روايات

رواية بسبب نور الفصل التاسع عشر 19 بقلم إيمان محمد

موقع كتابك في سطور

رواية بسبب نور الفصل التاسع عشر 19 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الجزء التاسع عشر

رواية بسبب نور البارت التاسع عشر

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة التاسعة عشر

و يري الجميع يلين التي تنزل كالملكات هي و ابنتها و صديقتها ولكنها اكتر سحرا فكانت ترتدي فستان مثل فستان سندريلا فكانت فاتنه الجمال كما ترتدي ابنتها نسخه مصغرة من فستان والدتها
و عند نزول يلين قام زين بمقابلتها و اخذ بيدها و بيدي نور و عند نزولها من علي السلم غني لها
زين : اهدي هذه الاغنيه ليلين
يلين بتوشوش زين : سمعنا يا زيني سمعنا
زين : حاضر هههههه
يزن طبعا كان رايح يجيبه من شعره
احمد : معلش يا استاذ زين
يلين : دكتور زين معلش
احمد : مش مهم معلش مينفعش تغني ليلين دي خطوبه يزن و ميرنا
يلين : والله احنا مقولناش حاجه مش عيب أن زين يغني ما أنا برده هغني
زين : يالا
يلين : ههه يالا
زين (:حاسس في بقلبي لهفة، عم تدفعني إني روح أوميلا بإيدي وإعزمها، ع الرقصة وبسرّي بوح ، راح قوي قلبي وما خاف منه خسارة الإعتراف ملاك منزل ع الأرض بيستاهل كرماله تبوح شو عملت فيّ من لما، لفت ع خصرها الشال ترقص قدامي وتتغمى، وتتلفت يمين شمال وتهز بشعرها الحرير ما تحمل قلبي الصغير إي والله دوخني كثير خصرها الميال أحلى صبية بشوفها، بعشق خجلها وخوفها عطيني ضلوعك أغمرها، وحط النقط ع حروفها
هزي براسك وافقي، واتركي عليّ اللي بقي سموني بالحب الشقي والدنيا عندي ظروفها براكين بقلبي خليتي، يخرب بيتك شو سويتي من السهرة دغري ع بيتي جهزي لي حالك عليكي عيون مدري كيف، صوتك حنانه مخيف
صفي نيتك قصدي شريف لا تشغلي بالك أحلى صبية بشوفها، بعشق خجلها وخوفها عطيني ضلوعك أغمرها، وحط النقط ع حروفها
هزي براسك وافقي، واتركي عليّ اللي بقي سموني بالحب الشقي والدنيا عندي ظروفها بحلم كفي عمري حدها شو بحكي عن حمرة خدها ولما بإيدها الغرة تردها عيونها بينباسوا عيونها بينباسوا كل الحلا جاية منين قصت لها شاماتها وين تقبرني رموش العينين، طوال بينقاسوا أحلى صبية بشوفها، بعشق خجلها وخوفها عطيني ضلوعك أغمرها، وحط النقط ع حروفها هزي براسك وافقي، واتركي عليّ اللي بقي سموني بالحب الشقي والدنيا عندي ظروفها يلا، حلالتني حلا تضحك لي إي والله ونعيشها وبصوت الضحكات نملا الأرض كلها عطيني، غمزة وذوبيني إيدك بإيديّ شبكي وخليها ع الله، خليها ع الله أحلى صبية بشوفها بعشق خجلها وخوفها عطيني ضلوعك أغمرها، وحط النقط ع حروفها هزي براسك وافقي، واتركي عليّ اللي بقي
سموني بالحب الشقي والدنيا عندي ظروفها)
طبعا يلين كانت بترقص مع زين و بتضحك و هي اساسا شكلها جامد
احمد : ده بيقوله هجيلك الشقه
يزن : الكلب الحقير هموته سبني عليه
احمد : اجمد و اهدي يا عم
بعد انتهاء الاغنيه شال زين يلين و لف بيها و بعدين نور بعد ما طلبت منه
زين : مبروك يا استاذ يزن
احمد : الله يبارك فيكي امشي بقي دلوقتي
زين : ليه
يلين : زين تعالي
زين : جي بعد اذنك
عمر : ما عرفينا يا يلين
يلين : ده زين. و ده عمر يا زين
عمر : اه اتشرفت بيك
زين : أنا اللي زدني الشرف
………………………………………………………………………….
ادهم : نفسي اعرف مين زين ده
جني : اكيد يلين هتيجي تقولك
ادهم : يا رب انا حاسس ان وراه حاجه
جني : اكيد لاء أن شاء الله هنعرف ممكن يكون صديق يلين
ادهم : الله اعلم بس مش حاسس برده بكده
جني : هتعرف قريب اكيد
ادهم : بس ايه الجمال ده يا بنتي
جني : ههههه مرسي
ادهم : قمر انتي قمر
جني : وانت عسل
………………………………………………………………………….
فارس: بالمناسبة السعيده دي احب أعلن اعلان سعيد جدا و هو حمل زوجتي ليالي ربنا يخليها و يبارك لينا في البيبي الجديد
عمر : هوووووو مبروك يا فارس
نور : اوووووووف طنط ليالي خلي البيبي في بنتك كتتتتير
ليالي : لبيه ده هيلعب معاكي
نور بحزن و خلاص الدموع في عينيها : لاء الاء هياخد فاروستي و معتش هيكلمني ولا هيلعب معايا و هينساني اهااااا و هيبطل يحبني
فارس : نور تعالي تعالي
نور : نعم
فارس و قد قام برفع نور من علي الارض : أنا عمري ما هبطل احبك أو هيكل العب معاكي يا نوري انتي هتفضلي في قلبي طول العمر و هجبلك العاب و نجيب كل الحاجات اللي بنحبها
نور : و البيبي
فارس : هيلعب مع مامته
نور : لاء يلعب معانا
فارس : طيب هههه يالا في حضني الكبير و ببوستي
نور : اموووووه هههههه
ليالي : ربنا يخليهالك يا يلين
يلين : يارب و مبروك يا لولا مبرووووووووك
ليالي : الله يبارك فيكي يا قلبي يا كل ما ليا
يلين : ربنا يخليكي ليا يا رب
………………………………………………………………………….
صباح : حامل و مقولتليش يا فارس
فارس : معلش يا ماما
صباح : معلش اي بقي مقولتليش ليه
فارس : ماما انتي كنتي عارفه كويسه
صباح: أنا و مين بقي اللي قلك يا استاذ فارس
فارس : ماما انتي كنتي عارفه كويسه و كمان كنتي عاوزه تسقطي ليالي و تموتي ابني كل ده عشان مش عوزاها تموتي ابني عشان اسيب حبيبتي ليه ليييييييه يا ماما مصعبتش عليكي مصعبش عليكي ابني اللي لسه مجاش الدنيا مفكرتيش أنه حرااااااااااام ها كل ده عشان بتفكري بطريقه غريبه و متخلفه عاوزه تموتي ابني و تطلقي مراتي مفكرتيش هيحصل فيا ايه
صباح : يا ابني مفيش اي حاجه من الكلام ده
فارس : ماما متنسيش الكاميرات اللي موجوده في البيت كله ماما أنا سمعت و شوفت كل حاجه لاء و بتهددي عمر و عوزاه يسقط مراتي و مش عوزاه يعترض اييييه يا شيخه كل ده متعرفيش أن دي جريمه قتل و كمان بتنقري
صباح : يا بني أنا بكرهاااا بحميك منها
فارس : بتحميني من مين مراتي الظاهر المفروض احمي نفسي و مراتي منك انتي يا يا ماما هاااااااا واخده بالك انك امي
صباح : خلاااص يا ابني خلااااص كفايه سمحتي خلاص
فارس : اسمحك بعد كل ده
………………………………………………………………………….
ميرفت : يلين مش مبطله اكيد يزن مش هيسبها
ميرنا :تستاهل يا طنط خليه يكرها احسن ونخلص منها
ميرفت : ياريت ده أنا أعمل فرح و اوزع شربات و اعمل. وليمه
ميرنا : و تجوز أنا و هو
ميرفت : طبعا يا بنتي أن شاء الله
ميرنا : يا رب يا طنط يا رب
ميرفت: متخفيش
………………………………………………………………………….
ادهم : مبروك يا فارس
فارس : الله يبارك فيكي عقبالك يا صاحبي
أدهم : يا رب
جني : مبروك يا لولا
ليالي : الله يبارك فيكي اجدعني بقا و اعمليها
جني : هههههه حاضر
ادهم : ايوه يا حبيبتي ادجدعني
يلين : ادهم بطل تكسفها
جني : قوليله
يلين : بس اجدعني عاوزين نونو صغيره يا جنجون
جني : حتي انتي كمان ماشي
يلين : ههههههه لاء مقدرش علي زعلك
………………………………………………………………………….
زين : يلين بلاش
يلين : لاء لازم
زين : طب بلاش الحصن الاخير
يلين : متخفش لازم اغنيها
يلين : دلوقتي هغني الاغنيه اللي نور قالت عليها
يلين :(في ليلة قام تليفونها رن ردت قالت أيوة مين وفجأة سكتت من الذهول ده صوت حبيبها من سنين سألها أهلا عاملة ايه وازاي اخبارك تمام
قالتله شكرا ع السؤال ازيك انت وايه الكلام قال نحمده والحمد خير انا جاي اقولك كلمتين وقصدي بيهم كل خير انا فرحي جاي كمان يومين عشمان في انك تحضري وهسيبك انتي تقرري نص في الحياة والتاني موت وقالتله قولت هيبقى فين وعشان ده فرحك هحضره مبقاش في عندي اللي اخسره مش مهم انا حاسة ايه مش مهم انك بعيد المهم اني ألمحك في البدلة والكوشة وسعيد وبجد راحت مش هزار قلب عايش في انكسار وبجد راحت مش هزار قلب عايش في انكساروقالتله ينفع احضنك ده حضن واحد نفسي فيه فلما قرب منها بس ساعتها ماتت بين ايديه ماتت وهي بتبتسم والفرحة ضحكة بتترسم والضحكة مسحوبة بألم في وش غرقان في الدموع
وقلبه دمها وفي حضنه كلم قلبها وقرب منا ومش مصدق وبصوت حزين بيقولها كان نفسي اكون ليك بيت كبير كان نفسي تبقي بألف خير
ما قيمة الواحد تملي بنشوفها في الحضن الأخير)
يلين بعد انتهاء الاغنيه كانت تقريبا منهاره بس من جوه جريت في اتجاه يزن و هي راحه تحضن
يزن
………………………………………………………………………….
يا تري يزن هيعمل ايه 🤔 يا تري مراد هيعمل ايه 🤔 متي سيكون موعد لقاء الأحبة 🤔 ماذا سوف يحدث بسبب نور 🤔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى