روايات

رواية أشواقي الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

موقع كتابك في سطور

رواية أشواقي الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

رواية أشواقي الجزء الثاني

رواية أشواقي البارت الثاني

أشواقي
أشواقي

رواية أشواقي الحلقة الثانية

قعدت ورفعت الطرحه من على وشها وقالت ..اسمع يا ابن الناس لازم تعرف اني اتجبرت على الجوازه دي يعني مش زي البنات الي اتجوزتهم قبلي متستناش مني احب علي يدك انك اخترتني ولا اجري اقلعك جزمتك…كمان متفكرش انك ممكن تلمسني لاني مش قبلاك والاحسن تطلقني وتوفر وقتك لواحده تبسطك
كان بيبصلها وتايه في جمالها الساحر عيون زي عيون الخيل وملامحها تبهر شفايفها وهيه بتتكلم طيرت عقلو قال..يخربيت ابوكي..انتي جايبه الجمال ده كيف…وقلع جلبيتو ورماها على الارض وقال..شكلنا هنتبسط انهارده
اتصدمت من كلامو ولا كأنو سمعها قالت حاجه وقفت بارتباك وقالت..انا كنت بقول ايه..بقولك مش هتقربلي معوزاكش هتنام مع واحده مش عيزاك..معندكش د،م
قرب عليها وهو بياكلها بعنيه بوقاحه وقال..لا معنديش..ولا نقطه انتي عشايا انهارده..متحاوليش وهجم عليها وقعها على السرير وهجم عليها وبقى يبو،سها بشده
اشواق بقت تشت،مو وتصرخ حط ايده على بقها بغضب وقال…اكتمي..فاكره البيت فاضي اياك…اهلي نايمين جوه والحيط على الحيط وكمل بطريقه هاديه وقال..ما تهدي بقى وتخليكي حلوه معايا..علشان ترجعي لاهلك..وكمل وبقي يبو،سها من رقبتها وهيفتح سحاب فستانها
اشواق ضربتو بركبتها جامد واول ما بعد شويه من الالم جريت بعيد عنو وابتسمت بخبث وقالت…بقى اهلك بره
فراج بصلها بغضب بتضربيني يا بت الرفضي…طب صبرك عليا ان ماخليتك تبو،سي جزمتي و
لاكن قطع كلامو لما قالت بصريخ وصوت عالي يالااااهوي…احيه احيه احيه بقى ده اخرك يا باشا البشوات…صحيح الصيت ولا الغني
فراج مكانش فاهم بتقول ايه وهيه قالت بصوت اعلى…امال كل يوم مع واحده اتاريك بتدفعلهم علشان يسكتو..طب كنت قولي ده انا اعرف دكتور زين وستر وغطا
فراج قال بغضب..انتي بتقولي ايه يا جزمه انتي اتكتمي يا بت ..وجري وراها عايز يمسكها بس نطت وقفت على السرير وقالت بصوت عالي..اساعدك اساعدك كيف…لا ياخوي انت تشوفلك دكتور ولا عشوه تقيييييله ياسيد الرجاله…احيه على بختي المنيل
فراج كان هيتجنن وعايز يسكتها مش عايز اهلو يسمعو وقال بغضب…طب انزلي انزلي احسنلك هقطع خبرك انهارده
اشواق قالت…انت لسه شوفت حاجه استنى علي… وعلت صوتها اكتر وهيه بتجري منو ومش عارف يمسكها ابدا وقالت…يا عم حاول ليله تانيه…يمكن تكون مهبط انهارده ولا حاجه
فراج اتنهد ووقف بتعب وقال وهو بينهج ..طيب..طيب خلاص اتكتمي ومش هقربلك..اوقفي بقى قطعتي نفسي
اشواق وقفت وهيه بتنهج وقالت…احلف مش هتقربلي
فراج عض على شفا،يفه برغبه وقال…وحيات جس،مك الملبن ده..ان شالله لو كنت كداب اصبح الاقيه تحتيه يا رب
بقلم..زهرة الربيع
اشواق قالت بغضب..شوف شوف بديت تقل ادبك تاني اها احلف بقولك..احلف بكتاب الله
فراج اتنهد وقال..ضروري يعني
اشواق قالت بسرعه…يلا خلصني
فراج قال..طب وكتاب الله ماهقربلك…بس انهارده…هعديلك ليلة انهارده بس..يمكن تكوني خايفه بس من بكره…لو عملتي حركاتك دي هكتفك في السرير. ..وقرب عليها وقال بغضب..مش عايز اخدك غصبنيه..انا عمري ما عملتها… فمتطرنيش اعملها
اشواق بلعت ريقها بخوف وقالت..لحد بكره يحلها الف حلال..المهم انام ددلوك..تعبانه وعلي النوم..و اترمت على السرير براحه
فراج بصلها بغضب وقال…بعدي خليني اتخمد
اشواق قالت بسرعه..لا…انت هتنام على الكنبه الي هنكه دي…لو نمت جمبي تبقى قربت وانت حالف بكتاب الله ولا عايز تتسخط قرد
بصلها بغيظ شديد واخد غطا ومخده ونام على الكنبه وقال…مبسوطه دلوك يا رب تكوني مرتاحه لما ضربتي الليله
ابتسمت ابتسامه حلوه جدا وقالت…قوي…مبسوطه قوي..تعيش وتبسطني يا سيد الناس ونامت وهيه بتضحك على شكلو المتغاظ جدا
كلامها خلى فراج ضحك بخفه وهز راسو بيأس واتنهد ونام وهو بيفكر فيها وهيموت عليها ومش مصدق ان فيه بنت بالجمال ده معاه ومش عارف يطولها اتنهد وقال..الصبر جميل يا اشواق
في صباح يوم جديد قامت اشواق على اديه محاوطه وسطها بقوه بعدت بسرعه وقالت بحده..انت بتعمل ايه
ابتسم بسخريه وقال…هعمل ايه يعني قربي خليكي في حض،ني
بصتلو بقرف وقالت…يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم على الصبح
ولسه هتقوم مسك ايدها وشدها عليه بقوه وقال…فيه ايه يا بت انتي هتعملي لنفسك سعر على ايه.. ده انتي ابوكي سايس ..خدام.. ده انا من اسيادك والمفروض تبو،سي القدم
وقفت وهيه بتترقص وبتغني بسخريه وبتقول…ابوس القدم..وابدي الندم.. على غلطتي.. في حق الغنم
فراج وقف وجري عليها قال بغيظ..غنم يا بت ال..
ولسه هيمسكها جريت على الحمام وقفلت الباب
فراج قال بغضب وصوت عالي علشان تسمع…طب انا قاعدلك اها لحد ما اشوف اخرك…اما اشوف هتقعدي حداكي لميته
اشواق ضحكت ولفت في الحمام كان واسع وجميل وفيه بانيو ابتسم وقالت….يا حلاوه..وفتحت الميه وبقت تحط الشمبوهات والصابون فيها وابتدت تاخد دش
فراج فضل مستنيها بره وهيتجنن من حركاتها بس سمع صوتها بتصرخ جامد قام بخوف وقف عند باب الحمام وقال..فيه ايه يا بت مالك
اشواق بقت تصرخ ومش راضيه تسكت وفتحت باب الحمام وقالت بخوف..الميه الميه كانت زينه وشويه وبقت مولعه نار كانت هتحرقني و مش عارفه اظبطها واصل
فراج اتجمد مكانو ومبقاش عارف ينطق من منظرها كانت مش لابسه حاجه ولافه الفوطه بس عليها بلع ريقه بالعافيه وهو يبصلها من فوق لتحت بارتباك شديد
اشواق قالت باستغراب انت هتفضل متنح كده روح شوف الميه بقلك كانت هتسلقني و
بس خدت بالها من نظراتو الي هتاكلها وبصت لنغسها وبلعت ريقها بخوف ولسه هتقفل الباب شدها عليه بقوه وعض على شغايفو وقال…يلعن ابو كده….ايه يا بت ده ولعتيني يخربيت الي جابك
اشواق بقت تزقو وقالت بتوتر…بعد سيبني..عايز البس هدومي
مشى ايده على كتفها ورقبتها وبص في عيونها وقال…انتي مش طبيعيه يا بت كل حاجه فيكي مظبوطه…عيونك المكحله رباني…وجمال بشرتك الساخنه ولا شفا،يفك الي زي الفروله واه واه وخمسين اه من عودك وحلاه
اشواق اتكسفت من كلامو ونظراتو ونزلت عيونها شويه وفراج مشى ايده على وسطها جامد وشدها عليه بكل قوتو
اشواق اتألمت من مسكتو وبصتلو لسه هتنطق هجم على شفا،يفها بقوه بيسحقهم بين شفا،يفو
حاولت تزقو او تبعدو بس مقدرتش كان متمكن منها جدا وقبضتو عليها قويه
بس اشواق برضو مستسلمتش ودفعتو بكل قوتها وقالت بغضب…وبعدين في سفالتك دي..انا مش قولتلك متقربش والله لو عملتها تاني ل
بس قطعت كلامها لما لقتو باصص لها بزهول وعنيه مفتوحين على اخرهم
استغربت بتبص لنفسها اتصدمت بشده لما لقت الفوطه الي كانت لفاها على جسمها وقعت على الارض وكل المستور بان.. شهقت بصدمه وسحبتها عليها وجريت تاني على الحمام وهيه بتبكي بصوت عالي زي الاطفال
فراج ضحك من قلبو وقال….افتحي يا بت…طب بتبكي ليه..انا ملحقتش اشوف حاجه
اشواق قالت ببكا وكسوف..لا يا اخويا شوفت ..شوفت كلو اتشاف يا مري
فراج ضحك جامد وقال…طب وافرض انا جوزك ..يلا افتحي يعني هتفصلي عندك على طول بطلي هبل واطلعي
اشواق مسحت دموعها وقالت…طب..طب هاتلي حاجه البسها هلبس الفستان ده تاني يعني
فراج قال حاضر وراح واختار عبايه بيتي مفتوحه جدا وضيقه جدا جدا وقال…خدي البسي دي
اشواق طلعت يادوب كفة ايدها وسحبتها منو وبصتلها وقالت…انت جبت دي منين ..بتاعت امك
فراج قال بغيظ..لا بتاعت امك انتي ما اتتحشمي يا بت لاديكي على نفوخك
اشواق قالت بضيق ..انا مقصدش اصلها ..مقفله ذياده ومش هقدر البسها
ضحك فراج لانها بتتريق علشان العبايه مفتوحه اوي وقال..والله ده الي عندي الاوضه دي بالي فيها معموله لزوم المزاج..ومفيهاش اسدالات صلى يعني
اشواق قالت بضيق…اممم متاكده من كده..تلاقي البيت كلو مفيهوش سدال صلى واحد
فراج نفخ بضيق من كلامها وقعد على السرير وقال..اصلا خير تعمل شرا تلقى ..خليكي حداكي لحد ما تخللي..انا خارج
اشواق اول ما سمعت صوت الباب اتنهدت بارتياح ولبست العبايه وطلعت
فراج سابها ونزل تحت وكانو عيلتو بيفطرو ابوه وامه وابن عمه شاب من سنه قال بسخريه…اهلا بالعريس…العروسه شكلها شديده المره دي
بقلم..زهرة الربيع
ابوه ضحك وقال…شديده قوي الي سمعناه امبارح بيقول انها اشد من اي مره
فراج بلع ريقه بارتباك لم فهم انهم سمعو زعيقها امبارح وقال…احم…ده اهزار اكيد مفيش حاجه من دي حصلت..هيه اول مره
ضحكت امه وقالت…طب هيه فين مش هنشوفها قبل ما تمشيها
فراج حط ايده ورا رقبتو بحرج وقال لا..لا مهو..مهو انا مش همشيها دلوك
اتفاجأو وبصولو بدهشه ووالدو قال..ومش هتمشيها ليه…هو مش بالعاده اي واحده بتمشي يوم الصبحيه وكمل بتريقه وقال..ولا المره دي مفيش صبحيه اصلا
فراج قال بضيق.. ابوي..وبعدين…اهي مش هتمشي وخلاص خلصنا كفياكم عاد انا مش ناقص
ابن عمه ضحك وقال بخبث…ياجماعه متحرجهوش..واضح من كلام امبارج انه مش هيطلقها يطلقها كيف حد يخرج قبل ما يدخل
فراج ضرب على الطاوله بغضب وقال..حسان…وبعدين..ما قولت خلاص..ولا انت عايز تتجبس تاني…اقولكم على حاجه انا مهفطرش ياكش ترتاحو ..قال كده وطلع على اوضتو بغضب شديد
حسان ابتسم بفرحه من جواه بس ام فراج اتنهدت وقالت…ملناش حق يا جماعه ذودناها معاه
ابوه قال..معاكي حق…احنا ذودناها
فراج فتح باب الاوضه بغضب شديد وقفلو وراه وهو مش شايف قدامو واتقدم عليها بغضب شديد
اشواق بلعت ريقها بخوف من نظراتو وحاولت تبان قويه زي العاده وقالت…فيه ايه مالك
فراج ضر،بها قلم قوب وقعها على الارض وقال بغضب..مالي…بتسألي مالي…ونزل لمستواها ومس،كها من شعرها وقال…بعد ما جرستيني في البيت كلو بتسألي مالي..عماله تزعقي وتقولي كلام فاضي كل البيت سمعو..و تلاقي الخدم سمعوه كمان
اشواق اتألمت جامد وقالت..سيب شعري هيطلع في يدك يا فراج
فراج شدها من شعرها قومها وزقها على السرير وقال بغضب..فراج بيه..انا بالنسبه للي زيك فراج بيه..وانتي حتت خدامه ..جاريه اخد منك كيفي زي ما انا عايز سامعه
اشواق بصتلو بغضب شديد ولسه هتتكلم اتفاجأت بيه قلع جلبيتو رماها على الارض وجاب شاش صغير من الدولاب ووووووو
يا حسره عليكي يا اشواق راحت خلاص…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أشواقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى