روايات

رواية احببت ملاك الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

موقع كتابك في سطور

رواية احببت ملاك الفصل الرابع 4 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية احببت ملاك الجزء الرابع

رواية احببت ملاك البارت الرابع

احببت ملاك
احببت ملاك

رواية احببت ملاك الحلقة الرابعة

ملاك بصدمه: ننظف اي اي النظام ده
هاله بعصبيه: اتعدلي في الكلام يبت انتي قومي يلا لسه وركم شغل كتير
وقمر صحيت وقالت بخوف علي ملاك: معلش يداده هاله روحي انتي واحنا هنروح وراكي
وهاله مشيت بغيظ من ملاك
قمر بتنهد: ملاك انتي من هنا ورايح لازم تسمعي الكلام عشان ميدخلكيش الاوضه
ملاك بدموع: والله تعبت من اللي بيحصلي
قمر بأبتسامه: يبت اجمدي الدنيا عايزة حد جامد يستحمل من ضعيف
ملاك حاولت تبين قوتها: حاضر هحاول يقمر
ويقين صحيت هي كمان وراح عند ملاك وقالت بمزح: اي يملاكي يعيوطه بتعيطي ليه
قمر بضحك: اهو الطفله اقوي منك اهي يستي
يقين بقوي: ايوه طبعا
ملاك بضحك: خلاص بقا انا تمام تفتكري يايقين ماما هترجع وتدور علينا بعد مهربنا ولا ياتري هما اللي عيدوروا
قمر باستغراب: مين دول
ملاك بحزن: هحكيلك حكايتي بليل وانتي كمان احكي
قمر بمزح: اشطا يكبير يلا بينا بقولكم اي يلا نطلع الصاله اعرفكم علي جاك وبراء
ملاك ويقين مع بعض باستغراب: مين جاك وبراء
قمر بأبتسامه: جاك ده حبيبي اتعرفنا ان وهو من سنه وهو وعدني لما يخرج وانا كمان اخرج هيجوزني وبراء ده صحبو وزي اخو بظبط عندوا 7سنين وجاك عندو17سنه قدك يملاك
ملاك بأبتسامه: اشطا وبص علي البنات اللي واقف هناك باستغراب وهمست لقمر قمر مين دول وبيبصولي كده ليه
يقين بغيظ: سكلهم عيال صاي*عه
قمر بغيظ: هششش الله يفضحك يشيخه لو سمعونا هيعملو معانا الصح يختي انتي وهي وشطوره يا يقين هما فعلا عيال صاي*عه يملاك
ملاك بصدمه: الله يطمنك ده احنا هنشوف ايام عسل
قمر بأبتسامه: شبه عيونك العسلي دول يقلبي
ملاك بأبتسامه: تسلميلي ياقلبي انتي كمان لون عينك لون البحر
قمر بضحك: ازرق يلا بينا بدل منتهزق علي الصبح
ملاك ويقين بضحك: يلا
وطلعوا الصاله
قمر بأبتسامه: صباح الخير يجاك
جاك بأبتسامه: صباح القمر يقمر مين دول
براء بغيظ وهو بيبص ليقين: مين البت الشبر ونص دي
يقين بغيظ: مين دي اللي شبر ونص يحربوقه
براء بغيظ اكبر: انا حربوقه يا ام لسانين
يقين وهي بطلع لسانها بغيظ: واحد بس يحربوقه
وبراء اتعصب وهي جريت وهو جري وراها وجاك وقمر وملاك فضلوا يضحكوا وبعدين بدأوا ينظفوا الملجأ
********************************
عند ادهم ومحمد
ادهم دخل هو ومحمد مكتب في استقبال اللواء محسن وقال: السلام عليكم ازي حضرتك يا محسن بيه
محسن: الحمدلله يا ادهم كنت عايزك في مهمه
ادهم باحترام: تحت امر حضرتك
محسن: بس انا عايزك انت ومحمد في مهمه واخترتكم عشان انتم اكفأ اتنين عندي
محمد: ربنا يخليك يفندم اي هي المهمه
محسن: احنا اكتشفنا ان في عمليه تهريب مخدرات في جنوب سيناء بيقدها زعيم كبير اسمو ابو العزت وعندوا بنت بتكرهو اسمها مريم مريم دي هي هدفك عشان نقبض عليه
ادهم: طيب ما حضرتك عارف كل حاجه عنو ليه منقبضش عليه بسرعه
محمد: ايوه يفندم صح ولا هو مش سايب وراه حاجه
محسن: بظبط كده مش سايب وراه اي حاجه
ادهم ومحمد: تمام يفندم المهمه هتبد امتا
محسن: كمان اسبوعين ان شاءلله هتسافروا بس متخلوش حد يشك فيكم
ادهم: ان شاءلله علي خير يفندم
محمد: لا يفندم متقلقش
محسن بأبتسامه: ربنا معكم بتوفيق
وادهم ومحمد ابتسموا وبعدين خرجوا بره
في الليل
عند الناس اللي كنا واخدين ملاك ويقين
محمود بعصبيه: ازاي هربت البت دي
حمدي بعصبيه: شفت البت اللي انت جايبها من الملجأ عشان تنفذ اللي احنا عايزنو هربت
عيسي بخبث: هلقيها وهتجوزها غصب عنها ولو موفقتش هموتلها يقين هانم عشان هي بتحبها ومتقدرش تستغنه عنها
محمود بخبث: صح معاك حق بس الزفته دي راحت فين لتكنش راحت لي عاليه وقالتلها علي اللي احنا عايزين نعملو
عيسي بخبث: لا طنط عاليه مش هنا هي مسافره ومش هترجع تاني او لو رجعت مش دلوقتي
حمدي: حلو يبقي لازم تلقيها بسرعه يا عيسي
عيسي بخبث: هليقيها وساعتها مش هسمي عليها
******************************
عند ملاك
ملاك بتعب: واخيرا خلصنا
قمر: يبت انشفي كده بس يمكن عشان اول يوم ليكي معلش
يقين بأبتسامه: خلاص يملاكي انا هساعدك بكره
ملاك بأبتسامه: لا يقلبي انتي مش هتعملي حاجه بقولك روحي العبي مع براء
يقين بغيظ رفعت حاجبها كده🤨وكان شكلها يضحك: براء ده بالد بلود التلج
قمر بضحك: هههههههه اسمها بارد برود التلج
يقين بمزح: ما علينا هلوح انكد عليه شويه
ومشيت
وقمر ضحكت هي وملاك
قمر بفضول: احكيلي بقا حكايتك
ملاك بحزن: حاضر
(بصي يستي انا لما فتحت عيني علي الدنيا لقيت نفسي هنا في الملجأ ده وبعدين كان في مشرفه اسمها نهله وكان في داده اسمها فاطمه كنا كويسين جدا وكانوا بيعملوني كويس جدا وكل الاطفال اللي كانوا هنا برضو والملجأ كان في ولاد وبنات عادي بس في اوضه للبنات واوضه للولاد زي دلوقتي كده وبعدين وانا عندي 15سنه جات يقين الملجأ كان عندها 3سنين بس كانت بتكلم وفاهمه كل حاجه هي اصلا ذكيه جدا
قطعتها قمر: بصراحه ايوه مش باين عليها اصلا مصريه شعرها اصفر وبيضه وعنيها خضره قمر بصراحه يعني
ملاك بضحك: طيب منا كمان شعري اصفر وعيني عسلي وبيضه ابقي مش مصريه
قمر بضحك: مش اقصد بس يقين ذكيه بصراحه
ملاك بأبتسامه: ايوه صح يلا اكمل
وبعدين في اليوم اللي هي جات في اتعرفنا علي بعض وحبنا بعض اوي وبيقينا اخوات واصحاب وكل حاجه بجد بليل بقا حصل حاجه غريبه لقيت المشرفه نهله بتكلم حد معاها في المكتب وبتقولو جميله بخير يباشا بس الصوت اللي انا سمعتو حسه اني سمعتو قبل كده ومفيش حد في الملجأ اسمو جميله وبعدين انا جيت هنا امبارح بليل انا هربت من الراجل اللي المفروض ابويا وعمي وابن عمي وماما كانوا بيقولولي ان هي تعبانه وهما كانوا بيعملوني وحش وكانوا عايزين يجوزوني عيسي ابن عمي غصب عني وانا اصلا مبحبش هو مش كويس اصلا بتاع بنات وياريتو راجل ده عايز يتجوزني عشان يخد مني اللي هو عاوزه وبس عشان كده هربت امبارح بليل انا ويقين وكملت بدموع وفي شابين خطفوني واحد منهم كان عايزني والتاني دافع عني وقال اني بنت محترمه الله يخلي بجد اللي كان عايزني ده اسمو ادهم البحراوي والتاني اسمو محمد ده اللي دافع عني ومشاني وبعدين فضلت اجري لحد ملقيت راجل كبير في السن هو اللي جابني هنا امبارح ويارتني ما جيت بس اللي هيجنني لحد دلوقتي مين جميله دي
قمر بتفكير: الاجابه تعرفيها من المشرفه نهله
ملاك بحزن: ازاي وهي مشيت هي كانت كويسه اوي معايا انا بذات وكانت كويسه مع الكل
قمر بتفكير: انتي بذات
ملاك: ايوه وكانت مهتميه بيا اوي بس كانت بتحب الكل برضو
قمر بتفكير: يمكن تكوني انتي
ملاك بصدمه: يبنتي بقولك جميله مش ملاك وحتي لو انا ازاي مستحيل
قمر بحزن: مش عارفه يملاك
وبعدين سمعوا صوت يقين وهي بتصوت بغيظ: والله هضربك يبراء هضربك بتقطع نفسي في الجري
براء بضحك وهو بيجري: هههههههه مش هتعرفي تمسكيني
ويقين عملت نفسها وقعت علي الارض وبراء جري عليها واتخض عليها وقال: مالك يا يقين تعبتي
يقين بخبث وهي بتمثل التعب: اه تعبت يبراء شالني وصلني اوضتي
براء بصدمه: نعم يختي اشيلك
يقين بخبث: اه
براء بغيظ: استغفر الله طب اضربني
ويقين وقعتو علي الارض وقعت تضرب في بغيظ
ويقمر وملاك وجاك جم علي صوتهم
ملاك وهي بتحوش يقين عن براء: اهدي يا يقين في ايه
براء قام من علي الارض بسرعه وقال بغيظ: والله هوريك يشبر ونص هي
يقين بغيظ اكبر: انا شبر ونص يحربوقه
جاك بضحك: كفايه بقا يكلاب البحر
قمر بضحك: والله ضحكتونا
براء بغيظ: وربنا مفتريه انتي مستحملها ازاي يملاك
ملاك بغمزه ليقين: اختي يجدعان
يقين بضحك: حبيبي يسطا
وقعدوا يضحكوا
*****************************
عند ادهم
ادهم: انا همشي دلوقتي يمحمد
محمد: تمام هتروح فين
ادهم: هروح مشوار كده وهروح
محمد: ماشي خد بالك من نفسك
ادهم: حاضر سلام
ومشي
وصل عند واحده ست عندها 35سنه كانت قاعده بتشرب سجاير في بيتها
ادهم بقرف: انتي سبتي الملجأ ليه ينهله
نهله ببرود: والله يا ادهم انا حره وبعدين اي وانت يهمك تعرف فب اي
ادهم بعصبيه: اسمعي بقا انا استحملتك كتير وانتي لحد دلوقتي مش عايز تخليني اشوف جميله
نهله ببرود وهي بتفخ في السجاره: ادهم حبيبي انت اللي جبتها بأيدك زمان وهي طفله عندها سنه صح ولا انا غلطانه
ادهم ببرود: قولتلك ربيها وخليها عندك في الملجأ لحد متكبر عشان كنت خايف عليها
نهله ببرود: طيب عشان اخليك تخدها وتشوفها في مقابل لده
ادهم ببرود: عايزه اي
نهله ببرود: عشره مليون جنيه
ادهم بعصبيه: نعم يروح امك انتي اتجننتي ولا ايه
نهله ببرود: امال عايزني اطلع من المولد بل حمس ولا ايه
ادهم بعصبيه: قدمك تلات ايام لو مخلتنيش اشوف جميله قولي علي نفسك يرحمان يرحيم وبرضو هعرفها ومن غير سلام
ومشي وهو متعصب
ونهله قالت بخبث: ماشي يا ادهم انا هوريك
عند محمود
كان قاعد هو وحمدي وعيسي خرج يدور علي ملاك وفجأه دخلت عاليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى