روايات

رواية عشق الوحوش الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

موقع كتابك في سطور

رواية عشق الوحوش الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

رواية عشق الوحوش الجزء السابع

رواية عشق الوحوش البارت السابع

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة السابعة

عهد عليا احبك عمري كله ي فلك بحبك ولاخر نفسي في عمري …
كلمات مخططة بالنار تلمع في السماء قد لامس قلبها وعينها تدمع من فرط السعادة وهي تشاهده بكامل وسامته واناقته في الأسفل …
أتى الفارس كي يصطحب عروسه الي منزلهم ….
اهدته أروع ابتسامتها فيقع قلبه أسير لحبها بشدة
ود لو يحبسها داخل ضلوعه كي لا يراها احد غيره انطلقت فجاءة موسيقى صاخبة في الارجاء و
أصدقاء فلك اصطحبوها الي منصة الرقص ترقص معهم مثل الفراشة ….وهو هنا يحترق شوقا وغيرة
رقصت مع سيف أيضا ومع والدته ومع خالتها ويبدو انها نسته …. لا لن يقف هكذا سياخذها من بينهم انها امراته فقط….
توقف الجميع وهم ينظرون لذالك الصاوي واعينهم تكاد تخرج من مكانها من شدة الصدمة..
جلال يرقص على احدى الاغاني الشعبية تلك التى تسمي بالمهرجانات ويشاركه سيف المجنون ……..
مسك يدها وادارها كي تشاركه بالرقص .. افاقت من صدمتها وبدأت ترقص معه بحب .. تدريجيا بدأ الكل يصفق لهم ويشاركهم أيضا …
شهقت بفزع عندما حملها ودار بها وهي بين ذراعيه…. قبلها كما لم يقبلها من قبل أصبحت زوجته أمام الجميع الان ولم يعد يهتم .. فريال سعيدة بسعادة ابنها اول مرة تراه. بهذه السعادة …
سيف بحالمية … ي رب عقبالي .. واتجوز ام عيالي. بس الاقيكي … وربنا مانا عاتقك بس .. ي بن المحظوظة هي الدنيا كده حظوظ
سيلين بحدة. .. ارشق عينك دي بعيد عن ليلة اختك ي سيف والا هتلاقي الشبشب هو ال بيسلم على خدك ..
تلمس سيف خده وهو يبتلع ريقه بصعوبة همس بخفوت .. بهزر ي ام سيف
اخذ جلال أسر بعيدا قصرا فهو لا يريد لعينه ان تبعد عن عينها ولو لثانية …
جلال وعينه على صغيرته …. في اي بس أسر اخلص بسرعة
أسر … للأسف فارس هرب ي جلال. … في حد من رجالتنا طلع خائن و هربوا …
جلال بغضب .. ازاي ده يحصل في وجودك ي أسر
أسر بتبرير …. انا كنت ملخوم بتحضيرات الفرح وملقتش فرصة اروح المخزن القديم بس كنت بتابع مع هارون بالتلفون ..وهو دائما يقولي كله تمام .. وأنا اشك انه هو الخائن
جلال بعدم فهم. … ازاي يعنى هو وهو بقاله كتير شغال معنا
أسر بحرج … مانت عارف بنته معجبة بيا .. وكل يوم تجي الشركة بحجة شكل بس عشان تشوفني … البنت اتغيرت 180 درجة طريقة كلامها لبسها وانفها وصل للسما وده مبيحصلش الا لما الواحد يغنى فجاءه بعد حياة فقر طويلة ي جلال …
في حد اشترى هارون و بالغالي كمان .. وده ال خلاه يبعنا بعد عشرة العمر دي كلها …
جلال بهدوء مريب … هاته ي آسر ولو من تحت الأرض .. باين اننا اتساهلنا كتير اوي مع ال×××××
رجع جلال وكأن شي لم يحدث .. نظر من حوله لم يجدها .. اقتربت منه والدته تقول بلطف …. فلك راحت الحمام تظبط نفسها مع خالتها اطمن
اوماء جلال راسه بنعم وقلبه يأن من شدة الألم ولا يعلم ماذا يحدث. …..
جلال بعدم راحة …. شوية وراجع
فريال بقلق .. مالك بس ي جلال فيك حاجة ي بنى
قبل جبينها بلطف .. هشم شوية هوا مخنوق ومعرفش ليه …
فريال بلطف. … طب اجي معك
جلال … خليكي مع الضيوف مش هتاخر …….
رن هاتف أسر وكان هذا ….
سب أسر بكل لغات العالم فصل المكالمة فاعاد الرنين مرة أخرى… هتف بغضب … انا مش قولتلك اوعى تتصلي بيا من تاني ولا انتي مبتفهميش
……. قول لجلال ياخذ باله من مراته وانت كمان خذ بالك من نفسك .. انا بحبك اوي ي أسر
أسر بعدم فهم … استنى فهمني بس اي الحصل
نظر للهاتف بعدم تصديق فقد فصلت بوجهه .. اتصل مرة وراء مرة لكنها كانت قد اغلقت هاتفها ..
رمى الهاتف ليستقبله الحائط وينكسر الي مئة قطعة كحالة قلبه الآن بعدما اتصلت وفتحت كل جروحه
لعنها أسر بغضب .. مو×××تي أنا مش هيكون غير على ايدك ي بنت الهواري
دخل الي الداخل لم يجد احد غير فريال أخبرته ان فلك في الحمام وجلال قد خرج ليستنشق بعض الهوا
ماكاد يخرج حتى اصطدم ب سيف
سيف بألم. … ماتحاسب ي عم الديناصور انت
امسكه جلال وهو يقوده للخارج .. في اي بس ي أسر متزوقش فهمني فيك اي ي بنى ادم
آسر. .. فارس هرب من بين ايدينا وانا جاتلي مكالمة غريبة بيقولي فيها انه حياة فلك وجلال في خطر وتقريبا كده حياتي انا كمان في خطر …
سيف بقلق وغضب .. وال ××× ازاي قدر يهرب
اسر … في حد من رجالتنا خانا ي سيف وقدر يهرب بيه .. بس المهم دلوقتي سلامة فلك …فارس لو قدر يوصلها مش هيسبها وخاصة وهو فاكر انها ضحكت عليه وفضلت جلال عليه
سيف بقلق .. انا هروح اجبها هي بقالها نص ساعة في الحمام هي وماما. ..
آسر .. وأنا هشوف جلال . خليك حذر واتوقع اي حاجة تمام خلي سلاحك جاهز ومامن
هز سيف راسه بنعم وانطلق لوالدته واخته ….
اما أسر فتوجه عند جلال ..
وجده يرفع مسدسه تجاه من كان في يوم من الأيام احدى أصدقاءه …
جلال بهدوء مريب … وجيتلي برجلك ي بن الهواري ادين سبب. واحد بس يخليني مقتلكش دلوقتي
سليم ببرود … هو انا كنت جاي اباركلك… ونتكلم بكل تحضر وهدوء بس انت كده بتصعبها ي جلال ورد فعلي مش هتعجبك ي جلال. صدقني
جلال وهو يجز على اسنانه بغضب واخفض مسد××سه بكل هدوء .. عايز اي ي سليم
سليم …. عايز أدهم اخويا …
ابتسم جلال بسخرية وهو يشير الي أسر … اهو هناك ي هواري خذه لو تقدر
جز سليم على أسنانه بغيظ وغل .. انا عايزك انت ال تقنعه ي جلال ذي م انت اقنعته يسيب بيته وعليته ومراته تقنعه المرادي يرجع وللابد ..
جلال بغضب… انت مقتنع اني بلعب بدماغ اخوك و بكرهوا فيك وفي عيلته وانا مش هصحح لك الفكرة دي ي سليم ي هواري .. مش هريحك .. واهو اخوك عندك حلو مشاكلكم بعيد عن فرحي ….
تركه جلال والأخر اغمض عينه بغضب من تعجرفه ووقاحته …. التفت وجد أسر يقف أمامه …
أسر بهدوء …. عايز اي ي سليم بيه
سليم بهدوء .. مش ملاحظ انك طولت اوي في عقابك .. وبقى لازم ترجع لبيتك وشغلك ولمراتك …
ضحك أسر بسخرية …. البيت بيتك ي سليم والشغل شغلك ولا انت مش فاكر انك طردتني وإنما بقى حرمي مليش نفس ارجع لها هسيبهالك كده لا طايلة جواز ولا طلاق ….
جز سليم على أسنانه بغضب … أدهم
أسر بغضب مماثل … أدهم ما×××ت من يوم م قتل××توا ابنوا ال مشفش النور … انا دلوقتي أسر وبس لا ليا عيلة تحكمني وتحاول تفرض سيطرتها على حياتي ولا حد يراقبني حتى يضيق على نفسي انا حر ومش مقيد بحد ولا حد ليه عندي حاجة …
سليم بغضب … الكلام ده مش كلامك ي أدهم ده كلام ال انت فاكره برئي وملاك بجناحين في حين انه هو شيطان وبالاخر هيدمرك. .
وانا مش هسيبك تدمر نفسك وأنت شغال عنده خدام.. هما خيارين ملهومش تالت … هتجي معايا باردتك ولا هتجي معايا بس غصب عنك ..
اسر ببرود … انا مش العيل ال كان عليه من زمان ال كان بيمشي وراك على العمياني .. فهقولك أعلى ما في خيلك اركبه ي هواري ..
وتركه وذهب أسر وترك الاخر يتنفس من أنفه… وعقله يكاد ينفجر ضم قبض يده وهو يتوعد لجلال … انت السبب ي جلال .. دلوقتي ضميري مش هيوجعني على ال هعمله … ذي م وجعتني في اخويا هوجعك في أغلى م عندك والايام بينا ي صاوي
ذهب أسر الي جلال وكأن باين عليه انه متعصب على الآخر ومش على بعضه …
أسر … جلال انا لازم اكلمك ضروري
جلال بضيق …. مش دلوقتي ي أسر ..
أسر بسرعة … سليم السبب في هروب فارس مننا … هو بس عايز يوجعك ي جلال
جلال بقلق …. فلك ي أسر مراتي فين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى