روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت الخامس والعشرون

رواية عشقي الوحيد الجزء الخامس والعشرون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الخامسة والعشرون

نرجع لمراد لما كان قاعد علي السرير الساعه 11 لقي الباب بيخبط فتح لقي كنزي .
كنزي :اتفضل يمراد دي حلويات كنت عاملاها حتعجبك .
مراد بضيق :انتي اي الا مقعدك هنا لحد دلوقتي .
كنزي بزعل :اسراء الا خلتني استني معاهم من امبارح علشان ولسه مكملتش مراد اتكلم :علشان اي اه افتكرت انتي هنا علشان ابصلك صح لا انسي يكنزي انا عمري ما حبصلك في يوم من الايام لانك واحده رخيصه .
اسراء طلعت على صوته وسمعت الكلام الا قاله لكنزي وكنزي خدت صدمتها وعيطت اسراء قالت :متنساش نفسك يمراد بنت عمي أنا خليتها تبات معانا امبارح أنا ونور وكمان مين دي الا رخيصه كنزي محترمه مفيش حد رخيص الا حنين بتاعتك هي الرخيصه ومعندهاش دم .
مراد اتعصب جدااا وضرب اسراء بالقلم لدرجه ان دماغها نزفت وابوهم طلع علي صوتهم وراح عند مراد وضربه بالقلم لانو شاف الحوار كله وقال :يخساره تربيتي فيك اي الا قولته لبنت عمك دا وازاي تمد ايدك علي اختك وتخلي دماغها تنزف علشان قالت الحقيقه .
الام :في أي بس يحاج تلاقي اسراء عصبته بكلامها هي برده مستفزه .
اسراء انصدمت من كلام امها ودخلت اوضتها وكنزي وراها وأبوها قال بزعيق :لا اسراء مغلطتش ابنك المحترم قال لبنت عمه رخيصه علشان دخلتله طبق حلويات وضرب أخته بالقلم افهم اي من دا قولي .
الام قربت من مراد وقالت بزعيق :ازاي تقول كدا لبنت عمك وتضرب اختك لي .
مراد بصلها وبدأ يعيط زي الطفل الصغير لدرجه ان أبوه وأمه استغربوا وقلقوا عليه .
الاب بقلق :مالك يمراد في أي يبني .
مراد وهو بيبكي :أنا موجوع يبابا أنا غصب عني اتعصبت علي البنات انا قلبي مكسور واسراء فعلا قالت الحقيقه تخيل أنا دخلت الشركه امبارح اجيب محفظتي لقيت الهانم الا حتكون خطيبتي متفقه مع حسام صاحبي أنهم يكسروني ويسرقوني .
الام بحزن حضنته :احمد ربنا يبني أن ربنا كشفها علي حقيقتها ومتزعلش .
مراد :بس انا موجوع اويي مش قادر .
الاب :قوم يبني صلي الضهر ورينا قادر يخفف عنك ومتزعلش مني يبني اني ضربتك .
مراد :لا يبابا أنا إلا غلطان طلعت غضبي في البنات أنا حصلي واصالحهم.
مراد راح المسجد يصلي الضهر رجع لقي اخواته رواحو الدروس والكليه استني للعشاء لما يوصلوا وفعلا البنات التلاته رجعوا بعد العشاء صلي هو أبوه في المسجد وأمهم حطت الاكل علي السفره وبعد ما اتعشوا مراد دخل للبنات بكيس حلويات .
مراد:كنزي انا اسف حقك عليا متزعليش مني انا كنت مضايق شويه.
كنزي:ولايهمك مفيش حاجه.
مراد :طب خدي كيس الحلويات دا بقه جبتهولك انتي والبنات .
كنزي بفرحه اخدت الكيس ومراد صالح اخته وباس راسها وبعدها دخل اوضته اتوضي وصلي قيام الليل واخر سجده طول فيها وعيط وهو بيصلي وقام ينام حلم حلم جميل لقي نفسه في جنينه مفيش احلي منها ولقي طفل ماسك ايده.
الطفل :بابا حبيبي .
مراد : قلب بابا عامل اي.
الطفل:انا كويس يبابا ماما جايه هناك اهي.
مراد بيبص لقي كنزي بفستان ابيض وخمار ابيض اتصدم من جمالها.
كنزي:مراد انا جبت مجموع هندسه.
مراد:الف مليون مبروك يا اجمل مهندسه في العالم.
مراد قام علي صلاه الفجر وعرف ان كنزي نت نصيبه صلي وفطر ونزل شغله.
عند اسر وجايدا جايدا كانت بتروق اوضة النوم لقت اسر حضنها من وراء فكت ايده بهدوء وقال:اسر ابعد عني عاوزه اخلص.
اسر:سامحيني يجايدا حقك عليا والله كان صعب اشوف كدا متزعليش مني.
جايدا بعياط:مزعلش منك لي انت كسرتني ووجعتني وشكيت فيا لا واي طردتني بره البيت والجو برد ولا والاستاذه اروي تحط ايديها حولين رقبتك وانت عادي وفي الاخر تقولي انا يتيمة انت معاك حق انا يتيمة من الاخر كدا احنا اخرنا السنه دي مع بعض ونتطلق.
اسر بعضب مسك ايديها وراء ضهرها وقربها منو اكتر وقال:طلاق مش حطلق واروي انا شلت ايديها وهنتها كمان والحمد لله هي راحت عند ابوها وباسها بقوه وحط جبينه علي جبينها وقال سامحيني وخدها في بحور عشقه.
نرجع لمراد طلع من البيت لقي كنزي واقفه في الشارع خدها معاه الشركه علشان يفسحها ويصالحها طبعا استأذن من عمه ودهل لقي حنين وحسام في وشه حنين قربت منه بصدمه وقالت …..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى