روايات

رواية إنتقام ثم عشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية إنتقام ثم عشق الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية إنتقام ثم عشق الجزء الثاني

رواية إنتقام ثم عشق البارت الثاني

رواية إنتقام ثم عشق الحلقة الثانية

-فخك …فخك ازاي يعني ؟!
قولتها بر.عب وانا برجع لورا…ابتسم بتريقة وهو بيشدني ليه وبيقول:
-جرا ايه يا قطة فاكرة اني عبيط ….ولا فاكرة …
مرر ايده علي وشي و قال :
-ولا فاكرة عشان أنتي جميلة ..فاكرة ان جمالك هيخليني اتغاضي علي اللي أنتي ناوية تعمليه معايا …أنتي طلعتي ساذجة أكتر من أبوكي …
قالها بتريقة فرفعت ايدي عشان اضر به بغضب بس هو مسك إيدي وقال:
-لا لا يا هانم…عيب أنا جوزك…
وبعدين شدني ليه وهو بيتني ايدي وبيقول:
-لو فكرتي تعمليها تاني هكـ سر إيدك فعلا …اتقي شـ.ري يا هاجر عشان مزعلكيش …مفهوم!!!
بصتله بصدمة …مكنتش مصدقة انه كشفني بسهولة كده ….كنت فاكرة اني هنتـ قم منه …هقدر العيشه في جحـ يم بس هو طلع أذكي مني أنا وبابا …
ز قني شوية وقال بشر:
-لعبتك اتقلبت ضدك يا هاجر…وهتعيشي معايا أسوأ أيام حياتك واول عقا.ب ليكي أنك مش هتخرجي من هنا أبدا !!!!
وبعدين رجع لورا وقال :
-سوري بقا يا مراتي مضطرة تقضي ليلة الدخلة لوحدك …أنا ماشي …عن أذنك …
وبعدين طلع من البيت وقفل الباب بالمفتاح !!!المجنو ن ناوي يحبسني !!!
فكرت بصدمة وانا بجري علي الباب ويحاول افتحه بس مش قادرة …الدموع نزلت من عيوني وانا بجري عشان اتصل ببابا بس اتصدمت لما ملقيتش التليفون …المجنو ن حبـ سني هنا وأخد تليفوني ….الحيو.ان …أنا هد.مره …هقتـ له زي ما قتـ ل أختي وحبـ سني …مستحيل اسامحه علي اللي عمله …مستحيل !!!!
سحبت فستاني وروحت علي السرير ونومت وانا بعيط ….

بعد ساعتين تقريبا ….
كان أحمد واقف وهو بيبصلها وهي نايمة…كانت في عيونه نظرة حزينة …حزن وحب …
…..
تاني يوم …
فتحت عينيا وشهقت لما لقيته قاعد جمبي…ابتسم بإستفزاز وقال:
-علي مهلك يا عروسة …متخافيش أنا جوزك.!!
-أنت حبـ.ستني هنا !!!أنا مش مصدقة أنك تجرأت علي كده
ابتسامته وسعت وقال:
-يالا هنسافر لشهر العسل اجهزي يا عروسة …
عينيا وسعت بصدمة فقال وهو داخل الحمام …
-طيارتنا بعد ساعتين …يالا !!
-يخربيت جنا.نك !!!
قولتها بعصبية وبعدين قررت اجاريه لحد ما اعرف هيوصل لفين …كنت عايزة اعرف ايه آخره …للأسف أحمد طلع اذكي مننا أنا وبابا ولازم اغير الخطة..هفهمه اني استسلمت …
……
سافرنا شرم لشهر العسل وحجزنا في فندق كبير هناك …ومرت يومين وأحمد سايبني علي راحتي …مبيقربش مني حتي لما بيتكلم معايا كلامه بيكون لطيف أوووي ….ودي حاجة قلقتني منه اوووي …كنت متحفزة وجاهزة لأي غد.ر منه وخايفة كمان …..
في يوم جه وقالي:
-جهزي نفسك هخرجك ..
استغربت طلبه بس جهزت لما كلمت بابا الصبح وقولتله علي تصرفاته معايا طلب مني اني اجاريه شوية يمكن في لحظة ضعف يعترف واقدر امسك.عليه دليل وأحبسه….
لبست وخرجنا سوا ..اتفسحنا ونزلنا البحر ولما الشمس غابت اشترينا سمك مشوي جاهز وقعدنا نأكل في التراس …
كان بيبصلي وانا بأكل وكان حابب يتكلم اتوترت شوية لما بدأ يتكلم ويقول:
-انا عارف ان بدايتنا غلط يا هاجر ومدرك.كده.كويس …وللاسف أنا بدل ما احاول اصلح الموضوع بو.ظته ..
سيبت الاكل وبصتله بكر.ه وقولت:
-ايه رأيك نبقي علي نور مع بعض يا احمد …أنا عارفة أنك قتـ.لتها …عارف أنك قتـ لتها وحرمتني من أختي !!!
هز رأسه وقال :
-أنا مقتـ لتهاش …أنا مقتـ لتش اختك هي اللي خا.نتني !!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إنتقام ثم عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى