روايات

رواية قلوب قاسية الفصل التاسع عشر 19 بقلم هبة أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية قلوب قاسية الفصل التاسع عشر 19 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الجزء التاسع عشر

رواية قلوب قاسية البارت التاسع عشر

قلوب قاسية
قلوب قاسية

رواية قلوب قاسية الحلقة التاسعة عشر

مرفت / طبطبت عليها معلش ياقلبى اسفة بجد،
خديجة /الانسان المحظوظ بيفضل محظوظ وسعيد طول عمره والتعيس بيفضل كدة طول عمرة بروضة
مرفت / خلاص ابت روقى والله انا عندى يقين ان ربنا شايل لينا حاجة حلوة
خديجة / ونعم بالله انا راضية بنصيبى وقسمتى
مرفت / ياريتنا نقدر نطلع من هنا ونشتغل ونعيش زى البشر
خديجة / الناس مش هتسيبك فى حالك هتلاقى كتير زى الزفت فريد وشهيرة وفتحية وعاصم
مرفت / الا عاصم دة دولد دماغة شمال بس على مين انا بعرف اتعامل مع الصنف دة كويس
خديجة / كل اللى اقدر اقوله خلى بالك من نفسك الولد دة تعبان سمة جامد
مرفت / عارفة وشوفتة مع واحد اسمة طة شكلة متغاظ من شهيرة اوى
خديجة / ملناش دعوة خلينا فى نفسنا
فاضل / هاروح انام ماشى
مرفت / لو حد زعلك بلغنى
فاضل / حاضر اخواتى ياسمينة وفرحة وحشونى اوى
خديجة / ادعى ربنا زى ما علمتك واحنا هنشوفهم
فاضل / حاضر
صباح جديد
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
فى مزرعة
الحاج ممدوح
حسام / انت يابنى اوم فوق اتاخرنا
جمال / انا تعبان معايا مغص ومش هاقدر اروح معاكم عوز اروح الحمام كل شوية
حسام / من كتر الاكل دانت طول النهار بقك شغال ارحم نفسك
جمال / انت خسران حاجة كله من خير الحاج ممدوح
حسام / اعمل بلقمتك متبقاش بارد
جمال / انا بارد وقعد يضرب فية ويزعق
الحاج ممدوح / الولد اتجنن اروح اشوف فى اية وخبط على غرفة حسام ودخل وجد جمال وحسام ماسكين فى بعض
الحاج ممدوح / الله ينور ونعم التربية
حسام / دة بنى ادم مستفز هاخرج اروح الغيط
الحاج ممدوح/ استنا هو جاى معاك
جمال/ انا معايا دور مغص جامد
الحاج ممدوح / هاخلى الحاجة تعمل ليك كوباية نعناع
جمال / روحوا انتم وانا هأجى وراكم
حسام / يلا ياعمى دة بنى ادم فاشل
الحاج ممدوح / تحصلنا على طول
جمال / حاضر معندكش حاجة للمغص تكون بتتاكل مش علاج
الحاج ممدوح / زى اية افهم بس
جمال / جوز حمام فرخة بلدى ورز معمر ربنا يزيدك وصى الحاجة هنية تظبطلى غدا كويس
حسام / انا ماشى يلا ياحاج
شمس / فرحة قولى لماما الفطار جاهز
فرحة / ماما جت هى وابلة صفاء
مريم / انت يا استاذ قوام و بلاش تقعد هنأ تاني
جمال/ليه بئة المكان مش مكتوب عليه إسمك ثم أنا جعان
مريم /غور ياض مش ناقصة هبل
صفاء/ أنا جبت مخلل انت بتعمل اية هنا ياموكوس
جمال/ جعان ممكن اكل معاكم
زكية/كل يابنى اتفضل
جمال /يكرم اصلك ياحاجة منكم لله بنات فقر
مريم/ هاروح اعمل الشاى
ياسمينة /خدينى معاكى
شمس/ وانا كمان امزة
صفاء/أبو فقرك أخلص هاروح اجيبلك الشاى
زكية /ههههه هم هربوا منك ليه
جمال/سيبك منهم بنات غم أصلهم غيرانين منى علشان أنا مز عسل
زكية/ من ناحية مز انت بتكدب ومن ناحية عسل انت عسل بس اسود
جمال / هاقول لامى اليتيمة علشان تدعى عليكي
زكية / انت شكلك مشاغب يلا اخلع على خفيف
جمال/ انتى بطردينى مع انى حبيتك
زكية / هههههه ارحم نفسك البنات دى تعبت كتير سابهم فى حالهم انت شكلك واصل وليك مكانتك
جمال/ مكانة اية ياحاجة انا يشتغل فلاح غليان
زكية / انت عمرك ما كنت فلاح الايدين الناعمة دى عمرها ما مسكت فأس ولا دخلت أرض زراعية إلا للترفية
جمال / انتى مين انتى مش عارف حاجة
زكية / انا ست شافت الظلم الوان ومش هاسمح لأى حد يظلم بناتى أرجوك أبعد عنهم دول غلابة محتاجين اللى يطبطب عليهم مش اللى يدور وراهم
جمال/ انتى مين ياست الكل
زكية / انا حبى ليهم يخلينى اضحى بنفسى علشانهم
جمال/ الحمد لله هامشى انا عوز أتكلم مع حضرتك
زكية / مفيش كلام مابينا بالسلامة ياحضرة ولا بلاش لو انت واصل فى اللى اعلى منك ومن الكل
جمال / اعتبرة تهديد
زكية / لا دة توضيح ربنا قادر يبعد اى حد ناوى على شر للبنات الغلابة دى
جمال / انتى مين على فكرة انا هاعرف عنك كل حاجة
زكية / انت اللى مين وهتستفيد اية من الجرى ورا اسرار الناس مش هتقدر تعرف حاجة منهم غصب عنهم
جمال / ممكن كوباية نعناع
زكية / روح اقعد عند الحاجة هنية وانا بنفسى هاجيب ليك النعناع مريم تعالوا نفطر
جمال / ترك المكان وخرج شاور لعربية دفع رباعى ليذهب الى الارض ليكمل شغلة مع العمال
مريم / هو مشى ياساتر دة خنقة بجد
شمس / بالعكس دولد مز وبياكلك بعينة
مريم / كلة قطر مش ناقصة
ياسمينة / بصراحة كلام البت الهبلة دة صح بيبصلك بهيام
مريم / اتلمى ابت يلا نفطر ربنا يسد نفسة
صفاء / هاكلم خالتى واجاى بسرعة
مريم / خالتك بروضة
صفاء/ غمزة ليها دعواتك نلاقى شقة هاموت من الشوق
ياسمينة / اخلصى وتعالى احكى ماشى
زكية / بصوا يابنات اقعدوا هنا براحتكم هو اكيد مش هياجى يقعد هنا تانى
صفاء / دشكلة بارد كلامك مش هيأثر فية
مريم / متخفيش ياامى احنا نقدر نحمى نفسنا
صفاء / اكيد هو بيهزر ما انتم شايفين كل كلامة ضحك وهزار
زكية / هاشرب الشاى مع الحاجة هنية ابقوا لموا الغسيل
ياسمينة / حاضر يا امى
مريم / انا هاعمل الاكل
صفاء / ممكن اتغدا معاكم
شمس / اخواتى عبود وخالد بيتغدوا معانا
صفاء / اسفة مكنتش اعرف الصراحة
مريم / مفيش داعى للاسف هنسهر مع بعض كل ليلة
صفاء / والسهرة الليلة علية شيبسى وتسالى
شمس / عوزة شيكولاتة كمان
مريم / ملهوش داعى اى حاجة
زكية / روحى انتى حضرى الغدا مع خيرة و هبة انا حاسة انى تعبانه شوية
صفاء / ماشى ياخالتى عوزين حاجة يا بنات
ياسمينة / شكرا يا عسل
مريم / سلامتك ياماما انتى تعبانة حاسة باية
زكية / انا م٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى