Uncategorized

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان ريحان

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان ريحان 

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان ريحان 

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الخامسة 5 بقلم روان ريحان 

هو؛ لاء مفيش هوديكي ماشي بس….. 

انا؛ بس ايه 

هو؛ لاء مفيـش    

بصو يا جمااعه انا زهقت من هو تعالو نعرفكوا ع البطل اسمه محمد طويل هو شويه كده وعنيه لون البحر عارفين يقرب لمين البطل ده يقرب ل…..

هتعرفوا بس قدام شويا   

~بـــاك~

مسك؛ صحيح يا بت هو ماله الواد ده كان عمال يكلمك كده ليه 

مي؛ مش عارفه يلا بقا ن…. 

مسك؛ اه يلا ننام عشان محاضره بكره 

مي؛ بس انا مقلتش ننام انا كنت هقولك يلا ناكل اندومي الاول ونتفرج ع فيلم كده الاول وبعدين ننام 

مسك؛ يلا ابشا

خلصنا واتفرجنا ع الفيلم 

بس انا مش عارفه ليه عندي شعور غريب كده جوايا عشان ايه مش عارفه لمين وازاي وامتي برده مش عارفه بس مصيري هعرف

تاني يوم الصبح    

مسك؛ اصحي يا بت هتتاخري ع المحاضره

ولسه بفتح عيني 

عااااااااااا

_عااااااااااا

ايه ده ايه ده ابعديها عني 

_حرام عليكي انا اتخضيت ايه دي قطه 

ابع ابعد ابعديها عناااااااااااااااي 

_بقه في واحده مش بتخاف من الكلاب تخاف من القطط

 وبعدين في حد يخاف من الكائن اللطيف ده

انا انا مش انا بخاف يبقي في يلا ابعديها عني

_نيڤر انتي عايزه تاخدي شاور قبلي تؤتؤ خليكي متذنبه كده لحد مارجعلك باي باي يا حلـوه هاهاها 

هي دخلت من هنا وانا فضلت اضحك من هناا 

غبيـه مش عارفه ان انا عملت كده عشان اكمل نوم ومش اروح الكليه في حد يخاف من الجمال ده يا تي كميله ومسكت القطه ولعبت معاها واتصور كتير اوي معاها 

بصراحـه ياجمااعه انا مش بحب انزل صوري ع الانستا وكدا انا مقتنعه بالجمله دي جـداا 

“انـا غاليـه ومش اي حد يستحق يشوفنـي بأدق تفاصيلي ايوه بيشوفونـي ف الشارع بـس بتبقـي ناظره عابـره 

يمكن نزلت ف الاول صوري من غيـر ما وشي يبان 

بس دلوقتي لاء 

دلوقتـي انا لمن يستحقنـي 

كمـا خلقنـي الله سيوافـق لي من يألف روحـي

فقـط إنتظـر.. ♡”

مسك خرجت؛ ايه ده ايه ده انتي ابت مش كنتي بتخافي من القطط وكده 

_هههههه لاء مين دي انا تؤتؤتؤتؤ يا خساره كان نفسي اروح الكليه بس بقاا الوقت اتأخر 

عارفين يعني ايه واحد بيعمل سحر ع ساحر تيجي ازاي

مسك؛ هههههههه انتي عارفه الساعه كام بس الاول 

انا؛ كام يعني 

مسك؛ الساعه لسه سته ونصف 

انا؛ ايه 

مسك جت مسكتني من خدودي؛ انتي هابله يابت احنا متربين مع بعض اكيد عارفه انك مش بتخافي من القطط 

انا؛ يابنت الناس الطيبه ورمتها بالمخده خودي ابت هناا

 وجرينـا ورا بعض شويه وضربنا بعض بالمخدات 

مسك؛ يلا يا اختي البسي عشان الكليه 

انا؛ امممممم البس ايه 

مسك؛ البسك ع زوقي 

انا؛ اممم لاء زوقك مش حلو 

مسك؛ بس انا مش بسألك 

انا ومسك في نفس الوقت؛ نينينينينينينينينينيني 

في النهايه لبست ع زوقها اصل زوقها جميل اوي انا بس بحب ارخم ع الناس اللي بحبها 

لبست فستان لونه اسود وفيه نقوش خفيفه لونها اخضر وعنيا لونها اخضر وشعري طويل وكوتش ابيض  والله ياجمااعه انا قمر انتوا مش بتكدبوا وروحت الجامع

ه 

دخـلت المحاضره ورايحه بدري بسبب مسك 

دخلـت ملقتش غير شويه شباب فجايه اخرج 

لقيت الشباب جم وحوطوني كلهم 

واحد منهم ع فين يا حلوه 

_ابعد عني والا مش هيحصلك كويس 

هتعملي ايه يعني 

_هعمل كده وخبطته جامد في بطنه 

اااااااه يا بنت ال وشدني من شعري جامد وواحد جه من ورايا بالمطوا غرزها في ضهري 

_ااااااااااااااه..

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية لقاء للكاتبة دعاء عرقوب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى