رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم فاطمة حسن
رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الجزء الثامن والخمسون
رواية ملكت الأسد الجزء الثالث البارت الثامن والخمسون
رواية ملكت الأسد الجزء الثالث الحلقة الثامنة والخمسون
ادم ابتسم بهدوء.الف مبروك ي زهره
زهره.الله بيارك فيك
ادم قرب من ادم يحضنه لكن مراد بعد عنه بجمود.بعد اذنكم هنطلع نرتاح شوي
ادم مسك مراد وقاله .خلينا نتكلم برا .عايزك
مراد بصله برفض .بعدين ي ادم .نتكلم بعدين
ادم بهدوء . دلوقتي.يلا
زهره بصت ع مراد أنه يروح
مراد خرج مع ادم برا .اتفضل .قول اللي عندك
ادم بهدوء .انت عارف ان اكيد مش قصدي أن أقول كدا بس أنا كنت مخنوق ومضايق من اللي حصل واني خسرت خسرت كل حاجه يمراد .أنا آسف ع اللي قولته اسف اني طلعت غضبي فيك انت وان مكنش في غيرك قدامي
ادم بمزاج مصتنع .اي مش هتستحمل اخوك في شوي كلام .امال لو كنت ضربتك كنت عملت اي
مراد بصله بضيق
ادم ضربه .خلاص يلاا في اي
مراد . الموضوع بجد ضايقني واللي ضايقني اكتر حالتك ليه كل دا وعلشان اي.انا مش عايز اشوفك ومش قادر كمان
ادم ابتسم بهدوء وهو بيبص قدامه.خلاص ي مراد .خلاص .كل حاجه خلصت
مراد .يعني اي.
ادم ابتسم وحط ايده ع كتف مراد .اطمن ي مراد .يلا ادخل لمراتك
ادم دخل ومراد دخل ورا بشك واستغرب
مراد اخد زهره وطلعوا ع فوق
زهره حضنت مراد بحب .فرحت انك انت وادم اتصالحتوا
مراد قاعد بيها بهدوء .احنا كدا كدا هنرجع نتكلم بس يارب بفايده
زهره سكت شوي وبعدين قالت.في رأيك أن لين ممكن مترجعش وويعني تاخد ابن آدم ومش يشوفه تاني
مراد بهدوء .لين لو مش عايزه ترجع دا براحتها .ادم غضبها من الاول لكن أنها تاخد ابنه وتختفي دي لاا ومحدتش هيسكت عليها ابدا
زهره حضنت مراد بضيق .مش فاهمه ليه عملت كل دا وطالما هي بتكر*هه حملت ليه
مراد بدفاع .إحنا منعرفش ادم عمل اي تاني .بس اللي اعرفه ان ادم هو اللي غلطان ولين هي المظلومه في الموضوع دا كله
زهره معجبهاش دفاع مراد عنها وقالت بضيق وهي بتبعد عنه .تصبح على خير
ورحت نامت ع السرير بهدوء تحت أنظاره
مراد قرب منها وحضنها وبسها .نامي ي زهره لأن اللي بتفكري دي مجرد أوهام في دماغك .أنا عمري ما هفكر في لين لانها مرات اخويا وحتي والأهم من دا لاني بحبك انتي ي زهرتي
زهره ابتسمت ودفنت نفسها في حضن مراد بحب وراحه
…
تاني يوم الصبح كان مالك ونور قاعدين مع تمارا اللي قالتلهم اللي حصل وهي مبسوطه
مالك اتبسط جدا لمراد واتنهد بضيق لما افتكر ادم
…
الايام كانت بتعدي وكلوا كان مبسوط
مالك مع نور وحمزه اغلب الوقت وبيحاول يكون جانبها.
مراد اللي كل حياته دلوقتي زهره والبيبي وأنهم يكونوا كويسين
يونس اللي بيحاول يطمن ليلي ويكون معها
ادم اللي بق هادي بطريقة غربيه لكن مبسوطين أنه رجع يقعد معهم
الحياه بقت اصعب بين أيهم وفريده بسبب الحمل
…
عند مالك كان بيتحرك قدام اوضه العمليات بتوتر
تمارا.اهدي ي حبيبي.
مالك وهو بيبص في الساعه .اتاخرت اوي مش معقول كل دا
ادم ابتسم بهدوء ع مالك وبقت يتخيل نفسه مكانه
لحد ما اخير الدكتوره خرجت
كلهم جريوا عليه .
مالك .طمني ي دكتوره .نور عامله اي
الدكتوره.اطمن ي أستاذ مالك .المدام والبيبي كويسين جدا.الف مبروك
الدكتوره مشيت وبعدها بشوي خرجت ممرضه ومعها البيبي
مالك شاله بسرعه منها واذن في ودانه بحب .
الممرضه.الف مبروك
مالك وهو بيحرك ايده براحه ع وشه .ولد مش كدا
الممرضه هزات رأسها ومشيت
مالك بص ع تمارا اللي قربت منه.الف مبروك ي حبيبي
كلهم بركوا لمالك بحب لحد ما نور خرجت ودخلت اوضه عادي
مالك قرب منها وبسها بحب . حمدالله على سلامتك ي حبيبتي
نور بصت عليه بتعب .الله يسلمك
مالك أخده من أمه وحطه في حضن نور بهدوء
نور ابتسمت اول ما شوفته .عمر
مالك بسها .ربنا يخليكي لينا يا حبيبتي
…..
عند لين كانت واقفه قدام المرايا وهي بتحرك أيدها ع بطنها الظاهره بهدوء
لين قعدت بشرود وهي بتفكر هتعمل أي في اللي جي
قربت تولد ولسه لحد دلوقتي مش عارفه هتعمل أي مع ادم
لين غمضت عينها بتعب
….
عند أيهم وفريده
ايهم بهدوء.نور ولدت لازم نروح نشوفها
فريده هزات رأسها بصمت
أيهم قرب منها بضيق . فريده مش كفايه كدا ي حبيبتي دا نصيب .أنا مش عايز نقضي حياتنا كدا
فريده كانت ساكته
ايهم وهو بيحرك ايده ع جسمها بجرأة.تعرفي انك وحشتني.اي رأيك نكنسل المعاد ونروح بكره
فريده نزلت ايده
أيهم بغضب .يووه بق .دي مش عيشه هو أنا كل ما هقرب منك هتعملي كدا .انتي بتعملي كدا ليبيه هاااا هتسفادي اي من كل دا
فريده بصت ع أيهم بوجع .أيهم أنا عايزك تتطلاقني
ايهم بصلها بصدمه .اييي
فريده بوجع .اللي سمعته .أنا مش قادره اكمل
أيهم بصلها بغضب .مش قادره تكملي .مش قادره تكملي .انتي ليه اسهل حاجه عندك انك تسبني
فريده.انا مش عايزك تكون كدا انت اكيد نفسك تكون اب نفسك يكون عندك ولاد أنا لو كملت معك هحرمك من دا
ايهم بص عليها بسخرية ومشي وفريده وقعت ع السرير وفضلت تعيط بوجع وقهره
……
تاني يوم الصبح
عند مالك كان اخد نور ورجعوا البيت كلهم
نور نامت ع السرير بتعب حوليها مراد وزهره باركت لها وهي بتبص ع البيبي .دا حلو اوي ينور
نور ضحكت بوجع .احنا كدا لاقينا عريس بنتك
مراد كشر بضيق .انتي هتحطي عينك عليها من دلوقتي
مالك بسخرية.طب يلا ي خويا برا انت وعيالك .خليها ترتاح
مراد سلم ع نور وخرج وهو زهره ودخلوا اوضتهم
زهره قعدت وقالت بحب.مش قادره استنى لحد ما اشوفهم
مراد قعد جانبها وهو بيحرك ايده ع بطنها.ولا أنا
زهره ابتسمت ع مراد وبسته بحب ورحت تبعد لكن مراد مسكها.رايحه فين
زهره بدلع .هنام ي مراد .انت مش شايفني تعبانه
مراد قربها اكتر وهو بيقول برغبه .بس انتي وحشتني
زهره.قد اي
مراد .تعالي وانا اقولك وبعدين ….
…..
عند جوري كانت قاعده عند مامتها
جوري .لسه مفيش جديد في موضوع الحمل
فريده بحزن .لاا لسه.واختك بتفكر في الموضوع دا زيادة عن اللزوم ومش عارفه اتصرف معها ازاي وخايفه يحصل مشكله بينها وبين أيهم بسبب كدا
جوري برفض.لاا اطمني ي ماما مستحيل يحصل حاجه انتي عارفه أيهم بيحبها قد اي وهيستحملها
فريده.ربنا يهديها
…
وبعد شهور
كان ادم مخلص شغله وفي طريقه للبيت
لحد ما الفون رن
ادم رد بلا مبالاة.الو
لين بوجع.ااادم .الحقني بولد
ادم مره واحده داس فرامل.اي
لين بوجع.مش قادره ي ادم
ادم. هو بيلف بسرعه.اهدي وأنا جيلك حالاا
لين بوجع.ال.العنوان
ادم .عرفه .عرفه ي حبيبتي
ادم زود السرعه . خليكي معايا .اتكلمي معايا ي لين أنا قربت اوصل
لين.مش .مش قادره ي ادم
وفي وقت قياسي كان ادم وصل وطلع بسرعه لحد ما وصل لشقه
ادم خبط بسرعه .لين .لين حبيبتي افتحي
لين فتحت بعد صعوبة
ادم شالها بسرعه بخوف بعد ما بص لشكلها واد اي تعبان
ونزل وحطها في العربيه وطلع ع المستشفى بسرعه
ادم دخل بلين وبدأت تجهز علشان تتدخل اوضه العمليات
لين مسكت في ايده بخوف وعياط.ادم .خلي بالك من ابني
ادم مسح ع شعره.اطمني ي حبيبتي انتي مش هيحصلك حاجه.
لين دخلت العمليات وادم كله اهله واهلها
كلهم راحوا
كلهم كانوا مصدمين اي وصل لين لي ادم
ادم كان واقف يدعلها أنها تقوم بسلامه
وبعد ساعات خرج الدكتور.الف مبروك.المدام جابت ولد
ادم بلهفة.هي كويسه
الدكتور.الحمدلله
ادم اخدت براحه واطمن لما لاقها خرجه
ادم قرب منها بسرعه وبسها من رأسها براحه
الممرضات دخلوها اوضه عادي
وادم اخدت ابنه بهدوء ادم حضنه وهو كتم دموعه
مالك حضن ادم .الف مبروك ي حبيبي
ادم .الله بيارك فيك.
مالك وهو بياخدو.هتسمي اي حبيب عمه
ادم . اياد
مالك هز رأسه بهدوء
ادم اخد اياد وحطه في حضن محمد .
ودخل اوضه لين يطمن عليها
….
بليل خالص
كان أيهم رجع من برا
لاقه فريده قاعده مستنيه
فريده بغضب.هتطلاقني امتي
ايهم بق يقلع هدومه من غير ما يرد عليها
فريده قامت .أيهم رد عليا أنا مش عايزك .طلقني بق أنا زهقت
ايهم سحبها ليه وبسها بعنف وفريده حاولت تبعد لكن أيهم مسكها من أيدها وبدأ يبوسها بغضب
فريده بدأت تعيط وبعدين
…
تاني يوم الصبح كانت لين فتحت عينها بتعب
اول ما فتحت عينها لاقت امل في وشها . حمدالله ع السلامه ي حبيبتي
لين بتعب .الله يسلمك ي ماما .هو فين
امل جبته من السرير .سمي ي حبيبتي
لين اخدته وهي بتبص عليه بهدوء
في الوقت دا دخلت تمارا وبصت عليها بهدوء .حمدالله على السلامه
لين .الله يسلمك
تمارا بهدوء .يلا نمشي
لين هزات رأسها بهدوء وبعدين سالت .هو فين ادم
امل بضيق.مجاش من امبارح ولا كانك مراته ودا ابنه
لين بصت ع تمارا بحزن وفضلت ساكته
امل بدأت تساعد لين وبعدين ركبوا العربيه وطلعوا ع الفيلا
بعد شوي وصلوا ولين طلعت بتعب ودخلت اوضتها لاقت ادم هناك
ادم قرب منها واخدت الولد بسرعه وهو بيدفن رأسه ف حضنه بهدوء
لين قعدت ع السرير بتعب.اي وحشك اوي كدا علشان كدا مجتش تشوفه
ادم بهدوء وسخرية محبتش اضايقه. ف قولت بلاش تشوفني احسن
ادم حطه ع السرير بهدوء ونزل
تحت كان محمد وامل مشيوا ورفضوا يقعدوا
تمارا بعتاب .مجتش ليه ي ادم ينفع كدا
ادم بهدوء.سوري ي ماما
تمارا بتوتر . صحيح وصلت لي لين ازاي
ادم بصلها بوجع .ليه ي ماما .ليه عملتي فيا كدا ؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الأسد الجزء الثالث)