روايات

رواية سيطرت علي الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية ماهر

موقع كتابك في سطور

رواية سيطرت علي الفصل الحادي عشر 11 بقلم آية ماهر

رواية سيطرت علي الجزء الحادي عشر

رواية سيطرت علي البارت الحادي عشر

سيطرت علي
سيطرت علي

رواية سيطرت علي الحلقة الحادية عشر

عمار: احنا هنمشي ياجدي دلوقتي واول ماهدي تصحي رني عليا علشان نعرف هنعمل اي وماما تنزل علشان اكيد هتسال عليها بصفتها جدتها وماتشكش في حاجه
محسن :حاضر يابني
عمار :يلا سلام تصبح علي خير
سعاد: تصبحي علي خير يامحسن بيه
محسن: بيميل عليها وبيهمس في ودنها ماقولنا حسونه
سعاد :بهمس الولد واقف يقول علينا اي
محسن :يقول عرسان جداد ولا اي
سعاد: ياراجل احنا كبرنا علي المواضيع دي خلاص
عمار: احم احم انا هنا علي فكره انا اللي لسه خاطب ماعملتش كده انتوا بتغيظوني ولا اي
سعاد: بس ياولد انت دايما قاطع عليا الاحظات الحلوه كده علي طول
محسن :بيضحك والله انتي عسل
سعاد: طبعا
عمار: ماما يلا انا عايز انام
سعاد: حاضر جايه ياعمار ماحدش يعرف يفرح في العماره دي خالص
عمار: والله
في بكان تاني في الكابريه محمود قاعد بيسكر وبيتفكر في كلام غزل والقلم اللي خده وبيكلم نفسه وهوا سكران
محمود: انا تعملي معايا كده ياغزل والله لهوريكي مين هوا محمود البدري بس اصبري عليا
كريم: أي ده يامحمود انت بتكلم نفسك
محمود: كريب اه بكلم نفسي ياسيدي انا بنت تضحك عليه
كريم :مين دي اللي قدرت تضحك علي محمود البدري
محمود: واحده اسمها غزل حبيتها وكنت عايز اتجوازها ولما نقذت كل طلباتها رفضت وضربتي بالقلم كمان انا يحصل فيا كده
كريم: بصراحه لا انت اكيد اللي اديتها الحق تعمل كده
محمود: عندك حق وانا هاخد الحق ده تاني
كريم: ازاي
محمود: هقولك
كريم: حلو اوي وانا معاك ياصحبي يلا بينا
محمود: يلا
كريم :استني بس لازم نفوق الاول علشان مانعملش اي غلطه نندم عليها بعد كده ولا اي
محمود: عندك حق ودخل الحمام علشان يغسل وشه ويفوق
في بيت غزل قاعده بتفكر ازاي تهرب قبل ماعمار يجي لانوا اكيد مش هيسكت علي اللي حصل
غزل: بتكلم نفسها اروح عند ماما لا اكيد هيوصلي بسهوله طيب خالي لا برضوا اي البكان اللي عمار مايعرفش يوصلك ياغزل فكري اه لقيتها الشاليه اللي علي البحر عمار مايعرفش البكان انا هاخد الاولاد واروح هناك لانوا اكيد هيجي في اي لاحظه عمر رتاج تعالوا
عمر ورتاج: نعم ياماما
غزل: اي رئيكم لو نروح نتفسح فسحه حلوه كده علي البحر
عمر ورتاج: ها ها هنروح مصيف
غزل :اه طبعا بلا بقا روحوا جهزوا شنطتكم وانا هلبس ونمشي تمام
عمر ورتاح :حاضر ياماما وراحوا علي اوضتهم
غزل: لازم امشي بسرعه قبل ماعمار يوصل في اي وقت ولسه هتفتح الباب عمار كان قدامها
عمار :رايحه فين ياغزل
غزل :ها انا انا
عمار :رايحين نصيف يابابا
عمار: امم طيب اي رائيكم في فسحه غير كده نروح الملاهي وبعدين نروح علي البحر اي رئيكم
رتاج: ملاهي ونجيب فشار ونركب المراجيح ونتصور
عمار: اه ياقلب بابا هنعمل كل حاجه روحوا دخلوا الشنط دلوقتي علشان عايز ماما في موضوع للكبار وبعدين هنروح تمام وناخد تيته معانا
عمر: طيب وماما
عمار: بيبص علي غزل لا ماما هترو بكان تاني ويبيص علي عمر يلا بقا روح دخل شنطتك
عمر: حاضر يابابا
غزل: انت عايز مني اي ممكن اعرف
عمار: قفل الباب عايز كل خير ياغزل ولا اقولك يامجرمه
غزل :انت بتقول اي انا مش فاهمه حاجه خالص
عمار :كنت متاكد هتقولي كده وطلع تلفونه وسمعها تسجيل للكلام اللي محمود قاله ويعترف عليها اي رئيك بقا اكيد انتي اللي كده ولا انا غلطان
غزل :انا انا
عمار: ها اخترعي كدبه جديده خلاص ياهاتم كدبتك اتكشفت
فلاش باك
عمار: ماما انا نازل في مشوار مهم لازم اعمله
سعاد :لي مش انتي قولت عايز انام
عمار: معلش جالي تلفون مهم ولازم انزل
سعاد: تمام بابني خد بالك من نفسك استني
عمار :اي في حاجه ولا اي
سعاد: اي حكايه الحضانه اللي هتخدها من غزل انت ناوي علي اي ياعمار
عمار :بعدين هفهمك كل حاجه ياماما
سعاد :خلاص اللي تشوفه انا هستناك لما ترجع تحكيلي
عمار :ماشي ياماما يلام بقا لازم الحق علشان ماتاخرش سلام ونزل بسرعه من علي السلم لازم الحق غزل بسرعه قبل ماتاخد الأولاد في بكان وماعرفش اوصلهم بعد كده
باك
غزل: عمار احنا لازم نتكلم في اولاد لينا هما اللي هيتاذوا في اللي انت بتفكر فيه
عمار: ما انا عارف انا هاخد حضانة الاولاد منك وهرفع عليكي قضيه بالقتل املتعمد لهدي أي رئيك مفتري انا مش كده فكرتني علشان طيب معاكي وبنفذ اللي انتي عايزاها تعملي كده مع مرات عمار الحسيني
غزل :عمار انت هتتجوزها خلاص بس انا بحبك انت نسيت حبي ليك انا عملت كده من غيرتي عليك ومش هسيب اي وحده تاخدك مني
عمار: انتي عملتي كده علشان انانيتك كنتي خايفه تيجي وتاخد املاكي وعملتي حجتك الاولاد انا غلط اني اتجوزت من واحده زبك في يوم من الايام ولازم اصلح غلطي ده بس الاولاد يكونوا في امان الاول لانهم مالهمش ذنب في الوساخه اللي بتعملها امهم
غزل :طيب نتفاهم الاول
عمار: مافيش تفاهم انا كلمت البوليس وزمانهم في الطريق ولما تروحي المحكمه تتنازلي عن حضانه الاولاد والتسجيل اللي معايا اكبر دليل لادانتك
محمود: وصل بيت غزل ودخل في الوقت ده عمار انت هنا
عمار :الله الله كملت العصابه شرفت يامحمود بيه ياصحبي بقا واحده زي ده تضحك عليك وتاخاليك تشترك معاها في جريمه زي دي تؤتؤتؤ ماكنش العشم ياصحبي
محمود: بيبص عليها بغل حبها كمان عميني بس خلاص انا فتحت دلوقني
غزل :انتوا عايزين مني اي
عمار :بتحبها اممم انا قولت برضوا اكيد في حاجه من وري الموضوع ده غزل عرفت تضحك عليك زي ماضحكت عليا زمان ماتقلقيش انت كان معاها يابطل
محمود: انا معاها في اي
عمار: معاها في ده والبوليس وصل
الظابط: هي دي المتهمه بقضية القتل
عمار: اه يافندم وده شريكها محمود البدري
الظابط: بيشاور علي كريم وانت
كريم :لا انا ماليش دعوه ومشي بسرعه
عمار: اه يافندم هما دول المتهمين اتفضل خدهم وريح الدنيا من شرهم
الظابط :تمام ياعمار بيه خدهم علي البوكس
غزل :عمار ماتعملش كده انا بحبك عملت كده علشان الاولاد ونرجع لبعض
محمود: انت قولت اني ماليش دعوه بالموضوع ده بتبيعني ياعمار
عمار: اه ده اخر اللي يلعب مع عمار الحسيني ومع مين مراته ياكلاب خدهم ياحضرت الظابط بلاش صداع
الظابط: يلا قدامي
عمار: قعد علي الكرسي بكل راحه وحط رجل علي رجل ياسلام علي الهدوء
عمر :رتاج تعالوا
عمر: نعم يابابا يلا بقا مش هنروح الملاهي
عمار: طبعا باقلب بابا هاتوا الشنط هنروح عند تيتيه الاول وبكره هنروح والملاهي ولا مش نفسكم تشوفوا تيتيه
رتاج :تيتيه وحشتيني اوي انا ريحه اجيب شنطتي بس فين ماما
عمار: ماما سافرت علشان عندها شغل مهم وقالت اخد بالي منكم لحد ماترجع اي رئيكم انا هفسحكم وهنعمل حاجات كتير اوي في الكام يوم اللي هنقعدوا سوي
عمر: وهنشتري االعاب
عمار :والعاب
رتاج: شوكولاته
عمار: وشوكولاته ياشوكولاته انتي يلا بقا هنتاخر كده علي تيتيه
بعد شويه وصلوا الشقه ومعاها الاولاد
سعاد: اهلا احفادي الحلوين وحشتوني اوي
عمر ورتاح راحوا عندها بسرعه وانتي كمان ياتيته
عمار: الحلوين دول هيقعوا معانا كام يوم علشان امهم سافرت عندها شغل
سعاد: انا مش فاهم حاجه
عمار: عمر راتاج روحوا دخلوا شنطكم الاوضه وغيروا هدومكم علشان نطلب اكل من بره ونتعشي سوي
رتاج وعمر :حاضر يا بابا
سعاد: انا مش فاهمه اي حاجه
عمار: انا هفهمك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيطرت علي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى