روايات

رواية مصلحه وانتقام الفصل الأول 1 بقلم هنا حسين

رواية مصلحه وانتقام الفصل الأول 1 بقلم هنا حسين

رواية مصلحه وانتقام الجزء الأول

رواية مصلحه وانتقام البارت الأول

رواية مصلحه وانتقام
رواية مصلحه وانتقام

رواية مصلحه وانتقام الحلقة الأولى

نمت وصحيت لقيت نفسي متجوزه من اكتر إنسان بكره هو اه وسيم بس بجد اكتر إنسان مغرور وشايف نفسه وكان ربنا مخلقش غيره مافقتش غير لما طلع من باب الحمام وطالع منه لافف فوطه حولين خصره
رقيه بخضه وكسوف/ايه اللي انت عامله في نفسك يا جدع انت
هو بغرور/عامل ايه
رقيه/طالع عريان ولاكان في فتاه معاك في الاوضه
هو بتقزز/بس أنا مش شايف أي فتاه في الاوضه وبعدين انا حر دي اوضتي أعمل اللي أنا عاوزه
حرقيه بغيظ/بس بقيت اوضتي أنا كمان أعمل أنا بقي زيك واطلع بشكل ده
اركان بستفزار/طب ماتطلعي حد قالك لا وبعدين اوضتك لمده محدده ولا انت نسيتي نفسك
رقيه/أنت بتكلمني كده ليه كنت عملت لك ايه
اركان بغرور/انا ماحدش يعرف يعمل معايا حاجه فاهمه ولا لا
يلا قومي جهزي ليا الفطار ولا مفكره نفسك هانم
رقيه بحنق/لا مش هانم أنا الخدامه اللي جبهالك ابوك
أركان بعصبية/اسمعي يا بت انت مش معني إني مابحبش امد ايدي علي واحده ست تستغلي ده لا إني أنا ممكن اعمل كده وعادي مراتي وبربيها يا غوري اعملي إللي قولت عليه
رقيه قامت من مكانها ووصلت عن الباب وقبل ما تخرج قالته
رقيه/انت إنسان مستفز وبارد ومغرور
وجريت لتحت وهو كمل لبس
تحت كانت ام اركان واقفه بتشرف علي الطباخين لمحت رقيه قالت بتريقه
أسماء/أهلا بالعروسه نموسيت كحلي ولا ايه
رقيه بخنقه/لو سمحتي يا مدام مش تبقي انت وابنك عليا
أسماء/ابني ده اللي جابك بفلوسه يعني مشتريكي
رقيه/مقابل شئ وبعد مايخلص كل واحد هيروح لحاله
أسماء/بس يارب يحصل بسرعه وتغوري من هنا
وسابتها ومشيت ورقيه تنهدت بحزن وكملت تجهيز الفطار
بعد وقت ذهب اركان علي شغله ورقيه بتتكلم في التليفون
رقيه بعصبية/يعني أنا كان قدامي ايه قولي
زياد/كان في حل غير انك تبيعي نفسك كده
رقيه/ايه الحل ابويا إللي مرمي بين الحيا والموت ومش معانا جنيه نساعده ولا نوديه مستشفى حكومي ولا امي اللي السكر بياكل في جسمها ومش معانا تمن علبه دوا ليها ولا أنا وانت اللي بقالنا سنين بنحاول نحوش نجيب تمن اوضه النوم
زياد بعصبية/كل ده ميخلكيش تبعي نفسك وشرفك وحته منك
رقيه /مسمهاش ببيع نفسي ده جوزي وده حقه لاكن الحته اللي مني أنا مش ببعيها لانه هيبقي ابوه وهو اللي هيربيه واحسن تربيه كمان على الاقل هيعيش في مستوي احسن من اللي انا عشته
عن اركان دخل عليه صديقه
كارم/أنت مقتنع من اللي عملته ده يا اركان
اركان/لو مش مقتنع مكنتش عملته
كارم/طب انت مفكر ان هي ممكن تبيع حته منها
اركان/امال هي وافقت ليه بعدين الناس الفقيره بتضعف قدام المال
كارم/طب ماانت بتعمل كده علي شان الفلوس
اركان بغضب/كارم انت اتجننت أنا بعمل كده لا انه حقي وتعبي اللي جدي عاوز يحرمني منه ويديه لولاد عمي مش هو عاوز يشوف ليا حفيد وانا بحقق رغبته
كارم/مش عارفه بس مش مصدق إن في ام ممكن تبعد عن ابنها
اركان/لا صدق قدام الفلوس أي حد يعمل أي حاجه
في المساء
يدخل اركان الغرفه يجد رقيه في الغرفه
يدخل دون كلام ياخد شاور ويطلع
اركان بهدوء/مش يلا
رقيه بغباء/يلا ايه
اركان/مش ناقصه غباء يلا علي شان ننفذ الإتفاق
رقيه بخوف/بلاش النهارده أنا مش جاهزه
اركان بعصبية/بقولك ايه امبارح قولتي نفس الكلام وأنا صبرت وأنا عاوز اخلص بسرعه مش متجوزك اتفرج عليكي
رقيه برجفه/ أنا عارفه الكلام ده بس بس أنا مش مش عارفه ليه مش قادره
قرب عليها اركان وهي بترجع لوا هو بيقرب وهي بترجع لحد ما حصارها بينه وبين الحيطه
اركان بهمس قدام شفايفها/بس لازم نخلص موضوعنا ده عاوزك بس متفكريش غير في اهلك والفوس اللي هتخديها من ورا ده
لقيها غمضت عيونها ومستسلمه له قرب اكتر وبدء يقبله بتمهل وآثاره وشالها واتجه بها على السرير ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مصلحه وانتقام)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى