روايات

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية تزوجت اختي الصغيرة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيرة الجزء الثالث عشر

رواية تزوجت اختي الصغيرة البارت الثالث عشر

تزوجت اختي الصغيرة
تزوجت اختي الصغيرة

رواية تزوجت اختي الصغيرة الحلقة الثالثة عشر

كارما / لا بقي انا مش قادرة انا لازم ارد
ادهم / اوعي تعملي كده مش يسكتوه
كارما / انا كلمتين وخلاص
كارما قالت انا هرد عليك بكلمتين بس انا ماقولتش حاجه لسالي
سالي بتتكلم من دماغها وبعدين انامش شايفه ا ن في فرق بيني وبين ادهم كبير ولاحاجه ولو في حاجه انا هقول واظن أن الناس مالهاش غير شغلي اللي بعمله غير كده محدش يتكلم في حاجه شكرا ليكم
وبعد مرور وقت وصلوه القصر بس القصر كان مفيش نور
كارما / ايه ده هو محدش هنا والايه
ادهم بخبث / مش عارف شكلهم خرجوه
كارما بزعل / امال ايه بقي في مفاجأة وحضري نفسك هو انا قولت
فاكر مش زي ناس نسي
ادهم / قصدك ايه
كارما بغيظ اكبر ولاحاجه ماشي يأمازن أما وريتك
وفجأة جه وغمض عينيها وقال وقام بتقليد صوتها
وقال ماشي يازومي أما وريتك
كارما بفرحه طفوليه زومي حبيبي واحشتني وحضنها وقال وانتي كمان والله كل سنه وانتي طيبه وعقبال مليون سنه ياقلبي
كارما /وانت طيبه يا زومي
بس ايه الحفله الجامدة اوووووووووي دي
مازن /بصراحه مش فكرتي هي فكرة ادهم وهو قالي عليها
وكمان في مفاجأة احلي منها
كارما/ احلي من دي
مازن / ثانيه واحده
وفجأة اشتعلت النار ومكتوب عليها بحبك ياكارما حبيبك ادهم
كارما دمعت وقالت انت عرفت يأمازن طب أمتي
مازن / انا عرفت لماكلمتني وانتي رايحه لاادهم هو اتصل عليا وقالي اني اعملك كده وكمان طلب ايدك مني هههههههههههه
كارما/ دمعت وقالت أنا مش عارفه هوانا بحلم
مازن/ لامس بتحلمي خلاص اخيرا هخلاص منك
كارما بمزح / لا ياحبيبي انت الاول انا لسه واريا سنتين انت اللي المفروض تتجوز بقي البت خللت هههههههههههه
مازن / امال انا اعمل ايه ان شاءالله حدد نا الفرح هيبقي كمان شهر
كارما / وانت ليك عندي مفاجاه حلوة اووووي
مازن / ايه هي
كارما /لاااااااأأااأاا في وقتها هتبقي احلي انا كلمت نرمين خلاص
ادهم / ممكن بقي اقدم هديتي
مازن / ممكن بس الاول تتقدم رسمي الاول يااستاذ وخد كارما وقال يالا ياكارما عشان حاجه لعريسك
كارما / يالا يابابا هههههههههههه
ادهم / خدي يابت يخونك الحفلتين اللي لسه عاملهم اه يابنت المجانين انتي. وهو
وفي الصالون جلس الجميع وهنا قال ادهم لحسين
ادهم / بابا انا بطلب ايد كارما منك وان شاءالله هنتجوز بس لما تخلص يعني بعد سنتين
حسين /:في الحقيقة يابني الأمر مش في ايدي الموضوع متكفل بيه
مازن
ادهم / نعم وهو حضرتك روحت فين مش المفروض أن انت عمها
وهنا دخلت كارما ومعاها العصير وقالت ومازن بابا فين المشكلة بقي
ادهم / المشكله ان انتو الاتنين مجانين وعلي العموم ماشي
مازن انا بطلب ايد كارما منك
مازن بطريقه كوميديه وقال ايه ده ياكوكي هو ده اللي انتي عايزاه تتجوزيه ده مبيفهمش حاجه في الذوق
ادهم / نعم ياخويا
مازن / يعني المفروض تقولي ياعمي ده اولا ثانيا تكلمني باحترام وتقدير عن كده
ادهم/ والله وانتي راي معاليكي ايه
كارما بمزح / اللي يشوفه زومي حبيبي انا هعمله
مازن / يابني دي تربيتي انت طلعت ولانزلت حبيبها أما انا الأصل
الجميع هههههههههههه هههههههههههه
ادهم / بصي يابنت الناس انا هتجوزك سوي الاخ اللي جنبك وافق ولا لا ولو عنده اعتراض يجي بوريني نفسه دي حاجه وتأني حاجه
تعالي بقي البسك شبكتك ياعروسه
والجميع يضحكون ويقولون ربنا يتمم بخير
وأخرج شبكتها وهنا قالت
كارما / ادهم ده اللي
قاطعها ادهم وقال ايوه هو اللي كان عجبك
لبسها الدبله والختام وقالها بحبك وبموت فيكي وربنا يقدرني واعملك اللي نفسك فيه
ومر كام يوم وكانت كارما مبسوطه اوووي عشان بتعمل فستان فرح
نرمين ومازن وفضلت وتشتغل عليه ليل نهار وفي الاخر خلاص خلص وكان ساعتها مازن وادهم نزلوه كولكشن جديد وعملوه
مؤتمر صحفي وكانت معاهم كارما وكانت لبسه شبكتها وكانت منزله
بوست في صفحتها الرسمية بتقول فيها قريبا سفجار اجمل قنبله
والصحفيين شافوه الدبله في ايدها وقالوه
الصحفي / كارما انتي اتخطبتي أمتي
كارما / من فترة صغيرة.
الصحفيه / من هو العريس
ادهم / اظن ان دي حياة خاصه مش حق اي حد يعرف عنها حاجه
الصحفي / ايه هي القنبله اللي قولتي هتفجريها
كارما / نظرت إلي ادهم ومازن وقالت
قريبا هتطل بالابيض
وهنا رد عليها وقال مازن
مازن / وانا العريس المنتظر
ادهم مكنش راضي عن اللي حصل ولا اللي كارما عملته وبعد وصلوه القصر
حصل شي لم يتوقعه أحد
ادهم / ممكن اعرف ايه اللي انتي قولتي ده
كارما بستغراب / قولت ايه
ادهم / يعني تلبيسي الدبله وقولت ماشي وتقولي انك اتخطبتي ماشي انما ايه حكايه بقي هطل بالابيض دي
كارما / في ايه ياادهم انا معملتش حاجه غلط وبعدين انت عارف اني هقول كده
ادهم / لا معرفش انا اللي عرفه انك هتلبسي الدبله وأن لو حد سالك
تقولين فعلا اتخطبتي لكن انك تقولي انك هتطلي بالابيض دي جديده
كارما / ومين قال إنها عليا
ادهم / امال علي مين فهمني
كارما / انا هقولك بس مش عشان انا خايفه منك لا عشان بس انت بتظلم من غير ماتعرف
انا اللي هعمل فستان نرمين خطيبه مازن والفرح بتاعها بعد اسبوع زي ماانت عارف عشان كده قولت اي اسئله تاني
ادهم بندم / اسف ضايقني الموضوع بس عشان المفروض يكون في خصوصيات لينا
كارما / عن اذنك عشان تعبانه وعاوزة اترح شويه وقامت كارما
ادهم / طب ممكن. اشرب حاجه من ايدك الحلوه
كارما رحت المطبخ وعاملت نسكافيه لاادهم وجبتلهوه في الجنينه وقالت عايز حاجه تاني
ادهم / قال اه انتي
كارما / نعم
ادهم شدها ليه وقاعدها جنبه وقال أنا آسف بس بتعصب لما حد يعرف عننا حاجه افهمي دي
الصحافه والاعلام مفيش حاجه في حياتهم غير انهم يقولوه دي عملت وده جاب
يعني ناس بتحب الكلام وانا اكتر حاجه بتخنق منها أن حياتي الخاصة تبقي عامه
كارما/ بس انا مكانش قصدي وبعدين ماهما لازم يعرفون اني خطبتك وكما سنتين هبقي مراتك
ادهم / لالالالالالا استحاله هيعرفوه يوم متجوز بس خبر الجواز غير كده لا
دي اخر مرة تقولي فيها حاجه زي كده ماشي ياقلبي
كارما/ حاضر يادومي
ادهم طبع قبله علي جبينها وقال تسلملي يا قلبي انا عايز اعيش معاك
حياتي انا وانتي من غير ماحديتدخل في حياتنا
بحبك يا كوكي 💖💗💖💙

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى