روايات

رواية سجدة وزين الفصل السادس 6 بقلم شغف الإعصار

موقع كتابك في سطور

رواية سجدة وزين الفصل السادس 6 بقلم شغف الإعصار

رواية سجدة وزين الجزء السادس

رواية سجدة وزين البارت السادس

سجدة وزين
سجدة وزين

رواية سجدة وزين الحلقة السادسة

عند الجد في المكتب
الجد:هتروحي فين دلوقتي يا سجده يا بنتي
سجده بضعف:هروح القاهره
الجد:انت مكملتيش شهر في جوازك يا بنتي والناس هتتكلم
سجده:طب اعمل اي يعني يا جدي
الجد:اقعدي هنا لغيت لما يعدي شهرين كده وبعدها نعلن طلاقكم
سجده:ماشي يا جدي انا طالبه منك طلب
الجد: اؤمري
عند زين رجع البيت لقي الجميع متجمع والحزم مسيطر عليهم ما عدا سجده طلع لغرفته بسرعه
ام زين:مش عارفه المصيبه دي جاتلنا منين ياربي وهي تنظر لهدي
هدي لكي تغيظها:هيطلع بقي لجوزي زمانه جاي تعبان ومحتاجني جنبه عن اذنكم با جماعه عن اذنك يا حماتي ومشيت تتدلع
ام زين بغيظ:بنات عايزه قطع رقابتهم
ام ملك:اهدي يا ام زين متشديش علي اعصابك
ام زين:ودي هنا حد هيجيله بال يهدي بس يعيني عليكي يا سجده
ملك:ماما انا هروح المستشفي بقي ومشيت
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
عند زين رمي جسده علي السرير ويضع يده علي مقدمه رأسه بحزن دخلت هدي وجلست بجانبه
هدي:احضرلك العشاء
زين:غوري من وشي يا هدي وخليني ملمحكيش هنا لغيت لما اطلقك
هدي:هتطلقني طب ابننا
زين ويقف ويتجه إلى الحمام:ابننا ضحكتيني ومشي خرجت هدي بغيظ من الغرفه
خرج زين وهو يلف فوطه علي خصره وجد سجده تأخذ ملابسها
زين:بتعملي اي
سجده دون النظر له:انت شايف اي بلم هدومي
زين:وهتروحي فين
سجده وهي تنظر له:ملكش فيه اظن وأخذت ملابسها وكانت هتمشي لكن منعها يد زين اللي أمسكت بيدها
سجده:سيب ايدي لو سمحت
زين:اسمعيني الاول
سجده:معتش فيه كلام بيني وبينك خلاص أطلقنا وسحبت أيدها بقوه من يديه ومشيت
عند ملك ذهبت للمستشفي وعدي ساعات وهي مشغوله بالعمليات ومخدتش بالها من الوقت والوقت اتأخر جدا
جلست علي مكتبها بإرهاق واضح دخلت عليها الممرضه
منال:يا دكتور الكل مشي ما عدا انا وانت وانا اتأخرت قوي علي عيالي همشي انا وبالله عليكي يا دكتور تقفلي المستشفي
ملك:ماشي يا منال روحي انت
منال وهي تمشي:الله يكرمك يا دكتوره يا رب
بعد دقائق سمعت ملك صوت خطوات في الممر وكان فيه ضوء بسيط
ملك برعب:مين ده هي المستشفي ملبوسه والا اي ومسكت الكشاف وقربت من الصوت بخوف ويدها ترتعش
وفجأه وحدت من يمسك يدها صرخت ملك لكن وجدت من يضع يده علي فمها ويسحبها للمكتب وهي كانت مرعوبه
أيهم:متخفيش دا انا وشال يده من علي فمها
ملك وهي تبكي :انت رخم اصلا وبكت
أيهم بخوف عليها حضنها وهو يقول بحنان:خلاص خلاص معلش انا اسف
ملك بعياط أكثر:حرام عليك وقعت قلبي
أيهم ويحضنها أكثر:خلاص والله انا اسف
وبعد دقائق خرجت من حضنه ومسحت دموعها وقالت:انت ازاي تح
أيهم:تحضني صح
ملك:سافل ووقح
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
أيهم:من حضن
ملك:ليه كنت ناوي تعمل اكتر من كده
أيهم ويمسك وجهها:ياريت
ملك بتوتر وتبعد يده:يلا خلينا نمشي ومشيوا
في الصباح الباكر
كانت تقف حوريه في المطبخ وجدت جسار يدخل وهو يمسك دماغه بوجع
جسار:حوريه
حوريه:نعم
جسار:اعمليلي قهوه وجلس علي الكرسي
حوريه:حاضر وعملت له القهوه
جسار:مالك رايحه فين كده
حوريه:رايحه الكليه
جسار:استني هوصلك
حوريه:لا شكراً
جسار:قولت هوصلك وذهب ليرتدي ملابسه
جسار:يلا ومشي ومشيت حوريه خلفه
جسار:يلا اركبي كانت هتركب في الخلف
جسار بغضب:مش سواق الهانم انا اركبي جنبي
ركبت بخوف منه ووصلت الكليه ونزلت بسرعه ومشي جسار للبيت
عند زين استيقظ خرج للبلاكونه
زين بغضب:ياا نهار ابوكي اسود ونزل بسرعه
………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سجدة وزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى