روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت الرابع

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة الرابعة

خالد اهدي يا ماما متقلقيش انتي ونزل جري و قاد السياره مسرعا وبعدين وقف السياره فجأه
وجد سياره تقف أمامه “نزل شخص خالد رواح أنت لي المهمه
ومتقلقش أنا هرجع أسيا
هتف خالد بس أسيا…….
تحدث الطرف الآخر “خالد أسيا هترجع بخير ومفهاش اي خدش
شوف شغلك أنت
وبعدين زفر بغضب شكله الماضي هيتعاد من تاني
تنهد خالد بقلة حيله قائلا أسيا لو حد قرب منها هتكون أنت
المسؤول
ابتسم ثم قال روح شوف شغلك وآسيا هترجع قبلك البيت
بس المهم تلقي القبض على الجميع
ابتسم خالد ثم ذهب ……
كانت أسيا فقده الوعي في مكان مظلم
وبعدين بدأت تستعيد وعيها فتحت عينها
تتلفت لا يوجد شي سواء الظلام ثم قالت بهمس /
اظاهر كده انا مخطوفه وبعدين شردت
في الماضي وعادت الذكريات دفعه واحده تتعرض على مخيلتها وهل تنسى
أجمل أيام عمرها برقفة من ملك قلبها او بمعنى اصح أسر
قلبها وبعدين همست بحزن شديد لا يوصف “سراج ”
ثم هبتط دموعها بشده/وحشتيني اوي……. ياريت ترجع……..
دخل واحد من أحدا رجال العصابه” ثم قال بنره مرعبه /
انتي صحيتي ياقطه
نظرة له أسيا بغضب/أنت مين وعايز ايه أنت مش عارف أنا مين
ضحك بصخب عليها ثم قال عارف ياقطه انتي مين وبنت مين واخت مين كمان ثم نظر لها نظرة شهوانيه/اصلوا اخوكي مش ناوي يجيبها لي بر ويسيبنا في شغلنا وعامل فيه الشريف
وبعدين قولنا نجيبك تسألينا شويه اهو قلبه ينكسر عليكي
وينهد شويه ويبطل يلعب مع الكبار……ثم قال وهي ينظر لها بشهوة وبصراحه انتي فورتيكه ولسه هيرفع ايده لي خصلت شعرها …….
صرخت بغضب/عندك ياحقير ايدك لو قربت عليا هقط^عها
ثم هتفة بنبره مرعبه اللي مستغني عن نفسها يقرب
ضحك بخبث /ام^وت في القطط الشرسه
كان هو في الخارج وكل من يعترض طريقه كان مصيره الم^وت
كان ذالك البغيض بيقترب من أسيا ولسه هيمسد على شعرها
لم يشعر بشي الا وكان على الأرض وتخرج منها تاوهات بسبب تكسير عظامه…….ثم نهض بغضب /يابنت ****انتي ازي…..أنا هعلمك الأدب ……
لسه أسيا هتهجم عليه لكن اتفداء ضربتها……
وقعت على الأرض بسب اصطدام رأسها في الحيط
ابتسم بخبث/ والله ووقعت ياجميل وعامله فيها سوبر ميرو
ومابقي الكثير على القرب منها وهيمسك خصلات شعرها المبعتره
على وجهها……..ولكن صرخ بألم بسب رص^اصه تخترق يده
اقترب منها المجهول وأطلق رص^اص كمان في ذراعه الثاني ثم رصاصه في قدمه “ثم اقترب منه وقال بهمس مرعبه/ دول عشان كنت هتلمس شي مش ملكك
أسيا كانت الروؤيه مشوشة بسب الاصتدام ….
اقترب منها ووضع ايده بكل حنان يتحسس الجرح …
نظرة لها ولم ترا شي ثم همست “سراج “ثم اغلقت عينها
وصلت رساله لي خالد نفذ العمليه كله تمام
كان خالد والقوات مستعدين لي الهجوم
وثم اقترب خالد من الجميع /وضع السلاح على الزعيم سلم نفسك
المكان كله محاصر يا هاشم البحيري اقدر اقولك كش ملك
ابتسم المدعو هاشم بسمه تخفي وراها الكثير/أنا عمري مخسر ابدا
ثم حوطتهم رجال مسلاحه بلا عدد
تحدث المدعو هاشم /لو انت مفكر نفسك ذكي ياحظابط تكون غلطان أنا سايبك تخطط براحتك ومش عايز اصدمك”
” ثم قال زي الشاطر اشتري عمرك امشي ومتخافش مش هكلمك ولا حد هيقرب منك
قهقه بشده وهمس بنره مرعبه توحي الي مجزره هنا/أنا لو بخاف مكنتش جيت هنا ومش همشي غير وانت مكلبش
ثم وبحركه سريعه كان خالد يلف ذراعه حول عنق هاشم ووضع السلاح على رأسه اي خطوه غلط هتقرو الفاتحه على رواح الباشا
اؤمرهم ينزلو السلاح لو شاري عمرك بقي
اشار لهم هاشم/ثم وضعو السلاح ارضأ
اشاره خالد لي القوات/والقو القبض على الجميع
هتندم وهتجي تترجاني عشان تساعدني
تحدث هاشم بنبر توحي لي التهديد
ابتسم خالد ساخر منه قائلا/لو بتقول كده على اختي/ثم ربت على كتفه/متقلقش هي في البيت وبخير كمان المهم نضفنا البلد من امثالك……..
كانت مسطحة على السرير /مالها بنتي يادكتورة لو تعبانه ننقلها لي مستشفى طمنيني يابنتي
هاتفة هدي بخوف شديد على أسيا
الدكتوره متقلقيش ياست الكل هي بخير جرح بسيط
ومفيش داعي لي الخوف هي شويه وهتفوق
شكرا يابنتي طمنتيني
الدكتوره العفو عليها العافيه وخرجت
مسحت هدي على شعرها بكل حنان أموي يارب يابنتي
يريح قلبك ويسعدك يارب يعوضك خير يارب
ضمتها بتول من الخلف هاتفه/اهدي يادودي أسيا بخير ومفهاش اي حاجه دلوقتي هتصحي زي القردة
ازداد بكاء هدي اكثر واكثر على حالة بنتها ليه يابنتي بختك مايل كده متساهليش كل ده ياقلب أمك
/استغفر الله ايه ياماما ده اللي بتقوليه
إحنا هنكفر تحت ربنا ولا ايه انتي ادعيلها بس
ربنا يسعد قلبها ويجبر بخاطرها يارب
مضى قليل من الوقت أسيا بدأت تفوق
انتي كويسه ياقلبي طمنيني عليكي يا أسيا
همست بتعب سراج فين سراج
بكت هدي واي قلب أم يحمل ان يراء وجع طفله
عنقاتها بكل حب اهدي يا أسيا
أسيا بنفس الهمس ماما انا شوفت سراووووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى