتي كلمها ساعه وهتدخلي في مصيادتي اخيرا بقي اخيرا.
رهف:طب خلاص بقي.
اسر:هنشوف الخلاص دي فوق لمه نطلع وابتسم ليها.
رهف بدلته نفس الابتسامه وكملوا رقص والفرح خلص وجه وقت انه رهف واسر يطلعوا اوضتهم و……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى