روايات

رواية دمعه عين الفصل العاشر 10 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الفصل العاشر 10 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الجزء العاشر

رواية دمعه عين البارت العاشر

دمعه عين
دمعه عين

رواية دمعه عين الحلقة العاشرة

 { بسم الله الرحمن الرحيم }
♥︎°°°°°°°°°♥︎°°°°°°°°°♥︎
تعالوا افكركم بمنه
منه بنت عمرها 20 سنه هي بنت نعيمه بس عايشه مع جدتها
منه:: ايه اخبارك يا تيته صح النوم يا قمر
الجده:: صباح الخير يا حبيبتي
منه ::صباح النور يا قلبي مختفيه
يعني يا تيته؟
الجده::انا موجود اهو يا بنتي هروح فين يعني عامله ايه يا حبيبتي منه الحمد لله انا النهارده اجازه من الجامعه وكمان اجازه من الصيدليه يعني قاعده معاكي يا جميل
الجده:: طب كويس احسن برده انا بقى لي كتير ما قعدتش معاك لوحدينا ما تيجي تنزلي تجيبي شويه حاجات للجهاز انتي فاضل لك شويه نواقص تعالي يا بنتي ننزل نجيبهم وخلاص
منه ::يا تيته هو انتي شايفه العرسان واقفه على الباب
الجده ::ان شاء الله يا بنتي هاجي لك نصيبك منه اللي يعرف ان انا بنتي نعيمه مش هيجي لي
الجده ::وانتى مالك ومال نعيمه انا اتبريت منها من زمان والناس عارفين كده وانتي بنتي انا مش بنت نعيمه
منه ::ده شرف ليا يا قلبي بس برده يا تيته الناس مش بيسيبوا حد في حاله فاهمه يعني ايه بنت امها رقاصه
الجده:: غارت في داهيه المهم بقى قولي لي هو الواد يزيد ما جاش 😳
منه:: والله يا تيته مش بشوفه كتير علشان امتحانات وقربت
الجده ::ربنا معايا يا بنتي
ما تستغربوش نور معرف يزيد ان منه بنت اخته ويزيد بيعتبرها زي اخته
منه:: عمو نور قال لي ان هو
هيبعت لنا نقعد معاه كام يوم
الجده:: يا بنتي مش عايزين نروح ونتقل عليه انا عارفه ان هو ابو اخوك يزيد بس برده يا بنتي
منه ::براحتك يا تيته انا هبلغ عمو نور واقول له خليها مره ثانيه تمام يا حبيبتي
الجده:: الهي يريح قلبك زي ما انتي مريحه قلبي
منه:: الله على احلى دعوه من احلى تيته
الجده ::ده انا اللي ربنا بيحبني اللي عوضني ببنت زيك انا فشلت ان انا اربي امك بس الحمد لله نجحت ان انا اربيكي
منه:: العيب مش منك يا تيته العيب منها هي الانسان السيء مهما حاولت معاه مش هنصلح حاله
الجده:: معاكي حق يا بنتي ربنا يهديها مش هنقول غير كده تعالوا
{عند عائله البدران}
تولين رجعت القصر وباباها مسندها الجد:: حمد لله على السلامه يا بنتي عامله ايه دلوقتي
نوح ::الحمد لله يا بابا هي بقت تمام
تيا كانت واقفه بتعيط
تيا:: انا قلبي كان حاسس وقلت لكم بس ما حدش صدقني
تولين رغم هي بتضايق من تيا علشان خدت منها حب عمرها بس في الاول ولا في الاخر هي اختها وتوامها
تولين ::ما تخافيش يا تيا انا كويسه تيا ::كويسه ازاي المفروض كنت عرفتيني انا غبيه ازاي ما عرفتش ان انت فيك حاجه ازاي ما قدرتش اعرف
تولين ::انتي هتعرفي ازاي
تيا ::مش انتي المفروض نصفي التاني وبعدين يعني المفروض احس باي حاجه تحصل لك
تولين ::يا راجل وده في شرع مين بقى
تيا :: انا من الصبح قلبي مقبوض وقلت لماما يسرا كده
يسرا ::فعلا والله يا بنتي من الصبح وهي بتقولي انا حاسه ان قلبي وجعني وفي حاجه هتحصل وفعلا حصل
عز ::انتي قلبك دليلك يا قمر
تيا ::اتكسفت وسكتت
نوح:: لمي نفسك ياض
عز:: انا مش عيل صغير وهجيب من الاخر انا بحب تيا وعايزه اتجوزها وبطلب ايديها منك يا عمي
الجد ::بجد يا عز
عز ::هو الكلام ده فيه هزار يا جدو الجد:: الف مبروك يا حبيبي رايك ايه يا تيا
تيا:: اللي انتم تشوفوه
نوح:: والله لو تيا موافقه انا ما عنديش مانع
تولين رغم هي بتحب عز هي زعلت بس ما تاثرتش زي ما كانت فاكره ان هي ممكن تتاثر اما عز يفتح حوار ان هو يخطب اختها بس هي ما زعلتش زي ما كانت فاكره يبقى معناها ان هو ما كانش حب هو كان مجرد اعجاب نوح:: يلا يا تولين اطلعك الاوضه بتاعتك
تولين:: يلا يا بابا
طلعت تولين اوضتها وكانت زعلانه بس هي كانت مستغربه نفسها اكثر
ان المفروض هو حبيبها وهيخطب اختها ليه ما زعلتش زي ما كان المفروض يحصل
يسرا ::ارتاحي يا حبيبتي وانا هفضل جنبك ومش هسيبك النهارده
تولين:: لا يا ماما انا كويسه روحي اوضتك وارتاحي
يسرا ::انا قلت هنام جنبك النهارده يعني هنام جنبك والكلام خلص
نوح ::خلاص يا تولين سيبي ماما براحتها
تولين ::حاضر يا بابا
نوح ::خلي بالك منها يا يسرا
يسرا:: انت بتوصيني على بنتي يلا اتفضل على اوضتك
نوح ::ماشي يا ستي
يسرا ::انا هروح اقول لعمك احمد ان انا هبات معاك النهارده وهرجع لك تاني اوعى تحركي لحد ما هاجي هنقعد نرغي مع بعض شويه ماشي
تولين:: تمام يا ماما
♥︎/♥︎/♥︎/♥︎
خرجت يسرا من عند تولين وراحت اوضتها اول ما دخلت كانت احمد قاعد على السرير
/♥︎/♥︎/♥︎/
احمد:: تولين عامله ايه دلوقتي يا يسرا
يسرا:: الحمد لله كويسه بس انا هنام معاها في الاوضه النهارده احمد تمام يا حبيبتي خلي بالك منها ومن نفسك
يسرا ::ماشي يا حبيبي اهم حاجه حضرتك وانت نايم ما تعريش نفسك علشان انت لحد دلوقتي ما كبرتش عامل زي الاطفال الصغيره وانا لازما طول الليل افضل اغطي في حضرتك 🤨😂
احمد:: تعيشي يا حبيبتي وتغطيني🥰
يسرا ::انا مش بهزر خلي بالك من نفسك عشان ما تتعبش انا مش عارفه هخليك تنام لوحدك ازاي
احمد:: انتي ليه محسساني ان انا طفل صغير راعي اللي انا راجل كبير وعندي حفيد كمان
يسرا ::انا عارفه ان انت كبير يلا تصبح على الجنه يا قلبي🥰
احمد ::وانتى من اهله
الجنه ان شاء الله
يسرا :: اللهم امين
سليم طلع اوضته كانت عين طالعه من الحمام
سليم:: ازيك يا عين ايه اخبارك النهارده
عين:: الحمد لله سليم ان شاء الله بكره هتروحي المدرسه جهزي نفسك بقى عشان اول يوم انا هروح معاكي
عين:: بجد بس انا مش معايا لبس ولا كتب ولا اي حاجه كل حاجتي في البيت
سليم ::اللبس فى الشنطه دي والكتب اهي ورينا شطارتك بقى يا استاذه عين
عين:: ان شاء الله خير انا هنام بقى علشان اقوم بدري انا مش مصدقه ان انا هرجع تاني المدرسه
سليم ::ماشي يا ستي روحي نامي
عين:: الهدوم بتاعتك جاهزه والحمام جاهز ممكن تدخل تغير هدومك وتيجي علشان تنام
سليم ::تمام انا داخل اغير هدومي وجاي
سليم:: قولي لي بقى يا ستي يومك كان عامل ازاي هنا في البيت حد ضايقك او حد زعلك
عين:: ابدا والله ما فيش حاجه حصلت انا ويزن قعدنا مع بعض ولعبنا شويه في الجنينه
سليم ::لعبت ازاي يعني انتي صغيره
عين:: هم الصغيرين بس اللي بيلعبوا
سليم:: مش قصدي بس ما ينفعش تخرجي في الجنينه علشان في حرس يعني ما ينفعش تخرجي باي حاجه في الجنينه 😡
عين ::انا كنت لابسه كويس اما خرجت في الجنينه 😔
سليم:: تمام كملي
🤨
عين ::وبعد كده دخلنا انا ويزن عكينا شويه في المطبخ عملنا كيكه كده بس مش عارفه قول رايك حلوه ولا لا
سليم:: فين هي 🙀
°شاورت عين على الطبق°
سليم:: ربنا يستر انتي ويزن اللي عملتوها اتصل بعمي اخذ اجازه بكره ولا ايه يعني انتي اكلت منها
عين ::ما تقلقش ما تقلقش مش هيحصل حاجه ماما يسرا اكلت منها وانا اكلت منها يزن
سليم:: بسم الله الرحمن الرحيم
ربنا يسترها
عين ::مش للدرجه دي على فكره يعني انا بعرف اعمل اكل وانا طباخه وشاطره
سليم:: انتي قلتي لي عندك كم سنه يا عين
عين ::في شهر 8 الجاي هتم ال 18
سليم:: انتي الصغيره قوي يا عين
عين:: لا انا كبيره مش صغيره مين اللي قال لك ان انا صغيره انا اللي شفته كبرني خليني اكبر من سني
سليم:: فعلا اللي يشوفك ما يقولش ان انتى 18 سنه خالص يعني انا شفتك كنت مديكي 23 24 سنه ما كنتش متوقع خالص سنك
عين:: بجد
سليم:: ايوه يا ستي بجد يعني انتي ما ينفعش كنت تتجوزي واحد في سني
عين:: ليه
سليم:: علشان هيجي يوم وهتكوني عايزه تتجوزي شاب في سنك وانا هكون عجزت
عين:: لا طبعا انا عمري ما هنسى اللي انت عملته معايا وعمري ما هفكر ان انا اتجوز حد غيرك
سليم :: ليه ما تفكريش
عين:: انا مستريحه معاك مش عايزه حد تاني
سليم:: يعني انتي عايزه تعيشي معايا رغم فرق سن بينا 18 سنه
عين::اه موافقه
سليم:: انا مش عايز منك الرد غير اما تخلصي الجامعه وتكوني دكتوره ودكتوره شاطره كمان
عين ::وليه مش دلوقتي
سليم ::علشان انتي دلوقتي في سن المراهقه يعني قرارك دلوقتي غير قرارك اما تخلصي تعليمك
سليم:: وكمان يا عين انا عايزك تعيشي معايا مش علشان انا قدمت لي الخدمه لا علشان انت عايزه كده انت عايزه تكوني معايا مش عشان اي حاجه تانيه اتفقنا🤝
عين:: تمام
سليم:: واعتبريها يا ستي فتره خطوبه نتعرف فيها على بعض
عين ::ان كان كده ماشي بس
تجيب لي شيكولاته
سليم ::انا بقول لك فتره خطوبه مش بقول لك تعالي اربيكي مع يزن
عين:: الله بقى شكلك بخيل
سليم:: اه بخيل وبخيل قوي كمان يلا بقى روحي نامي
عين:: ماشي تصبح خير
سليم:: وانتى من اهله
نامت عين وسليم
اشرقت شمس يوم جديده على ابطالنا مليئه بالاحداث الشيقه
كانت عين نايمه على الفراش مثل الملاك وبجوارها
سليم كانت كان بيتامل في ملامحها وكان بيفكر ان هو ممكن يجي اليوم اللي اتجوز طفله
سليم ::ممكن اكون بظلمها معايا انا مش عارف انتي عملت فيا ايه بس انا برده مش قادر انسى ريم ومش قادر اظلمك وفرق السن اللي بينا عقبه في طريقنا انا خايف اني اظلمك
عين:: فتحت عينيها مره واحده ده يكون اختياري انا يعني انت مش هتظلمني
سليم:: انتي صاحيه
عين:: اه
سليم:: انا مش هينفع اعيش معاكي غير وانا حاسس ان انتى بتحبيني العين:: سكتت
سليم ::ممكن تكوني حاسه ان انت ما ينفعش تسيبيني عشان حسيتي بالامان معايا بس برده ما يمنعش ان انتى لسه صغيره ان انتى وقدامك العمر
عين:: انتي مش قلت لي هنخليها فتره الخطوبه شكلك يا عم بترجع في كلامك
سليم:: لا ما برجعش في كلام يلا بقى قومي بطلي كسل عشان انتي عندك مدرسه
عين:: تمام هتروح معايا طبعا
سليم:: يلا بس خلصيني
🤔سليم كان بيفكر ان هي بنت الصغيره وان هو كده بيظلمها معاه بس قلبه بدا يملها
سليم:: ربنا يستر من اللي جاي 🤲

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دمعه عين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى