روايات

رواية ضي القمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهرة اللوتس

موقع كتابك في سطور

رواية ضي القمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم زهرة اللوتس

رواية ضي القمر البارت الحادي عشر

رواية ضي القمر الجزء الحادي عشر

ضي القمر
ضي القمر

رواية ضي القمر الحلقة الحادية عشر

جه يوم السبوع فارس نزل بالبيبي وكانت قمر بتجهز علشان تقابل الناس بسرعة كان اليوم جميل جدا بالنسبة ليهم
فارس : يلا ياحبيبتي اجهزي بقاا بسرعة هنتاخر على الناس
قمر : حاضر يا حبيبي علطول اهو انزل انت بس وانا هحصلك
فارس : ماشي يا قمري انتي بحبك خالص يلا استعجلي شوية تعالي يا منة معايا
منة : حاضر يا أبيه عن اذنك ياقمر
قمر : اتفضلي حبيبتي انزلي مع فارس يلا
منة بابتسامة : أسر شكله حلو اووي يا ابيه ربنا يباركلك فيه وعقبالي يارب
فارس : عقبالك يا حبيبتي ربنا يخليكي لينا وعلفكرة يومها أنا اللي هسميه أن شاءالله
منة : اكيد يا أبيه ليك مطلق الحرية فيه طبعا أنا أقدر اني اقول حاجه ليك ساعتها
فارس بضحك : أنا بهزر معاكي ياقلبي ربنا يكرمك يارب
قمر : يارب يكون الاكل عجبكم ياجماعة ضبط يا فارس الدنيا عقبال مافتح لبابا
فارس : عمي كمان اللهم بارك منورنا طبعا يا حبيبتي
قمر : اهلا اهلا يابابا اتفضل منورنا والله اتفضل اقعد
فارس : السلام عليكم يا عمي عامل اي ياحبيبي
الاب : البيت منور ب أصحابه اهلا بيك يا ابني فين حفيدي علشان اشوفه
قمر : هجيبه لحضرتك حالا ثواني بس حبيبي
اتفضل يابابا الاستاذ الصغير بتاعنا
الاب : مشا الله تبارك الله زي العسل ربنا يحفظه يبارك فيه وفيكم يابنتي
قمر : ربنا يخليك ليا يابابا يارب اتفضل الجاتو
فارس : تعرف يا عمي أننا كان نقصنا التجميعة الحلوة دي من زمان
الاب : أن شاءالله منفترقش ابدا باذن الله تعالى
فارس : ربنا يبارك لنا في صحتك دي بالدنيا كلها عندي والله
أسر : هو مهاب مجاش لي لسة يا فارس اتصل بيه
مهاب بضحك : أنا جيت مفيش داعي تتصلوا بيا فين نصيبي من التورتة بقاا
قمر : اتفضل يا استاذ مهاب ادي نصيبك من التورتة
مهاب : الف مبرووك يا قمر هانم على البيبي يتربى في عزك يارب انتي وحبيب قلبي فارس
فارس : حبيبي يا مهاب تسلملي عقبالك يارب
مهاب : لا ياعم اجيب لنفسي الحبسة ووجع الدماغ لي
فارس : انت فاهم الجواز غلط علفكرة يا مهاب انت عاوزلك قاعدة كدة
مهاب : أنا ليا مواصفات معينه في البنت اللي هتجوزها يا فارس بيه مش اي حد كدة وخلاص المهم النهاردة الفرحة فرحتين تولين خدت اعدام يا فارس
فارس : بجد يعني خطتنا نجحت أنا وأنت وأسر الحمد لله انها هتتعاقب بكل أفعالها الإجرامية دي
قمر : اي اللي حصل يا فارس انت عملت اي معاها المجرمة دي
فارس : جبت الدليل اللي سجنها ويجيب لها اعدام كمان وقت ما خطفتك انتي ومنة هي كانت بتشتغل في مستشفى كانت في قسم هي الوحيدة اللي تقدر تدخله اللي هو قسم تجارة الأعضاء وانا كنت عارف بكل دا منها من قبل ما اعرفك كمان ياقمر استغليت أن كل دا كان تحت ايدي وبلغت عنها وقدمت المستندات اللي تثبت كلامي
قمر : تستاهل على اللي كل اللي عملته معانا مجرمة بجد حسبي الله ونعم الوكيل فيها كام حد اتاذى بسببها
مهاب : مش كدة وبس كمان اتاكدت أن الشخص اللي عندي في البيت مش اخويا يا فارس بس مش عارف اتصرف ازاي معاه
فارس : حاول تواجهه بكل حاجه عرفتها شوف وراه اي بالضبط حاول بجد هتفرق معاك انت هترتاح وقتها
مهاب : الظاهر دا الحل الوحيد ربنا يستر واقدر اتحمل الكلام وقتها بس يا فارس
فارس : اجمد كدة انت قدها وقدود مينفعش تبقى ضعيف كدة انت اتعودت على وجودة في فترة قصيرة لكن خلاص كدة
مهاب : طيب استأذن أنا بقاا علشان ألحقه قبل ما ينام تصبحوا على خير ان شاء الله
فارس : تسلم يا مهاب على مجيتك دي والله تسلملي
أسر : معقول يا فارس خطتنا بالنسبة لتولين نجحت على كدة
فارس : ايوة الحمد لله قدرت اجبلها الاذى بدليل أنا عارفه عنها ومتأكد منه مليون في المية يا حبيبي كدة القلق يخف شوية عن قمر ومنة وانت وانا
أسر : علفكرة يا جماعة عندي انا وفارس خبر حلو ليكم تاني أنا ومنة أن شاءالله فرحنا الاسبوع الجاي
قمر بضحك : انت لي بتفاجني بحاجات ياعم فارس كدة بردو
فارس : مفاجات حلوة ولا وحشة تنكري بقا
قمر : المفاجاه حلوة الف مبرووك يا منة يا حبيبتي
عدا يوم على التجمع الأسري دا وجه اليوم اللي منة تروح تختار فستان الفرح فيه راحت منة الاتيليه علشان تختار فستان الفرح
منة : كنت عاوزة اشوف تشكيلة الفساتين اللي عند حضرتك لو سمحت
صاحب الاتيليه : تحت امرك يافندم معاها يانجوى فرجيها التشكيلات بتاعة الفساتين علشان تنقي منهم يلا
نجوى الموظفة : حاضر يافندم تحت امرك اتفضلي معايا
منة : اي رايك في دا ياقمر حلو صح
قمر : اه ياحبيبتي خشي قسي دا يلا بسرعة ووريني شكله عليكي
منة : هاتي الفستان دا بعد اذنك اقيسه طيب اي رايك يا قمر
قمر : تحفة عليكي يجنن بجد أي القمر دا يا منون شكلك حلو اووي
منة : انتي اللي عيونك حلوة يا حياتي انتي خلاص ناخد دا يعني
قمر لنجوى الموظفة : خلاص استقرينا على دا يا حبيبتي
نجوى الموظفة : تمام كدة الفرح امتى بتاعها بس لان في حاجات هتحتاج تتضبط فيه علشان السمو ليها قبل الفرح جاهز باذن الله
قمر : هو اسبوع كدة يعني الجمعة الجاية أن شاءالله
الموظفة نجوى : خلاص يوم الخميس أن شاءالله اضبطه وتيجي تستلمه وهناخد تمنه ساعتها أن شاءالله
قمر : باذن الله شكرا ليكي اووي تعبناكي معانا
منة : أنا فرحانة اووي يا قمر معقول أنا فرحي قرب خلاص
قمر : ايوة يا حبيبتي ربنا يكمل فرحتك على الف خير
منة : الحمد لله خلاص اخترنا الفستان بتاعي كدة نروح ناكل بقاا
قمر بضحك : انتي دائما كدة همك على الاكل يامنة يالهوي يانا ياما ارحمني يارب
منة باستغراب : في اي يا حاجة مالك حد كلمك امال يارب لو كنت قولتلها عاوزة اكل بيتزا كانت عملت اي فيا
قمر : كنت اديكي باللي في رجلي يا بت بقولك اي متجيش تحقق لي احلامك هنا يا حبيبتي
منة : خلاص خلاص مش عاوزة حاجه همشي معاكي وانا ساكتة خالص
أسر اتصل بمنة ترن ترن ترن ترن منة بصت على التليفون وردت بسرعة
منة : الووو ايوة يا أسر اي يابني اي يا حبيبي عاوز ايه
أسر : عاوز اطمن عليكي اختارتي الفستان خلاص
منة : ايوا هيتضبط فيه حاجات بس واستلمه قريب إن شاء الله
أسر : طيب مش عاوزة تخرجي في حتة النهاردة ؟
منة : ودا سؤال بردو اكيد عاوزة يعني يا حبيبي هتخرجني فين ؟
أسر : اي رايك اوديكي الملاهي النهاردة 😊
منة : بجد انت اجمل حبيب في الدنيا طبعا موافقة
أسر : خلاص اجهزي على الساعة ٩وهنروح سوا ان شاء الله
في بيت مهاب دخل بسرعة لاوضة نضال وندهه با اعلى صوت
مهاب : نضاااال انت فين
نضال : ايوا يا اخويا يا حبيبي انا هنا في اي مالك بتزعق كدة ليه
مهاب بعصبية : متقولش اخويا دي تاني احنا مش اخوات أنا شوفت بطاقتك وكل حاجه تخصك كفاية كدب مين بعتك ياض انت انطق
نضال : هقول هقول تولين هي اللي طلبت مني ادخل بيتك واتجسس عليك انت وواحد اسمه فارس
وقالتلي أن فيه بنتين هي كانت متضايقة منهم وعاوزة تضرهم باي شكل انا كدة قولتلك كل حاجه أنا همشي مش هتشوفني تاني بس متبلغش البوليس ابوس ايدك
مهاب : غور من هنا مش عاوز اشوف وشك تاني خالص حتى لو بالصدفة غوور اطلع برررة
تتوقعوا اي هيحصل البارت الجاي ويا ترى لي تولين مصممة تدمر حياة قمر وفارس ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ضي القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى