رواية جحيم العشاق الفصل الأول 1 بقلم شروق مصطفى
رواية جحيم العشاق الجزء الأول
رواية جحيم العشاق البارت الأول
رواية جحيم العشاق الحلقة الأولى
زين :لاء مش هتچوازها يا چدي واعمل الي تعمله
حسين :لاء يا زين هتتچوازها ورچليك فوق رجبتك
زين :ايه الحديد المساسخ ده يا چدي انت عارف أنت بتعمل ايه انت كده بتخرب حياتي انا
حسين:ولا هتخرب حياتك ولا حاچه انت هتتچوزها سنتين وهتطلقها تاني
زين:كل ده علشان طمعان في ورثاها يا چدي
حسين:أه وكلمه كمان أنسي انك تكون من عيله الجبلوي يابن چبل
زين :الي تشوفه يا چدي
ودخل اوضته وقلع الجلبيه الصعيدي ولبس تيشيرت اسود كت وابتدي يلعب البوكس علشان يطلع غضبه فيه
في قصر الغيثي
أسيل بنت جميله الملامح صوتها عذب جدا في قراءه القران
كانت أسيل قاعده بتقرأ الورد بتاعها زاي كل يوم وصوتها.العزب مالي اركان القصر الممل ده الي مفيهوش حد
ملك :انسه اسيل
أسيل : صدق الله العظيم
ملك:يوه مالك وشك خاسس كده ليه لاء يا عروسه انتي لازم تكلي وتتغذي ولد الچبلوي يجول علينا ايه
أسيل :ولد جبلوي مين وهري مين
ملك:وه وه وه انتي بتجولي ايه يا انسه اسيل
أسيل :لاء اقعدي فهميني انا يدوب لسه واصله الصعيد امبارح وتقوليلي عروسه ومش عروستين هو انا شاي ولا ايه
ملك: ونبي انتي عسل
أسيل :مبحبش اتكلم عن نفسي كتشير المهم اقعدي كده فهميني
ملك :هو انتي متعرفيش ليه عمامك چبوكي الصعيد
اسيل :لاء يختشي معرفش قوليلي
ملك:اسمع إمنيح انتي ليكي ورثك من چدك الحچ غيث الله يرحمه ويبشبش الطوبه الي فوق راسه
أسيل :امم كملي
ملك:هو وصي إعمامك انهم يدورو عليكي ويچبوكي الصعيد تعيشي معاهم عمامك طماعين ولاد ناس محترمه الصراحه
أسيل:الله يخربيتك بطني كركبت
ملك:اسمعي بس المهم چد زين الچبلوي عارض عليهم انهم يكونوا نسايب وطالب إيديكي ل حفيده زين
أسيل :نهار احمص انا هتجوز احيه
ملك: مهو لما تتچوزي ملكيش ورث وهما هياخدوه چدك كاتب الاقصر ده ب أسمك وكل حاچه ب أسمك وهما هيقنعوكي تتخلي بس چدك الله يرحمه موصيني افهمك كل حاچه بتدور إهني وبعتلك معايا وصيه بيجول فيها اياكي يا بنت ليث تتخلي عن ثروت عيله غيث
أسيل:هو ايه المسلسل الدرامي الكحيان الي دخلتيني فيه ده يختي
ملك:انا فهمتك بقي والباقي عليكي
أسيل:طب انا موافقه علي الجواز
ملك: وه
أسيل:اسمعيني بس انا طول عمري بقرا الروايات كده معشتهاش يا بنت الفقريه هتحرميني من العياط والعذاب واني اتجلد بقي وكده الله وبعدين يحبني وانا اكره بعد مكنت حبيته واحمل منه واسمحه ونعيش في ثبات ونبات
ملك:وتخلفوا صبيان وبنات
أسيل :بتقرأيني المهم تعالي بقي وشوفي الدراما الي هعملها جوه
ملك: الله المستعان يله
دخلت جوه بكل ثقه وهي ١٥٥سم وقفت علي الترابيزه وبصوت عالي
أسيل :ياااااا عمامي يا اخوات ابويا يا ولاد جدي
يا محترمين أنزلولي
طه :فيه ايه يا بنت المركوب مالك
أسيل :بت يا ملك هي بنت المركوب ديه شتيمه
ملك:اه
أسيل: الله يسمحك المظلوم عند ربه برئ
طه ضحك عليها وقال :عمله نوش ليه يا بنت ليث
أسيل:انتوا هتجوزوني انا سمعتكم
طه:اه
أسيل: مع اني كنت اتمناه طيار بس المعلومات الي وصلتني اوكدتلي انه عيونه خضره وشعره اسود وهو طول بعرض بشنبات وابن أصول وانا موافقة
طه :يبقي علي بركه الله 🤦🏻
أسيل :بس بشرط انا عايزه اتخطب حتي لو اسبوع ونقعد قعده تعارف يعني يعمي لما عمامي يرجعوا من الأرض جمعهم واعملوا الاجتماع الشرير بتاعكم وقولهم انكم هتعزموا ابن الجبلوي وجده حسين علي العشا وبعدين بقي فجأوني وانا هتفاجئ وبعدين بقي اقعد انا وهو لوحدينا
طه :فكره مش بطاله يا بنت ليث
أسيل:عيب عليك هنزل بقي انا بقي أشم هواه واتمشي لحسن يختييييييييي علي ده قصر ممل
طه،:خلي بالك من نفسك يا مجنونه
أسيل: ماشي
اسيل كانت ماشيه وهي عمالع تغني وتقول عوم واتمخطر عوم واتمخطر مخطر مخطر مخطر عوم عوم عوم عوم عوم عوم وخبطت في شخص وكان إياد ابن عمها طه
إياد :مالك يا…. اده اسيل
أسيل :بوووووم مين ياسطا البت صاروخ ارض جو ديه ديه العشق الممنوع ياض ديه صح
مريم ضحكت بكسوف
أسيل :اباااااي الحق ياض ديه عندها دم وبتتكسف اومال انا دمي خلص خلاص
إياد ضحك هو مش عارف يعمل معاها ايه هي نصيبه ومجنونه ومينفعش تتساب لوحدها لو المشاكل في طريق واسيل في طريق هي هتروح للمشاكل برجليها
إياد :رايحه فين اومال
أسيل :انا كنت بتمشي وهرجع تاني
إياد :طب متعمليش مشاكل ومتدخليش الارض ديه وشارور علي أرض كبيره وفيها ورود وقال ديه ارض زين الجبلوي وكل الي في البلد عارفين وحزارهم يخشوها أسيل الفضول ميكولكيش وتعملي نصيبه احنا مش ناقصين ابوس ايديكي
أسيل بخبث :لاء لاء خالص مش هروح اطمن باي يا عسل وكانت قصدها علي مريم
مريم : باي يا عسليه
أسيل: إنشاءالله يكرم ب أصلك يا مرات اخويا جود باي بقي وسابتهم ومشيت واتأكدت ان مفيش حد واتجرأت ودخلت الارض بتاعت زين الجبلوي الي اتخن تخين في البلد ديه ميقدرش يدخلها
أسيل دخلت وانبهرت من جمال الارض كلها روود بيضاء بس وفي ركن خاص مخصص لزرع الصبار واشجار ونخيل والأرض بجد كلمه جمال قليله علهم
أسيل :اه ي ابن المحظوظه كل ديه ارض لاء ده ……
زين بصوت جحيمي : انتي مين وبتعملي ايه هنا
اسيل :اللهم اني اعوذ بك من الخبث والخبائث ولفت وشها وكان مغمضه عيونها ومعالم وجها كله خوف وكانت لبسه تيشيرت طويل لحد الرجل تحت ولونه اسود ومكتوب عليه بالابيض انجليزي ومن تحتيه بنطلون اسود وكانت لبسه طرحه اوف ويت وبندانا سوري بيضه زين عجبه جدا لبسها الواسع المختلف بس مينكرش انه كان غضبان اوي
زين بغضب :بقولك انتي مين وازي تتجرأي تدخلي أرض زين الجبلوي
أسيل فتحت عيونها وليضرب اشعه الشمس في اللون الاخضر ويفتح اكتر
أسيل :لو حلفتلك برحمه جدي اني انسانه مهزقه وبحب اجيب المشاكل لنفسي مش هتصدقني ايه ده وبصت وراه زين بص وراه علشان يشوف مين الي بتبص عليه لكن ملققاش حاجه
أسيل وهي بتجري :سوري يا وحش وجريت
زين ابتسم ابتسامه خفيفه ومشي يزرع الزرع
اسيل :نهار مدوحس يا ولاد لاء ويابت يا ملك الأرض تشرح القلب
ملك:وزين بيه سكت
اسيل :للامانه كان هيشلوحني بس انا ضحكت عليه واخدت ديلي في سناني وقولولت يا فكيك وطلعت اجري وكنت هقع حته وقعه يا فخري بس الحمد لله الجاموسه لحقتيني
ملك رقعت ضحكه الله واكبر الراقصه ذات نفسها متعرفش تضحكها
جاسر :ايه ده فيه ايه
ملك:مفيش
جاسر :هو الي مفيش انا مش قولتلك ميه مره الطرحه متتزحلقش من علي شعرك وصوت ضحكه الراقصين ديه متضحكيش اصلا
أسيل: مالك يسطا فارد جنحاتك علينا كده ليه
جاسر :ملكيش صالح انتي يا اسيل
أسيل:وه يا ابوييييي انت بتحبها
جاسر بتور :لااع. احب مين انا بس اه عندي شغل سلام
ملك بعياط :انا هدخل اغسل المواعين
أسيل :يوه مالك يا بت
ملك:مفيش
اسيل لاحتم ولابد ان فيه سراً خطشير في غايه الخطوره في الموضوع 🤦🏻
وفجأة سمعوا صوت………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)