روايات

رواية عشق بلا حدود الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

موقع كتابك في سطور

رواية عشق بلا حدود الفصل الثاني 2 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الجزء الثاني

رواية عشق بلا حدود البارت الثاني

عشق بلا حدود
عشق بلا حدود

رواية عشق بلا حدود الحلقة الثانية

عائشة بصت ليهم و دموعها بتنزل على وشها في صمت ادهم ساب نسرين جري على عائشة بلهفة و خوف عليها
ادهم قرب منها:ـ عائشة ان انتي فاهمه غلط مفيش حاجه من الى في دماغك انا مش بحب ولا حبيت غيرك
عائشة سحبت ايديها من ايديه بصت له بصدمة و عتاب غضب لحد ما قالت بصرخ و انهيار:ـ بسس بقاا كفااااية يا ادهم كفااااية مش بتتعب من الكدب شايفك بعيني و انت بتكتب كتابك عليها و حضنها و تقولي فاهمه غلط ( و تقول بصرخ اكتر) اوماللل اي الصح بتاعك ها اي هو الصح بتاعك الغدر و الخيانة انك تستغفلني مترد يا ادهممم
الام بسخرية:ـ عندك يا عائشة مالك يختي دخلة بعفريتك و فردة جناحتك علينا على اى ده انتي حتي مش ق
ادهم بص لامه بغضب و قال:ـ محدش يدخل بيني وبين مراتي ان شاء الله تولع فيا اقت.لها احنا احرار مع بعض لاخر مرة هقولها محدش يدخل بينا كفاية ارجوكي كفاية لو سمحتي كفاية لحد كده
نسرين شاورت على عائشة بغضب:ـ بتبيع اهلك و تجرح امك علشان دى يا ادهم اشحال ان اخوها ولا بلاش
ادهم ضرب نسرين بقلم على وشها بغضب:ـ اخرسييي و متنسيش نفسك انتي مقامك عندي هيفضل زى ما هو صفر سامعة يا نسرين
عائشة بغضب و جنون:ـ يا تطلاقني بالذوق زى اى راجل محترم ياما متزعلش لم اخلعك مبروك يا حبيبي ابقا اعزمني على سبوع البيبي
عائشة قالت كلامها و جريت و هى حرفيا بتموت من جوها مش شايفة ولا سامعة غير صوت كسرت قلبها و ذكرياتها مع ادهم و حياتها و كل حاجة سبتها علشانه ادهم جري وراها
“عند نسرين ”
نسرين بغضب:ـ عجبك كده يا طنط هو دا الى هيطلاقها دا انا الى هطلاق عجبك طرقيته دى كان ناقص يقت.لني علشانها
الام بغضب:ـ البت دى عرفت الزاي مين الى قال ليها هى عارفة انه فى شغل و انا مسافر
مصطفى ببرود:ـ انا الى قولت ليها اي كنتو عايزين تضحكو عليها اه بكرها بس هى ذنبها اي في كل ده اخوها مجرم روحو خدو حقكم منه مع ان مات خلاص هتخدو حقكم الزاى لازم نذق ادهم على عائشة و نفضحها مش كده و لم عمل العكس بقت العيلة كلها غضبانة (ضرب ايديه في الحيط بغضب)عليه حرام عليكم كفااااية بقا يا امي كفااااية
قال كلامه بغضب و سبهم و مشي
نسرين بغضب:ـ و بعدين يا امي هنسيب البت دى تخد ادهم مننا اكتر ما هي وخده
الام:ـ تستحمل الى هيحصل فيها
نسرين:ـ يعني اي مش فاهمه
الام بابتسامة:ـ هقولك
نسرين ضحكت بشر:ـحلو الكلام
“عند ادهم ”
عائشة بصرخ و وجع:ـ سبني بقااا عايز مني اي تانى خلاص مش خدت الى انت عايزه علقتني بيك خلتني اخسر اهلي و حياتي و شغلي علشان خاطرك ا انا خسرت علشانكك كل حاجة حاجة اي ااااي يا ادهم ارحمني ارحمني و سبني في حالي
ادهم مسكها من كتفها:ـ مش هسيبك انتي حالي زي ما انتي خسرتي انا كمان خسرت عائشه انا بحبك و عمري ما شوفت ست غيرك
عائشة ذقت ايديه بغضب:ـ ما كفاية كدب بقا لسه مصمم تكدب انت وقعت من نظري يا ادهم عارف يعني اي يعني مش راجل
ادهم رفع ايديه علشان يضربها لكن اترجع عائشة بعدت عنه و كملت رص هدومها في الشنط
خصلت رفعت صباعها في وشه بغضب:ـ ايك تجي ورايا و خليك متاكد ان الى بينا انتهى و انت الى نهيته ( طبطبت على كتفه بسخرية و غيرة) مبروك يا عريس ربنا يرزقك الذريه الصالحه
خدت شطنها و مشيت ادهم كل ده واقف في صدمه و وجع و قهره
“بعد وقت عند عائشة دقت الباب ”
عائشة بدموع:ـ عارفة ان استاهل ان تقفلي الباب فى وشي بس انا حقيقي معرفش و مليش غيرك..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى