رواية روح الصقر الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد
رواية روح الصقر الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد |
رواية روح الصقر الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد عماد
في منزل عثمان .
بدريه بصراخ /حور بت ي حور قومي هتتاخري كده .
روح بفزع /ايه ده حلم ولا علم لتكمل بحزن اكيد حلم بس حلم جميل جوي جوي يااه ي روح معقول ممكن ده يحصل وتبقي مرات صقر .
في الخارج ..
روح بنعاس /ايوه ي أما صباح الخير.
بدريه /صباح النور ي قلب امك يلا افطري علشان المدرسه .
روح /البت هبه مجاتش ي أما .
بدريه /لا مجاتش من ساعه مكانت هنه امنبارح .
روح بغيظ /تلاقيها ي عني تعبانه من الشغل منك لله ي بنت محسن المنجد .
عصام /العوافي ي خالتي .
بدريه/ ي عفيك ي ضنايا .
عصام باستعجال/هووعلاء لسه مصحيش كده هنتاخروا علي الشغل عاد .
بدريه /هشوفه ي ضنايا .
في غرفه علاء .
بدريه /علاء قوم ي علاء عصام بره .
علاء بنعاس شديد/فيه ي اما سيبيني انام عاد .
بدريه بغيظ /تنام ايه قوم الشغل هناكلوا منين قوم .
علاء بتعب/مش قايم ياما مش قايم.
بدريه بغيظ /أكده طيب ي علاء .
في الخارج ..
بدريه بدهشه /ايه ده عصام راح فين .
روح وهي تاكل /مشي عرف الي فيه ابنك مش هيصحا دلوقتي سلام انا رايحه المدرسه لو البت هبه جات خليها تحصلني .
بدريه/ماشي ي ضنايا .
في فيلا العزايزي ..
علي مائده الافطار …
شاكر /انا كلمت حاتم الزهار وهو هيجي الشركه النهارده علشان نمضي العقد .
صقر /تمام بس طبعا الشغل ده هيبقى بشروطنا .
جاسر باستعجال/سلاموا عليكم فطار الهنا .
خديجه /ايه ي جاسر ي ولدي ماتكمل وكلك .
جاسر باستعجال/معلش ي أما لأن في حاله مستعجله في المستشفي سلام .
عرفان /سلام ي ضنايا ربنا يقويكم يارب .
خديجه بمغزا/بكره يتجوزا ي حاج ويتهنوا مع عرايسهم ولا ايه ي حنان .
حنان بتنهيده/والله الي تشوفوه ي خديجه ياختي .
صقر بشك /هو فيه ايه ي أما عاد .
خديجه بابتسامه /كل خير ي ضنايا.
شاكر /كولي ي رحمه انتي مبتاكليش واصل .
صباح باستفزاز /ايه ي رحمه مش ناويه تجيبي عيل ولا ايه .
رحمه بقصد /طب متجوزي وتجبيه انتي ي صباح ده انتي حتي اكبر مني .
صباح بغيظ /قصدك ايه عاد ي رحمه .
رحمه بتجاهل/سلاموا عليكم انا رايحه المدرسه .
صباح بغيظ /شايف مراتك ي شاكر .
شاكر /بطلي انتي عاد تحطي نقرك من نقرها وملكيش صالح بيها سلاموا عليكم .
صقر /استنا ي شاكر انا جاي معاك .
عرفان /اروح انا كمان اشوف الأرض سلاموا عليكم .
الجميع /عليكم السلام ..
من داخل المدرسه ….
رحمه /كيفك ي روح .
روح بقلق /الحمد لله زينه ي رحمه .
رحمه باستغراب /مالك عاد شكلك مش زينه.
روح بقلق/قلقانه علي البت هبه مجاتش النهارده .
رحمه بقلق /تفتكري يكون حصل ايه عاد .
روح بقلق/مخبراش بس قلبي مقبوض .
رحمه /طب اسمعي تعالي ندخل واول مانخرج نروحوا نسألوا عليها ..
روح بتنهيده /يلا .
في مستشفي جاسر ..
كانت تفتح عيناها بتقاثل وتعب شديد لتنظر باستغراب لما حولها ..
جاسر بابتسامه /حمد لله على السلامه .
هبه بالم شديد /انا فين .
جاسر /انتي في مستشفي .
هبه بتوهان /ليه هو ايه الي حصل عاد .
جاسر بحنان/ده الي انا لازم اعرفه منك .
هبه بتوهان /انا مفكراش حاجه واصل.
حمدان بغضب /عملتي ايه ي بنت الكلب .
هبه بخوف وهي تمسك يد جاسر/انا مخبراش مين ده ابوس ايدك ساعدني .
جاسر بغضب /انت مين ي جدع انت .
ساميه بقسوه /ده ابوا الي ماتتسمي دي .
جاسر بغضب /اخرجوا بره عاد بره .
حمدان يجبروت/احنا ماشين من هنه خالص والبت دي ملناش صالح بيها واصل كفايه كوم اللحم الي عندي .
ساميه بدلع/يلا يروحي.
جاسر بكره /حسبي الله ونعم الوكيل فيكم لينظر ألم الي ذلك التائهه ليقسم علي حمايتها وعلاجها مهمتها كلفه الأمر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في شركه صقر.
في مكتب صقر …
كانوا يجلسون صقر وشاكر وهم يتابعون بعض الملفات الهامه .
حاتم بابتسامه /اسف علي التأخير .
شاكر /ولا يهمك ي حاتم بيه اتفضل .
صقر ببرود /احنا وفقنا علي العرض بس بشرطنا احنا .
حاتم بضيق/مش فاهم يعني ايه بشروطكم .
صقر بجديه/ي عني لازما نكشفوا عن كل حاجه قبل ماتتسوقا وكل التصاميم الي هتتعمل وندي الموافقه النهائيه .
حاتم بغضب /دي مش طريقه شغل ي جماعه .
شاكر بقلق/اهدا بس ي حاتم بيه انت عارف أننا صعايده والحاجات دي حساسه جوي عندينا.
صقر ببرود /فكر زين ي حاتم بيه وهنستنا ردك بس طبعا حضرتك معزوم عندينا النهارده لأننا كسبنا صفقه مهمه جوي .
حاتم بضيق/ربنا يسهل.<
/div>
من أمام المدرسه ..
روح باستعجال/يلا عاد نروحوا ل هبه .
رحمه /يلا ايه ده صقر اخوي .
صقر بابتسامه ساحره وعاشقه/قولت اجي اوصلك لاني نعمان راح مع ابوي كيفك ي روح.
روح بخجل /زينه ي صقر بيه تسلم .
صقر /انتوا كنتوا مروحين ولا رايحين فين عاد .
رحمه بقلق/لا رايحين ل هبه صحبتنا لأننا قلقنين عليها جوي .
صقر /طب تعالوا اوصلكم بيتها وتسالواةعليها.
روح بخوف /انا خايفه وقلقانه عليها جوي.
صقر ب عشق/اوعي تقويلي كده واصل اوعي تخافي من اي حاجه واصل .
روح بسعاده لا توصف /تسلم ي صقر بيه.
رحمه باستعجال /يلا ي صقر .
في مستشفي جاسر ..
رحمه بدموع وهي تحتضن هبه /الف سلامه عليكي ي اختي الف سلامه .
روح بدموع /ايه الي حصلك ي قلب اختك .
هبه /انتوا اخواتي .
روح /ايوه ي قلبي اخواتك .
جاسر /انتوا عرفتوا أنها هنا ازي ي صقر.
صقر بقرف/روحنا عند ابوها الواطي ده وهو دلنا علي هنه ايه الي حصل ي جاسر .
جاسر بضيق/البنت دي في حد حاول يعتدي عليها وقصاد ده رمت نفسها من البلكونه فقدت الذاكره واتشلت .
صقر بصدمه /اتشلت بقولك ي جاسر تكاليف علاجها علينا كلها فاهم .
جاسر /من غير منقول ي صقر البنت دي خلاص بقت مسؤوليتي ..
في الشارع …
رحمه بسعاده /الله ايس كريم ده انا بموت فيه جوي .
صقر بابتسامه /حاضر هجبلك انتي ي روح .
روح باحراج /شكرا ي صقر بيه مش عاوزه .
صقر /مش عاوزه كيف عاد .
رحمه بمرح /خودي عاد ده بيطلع فيها فلوس والله يمكن نكسب .
صقر بابتسامه /أمسكوا كلوا عاد قبل مايسيح .
روح بخجل /لاع انا هاكلها في البيت لازما امشي لأحسن اتاخرت جوي .
صقر بابتسامه /طب يلا بينا ..
ليلا ……
كانت تجلس روح وهي تفتح علبه الايس كريم لتصعق مما بها فكان مبلغ كبيرا من المال لتاخذه وتعده لتنصدم من المبلغ لتشعر بخنجر داخل قلبها لتمسكهم بدموع وغضب وترحل الي قصر العزايزي .
من أمام القصر ..
كانت الفيلا امتلأ بحشد من المعازيم فكانت الانوار تتتلا في جميع الانحاء ..
روح بدموع وكسره/عمي عبده لو سمحت عايزه اقابل صقر بيه .
عم عبده بخوف/انتي ايه الي جابك ي روح ي ضنايا مش كفايه الي حصل المره الي فاتت .
رحمه بابتسامه /روح متدخلتيش ليه .
روح بالم ودموع /عايزه اتكلم مع صقر بيه لو سمحتي ي رحمه .
رحمه بقلق/صقر حاضر ي روح .
صباح بغضب /انتي ليه الي جابك هنه ي بت انتي مش كفايه المره الي فاتت بس هقول ايه مانتي بجحه ومعندكيش دم .
صقر بسعاده /روح نورتي اتفضلي .
روح بدموع والم وهي ترمي الفلوس علي الارضيه /امسك فلوسك ي صقر بيه واقلع القناع الي انت لبسه لأن حقيقتك انكشفت خلاص انا مش شحاته ي صقر بيه ولا مش لقايه اكل ولا عايزه احسان وشفقه من حد مكنتش محتاج تحطلي خمس الاف جنيه بحالهم في علبه الايس كريم اتفضل فلوسك و يريت تفكر قبل كده قبل ماتكسر نفس غلبان .
صقر بحده وهو يمسكها من يدها/طب تعالي معايا عاد .
روح بصراخ /سبني عاد سبني