روايات

رواية جبروت الصعايده الفصل السادس 6 بقلم أمل ناصر

رواية جبروت الصعايده الفصل السادس 6 بقلم أمل ناصر

رواية جبروت الصعايده الجزء السادس

رواية جبروت الصعايده البارت السادس

جبروت الصعايده
جبروت الصعايده

رواية جبروت الصعايده الحلقة السادسة

وفى منزل آخر فى محافظة قنا تسكن اسره صغيره
مكونه من طفلين واب وام
ماهر فى غرفته يدور حول نفسه ذهاباً وإيابا يفكر ويفكر في تلك السر التى دافنه داخل قلبه منذ سنه يريد أن يصرخ باعله صوته ويعرف جميع. الخلق بسر التى يكتمه داخل قلبه لحته مزق قلبه جيدا
يريد أن يبوح بتلك السر. التى ابعد أكثر الناس محبه عن بعضهم
ماهر اخ يا ربى لميته هفضل أكده كاتم فى جلبى وساكت
فلاش باااااااااااااااااااااااااااااااك
ماهر من مرور سنه فاتت
كان يجلس في تلك المكان التى قتل فيه فهد يوسف كان يستمع كل حديثهم
دعونا نرى كل ما حصل في تلك المكان
فهد هو سليم مجهاش معاك ليه يا يوسف
يوسف والله يا اخوى جال أنه عنده مشوار اصغير أكده وهييجى
فهد ماشي يا اخوى وفى لحظه كان ظهر اكتر من شخص مسلحين مجهولين وملتمين
وشخص آخر كل من فهد ويوسف يعرفوه جيدا
أنه. كان صديق مقرب لآبائهم وكان شريك لهم فى بعض من المشريع التى يقيمون به ابائهم لحته الطمع عمه قلبه
قرر يعمل بينهم خلاف كبير
فهد عمى بكر انت بتعمل ايه هنا وايه الناس دى
يوسف نظر إلى بكره بعيون حائره لا يعرف ماذا يقول له ولا يعرف ايضا لماذا بكر هنا
يوسف خير يا عمى بكر فى حاجه وله ايه
بكره فى انى هاخد روحك دلوقتي انت وولد الهلالى
وفى أقل من لحظه كان امسك السلاح النارى وضرب يوسف طلقه ناريه أصابة قلبه اوقعته ميتن
فهد يوسف اخوى وركض مسرعا إلى صديقه
ولاكن هو الآخر أصاب بطلقه ناريه داخل قلبه اوقعته بجانب صديقه
بكر تنهد برتياح ووجه حديثه الى الرجال المسلحون
عايز الموت ده يبان أنهم جتله بعض
الرجال حاضر يا بكر بيه
وفى لحظه كان لمح أحد الحرص ماهر أمسك به واجلسه أرضا تحت قدمين بكر
بكره وضع سلاحه على رأسه انت شفت ايه دلوك
ماهر شفتكم وانته بتجتله شباين زى القمر
بكر انت عندك ولاد
ماهر نظر له بشمزاز
بكر قسما عظما لو جبت سيرت اى حاجه شفتها دلوك بعيونك دى لأكون جاتلك عيالك جدام عيوانك
ماهر لا احب على يدك عيالى ملهمش ذنب
بكر يبقا تسمع كلام وتنفذه
ماهر حاضر يا باشا مش هجيب سيره لاحد واصل
بكر ايوه أجده جوم غور من وشى دلوك
يلا انته وهو اعمله إلى جلت عليه
نهاية الفلاش باااااااااااااااااااااااااااااااك
منزل .احمد اهلالى
هو لان يجلس بجانب زوجته يتحدثون سويا لحته
يتغلب على خوفها
هي الان ترتدى روب ابيض يظهر جمال قوامها الممشوق ومنحنياتها الرائعة بسخاء
احمد بصى يا حور أنا دلوك جوزك يعنى اقرب حد ليكى فى الدنيا دى
حور عارفه يا احمد ربنا يجعلنى ليك الزوجة الصالحة
ويجعلك ليه الزوج الصالح
احمد ياااااااااااارب يا حور أنا دلوك مش عايزك تخافى منى واصل. واى حاجه تزعلك أو مضيقاكى عرفينى بيها
وكمان مش عايزك تخافى منى واصل
حور أنا مخيفاش واصل وهي تنظر له بابتسامة بلهاء
جعلته حتماً سيصاب بسكته قلبيه من شدد جمالها
وأكمل بشقاوه يعنى انتى مخيفاش منى
حور لا مخيفاش منك بس مكسوافه
أكملت كلمته في جوفه التقط شفتيه يقبله قبله عميقه متمكنه لاقصه درجه طالت قبتلهم كثيرا
لحته جذابه داخل حضنه واعتدل بها جذابه تنام على صدره العارى وهو يربط على شعرها بحنان
نامى دلوك يا حور والصباح رباح
حور حاضر ووضعت يدها على موضع قلبه وهي ترتعش داخل حضنه لحته غلبهم النوم
/////////////////////////////////////
منزل سليم النجعاوي
فيروز واها عاد يا سليم بتعمل ايه واصل
سليم بعمل ايه يا بت أنا كلمتك
فيروز لا والله جد ده
سليم مش مراتى أعمل الى أنا عايزه وبعدين انا بخدك فى حضنى
فيروز بس انا معيزاش حضنك
سليم يضحك بهستوريه لحته ادمعة عينيه
على فكره مش بمزاجك يا فيروز
فيروز حاولت النهوض من بين يديه
ولاكن سليم لا يسمح له بلبعاد ابدا
احكم سيطرته عليها وجذابه داخل حضنه
ونظر له بانتصار ووضع رأسه على صدره العارى
وبدأ يتحسس جسدها بوقاحة ويهمس لها في أذنها نامى
فيروز هنام كيف منك بس يا سليم وانت حضنى بايدك ورجلك أكده عيب على فكره
سليم لا مش عيب انتى مراتى حلالى وقابل جبهته بعمق
يلا نامى
فيروز استسلمت لاتلك العنيد ونامت داخل حضنه
/////////////////////////////////////
وفى صباح اليوم الجديد
منزل احمد الهلالي
يفيق احمد علي صوت زغاريط قوى جدا
حور صباح الخير
احمد صباح النور ايه الصوت العالى ده
حور يلا جوم علشان ننزل لابوك نفطر معاه
تقريبا أكده فى ناس تحت جيين يبركولنا
احمد امسك يدها وجذابه إليه جعله تعتليه
والتهم شفتيه بقبله شغوفه متمكنه اذابه قلبهم سويا
وأكمل قالت أصبح عليكى بس بطريقتى يا أحله عروسه
صباحيه مباركه يا جلبى
حور بكسوف وهي ترسم على وجهها ابتسامه الله يبارك فيك يلا بجا أنا هنزل وانت حصلنى
احمد لا استنى هننزل سواء وفى لحظه كان ركض إلى الحمام اخد دش وغير ملابسه ارتدا جلباب ابيض زاد من جماله
حور ارتدت عباية استقبال. ونزلو سويا
احمد صباح الخير يا ابوى وهو يقابل يده
محسن صباحيه مباركه يا ولدى
احمد الله يبارك فيك يا ابوى
حور صباح الخير يا عمى وهي تقابل يده
محسن صباح الخير يا بنتى. كيفك
حور زاينه يا عمى. أنا هروح احضر الواكل
محسن ماشي يا بنتى
//////////////////////
منزل سليم النجعاوي
فيروز استيقظت مبكرا قامت من جانب زوجها
اخدت دش وغيرت ملابسها ارتدت عبايه استقبال زادت منها جمالاً ونزلت
هناء صباح الخير يا بنتى
فيروز صباح الخير يامه وهي تقابل يدها
مراد كيفك يا مرات اخوي
فيروز أنا زينه يا مراد الحمد لله انت كيفك
مراد أنا زين الحمد لله
هناء آمال سليم فين يا حبيبتي
فيروز لساته نايم يا امه
محمد إحنا مش هنفطر وله ايه
فيروز صباح الخير يا عمى وهي تحاول أن تقابل يده
ولاكن محمد لا يسمح لها ابدا
اهلا يا اختى ايه مستنيه ايه علشان تدخلى المطبخ تحضرى الفطار لتكونى فاكره نفسك عروسه يا عرت العرايس يلا غورى من وشي عايز اكل
كل من هناء ومراد ينظرون إلى محمد بشمزاز
فيروز حاضر يا عمى. وذهبت إلى المطبخ تحضر الفطار بمسعادت هنيه
مراد ايه الى انت عملته ده يا ابوى. بتلكم فيروز أكده ليه
حرام عليك يا ابوى
هناء وأنا بردو جلت انك وافقت بسهوله اكده كيف اتريق
بتنتقم من محسن فى فيروز. بس خالى بالك أن بنتك كمان هناك
محمد طيب انا عايز اعرف هما هيعمله ايه فى بنتى
مراد مكفايه بجا يا ابوى بتعمل أكده ليه حرام عليك هي فيروز ذنبها ايه
محمد ذنبها أنها بنت محسن
هناء حسبى الله ونعم الوكيل في كل ظالم ومفترى
محمد اخرصى يا وليه
فيروز تحضر الطعام وهي دموعها تتساقط على بشرتها الناعمة مثل الشلال
هنيه بس يا بنتى علشان خطرى كفايه دموع متزعليش منه
فيروز خلاص يا خاله حصل خير
هنيه طيب يلا امسحى دموعك دى جبل مجوزك ينزل
يا حبيبتى ويشوفك أكده
فيروز حاضر يا خاله
سليم يستيقظ يدور على زوجته التى كانت نامه في حضنه
راحت فين على. الصبح بس البت دى. لم اجوم أشوفها
وذهب إلى الحمام اخد دش وغير ملابسه ونزل ليبحث عن زوجته
هناء صباح الخير يا ولدى
سليم صباح الورد على عيونك يامه وهو يقابل رأسها
مراد مبروك يا عريس
سليم اعبالك يا جلب اخوك
محمد اهلا يا عريس
سليم نظر إلى والده بستغراب كيفك يا ابوى وهو يقابل يده
هناء فيروز فى المطبخ يا والدى مع هنيه
سليم ماشي يامه
هنيه يلا الفطور جاهر ذهبه جميعاً إلى مائدة الطعام
سليم صباح الخير يا فيروز
فيروز وهي تحاول أن تخفى الدموع التى فى عينيها
صباح الورد يا سليم
سليم مالك يا فيروز
فيروز ببتسامه مفيش حاجه أنا زينه اها
سليم آمال ايه الدموع دى
فيروز دى من البصل يا سليم
هناء طيب يلا يا حبيبتى اجعدى افطرى مع جوزك
فيروز حاضر يامه وجلست بجانب زوجها يتناولون الطعام
سليم أنا طلع مشوار صغير. وراجع تانى
محمد على فين يا ولدى
سليم لم ارجع هجالك يا ابوى
محمد ماشي يا ولدى
وبالفعل خرج سليم من المنزل
وحين ذهابه امسك الفون وتصل باحمد
احمد الوووووو
سليم كيفك يا اخوى
احمد أنا زين يا حبيبي
سليم طيب انا داخل على البيت عندك ألبس علشان هنروح مشوار سوه
احمد طيب يلا ادخل علشان تشوف حور
سليم ماشي يا اخوى
///////////////////////////
منزل احمد الهلالي
حور جالساً بجانب زوجها وحماها
محسن بجالك يا حور يا بنتى
حور نعم يا عمى
محسن اعمليلى كباية شاى صعيدى حبر
حور من عيونى يا عمى
محسن تسلم عيوانك يا بنتى
احمد اعملى حساب سليم اخوكى
حور بفرحه عارمه سليم جاى أهنأ
احمد ايوه اهو جه اهو
سليم السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
سليم كيفك يا عمى وهو يحضنه بقوه
محسن وهو يبداله الحضن نورت يا ولدى
سليم منور بيك يا عمى
حور كيفك يا اخوى
سليم أنا زين يا حبة جلبى انتى كيفك وهي داخل حضنه
حور أنا زينه يا اخوى بس اتوحشتك جوى يا اخوى
سليم تسلميلى يا حبيبتى
حور ابوى وامى ومراد أخبارهم ايه
سليم الحمد لله يا حبة جلبى
احمد ايه يا صاحبى انت مشيفنيش وله ايه
سليم شوف الواد انت غيران على مراتك منى وله ايه ههههههههههه
احمد لا يا اخوى وأنا اقدر بردو وهو يحضنه بكل قوته
سليم مبروك يا عريس
احمد مبروك عليك انت كمان يا اخوى فيروز كيفها
سليم بخير يا حبيبي بعد منخلص مشوارنا تعاله معايه شوفها
احمد ماشي اجعد نشرب الشاي وبعد أكده نطلع
سليم لا يلا دلوك مفيش وقت
احمد ماشي يلا أنا جاهز اهو
سليم قابل يد شقيقته وقابل جبهته وودع عمه
وذهب هو وأحمد
احمد على فين يا سليم
سليم هندور على جاتل فهد ويوسف الحقيقى يا اخوى
احمد كيف يعنى ازى جاتل فهد ويوسف
انت بتهزر صح
سليم لا مبهزرش واصل لان أنا متأكد أن فهد مجتلش يوسف الموضوع كبير واحنا لزم نعرف الحقيقة بنفسنه
ونعرف مين اللي وقع بينه وبينكم اكتر من سنه كامله يا اخوى
احمد يعنى إحنا هنروح فين دلوك يا سليم
سليم المكان الى مات فيه فهد ويوسف وهنسال تانى الناس إلى جاله أنهم جتله بعض
احمد ماشي يلا هما كانه فى الارض الى جنب ارض ماهر
سليم عارف يلا خلينا نروح
//////////////////////////////////
وفى مكان ما فى أسيوط
فى فيلا يسكن فيها بكر الاسيوطي
عادل كيفك يا ابوى
بكر الحمد لله يا ولدى
على فين أكده
عادل رايح مشوار يا ابوى وراجع على طول
بكر ماشي يا والدى خالى بالك من نفسك
عادل ماشي يا ابوى وذهب من أمامه
وليد لو سمحت يا بكر بيه عايزك فى موضوع
بكره جول فى ايه يا وليد
وليد احمد وسليم اتصالحه مع بعض
بكره بعيون تشتعل بلغضب كيف يعنى
وليد للاسف اتصالحه وحصل بينهم نسب كمان
بكره وانت يا حيوان يا غبى جاى تجالى بعد محصل بينهم ده
وليد فى حاجه كمان لزم تعرفها
بكره هو لسه فيه كمان ربنا ياخدك جول بسرعه
وليد سليم وأحمد دلوك فى نفس المكان الى اتجتل فيه فهد ويوسف
بكر يا غبى يا حلوف يعنى هما دلوك فى الأرض بتاع ماهر
وليد ايوه هناك
بكر ماهر يتجتل قبل ميقول حرف واحد حته
وليد امرك يا كبير وذهب لينفذ أمره اتصل بأحد رجاله التى يسكنون في قنا ليقوم بقتل ماهر
/////////////////////////////////
الأرض
سليم وأحمد يسالون اكتر من شخص ولاكن الكل يجيب
لا نعرف ماذا حصل منذ سنه.
ويسألون ولا يستسلمون ابدا لحته واخير وصل إلى الشخص الصحيح التى يعرف بسر تلك القاتل بكر
ولاكن هل ماهر سيكشف السر أم سيتراجع وسيظل
على تلك العهد التى عاهد به بكر لحته لا يقتل أولاده
سليم كيفك يا ماهر
ماهر اهلا يا سليم كيفك يا احمد
احمد انا زين يا ماهر بس كنا عيزين نسالك على حاجه
ماهر بخوف شديد ظهر على وجهه قول يا اخوى
سليم من سنه فاتت حصلت جريمه جتل هنا
وطبعا انت عارف هما مين الى ماته دول
ماهر أنا مشفتش حاجه ومعرفش حاجه
سليم نظر له وكانه يفهم جيدا أنه يخبى شئ
بس انا لسه مخلصتش كلامى ايه الرد السريع ده
ماهر أنا عارف انك هتسال على فهد ويوسف ألناس كلها بتجول أنهم جتله بعض وانا مشفتش حاجه
/////////////////////////////
منزل سليم النجعاوي
فيروز تقف في المطبخ تحضر الطعام
محمد انتى يا زفته يالى اسمك فيروز تعالى بسرعه
فيروز نعم يا عمى.
محمد اعمليى شاى بسرعه وكمان الهمدوم دى عايزه تتكوى يلا علشان تعمليها
فيروز حاضر يا عمى. ولاكن قلبها يعتصر من الوجع
لا تعرف ماذا يفعل معاها ذالك
محمد هتفضلى متنحه أكده يا زفته انتى. يلا غورى من وشى اعملى الى جلت عليه
فيروز حاضر وذهبت مسرعا تحضر له الشاى
هناء انت بتعمل أكده ليه مع مرات والدك يا محمد
حرام عليك يا اخى انت ايه مبتخافش ربنا
محمد وفى لحظه كان صفعها صفعه قويه جدا على وجهها وتحدث بصرامه مرات ولدى دى اخوها جتل ابنك
اخر مره اسمعك تتكلمى لحسن أقسم بالله العظيم ارميكى رميت الكلاب بره
هناء انت معندكش جلب واصل ربنا على. المفترى
محمد غورى من وشي يا وليه انتى
هناء ذهبت الى غرفتها وهي تبكى بشده وكانت هتقع أثناء
ركضها ولاكن يدين قويه انتشالتها داخل حضنها
مراد مالك يا امه ايه الى عامل فيكى أكده
أنها صفعت ابيه طارقه اثر على وجهها
هناء وهي تبكى بشده مفيش حاجه يا ولدى
مراد ابوى هو الى عمل فيكى كده
هناء هزت راسها بالايجاب
مراد طيب يا امه ارتاحى انتى وعلشان خاطرى بلاش عياط
هناء متخافش يا ولدى أنا اتعوت على أكده على إهانة ابوك
مراد حقك عليه يا ام سليم وترك والدته ونزل الى ابيه
محمد انتى يا زفتة الطين فين الشاى
فيروز اهو يا عمى
محمد غورى اكوى الهدوم
مراد ايه الى انت بتعمله ده يا ابوى
حرام عليك بجا
محمد اخرص يا واد انت مش عايز اسمع صوتك واصل
يا لك من اب قاسى ليس لديك قلب أو مشاعر ماذا تفعل ايها الشرير
مراد انت هتفضل لحد ميته أكده يا ابوى
محمد لو كترت حديد معايه مش هيحصل طيب
وبكل قوه وصوت مرتفع امشي من جدامى دلوك يا مراد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جبروت الصعايده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى