رواية لسان قطه حب بعد فوات الاوان الفصل الثاني عشر 12 بقلم صفاء حسني
رواية لسان قطه حب بعد فوات الاوان البارت الثاني عشر
رواية لسان قطه حب بعد فوات الاوان الجزء الثاني عشر
رواية لسان قطه حب بعد فوات الاوان الحلقة الثانية عشر
كنت عارف ان هديتى هاتعجبك وتمسح دمعتك الخطوة
ويظهر أمير وهو بيرقب مرام كل حاجه ضحكتها
وهي شايلة القطة كلامها وجعها ..
قد اول مهمة انتهت المهمه التاني اروح علي البيت علشان تكونى تحت عنيا في كل لحظة ويركب المتوسكل بعد انتهاء عمله وفي دقائق يوصل لبيته شقة في مبنى قريب من منزل مرام
وهو ساكن في الدور الثالث يطلع يفتح اللاب توب ويشوف ويسمع كل الحوار لحد ما تدخل الحمام
🐹 فجأة لاقيتها خارجة وهي خايفة ومرعوبة جدا وبتصرخ
ووراها راجل عمره 46 لكن سنة
وهى عمرها لا يتجاوز ٢٧ سنة …
انتى خايفة ليه مش كنت بحميكي بنفسي دلوقتي بقيتى تخافي منى..
صرخت مرام : انت ايه يا شاهين مش عايز ترحمنى ليه اعتقني بقا وسيبنى اخدت شبابي منى ولم حبيت أخرج من سجنك مارحمتنيش…
سحبها شاهين لحضنه بعنف
انتى ملكى انا فاهمة وكل حاجة فيكي بتاعتي..
كانت مرام تصرخ
كان زمان الطفلة الصغيرة ام ضفاير كبرت خلاص …
شدها شاهين من شعرها
بجد من أمتى ده يا ماما انتى افتكرتى نفسك نجمة بجد دا انا إللي عملتك وفي لحظة ممكن ادمرك فاهمة ..
صرخت مرام من الوجع :
انت مريض ومرضك هيدمرك صدقنى مش عارفة مين إللي سمحلك تدخل فين الأمن وتصرخ وتنادى على الأمن …
يشدها شاهين من شعرها جامد
بتنادى علي الأمن ليا أنا
ويدفعها علي السرير وهو ثاير
انتي ناسيه ان انا إللي مشغلهم ويوم ما اقول ليهم باي باي هيمشوا …
نزلت دموع مرام وهى خايفة :
انت عايز ايه طيب نتفاهم ..
ابتسم شاهين :
عايز الوش الحلو ده يتشوه هو والجسم الجميل ده …
صرخت مرام :
حرام عليك انا هتنازل عن كل حاجة بس سيبنى …
رفض شاهين :
مش قبل ما اقضي آخر ليلة معاكى وانتى جميله وبعد كده اشوهك وترجعى تشحت …
صرخت مرام بخوف وهى تحت قبضته:
لا ارجوك مابقيتش قادرة استحمل عنفك..
ضحك شاهين بسخرية :
لا يا حلوة إللي كان زمان مكنش عنف
النهارده هوريك العنف بعينه مأكونش انا ..
🐈 انا شوفت المنظر ده خوفت عليها
قرب منها بكل وحشي وعنف بطريقة مشمئزة جدا اتصرف ازاى انا
فينك يا وسيم تعال دافع عن حبيبتك بسرعة ….
هو انا لسة هستنى انا لازم اتصرف طلعت جرى علي السرير وهو بيخربش في جسمها كأنه حيوان مش إنسان وقربت منه وعضيته في ايده وخربشته كمان في وشه كان هيحدفني انا كمان علي الأرض
فى نفس الوقت لم شاف الوسيم
شاهين
جرى بسرعة عشان يلحقها من تحت ايده
وقف قدام البيت ويدق الجرس …
تفتح هناء الباب مين حضرتك..
ابتسم أمير :
انا اسمى أمير المطار بعتلي علشان حصل غلط في الشنط..
استغربت هناء لكن افتكرت القطة فردت :
اه طيب اتفضل علي الصالون لحد ما ادي الهانم خبر…
هز راسه أمير :
شكرا ..
وبعد قليل يسمعوا صريخ مرام
صرخت هناء :
يا أمن يا محمد يا حسين راحوا فين دول ؟!!..
سمع صوتها أمير سالها :خير في ايه …
كانت هناء بتبلع ريقها من الخوف :
انا محتاجه الامن ومش عارفة راحوا فين والهانم بتصرخ فوق..
طلب أمير منها يتدخل :
مافيش مشكلة انا عندى خبرة وهطلع اساعدها …
وفقت هناء طلبه :
ياريت مش عارفة اشكرك إزاي
يطلع علي السلم جرى
😺انا شوفت الوسيم قلب طار من الفرحة وبدا يضربه اقدامى …
فضل أمير يضرب في شاهين وينقذ مرام من تحت ايده
ضربه أمير لحد ما وقع علي الأرض ويربطه …ويتصل بالشرطة
جريت هناء علي مرام وتحاول تفوقها
:يا ست مرام فوقي أرجوكي
كانت مرام بسبب الخوف فقدت الوعى
و كل جسمها مجروح وشبه عاري ودماء من كل مكان
وبعد قليل تأتي الشرطة وتحقق…
سال الظابط امير :مين إللي اتصل بينا وفين المشكله…
رد أمير :
انا يا حضرة الضابط ..
طلب الظابط منه :
ايه إللي حصل بالضبط ..
🐈يقترب منى امير من غير ما ينتبه الضابط او هناء وياخد الجهاز إللي في السلسلة..
ردأمير :
انا حضرتك شغال أمن هنا جديد لسه النهاردة وفجأة جيه الحيوان ده وادي فلوس للأمن زمايلي القدام انا استغربت وبعد كدا فهمت أنه طلب منهم يمشوا بعد ما الهانم تيجي انا استغربت لكن حسى الأمنى بتاعى خلانى أشك وحطيت الكاميرا دى في جيب الأستاذ اتفضل شوف بنفسك..
رد الضابط :
لكن انت عارف أنه ما ينفعش مراقبه من غير اذن مش هيعترف بيه
ابتسم أمير :
ده الأذن انا قولت ليك ان انا آمن ومسموح لينا نطلع اذن لو حسينا بالخطر نستخدم أجهزة زي دي وده عنوان الشركة إللي انا تبعها…
الضابط :تمام…
🐈 الموقف كان صعب جدا جدا البنت الغلبانة اغمى عليها من شده ضربه وعنفه معاها هو في بشر كدا وانا اللي كنت فاكرة ان قاسم شرير بس طلع في ناس ما عندهمش رحمة غيره كتير الحمد الله أن في حب وفي شخص بيحبك يا مرام زى الوسيم بس نفسي اعرف امتى رتب كل ده وطلع ذكى او بيحبك بجنون وهو قرب منها بكل حنان مع مساعدة هناء ولبسها وبعد كدة طلب من السواق ياخدها وجري بيها علي مستشفى حكومة مش عارفة ليه ممكن عشان مش معاه فلوس..
أمير :ارجوكم عاوز دكتور ضروري
مافيش اهتمام في المستشفى ولا حد راضي يرد عليه…
هناء : مش كنا وديناها لمستشفى خاص احسن ..
امير: مش هينفع الاعلام لو اخد, خبر هتكون خبر الموسم وياثر عليها ..كفايه القضية ..
هناء : منه لله مش عارفة ازاى ده منتج معروف يعمل كده…
امير: سيبك منه دلوقتي اتصلي ب ليلي تيجى دلوقتي…
هناء:اخ فعلا نسيت هى اللى هتعرف تتصرف …
هنا: الو ليلي تعالي بسرعه علي مستشفى 🏥 …
ليلي: خير يا هناء مين إللي تعبان ..
هنأ :الهانم تعالي بسرعة في المستشفى العامة مش عارفة اتصرف..
ليلي :اقفلي انا جاية …
الأم :خير يا بنتى انتى لحقتى…
ليلي :ده اكل عيشي يا أمى والهانم طيبه جدا وادتني شيك بمرتب شهر كامل رغم انى سافرت 15 يوم بس معاها غير اكلي وشربي وكل حاجة تخصني عليها ..
الأم :يعنى مرتاحة معاها …
ليلي :جدا يا أمى يارب بس تكون بخير
الأم :يارب يا بنتى
ليلي وصلت علي المستشفى واتصلت ب هناء ..
ليلي :انتوا فين..
هناء :في الاستقبال تعالي مافيش حد راضي يكشف عليها…
ليلي :ماتقلقيش وكويس جدا انك جيتي هنا في ممرضة قريبتي هنا ليها شنة ورنة وكلمتها مسموعة …
وفعلا في دقائق كانت دخلت مرام غرفة العمليات ووقفوا لها النزيف…
هناء :مش عارفة من غيرك كنت اعمل ايه انتى والشخص إللي ساعدها…
ليلي :شخص مين مفيش حد معانا …
هناء :أستاذ امير الله هو راح فين ؟!!!!
ليلي :انتى متأكده أن كان في حد معاكى…
هناء :اه طبعا هو إللي ضرب الحيوان جوزها واتصل بالشرطة وبدأت تحكي كل حاجة..
ليلي : مش غريبة دى…
هناء :ايه الغريب مش فاهمة ….
ليلي :أنه يعرف كل حاجه عنها وكمان اسمى ويجيبها المستشفى دي بالتحديد
هناء :أخ !!! فعلا غريبة ويختفي قبل ما انتي تيجي …
ويفتح باب العمليات وتخرج مرام في العربية النقاله علي غرفة تأمين مش استقبال وكل ده في سريه تامه…
🐈 تستمر مرام في المستشفى 5 ايام وتخرج مع ليلي وهناء لكن مرام كانت تبحث عن الوسيم وتسأل عنه والكل مستغرب مين الوسيم إللي عمل كدة وعلى ما فهمته أنه كان كل يوم يزورها ويمسك ايدها ويتكلم معاها
ياتري انت مين يا وسيم وليه ليلي بالذات ماينفعش تشوفك…
***********
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لسان قطه حب بعد فوات الاوان)