روايات

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الرابع 4 بقلم سجدة

موقع كتابك في سطور

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الرابع 4 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الجزء الرابع

رواية اميرات الاسد والزين البارت الرابع

رواية اميرات الاسد والزين الحلقة الرابعة

ردت سجدة وقالت وانا موافقه ان شاء الله يا فندم اكون جاهزة الساعه 7 ومشيت هو حس انو احرجها لما قلها انها جاهله وبعدين افتكر لما اهانته قدام الموظفين وقال احسن
عند نغم:-
بيكون اسد عمال يديها في شغل من اول اليوم وكل لما تخلص ملف يديها تلتاني وطبعا هترجع البيت متاخر
الساعه 6 بتدخل البيت بطمن مامتها ان الشغل كان كويس وبعدين بتدخل تبدل ملابسها الي ادناء فضفاض لونه بنفسجي وخمار اسود وشنطة من نفس لون الادناء وبتكون زي الاميرات دمعه بتنزل من عنيها لما بتفتكر كلامه وبعدين بتقول ولا هيفرقلي كلامه وبتمشي بكل ثقة وبتروح بيت نغم تعرف امها انو نغم هتتاخر في الشغل وبتقولها سلام يا مونمون بتركب سجدة عربية وبتروح الشركة بتدخل لزين وبتقوله انا جاهزة بصلها وسرح فجمالها وقد ايه هيا مختلفه عن باقي الموظفين الي لابسين محزق وملزق وهيا عمتله تنتدي عليه مستر زين مستر زين بيفوق من سرحانه وبيقولها ايه بتقوله المقابله هنتاخر بينزلوا وهو بيركب العربيه وهيا بتفتح علشان تركب ورا بيقولها انا مش السواق الي بابا جيبهولك بتتحرج وبتركب وعماله تفرك في ايدها هو لاحظ كده قالها متخفيش انا مش هكلك وبطلع سجدة تليفونها تتطمن علي نغم بتقولها انها كويسه علشان متزعلهاش وبعدين بتسرح في الشباك بيقولها انت عندك كام سنه طبعا مشافش السيڤي لما احرجته قرر انو يقبلها علشان ينتقم ردت بصوت منخفض 19 قالها نونه يعني بترد هيا عليه بنفعال انا كبيرة ومسمحلكش تقول عليه كده زين بيقولها وياتري بقا كليه ولا دخله دبلوم ولا اقولك ملهوش لازمه السؤال اكيد دبلوم بيوصلو وهيا بتنزل بيدخلو يقعدوا علي تربيزة فخمه بيكون العميل الايطالي لسه مجاش وبتيجي ميرا المترجمه الي كانت لابسه لبس يكشف اكتر مايستر وبتسلم علي زين بمياسه ازيك يامستر زين بيرد عليها زين بعمليه الحمد لله يا ميرا وبتقعد وهيا متغاظة من سجدة من ساعة ماشفتها حاسه انها مش طيقاها بيدخل العميل وبيسلم عليهم وميرا بتسلم عليه بمياعه طبعا وبيجي يسلم علي سجدة وهوا عينه متشلتش من عليها وزين ملاحظ وكان هينفجر ميعرفش ليه سجدة بتقول لميرا قوليله ان مبسلمش وزين بيغرح جدا بيقعدوا بيطلبوت حاجه يشربوها ميرا بتميل علي زين وبتقوله انت جبت دي معاك ليه ملهاش لازمه زين رد هليها ببرود دي السكرتيرة الخاصه بتاعتي يعني لازم تحضر وبعدين ميرا بتتفق غلط وبتقول 60 في الميه للعميل 40 لزين سجدة طبعا قرات الملف فبتقول للعميل باللغه الايطاليه 60لصالح شركتنا 40 لحضرتك والامر يرجعلك طبنا الشراكه مع زين بالنسباله حاجه كبيرة فبيوافق بكون زين قاعد مصدوم طبعا سجدة بتتكلم ايكالي لانها متفوقه جدا وكانت بتاخد كورسات اونلاين زين بتقول لزين بصوت مسموع عمدا لما حضرتك تحب تجيب مترجم هات مترجم مثقف هلشان حضرتك كنت هتخسر 20٪ زين بيبقي عايز يضحك بس بيسكت وبعدين بيقولها قولي شكرا وان شاء متكنش اخر مره سجدة هتقوله انا جاهله ومنفعش في الكلام ده بيقولها المسامح كريم اوك علشان انا ليا قيمه في المجتمع وميرا قاعده هتموت من الغيظ بتقوله وبعدين بيطلعوا بتركب سجدة هيا كانت عيزاه يوصلها مكان العربيات بس هو اصر يوصلها وبعد دقائق من الصمت بيقولها انتي اتعلمتي اللغه ازاي هتقوله حضرتك انا كيله هندسه الاولي علي دفعتي ومعايا 3 لغات وبتتكلم بثقة بيلاحظ كده وبيعرف انها بتتعمد تحرجه وتعرفه فبيقولها انا اسف اني زعلتك بتبتسم بانتصار وبتنزل تتطلع بيتها وهو بيقول لنفسه يخرب بيت شكلك هتجنينيني وهو حاسس ان في حاجه شداه ليها وبيروح
عند نغم –
كانت نزله مروحه وقفت نص ساعه ومش لاقيه عربيه بتلاقي اسد بيزمرلها مبتصدق وتركب وبتقوليه شكرا لحضرتك جدا هو بيقولها علشان متكونيش انتي الي بتديني صدقه بس هتضحك هيا وهو لما بيشوف ضحكتها وعفوائيتها بيضحك وبكون مبسوط بتنزل وبتقوله ثانك يو هيقولها كده واحد بواحده هتقوله ماشي ياسيدي المعلمين شكرا بتلاحظ هيا قالت ايه وبتخبط دماغها وبتقول اسفه بيرد عليها بضحك ولا يهمك بتطلع نغم وهيا مبسوطه بتروح البيت تتطمن مامتها وبعدين بتروح ترزع علي سجدة محمد هيفتح الباب هتقوبه فين سجدة وبتدخل وبتقول لمحمد بضحك خلصت مذاكرة اطلعلها البلكونه وطبعا بيكون قصدها علي رودينا بتدخل وبيقعدوا يحكوا ايه الي حصل وبتعرفها نغم انو تلشاب الي هزقتوا نغم هو المدير بتضحك سجدة بتقولها يكسفتك يا حازم هتقولها لت ياختي مهو خد حقه وطلع عيني في الشغل بس اسكتي انتي الواد قمر سجدة قالتلها يبت اتلمي وبعدين بتضحك وبتقولها ما قمر الي المدير الي انا اشتغلت معاه وبتقولها نغم وقع الاسد اللهم لا حسد هتقولها سجدة بت انتي عبيطه وبتقولها نغم لا بس انتي عجبتيني من موقفك مع السلعوه الي معرفهاش دي سجدة بتقولها طب ترقينا يلا علشان عايزه انام عندي شغل كتير بكره بتروح نغم بتبدل ملابسها وبتنام علطول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميرات الاسد والزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى