روايات

رواية زواج بالاكراه الفصل الرابع 4 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الفصل الرابع 4 بقلم جنى محمود

رواية زواج بالاكراه الجزء الرابع

رواية زواج بالاكراه البارت الرابع

رواية زواج بالاكراه الحلقة الرابعة

عمر:ممتاز هحولك الفلوس دلوقتي وحوله مبلغ كبير اوي
باسم: دا عادي انا اساسا مش بحبها
عمر: طيب امشي
باسم: حاضر
عمر في نفسه: احسن هردلها اللي عملته فيا
عمر بعت لنور رساله علشان يروحو
(عند نور)
نور: هوا انا نقصاك انتا كمان
حبيبه: في ايه يا بنتي
نور: عمر بيقلي اجي علشان نروح
حبيبه: طيب سلام

 

 

نور: سلام
نور راحت لعمر وركبت وكان واضح عليها انها معيطه
عمر: مش كفايه انك فاشله وكمان غبيه
نور: دلوقتي انا عملتلك حاجه
عمر: على فكره انا اللي قلت لباسم يبعد عنك
نور:ايه ازاي
عمر(بيحكلها)
فلاش باك:
عمر: باسم تعالى على مكتبي بعد المحاضره
باسم: حاضر يا دكتور
(بعد المحاضره)
باسم: نعم يا دكتور
عمر: تاخد كام
باسم: مش فاهم
عمر: انتا غبي يالا تاخد كام وتسيب نور
باسم : قصدك ايه انا بحب نور
عمر: بس يالا انا شفتك مع واحده من كام يوم
باسم: ايه دي اختي
عمر بعصبيه:بطل كذب يا حيوان
باسم: خلاص يا دكتور هاخد ٥٠٠ الف جنيه
عمر: ماشي بس لاذم تحرجها قدام الجامعه كلها
باسم: ماشي

 

 

(باك):
نور: حرام عليك ليه كدا(بعياط)
عمر: كما تدين تدان
نور: انا مش مصدقه ان باسم ممكن يعمل كدا
عمر: اهو عمل كدا
نور: انا عايزه اروح بسرعه
عمر: قربنا نوصل
(بعدما وصلو)
عمر: خدي دي مش عايز بابا يعرف عن الموضوع دا حاجه
نور: مش هاخد وخليه يعرف
لقيته مسكنى من شعري وشده جامد وقال : الكلمه اللي اقولها تتسمع فاهمه
نور: اااااهه شعري خلاص حاضر هات مسحت وشي بالمناديل
نزلت من العربيه ودخلت الفيله
جاسم: ازيك يا بنتي
مقدرتش أمسك نفسي اكتر من كدا وطلعت الأوضه جري وقَعَدت اعيط
جاسم : عملت لنور ايه ياعمر
عمر: معملتلهاش حاجه يا بابا
جاسم: عملتها ايه يا عمر
عمر: والله معملتلها حاجه
جاسم: خلاص اطلع شوف فيها ايه
عمر: حاضر
عمر طلع الأوضه وقال لنور: مش قلتلك متتنيليش تحسسي بابا ان في حاجه
نور: ‏اعمل ايه يعني ما أنا مكنتش قادرة امسك نفسي وعيط فجأة ‏
عمر: ‏مليش دعوة أنا مش عايز بابا يعرف أي حاجة عن اللي حصل باي طريقة
نور: ‏خلاص ماشي لو سمحت ممكن تشرح لي محاضرة النهارده
عمر: ‏وأنا مالي أنا مش المدرس الخصوصي بتاعك
نور: ‏أنت اللي طرضتني من المحاضرة بسبب تافه

 

 

عمر: ‏لا مش سبب تافه كل حد هيسرح في المحاضرة بتاعتي ملهوش مكان فيها
نور: ‏خلاص ماشي مش عايز منك حاجة
عمر: ‏على فكرة في امتحان بعد أسبوع
نور: ‏ايوه ايوا حبيبه قالتلي
عمر: ‏على فكرة اللى هيجيب اقل من 90 في المية هيتعاقب
نور: ‏قصدك إنك عايزني اجيب اقل من 90 في المية علشان تعاقبني
عمر: ‏لا أنت اللي فهمتي غلط أنت تقدر تجيب أكثر من 90 في المية بس لو ذاكرتي
نور: ‏طب لو جبت اكثر من 90 في المية
عمر: ‏هوديكي تتفسحي بس بشرط تجيبي اكثر من 95 في المية
نور: ماشي
بصراحه ابتديت ازاكر لحد ما امتحنت وطلعت نتيجه الامتحان
في المحاضره:
عمر: نور مالك حسن
نور: نعم يا دكتور
عمر: الف مبروك جبتي ٩٩٪‏
نور: الله يبارك فيك
عمر: متوقعتش انك ممكن تجبي الدرجه دي
نور: انا زاكرت ودا جزائي
عمر: تمام
بعد المحاضره:
نور: يلا علشان نتفسح
عمر: اوك

 

 

بعد كدا حد اتصل على عمر
يا ترا مين اتصل عليه وقاله ايه؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالاكراه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى