روايات

رواية سيطرت علي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي البارت التاسع والعشرون

رواية سيطرت علي الجزء التاسع والعشرون

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة التاسعة والعشرون

سعاد: طلعت شقة عمار علشان تعرف اي اللي حصل كانت هدي قاعده علي السرير ومش عارفه اي اللي بيحصل وبتردن علي عمار ومش بيرد عليها وقفل تلفونه
سعاد :هدي ماله عمار انتي بتعيطي اي اللي حصل
هدي: بصوت كله عياط مش عارفه والله انا كنت بتكلم معاها عادي وجيت سيرة الموت في كلامي اتغيرت ملامحه واتعصب وسابني ومشي ومش بيرد علي مكالماتي
سعاد: طيب اهدي عمار فقد حد عزيز عليه من وري الموضوع ده علشان كده هوا عمل كل ده
هدي :انا ماكنتش اعرف والله ومن كتر العياط بدأت تدوخ ومش قادره توقف وحطت ايدها علي راسها
سعاد: مالك ياهدي فيكي اي
هدي :وقعت علي الأرض
سعاد: بصوت عالي هدي هدي راحت علي سلم العماره وبتنادي علي مسحن الحقني هدي اغمي عليها اتصل بالدكتور بسرعه وبعمار
محسن: هدي بنتي حاضر انا جاي حالا الو يادكتور ممكن تيجي علي عماره ٧ بسرعه وبيرن علي عمار ومش بيرد برضوا وطلع فوق بسرعه وارح عند هدي حفديتي مالك هدي مش بتفوق ليه وشالها ونيمها علي السرير ومستيني الدكتور يوصل
سعاد: مش عارفه كانت بتتكلم معايا وفجاه مسكت راسها واغمي عليها اتصلت بعمار
محسن :مش بيرد قافل تلفونه
سعاد: طيب والدكتور
محسن :جاي انا اتصلت بيه مش هيتاخر
بعد شويه الدكتور وصل وكان بيكشف علي هدي وعرف انها حامل علشان كده اغمي عليها
محسن طمني يادكتور هدي مالها
الدكتور: الف مبروك المدام حامل في الشهر الاول
سعاد: ومسحن حامل
الدكتور: اه بس الزعل مش كويس عليها وهي لسه في بداية الحمل علشان كده اغمي عليها
سعاد: تمام يادكتور ان شاء الله هاخد بالي منها
الدكتور: ياريت حد يجب الادويه دي ولازم تاخدها علي الوقت عن اذنكم
محسن :تمام يادكتور انا هاجيب الادويه اتفضل
سعاد :قاعده جنبها وبترن علي عمر وبرضوا مش بيرد
في الوقت ده عمار كان طالع علي السلم وشاف الدكتور نازل واول ماشافه افتكر هدي انها حامل وطلع بسرعه وقلبه بيدق جامد من الخوف عليها ومحسن كان قاعد في الصاله وعلامات الخوف باينه علي وشه
عمار : الدكتور كان بيعمل اي هنا
محسن :كان بيكشف علي هدي اغمي عليها مش عارف ليه
عمار: ماسمعش باقي الكلام وفتح باب الاوضه كانت سعاد والاولاد موجودين معاها وهدي كانت نايمه
سعاد :عمار اخيرا جيت برن عليك كنير كنت فين وسايب مراتك تعبانه كده
عمار: ممكن تسيبني انا وهدي لوحدنا ياماما معلش
سعاد :حاضر يابني يلا ياعمر يلا يارتاج
عمر: بس انا عايز اقعد مع ماما شويه
رتاج :وانا كمان
عمار: روجوا مع تيته علشان عندكم مدرسه الصبح ولازم تناموا بدري معلش ياماما نيميهم معاكي في الشقه تحت انهارده هدي لسه تعبانه ومش هتقدر تعمل حاجه معلش هتعبك معايا
سعاد: حاضر يابني تعبك راحه دول احفادي برضوا وطلعوا من الاوضه وقفلت الباب وراها براحه
عمار: قرب من السرير وقعد جنبها براحه ومسك ايدها وباسها ويكلمها وهي نايمه هدي حبيبتي انا اسف اني اتعصبت عليكي انا السبب في اللي انتي فيه بس انتي فتحتي جرح قديم اوي ماكنش لازم يتفتح بس اعمل اي لما بتعصب بتحول تمام انا اسفه اصحيي بقا وحشتيني اوي وحشني ضحكتك ومشاكستك ليا وعيونك كمان
هدي: بدات تفوق وبتنادي علي عمار
عمار :انا موجود جنبك ياحبيبي انا معاكي اهوا
هدي: عمار انت كنت فين رنيت عليك كتير وماكنتش بترد عليا
عمار: انا جنبك ياحبيبي انا اسف ياعمري انا السبب
هدي: بعد ايديها انا زعلانه منك كده تسيبني وانا محتاجاك جنبي
عمار: انا اسف ماتزعليش مني و الله غصب عني
هدي: ليه عملت كده أول ما سمعت سيرة الموت
عمار: ما تجبيش سيرة الموت ياهدي خد مني اغلي ناس مني اخويا التؤام وبابا كمان في حدثه عربيه ومن ساعتها وانا بكره السيرة دي ومش بحب حد غالي عليا يجيب السيرة دي قدامي انا اتعصبت عليكي وانتي غصب عنك ماكنتيش تعرفي ان ده حصل وخصوصها انك حامل ومحتاجه راحه حقك عليا انا غلطان سامحيني ودموعه نزلت علي فراق ابوه واخوه ومراته اللي زعلت منه
هدي :قربت منه ومسحت دموعه وباسته خده انا اسفه ماتزعليش مني خلاص مش هقول كده تاني
عمار: خلاص ماحصلش حاجه ماتقوليش كده تاني ماشي انا ممكن اموت من غيرك
هدي: بعد ااشر عنك ماتقولش كده انا اسفه
عمار: ربنا يخليكي ليه ياهدي ويدومك في حياتي
هدي :يارب ياحبيبي وبعدت عنه ومسحت دموعه مش عايزه اشوف دموعك تاني ماشي
عمار: خلاص مش زعلان منك هروح اعملك حاجه تاكليها علشان انتي ماكلتيش حاجه من بدري هعملك عصير طبيعي حلو اوي بايدي
هدي: تمام وانا هاجي معاك نعمل سوي
عمار: تؤتؤ رايحه فين انا اللي هعمل كل حاجه خاليكي هنا
هدي :بابتسامة حب حاضر
عمار: ااه كده شطوره اسمعي الكلام مش هتاخر
في شقة مسحن
محسن :مش عارفه عمار ساب هدي كده ليه وهي تعبانه كان قافل تلفونه كمان
سعاد :علشان هدي جابت سيرة الموت قدامه وهو اديقت وسابها للاسف جوزي واخوه التؤام في حدثه عربيه علشان كده هوا بيكره سيرة الموت ودموعها نزلت
محسن :قرب عليها وخدها في حضنه ومسح دموعها خلاص حبيب قلبي ماتعيطيش علشان خاطري
سعاد :انا كمان مش بحب افتكر الموضوع ده كفايه اللي حصل معانا
محسن: معلش ربنا يرحمهم ويغفرلهم ان شاء الله
سعاد: ان شاء الله
في شقة عمار
عمار: جاب الاكل لهدي وبياكلها بايده اي رئيك اكلي عبجبك صح
هدي :تسلم ايدك تحفه والله
عمار: بالهناء والشفاء علي قلبك وقلبك ياحبيبي
هدي:- بتضحك
عمار: بتضحكي علي اي
هدي: مستغربه اوي منك من شويه كنت عامل زي الوحش المفترس ودلوقتي قلبت قطه خالص
عمار: والله انا قطه وكنت وحش علي فكره انا اسد بس مش بحب ابين قدامك علشان ماتخافيش
هدي: والله ماشي يااسد
عمار :تحبي تشوفي
هدي: تؤتؤتؤ شكرا كفايه اللي شوفته وكان في اكل جنب بوقها
عمار: بيبصلها بابتسامه
هدي: مالك بتبصلي كده ليه
عمار: بيقرب منها وبيشيل الاكل اللي جنب بوقها انتي بتاكلي زي الاطفال بظبط ياهدي
هدي: اممم لما بكون الاكل حلو باكل زي الاطفال بظبط وانت شاطر في الأكل بصراحه غلبتني
عمار: بيقرب عليها وبيبص في عيونها واي كمان ياهديني
هدي: سرحت في عيونه اممم
عمار: انتي حلوه اوي ياهدي
هدي: بجد ما انا عارفه
عمار: بيقرب عليها
هدي: عمار ماينفعش انا حامل
عمار :ششش
هدي :بعدت عنه بس بقا
عمار: اي مالك
هدي :مافيش وقامت ودخلت الحمام وقفلت الباب وراها
عمار: هدي مالك اي اللي حصل
هدي: بطنها تعباتها مش قادره ترد علي عمار وهوا بينادي عليها
عمار: هدي افتحي الباب هدي بس هي مش بترد عليه وهوا قلق عليها وفتح الباب بالعافيه ودخل كانت قاعده علي حافة البانيه وماكسه بطنها اي مالك اي اللي حصل
هدي :حضنته جامد وبتعيط بالم
عمار :مالك اي ده حرارتك عاليه اوي كده ليه بعد عنها وملئ البانيه ونايمها فيه
هدي :المياه ساقه اوي ياعمار
عمار: حرارتك عاليه اوي لازم تنزل
هدي: انا تعبانه اوي مش عارفه اي اللي يحصل
عمار: انا هاخد علي المستشفي ثواني وشالها وطلعها من البانيه وغيرلها هدمها كلها وشالها ونزل بيها علي السلم وركب عربيه وخدها علي المستشفي
هدي: نايمه في حضنه ومش بترد عليه ومش حاسه باي حاجه
عمار: دكتور الحقني بسرعه مراتي حرارتها مرتفعة اوي
الدكتور: ماتقلقيش انا هكشف عليها واطمنك
عمار: نايمها علي السرير وطلع بره الاوضه علشان الدكتور يكشفلها وبعد شويه طلع من الاوضه
عمار: طميني مراتي مالها
الدكتور: والمدام حامل وده شكلوا اول حمل لبها فاهي مش مستحمله حراتها مرتفعه جدا المناعه عندها ضعيفه خالص انا هكتبلها علي فيتامينات وان شاء الله هتبقي كويسه بس لازم الراحة التاميه وانت كمان تاجل اي حاجه بينكم علشان بيبقي خطر في الشهر الاول من الحمل هي هتسخن وهتبرد ده طبيعي ماتقلقيش
عمار: طيب ينفع تروح البيت ولا لا
الدكتور :لا احنا هنخليها هنا تحت المراقبه يومين كده
عمار :يومين
الدكتور: ماتقلقيش هتبقي تمام ان شاء الله
عمار: ان شاء الله
الدكتور :عن اذنك
عمار: طلع تلفونه ورن علي سعاد الو ياماما انا في المستشفي
سعاد :اي مستشفي اي اللي حصل
عمار: هدي
سعاد: مالها هدي
محسن : هدي
عمار: هفهمك كل حاجه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى