روايات

رواية مطره الحب الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة محمد

موقع كتابك في سطور

رواية مطره الحب الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة محمد

رواية مطره الحب الجزء التاسع

رواية مطره الحب البارت التاسع

رواية مطره الحب
رواية مطره الحب

رواية مطره الحب الحلقة التاسعة

عيسي : ممكن اعمل حاجه
ايه : اي هيا
قرب منها وضع شفته علي شفتها المتكرزه وتغلغل فيها بكل حب
عيسي : انا عملت كده عشان دلوقتي انتي مراتي وكده بعبر عن حبي ليكي
ايه : لو سمحت عايزه انام
عيسي لاحظ خوفها: حاضر
إطفاء الانوار ونامت ايه
قرب عيسي منها وضعها في حضنه ويشم رائحت شعرها الجميله ثم نام
صباح تاني يوم
صحيت ايه علي صوت مياه تتطفئ وخرج عيسي من حمام كالعاده مش لازم اوصف يعني
………..
ايه : تاني . تاني البس حاجه هتبرد
عيسي: خايفه عليا
ايه بكسوف: ممكن
عيسي: والله
ايه : اممم
عيسي: طيب خافي علي نفسك بقي
ايه : اي هتعمل اي هتتحول
عيسي: ممكن
ايه : لا اهدي عليا ي شبح
عيسي: شبح انتي بتجيبي الكلام دا منين
ايه : مش هقول
الكتاب فاطمه محمد
عيسي: علي عموم جهزي نفسك بليل رايحين نخطب الولا عمرو
ايه : لي مين
عيسي: مفجاه مش هتصدقي
ايه : لا هصدق قول
عيسي: نهي
ايه بصدمه: اي نهي بتهزر
عيسي : تؤ تؤ
ايه بسعاده: بجد احلي خبر انا مبسوطه اوي
عيسي : وانا مبسوط اكتر
ايه : لي
عيسي: عشان انتي معيا
ايه خجلت وشكلها بقي طماطم
عيسي بضحك : خلاص اهدي اهدي
جاء موعد خطوبه عمرو ونهي
عيسي: مبروك ي عم
عمرو بسعاده: الله يبارك فيك عقبالك
عيسي بضحك: عقبالي اي ما خلاص
عمرو بعدم فهم : خلاص اي
عيسي: اتجوزت
عمرو: اي اتجوزت
عيسي: اه
عمرو: مين
عيسي: ايه
عمرو: بجد
عيسي: مالك ي ابني كل ما اقولك حاجه مصدوم كده لي
عمرو: اصل صراحه مش مستوعب ولما اتجوزت ما قولتش لي
عيسي: عادي مجتش فرصه هحيلك بعدين
عمرو: طيب
عمرو: بعد اذنك ي عمي هاخد نهي ونخرج شويه
ابو نهي : ماشي ي ابني بس متتاخروش
عمرو: من عنيا .. يلا ي نهي
نهي: يلا
عيسي: يلا ي ايه
ايه: حاضر
عيسي: عن اذنك ي عمو مبروك
ابو نهي : الله يبارك فيك ي حبيبي
عيسي : عمرو اه صحيح خد كده اجازه بكره بس انت ونهي بس ها بكره بس
عمرو: وجاي علي نفسك لي يعني
عيسي: بتقول حاجه
عمرو: لا ابدا بقول كتر خيرك
عيسي: ايوه كده
ثم اتجهو الي خارج
في العربيه
ايه : بقولك ي عيسي
عيسي: عيوني قولي
ايه: لو سمحت ممكن اروح ماما ومروان
عيسي: حاضر بس مش الأيام دي خالص
ايه : لي
عيسي: عشان عايز اعمل حاجه قبل ما نروح
ايه : حاجه اي اه صح دة مش طريق البيت
عيسي : عارف .. انا هخطفك
ايه بصدمه: اي هتخطفني انت بتهزر
عيسي بضحك: اهدي في اي دا انا حتي جوزك حبيبك يعني
ايه : لو سمحت ي عيسي عايزه اروح
عيسي: تؤ تؤ
ايه : عيسي
عيسي: عيونه
ايه : لو سمحت مش هينفع
بعد مرور ١٥ دقيقه
عيسي: انزلي
ايه بتمزق : لا
عيسي: يلا ي ايه
ايه: اووف حاضر
سحب عيسي ايه واتجهو نحو ياخت كبير
ايه: اي دا
عيسي: انتي شايفه اي
ايه : شايفه ياخت كبير.. بمناسبه اي
عيسي: اولا احنا هنا عشان نقضي احلي شهر عسل مع حبيبت قلبي ثانيا مش عايز اعتراض
ثالثا اليخت مفهوش مخلوق يعني احنا هنا لوحدنا
ايه بفرحه: انت بتتكلم جد يعني احنا هنا لوحدنا
عيسي بابتسامة: ايوه ويلا بقي بسرعه وذهبو الي الياخت
جمااااعه انا حبيت عيسي اوي
…….
ايه : واو بجد اي الجمال دا
عيسي بابتسامة: عجبك
ايه : عاجبني بس انا مبسوطه اوي
عيسي: انتي لسه شوفتي حاجه
ايه : قصدك اي
عيسي: ولا حاجه يلا نطلع
ايه : يلا
صعدوا الي فوق
عيسي: ادخلي يلا هتلاقي فستان حلو كده زيك البسي وتعالي
ايه: فستان لي
عيسي: من غير لي يلا
ايه : حاضر
صعدت الي غرفه فتحتها اتصدمت من جمالها
ايه بفرحه: الله اي الجمال دا ورد وبالالين وشموع وفستان اعععع مش مصدقه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطره الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى