روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت الثاني والعشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء الثاني والعشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة الثانية والعشرون

غسان / ايه مالك ياقلبي
ملك بدموع / شوفت بابا بيقطع هدومي وعايزني
وهنا ارتمت في حضنه وأخذ يملس علي شعرها الطويل الناعم وقال
غسان / ششششششش خلاص انا معاكي محدش هيقدر يعمل معاكي حاجه طول مانا معاكي انتي زي فل مفيش حاجه حصلتلك
ملك بخوف / ازاي لما هو قطع هدومي كلها وااا
غسان بغيظ محاول إخفائه/ لا الحمدلله مقدرش يعملك حاجه انا كنت موجود ولحقتك علي اخر لحظه بس انتي تقريبا منكتيش في وعيك
انا مش عايزك تفكري في حاجه تزعلك ماشي ياقمر
ملك ببكاء / طب ازاي وهو خد لنفسه حاجه مش من حق أي حد غيرك ازاي يشاركك في حاجه انا حرمتك منها عشان بس هو يكون راضي عني وهو بكل سهوله ياخدها منك
ولا الست الممرضه دي اللي كل نظرتها ليه كانت مخيفة بطريقة زباله وكانت عايزيني أغضب ربنا واعمل حاجه
بيتهزلها عرش الرحمن
ليه الناس بتعمل معايا كده انا عملتهم ايه يا غسان انا وحشه اوووووووووي كده
غسان بحزن شديد/ لا ياقلب غسان انتي احلي حاجه في الدنيا كلها وعشان كده الناس كلها عايز تتقرب منك بس بطريقتهم الغريبة
ملك / غسان انت مقتنع بالي بتقوله ده غسان الناس عايزة جسمي مش تتقرب مني
غسان / بصي كل اللي انا مقتنع بيه دلوقتي هو انك تنامي عشان هنمشي بكره
ملك / طب نام جنبي انا خايفه
غسان / ياسلام امرك مطاع سيدتي الجميله
ملك / غسان
غسان بحب/عيونه وقلبه وكل حاجه ليه في الدنيا كلها
ملك/ في حضنك خدني
غسان/ ٠٠٠٠٠٠٠٠
ملك / انت سكت ليه مش عايز خلاص
غسان / متزعليش مني بس اصل ملك بنت عمي كانت بتقول نفس الكلمه دي وبنفس الطريقة عشان كده سكت لكن انا هموت واخدك في حضني تعالي
ملك بحب/ بعد الشر عليك ياعمري
غسان بفرحه/ انتي قولتي ايه
ملك بكسوف/ بقول تصبح علي خير عشان لو راحت عليا نومه هيفوت نص عمري
غسان / ماشي هعديها المرادي عشان خاطرك أنما المرة الجاية لايمكن ابدا
ملك/ هههههههههههه ماشي
وجاء تاني يوم علي جميع ابطالنا كالعاده ولكن بالنسبة لملك كانت غارقه في نومها وكانت كل خمس دقائق تصرخ ولكن غسان قرر أن يعطيها مهدئات حتي تستطيع النوم
وجاء الليل سريعا وفقت ملك من نومها وهبطت الي المطبخ ووجدت غسان يعد لها العشاء وهنا قالت
ملك /صباح الخير
غسان بابتسامة/ صباح الخير بليل احنا بقينا الساعه ١٠ بليل يالوكا
ملك / ياااه انا نمت كتير اووووي كده
غسان / بصراحه انتي نمتي نوم متقطع بس انا اديتك مهدئ عشان تعرفي تنامي كويس
يالا بقي عشان ناكل
ملك / لالا مش عايزة اكل انا هشرب القهوة دي
غسان / انسي انتي لازم تاكلي بسرعه عشأن نسافر بقي لحسن ارجع في كلامي
ملك / بصراحه مش عايزة اسافر انا هقعد هنا القصر شكله بس كان نفسي تكون مريم معايا
غسان / طب ليه كده احنا هنروح شرم الشيخ المكان اللي نفسك فيه من زمان ولانستي
ملك / لا منستش بس شكلك انت اللي نسيت أن روحنا سو
غسان / لا فاكر بس ساعتها كنتي حبيبتي ومكنتش قولتلك لكن دلوقتي انتي حبيبتي ومراتي وعايز اقضي احلي شهر عسل معاكي انتي وبس
ملك / بس انا تعبانه ومش قادره ارجوك ياغسان بلاش الايام دي
غسان / حاضر عشان خاطرك وطالما كده بقي ايه لو نخرج بره شويه
ملك / فين يعني
غسان / سينما أو نروح اي حته انتي عايزها أو اقولك تعالي نشتري لبس جديد عشان خطوبه مريم هتكون بعد بكره أن شاء الله
ملك / ماشي انا اصلا زهقانه
وبعد مرور وقت قصير خرجت ملك من القصر وذهبت مع غسان الي اكبر المولات في القاهره وكانت ملك سعيدة وبعد أن اشتريت كل شيء وقفت امام فستان زفاف وكانت تتخيل نفسها وكأنها هي العروسه وثم اغلقت عيونها التي ملئيه بالدموع وهنا جاء من يمسح دموعها دائما ويقول لها
غسان / شبيك لبيك فانوسك السحري بين ايدكي
ملك محاولة إخفاء دموعها وقالت
ملك / غسان
غسان بحب / عيونه وقلبه وكل حاجه ليا في الدنيا دي تحت رجلك ايه عجبك الفستان
ملك بكذب/ ابدا بس انا كنت بفكر اخده لمريم بس مش عارفه هيعجبها ولالا
غسان /بس انا شايف البنت حطت فستان غيره شكل حد خده
ملك بحزن / اشمعنا ده اللي هيكون من نصيبي
غسان / بتقول ايه يالوكا
ملك / لا ابدا يالا بقي عشان عايزه انام ممكن ياغسان
غسان / طبعا يا قلبي
وفي مكان آخر وبالتحديد عند شاهيناز وسالي
سالي / شوفتي اهو غسان اتجوز واحنا مبقاش معانا فلوس خلاص هنعمل ايه دلوقتي
شاهيناز بتكبر/ انا اللي هعمل انا اللي هخلي ملك تطلب الطلاق بكل بساطة
سالي / ايه الثقه دي وايه السبب
شاهيناز / هههههههههههه السبب بسيط اوووووووووي وهو أنه
وقصت عليها كل شي تريد أن يحدث
سالي /هههههههههههه وانتي هتنفذي الخطه
شاهيناز/ كل شئ بوقته حلو ووقته ده يوم خطوبه مريم يعني بعد بكره
شاهيناز وسالي هههههههههههه هههههههههههه
سالي / انا متشوقه ليوم ده اووووي هههههههههههه
وفي مكان آخر وبالتحديد عند مريم وبكينام
مريم / مامي انا عايز ة اقولك حاجه
بكينام/ خير يامريم
مريم / يعني حضرتك لسه زعلانه مني انا غسان
بكينام/ وبتسالي ليه مش انتي عملتي اللي انتي عايزاه مستنيه مني ايه اعملي اللي انتي عايزاه انتي اخوكي وانا اعتبروني ميته خلاص
مريم/ مامي سوري بس انا وغسان اختاروا بقلبنا وحضرتك عارفه يعني ايه حب
عشان خاطري يامامي ملك طيبة كلميها لما تيجي بكره
بكينام/ هي جايه بكره ليه الخطوبه بعد بكره
مريم / انا قولتلها تيجي عشان نجهز الحفله سوي
بكينام/ امممممم طيب بس اعملي حسابك انا مش راضيه الجوزات بتاعتك انتي واخوكي فاهمه عن اذنك
مريم / فاهمه ربنا يهديكي يامامي
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وملك
غسان / واخيرا وصلنا البيت الواحد حاسس أنه مسافر ياااه
ملك / فعلا انا كمان كنت مخنوقه اوي بس دلوقتي انا عايزة انام
غسان / ماشي ياعمري تعالي نطلع ننام بس مش هتاكلي قبل ماتنام
ملك / لا انا كده تمام اووووي انت عايز حاجه قبل مانام
غسان بتفكير/ امممممم مش عارف لو أنا قولتلك هتفميها ازاي بس انا عارف انك مجنونه
وانا عشقت جنانك
ولو تفتكري أن قولتلي الجنان حلو وانا قولتلك هههههههههههه هقولك بعدين فاكرة
ملك / فاكرة بس انت ايه اللي فاكرك دلوقتي
غسان بفرحه كبيره/ غمضي عيونك الحلوه دي
ملك / ليه
غسان / كده وخلاص ممكن بقي
ملك / حاضر اهو اتفضل أما نشوف اخرتها ايه
غسان / شيبك لبيك فانوسك السحري بين ايدكي ودي امنيتك الأولي في حيأتي يااميرتي الحلوة
ملك / ايه ياغسان ده الفستان اللي شوفته في المول
غسان / طبعا انتي تحلمي وانا عليا التنفيذ انتي فاهمه عيونك المتعلقة بالفستان من اول مادخلنا المول وانا مش فاهم انك عايزه فستان زي اي بنت وان دموعك الغاليه دي كمان
عشان ملبستش فستان زي اي بنت بتحلم باليوم ده وإني صدقت أن الدموع د ي حاجه طرقت عينكي الحلوة دي
متبقيش ملك اللي حبتها وعقشت كل تفصيله فيكي ملك انا ب ح ب ك وبموت فيكي كمان
ملك / انا مش عارفه اقولك ايه بس انت اللي يخليك تعمل كده مع واحدة زي كل ماتيجي تقربلها تترعتش ودموعها يغرقه خدك ايه
وهنا قاطعها غسان ويقول لها وهو يقترب منها شيئا فشيئ
غسان / انا بحبك مش جسمك عرفتي بقي انا سبق وقولتلك اني مش حيوان انا عايز قلبك مش جسمك لكن بصراحة ومن غير زعل انا هموت علي بوسه منك بس تكون حلوة
زيك بالظبط
ملك بخوف شديد تحاول أن تلبي رغبة زوجها وحبيبها ولكن هي خائفة للغاية وفجاة فاق غسان علي صوتها الحزينه ويقول
غسان / انا اسف انا مش عارف انا عملت كده ازاي المفروض امسك نفسي بس انا كنت عايزك تكسري حاجز الخوف اللي بينا ده ملوكي حبيبي انا اس
وهنا قاطعته وهي تبكي وتبتسم وتقول له
ملك بدموع / شوفت بقي اني معقد ازاي انا كمان نفسي ارجع ملك بتاعت زمان
انا اسف اني بحرمك من حقك الشرعي بس والله غصب عني سامحني
غسان بندم / ششششششش خلاص انا اسف انا الغلطان انا آسف انا مش هجبرك علي حاجه وحقي انا ماتنزل عنه لحد لما تبقي كويسه وساعتها هعملك اجمل فرح في الدنيا كلها وأخلي الد.نيا كلها تتكلم عن اجمل واحلي عروسه في الدنيا خلاص
ملك / غسان
غسان / عيونه وقلبه وكل حاجه ليا في الدنيا دي كلها
ملك / عايزة اروح للدكتورة
غسان بستغراب/ دكتورة ايه
ملك/ دكتورة نفسية
غسان / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ياتري ايه اللي هيحصل
وغسان هيقول ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى