رواية سجينتي فتاة الفصل العاشر 10 بقلم أميرة مراد
رواية سجينتي فتاة الجزء العاشر
رواية سجينتي فتاة البارت العاشر
رواية سجينتي فتاة الحلقة العاشرة
في صباح يوم جديد متفائل للبعض ~
يستيقظ نور ويجد نفسه في حضن كريم وذراعاه يحاوطون نور من خصرها.
نور بنعاس:يخربيت ام الجمال ده، اول مرة اشوف حد حلو وهو نايم كدا مش بيكون فاتح بوقه واللعاب نازل ، خدت قلبي يا سطا.
حاول نور النهوض لكن لم يستطع لان كريم ممسكا به بقوة
نور:وبعدين بقا، اعمل انا ايه دلوقتي.
وسرحت في شكله وهو نائم ولم تنتبه الي الوقت الذي يمر، وبعد فترة ليست بقليلة اذ يقوم كريم بفتح عينيه ويجد نور سارحةً في وجهه، انصدم كريم لان نور كانت علي مقربةً منه
لم يشعر كريم بنفسة الا بعد ان سمع صوت صراخ نور، حيث انه كان تحت تاثير الصدمة فقد القاها بعيدا عنه، ولضيق السرير فقد سقطت نور علي الارض.
نهض كريم من نومه وجلس ثم قال:كنت….. كنت بتعمل ايه؟
اجاب نور وهو يتألم:كنت نايم
كريم:والله؟!
نور:استني بس هكمل اهو، وبعدين صحيت من النوم لقيتك حضني بس، وعلفكرة شكلك بريئ اوي وانت نايم
نهض كريم من علي السرير ولم يعطه اي انتباه، ودخل الي المرحاض
نور بغيظ:هو اتجاهلني؟!
واكمل محاولا تبرير الامر:لا لا اكيد اتكسف بس، لا متجاهلنيش صح ولا ايه؟
بعد فترة من الوقت خرج كريم من المرحاض واخذ مفاتيح شقته وسار ناحية الباب وقد وضع يده علي المقبض لكنه توقف عندما سمع صوت نور يناديه
نور:كريم استني نمشي مع بعض
كريم:ماشي بس متتأخرش
نور:ثواني واكون جاهزة
واخذ ثيابة وتحرك ناحية الحمام
جلس كريم علي السرير وهو يتمتم:جاهزة؟!
هو كان نفسه يبقي بنت ولا ايه! وبعد فترة اعتلت ملامح الريبة وجه كريم
بعد مدة قصيرة خرج نور مرتديا ملابس قد اخذها من كريم والتي كانت عبارة عن قميص طويل بالنسبة لنور لانه كان قصير القامة مقارنة ً بكريم الذي كان اطول منه بعدة سنتيمترات وكان باللون الازرق الفاتح،وبنطلون جينز واسع قليلا بالون الاسود
نور:انا جاهز
قال كريم بصوت خافت:مش كان جاهزة من شوية
نور:انت بتقول حاجه
كريم بإندفاع:يلا…..بقول يلا
نور:تمام انا جاهز
في مكان ثاني تخرج منه صوت آلام وصرخات ~
شخص خالس علي جرسي ويضع قدمه فوق القدم الآخري والاخر ملقاه علي الارض مجروحا جروحا كثيرة
الشخص:هاا…ايه الاخبار مش عايز تقولي حاجه كدة او كدة
كان الشخص الاخر يأخذ انفاسه بصعوبة و يقول:مش…..مش انا….اقسم بالله منا
الشخص:اومال مين يا عسل
ليرد عليه الاخر قائلا:م…..مش..انا….انا…مش.عارف
ليرد عليه قائلا:انا هعرفك، ونهض ليخلع حزامه مجددا ويضربه به
بعد فترة من الوقت يخرج من هذا المكان ليقابله شخصا ثالثا:ايه يا زميل ايه الاخبار… نطق
شد الشخص كرسيه وجلس وقال:لا
ليرد الآخر عليه قائلا:طب مش ممكن يكون بريئ
ليرد الاخر قائلا:لا مظنش
واخذ كوب الماء الذي امامه ليبل ريقه
واذ بالاخر يرد عليه قائلا: ليه يا يويو
عندما دخلت هذه الكلمة اذنه لم يشعر بنفسه الا و هو باصق ما شربه من مياه علي وجه الشخص الذي امامه وبدا بالسعال
رد عليه مرة اخري قائلا: بتف عليا يا يويو مكنش العشم بردوا
ليرد عليه:يويو في عينك، ولا مش قولتلك متنادنيش بالاسم ده
ليردف الاخر قائلا:مقدرش يا يويو
ليغضب الاخر قائلا:ولا هحبسك، انا اسمي يامن
متخلنيش اعملها معاك
ليرد الاخر بتخدي :اعملها لو تقدر، انا قاعد قدامك اهو
يامن بغضب:متعصبنيش متخلنيش اعملها بجد
ليرد الاخر : انت متعصب خلقة اصلا وبعدين يخي اتنيل مش عارف تتشطر غير عليا
يامن وهو يحاول ان يمسك اعصابه:عارف ايه ال هناك ده
رد الاخر:ايه؟!
يامن:البتاع ال علي شكل مستطيل
رد قائلا:اه ال هناك ده مالو
رد يامن قائلا:اطع وخده وراك
رد الأخر قائلا:بقي كده ماشي انا طالع اهو
وقبل ان يغلق الباب رد قائلا:سلام يا يويو
وذهب وغلق الباب.
يامن وهو يحدث نفسه:طب اعمل معاه ايه، اناديله بإيه منا مش لاقي اسم يليق، طب اقوله سونيا طيب ولا ايه؟!
واخيرا وصل نور الي عمله وقد كان ثاني يوم له
رحب به الاسطا رجب وقال له:ها مستعد ولا ايه
نور:اه مستعد
الاسطا رجب:قبل ما تبدا احب اقولك علي حاجه عشان انا طبعي صعب جدا انا بكره الغش والكذب جدا، فلو اي اكتشفت ان اي حد بيكذب عليا او بيغشني بمسح بكرامته الارض تمام، حبيت بس اوضح المعلومتين دول مش اكتر
توتر نور جدا وخاف ان يكشف سر انه عمره 18عاما وليس 25اراد نور ان يخبره لكن خاف ان يرفضه ويخبره انه ليس مناسب للعمل فسيطر الان بالاستمرار بالكذب
نور بتوتر وعيناه تتجه في كل مكان:ت…تمام
الاسطي رجب:يلا شوف شغلك.
نور بتوتر:ح….حاضر
في ڤيلا نور قديما ~
نجلاء:ملك…..انتي يا بت يا ملك
خرجت ملك وهي في حالة لا يرثي لها
نجلاء بغضب:اقسم بالله لو فكرتي تهربي زي نور لأنا كسرالك رجلك وحبساكي في غرفتك وربطاكي وهعملك معامة الكلاب فاهمة.
ملك برعب:ف…ا…م
نجلاء بغضب:ما تنطقي يابت
ملك والرعب يأكل اشلائها: فاهمة
نجلاء: ايوة كده شطورة، روحي غرفتك بقا دلوقتي واي خبر تعرفيه عن نور تيجي تقوليلي جري فاهمة
ملك:ح…حاضر
فهي لا تستطيع ان تقول لها لا، فهي خائفة منها ومم سوف تفعله، لكن بالطبع لن تخبرها عن اي شئ يخص نور .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجينتي فتاة)