روايات

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة باسم

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم رحمة باسم

رواية ملاكي الجزء الرابع

رواية ملاكي البارت الرابع

رواية ملاكي الحلقة الرابعة

مجهول : نزل مسد.سك على الأرض و انزل ع ركبتك
مراد : أنا سمعت الصوت دا قبل كده ،انت مين
مجهول : اعمل زي ما قولتلك و متلفش وشك ورا بدل ما هيكون التمن حياتك
مراد عمل زي ما قال و نزل على الأرض و ضغط على جهاز في جيبه من غير ما حد ياخد باله و دا خلي القوات كلها بقت محصره المكان ….
مجهول بعصبيه : لو حد قرب هفضي المسد.س في دماغه قال كده في دخول عمر تاني …
عمر بصدمه : ياسر
مراد بصدمه اكبر : ياسر جوز اختي
ياسر : نزل مسد.سك يا عمر و الا و قسما بالله ل اخليك تندم و أمرهم ينزلوا مسد.ستهم
عمر : نزلوا المسد.سات و انسحبوا يا رجاله
مراد بعصبيه : متعملش كده يا عمر محدش ينزل المسد.س بتاعه
عمر : عشان خاطر اسر يا مراد
مراد : لا محدش ينزل مسد.سه كله ينفذ
عمر بعصبيه : محدش ينفذ حاجه انسحبوا
ياسر بعصبيه : اسكت انت و هو محدش يتكلم
لف مراد مره واحده و اخد مسد.س ياسر من أيده و هو بيكلم ….
مراد بعصبيه : انزل يالا على الأرض
ياسر نزل على الأرض و بدأت القوات تمسك كل واحد موجود و سابوا مراد و عمر مع ياسر و خرجوا …..
مراد بعصبيه : عمر اخرج بره
خرج عمر من غير و لا كلمه و بدأ مراد يتكلم مع ياسر…..
مراد : انت بتعمل كده لي
ياسر : ملكش فيه
مراد بعصبية : انت انسان غبي سايب ابنك و مراتك و بتشتغل في خط.ف الاطفال اي القسو.ه الا فيك دي
ياسر بعصبيه : انت متعرفش حاجه
مراد : معرفش اي ها ،سايب مراتك من ٣ سنين و كل الا نعرفه عنك اي انك سافرت عشان تشتغل هو دا شغلك هو دا ،انت تعرف أن ابنك كل يوم يسأل بابا هيجي امتا
ياسر بعصبيه: أنا شغال معاهم غصب عني كله بسببك
مراد : بسببي أنا
ياسر : ايوا بسببك انت عشان قت.لت كبيرهم في المأمورية فاكره اسمه عبد الحكيم عامر فاكره يا مراد
مراد : و انت اي دخلك بيهم
ياسر : مش هعرف احكيلك حاجه ، لو حكيت حاجه اسر و رقيه هيتق.تلوا
مراد بعصبية ناد على عمر ….
مراد : عمر
عمر دخل : ايوا يا مراد
مراد : خد ياسر معاك
عمر : دا جوز اختك
مراد : دا مجر.م و انا هطلقها منه ميستهلهاش ،نفذ
عمر اخد ياسر و ركبه البو.كس مع باقي العصا.به و مراد ركب و راحوا على القسم ………
عمر : بس حلوه حركه ياسمين دي
مراد غمزله و هو بيقول : أنا عارف انهم هيكشفوها اصلا و التوتر يظهر الكبير الا ظهر انهارده
عمر : انت كنت عارف أن ياسر كبيرهم
مراد بتنهيده : لا بس الاخبار الا جاتلي أن ليهم كبير مش بيظهر الا لو حصل غلط عشان كده قولتلك نحط ياسمين معانا ع الخط
عمر : اها فهمت
مراد غمزله : مش ناوي تتجوزها بقا البت هتمو.ت عليك
عمر : لا يا عم مليش ف الجو دا
مراد : يالا
عمر : اتجوز انت الاول لو اتجوزت هتجوز وراك ع طول
مراد ضحك : طب يلا بقا اروح أنا زمان رقيه قلقانه و لازم ابلغها ب الا حصل و ربنا يستر
عمر : هيسترها أن شاء الله ، سلام يا برنس
مراد : سلام
عند نورين ….
نورين : يلا أنا جاهزه لو فيه اي كشوفات بره عشان عندي عمليه بليل
الممرضه : فيه ٦ بس بره
نورين : تمام يلا ابدي
الممرضه : حاضر
و بدأت نورين في الكشوفات بتاعتها لحد ما خلصت و معظم الا في المستشفي مشيوا و الشيفتات اتغيرت و مكنش فضل غير طقم العمليات بس مع نورين …..
عايده و رقيه قاعدين كل واحده في بلكونه شقتها و بيتكلموا مع بعض………
عايده : أنا قلقانه اوي على نورين ، حاسه ان فيه حاجه هتحصل
رقيه : متقلقيش يا طنط مش هيحصل حاجه
عايده : يارب يا بنتي يارب ، ادخلي نيمي اسر في سريره بلاش ينام في البلكونه كده الجو برد
رقيه : خايفه احركه لو صحي و ملقاش مراد هيقعد يعيط
عايده : يحبيتي بس اخوكي ممكن يتأخر
رقيه : لا هو زمانه جاي خلص ماموريه و جاي
عايده : ماشي يا حبيتي
قاطع كلامهم صوت باب شقه رقيه ….
رقيه : اهو جه
عايده : بسلامه يحبيتي طالما جه بقا هدخل ارن على نورين اشوفها هتتاخر و لا لا
رقيه : ماشي يا حبيتي و انا موجوده لو احتاجتي حاجه
عايده : تسلمي يا حبيتي
دخلت عايده عشان تكلم بنتها و دخل مراد قعد مع رقيه ….
رقيه : حمد لله على السلامه
مراد : الله يسلمك
رقيه : خير يا حبيبي مالك
مراد : هدخل اسر ينام و اجيلك
رقيه : ماشي يا حبيبي ، احضر العشا
مراد : مليش نفس
مراد و هو بيشيل اسر صحي ….
مراد : نام يا حبيبي أنا جنبك
و فعلا اسر نام و دخله مراد على سريره لحد ما اتاكد أنه نام و خرج لأخته ….
رقيه : ها يحبيبي في اي
مراد : ياسر
رقيه عيونها لمعت بالدموع …
رقيه : ماله
مراد : في السج.ن
رقيه بخضه : لي
مراد : هحكيلك
و حكي مراد على الا حصل معاه و هي فضلت ساكته ….
مراد : رقيه ردي عليا
رقيه : انت عملت الصح
مراد : يعني
رقيه : يعني هو انسان ضعيف و يستاهل
مراد : بس هو عمل كده علشانك انتي و أسر
رقيه : بيكد.ب
مراد بعدم فهم : ازاى
رقيه : اسر ابني اسمه اسر اي
مراد : اسر ياسر عبد الحكيم عامر
رقيه : و انت قت.لت مين بالغلط في المأموريه من ٣ سنين
مراد باستيعاب : عبد الحكيم عامر
رقيه : أبوه يا مراد
مراد : أنا ازاى غب.ي كده
رقيه : انت مش غب.ي و لا حاجه يا حبيبي ، هو كان مفهمك أنه ما.ت و هو صغير
مراد : و طالما انتي عارفه كل دا لي مقولتيليش
رقيه : عشان هد.دني ان لو قولتلك حاجه هياخد اسر مني
مراد : مكنش يعرف ياخده منك طول ما أنا عايش ، و هو اصلا كان هيعرف منين أن عرفت
رقيه : ثواني
دخلت رقيه اوضتها و خرجت معاها دوا معين و ورقه …..
مراد : اي دا
رقيه : دي ورقه بتثبت ان غير مؤهله لتربيه طفل و دا علاج المفروض ان باخده و انت حياتك كلها خطر هو هد.دني لو القض.يه اتفتحت تاني هيقدم كل الحاجات دي في المحكمه و هياخد اسر مني و مفيش اي دليل ضده حتي أبوه ما.ت بقاله كتير و مفيش اي حاجه تثبت هو ما.ت ازاى ، أنا اسفه يا مراد حياتك انهارده كانت في خط.ر بسببي ، اسفه يا حبيبي
مراد اخدها في حضنه و فضل يطبطب عليها لحد ما هديت و فجاه سمعوا صوت عايده ……
مراد : اي الصوت دا
رقيه : دي طنط عايده أنا هروحلها اشوف في اي
مراد : استني اجاي معاكي
نزلت رقيه و معاها مراد و راحوا بيت عايده خبطوا على الباب و اتفتح ….
رقيه : في اي يا طنط حصل اي
عايده بصراخ : الحقوا نورين ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى