روايات

رواية حكاية حب الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الخامس عشر 15 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الخامس عشر

رواية حكاية حب البارت الخامس عشر

رواية حكاية حب الحلقة الخامسة عشر

وقفنا في البرت الي فات لما ابراهيم قال لمهاب انو حبيبتو اتخطبت .
ابراهيم :مهاب انا مش متخيل حياتي من غيرها صدقني الحب حاجه حلوه مش وحشه وخصوصا لما يكون شريك حياتك بيحبك بس انا حبيت ومتحبتش احساس صعب اوي . مهاب :بحب صدقني تتحب ياصحبي وانت اجدع صاحب عرفته بس ممكن تكون مش مقدره حبك وغيرتك عليها دلوقتي ومع الوقت هتعرف وتقدر حبك .
ابراهيم :مهاب اصعب حاجه انها عارفه اني بحبها بس مش عمله لي وجعي حساب.
مهاب : بكره تعرف ياصحبي حبك وتقدره وربنا هيكشف خطبها ده في اقرب وقت وتكونو مع بعض .
ابراهيم : بامل يارب يا مهاب وتكون ليا قريب .
مهاب :بمرح يارب ياقلب مهاب ولو مش هي اجبلك وحده تاني او اقولك استنا اتجوز واخلف واجوزك بنتي وبعدين مش هلاقي احسن منك لي بنتي صح هههههههههههههه .
ابراهيم : فايق ورايق انت ههههههههههه😂 ربنا يخليك ليا ياصحبي ويرزقق بابنت الحلال.
مهاب : بتنهيداه ما انا لقتها يا ابراهيم بس هصبر . ابراهيم :بفرحه ايوه بقا هي دي الاخبار الحلوه مين دي واحده انا اعرفها اوعي تقول البنت مني الي بره .
مهاب :مني مين بس يا ابراهيم لا طبعا مستحيل بجد انا بدعي لي مني بان ربنا يهديها والبنت دي انت تعرفها كويس هي نسمة مش عارف يا ابراهيم ديما بفكر فيها من ساعه ما شفتها وله بتروح من بالي وصعبانه عليا و عايز افضل جنبها مش هقول حب بس انا عايز افضل معاها عايز افهمها اكتر عايز افضل بس جنبها واحس بيها اكتر معايا انت فاهمني .
ابراهيم : فاهم يامهاب و لا انت حبيبتها يا مهاب بس محتاج تتاكد من مشاعرك اكتر بس بجد فرحتني ونسمة برائه اوي وهي دي الي تنفعك ياصحبي .
مهاب : برائتها اجمل ما فيها يا ابراهيم وانا مش عايز اوجعها وخايف في يوم اجي عليها .
ابراهيم :انا الي عارفو انك عمرك ماهتوجعها يا مهاب خدها وعلمها وشجعها وخرجها من الي هي فيه من ساعه مامتها خليك سند ليها وظهر ليها وقت ما تكون عايزه تعيط او مهمومه تترمي في حضك ويكون امانها.
مهاب : باتمنا يا ابراهيم تكون ليا بجد وعايز فعلان اخدها في حضني واخفف عليها وساعتها مش هطلعها من قلبي وعقلي وهفضل ديما في ظهرها حتا لو بعيد لازم تعرف اني ديما هكون حوليها .
ابراهيم : ايوه هو ده الكلام وهو ده الحب ولازم افعال قبل الكلام لازم تثبت انك فعلان بتحبها .
مهاب :عارف وهعمل كده واول حاجه هخليها ترجع تشتغل معنا وتنسا شويه من اوجعها وافضل جنبها وتفضل تحت عيني. ابراهيم :ايوه هو ده الصح ربنا معاك ياصحبي ويوفق يارب.
مهاب :يارب وربنا يوفق انت كمان يارب وحضنو بعد ورجعو علي الشغل.
بعد ما الشغل خلص كل واحد من الشباب روح البيت وكان مهاب الاول الي دخل البيت
مهاب : ماما .
وكانت في الطبخ وجت
مها :ايوه ياحبيبي .
مهاب : بابا ومازن لسه مجوش صح .
مها : محمود جي وبيغير ونازل وعمتك وبنتها في الصالون ومازن لسه مجاش .
مهاب : تمام صح يا ماما حضرتك قولتي لي بابا انو احنا هنطلع بعد الغداء.
مها : لا لسه كنت هقولو .
مهاب : تمام انا هطلع اغير ونازل عقبال ما مازن يجي.
وفي الوقت ده دخل مازن
مازن : السلام عليكم .
مها”مهاب : وعليكم السلام .
مهاب : بمرح هههههه مش كنا افتكرنا حاجه تاني كانت جت احسن .
مازن : هههههههه ماشي ياخفيف هههههه.
مهاب : حبيبي ياميزو .
مازن : حضنو جامد اوي .
مهاب : بمرح خلاص خلاص بتراجع في كلامي مش حبيبي وله حاجه ههههههههههه ده انت موتني اي الحب القاتل ده .
مازن : بمرح ياختي بطه بحبك اله😍 .
مهاب : بمرح وغمزه حبيب قلب البطه بقولك اي متجيب بوسه😘😉.
( انا. تاف مهاب ده وسافل بس عسل )
مازن: بمرح ايضا 😂😂 ومالو هات اكبر بوسه كمان وله يهمك.
مها :ههههههههههه بس انت وهو خلاص ياله اطلعو غيرو وانزلو عقبال ما اقول لي محمود انو احنا ريحين نعزي حد ولازم تيجو معايا .
مهاب “مازن :حاضر ياماما.
وطلعو غيرو ولبسو كاجول
مازن لبس بنطلون ابيض وتي شرت اسوت وكوتش اسود وحط برفان وكان حلوه.
اما مهاب لبس بنطلون اسود وتي شرت اسود في ابيض ولبس كوتش بنفس الالوان وحط برفان وكان حلوه كانو الاتنين شبه بعض ونزلو اتغدو وخرجو بعد ما مها اقنعت محمود وراحو علي بيت اية وخبطو الجرس .
اية : ايوه لحظه يابابا .
وفتحت الباب وكانت لبسه بيجامه بيتي لونها ابيض في بينك وكانت فردا شعرها وكان شكلها كيوت .
مازن :لما شفها كده اتصدم من برائه شكلها وقد اي هي حلوه اية من الكسوف قفلت الباب في وشهم .
مهاب : بمزاح ههههههههههه طيب نمشي احنا بقا ونيجي في وقت تاني😂 .
مازن : بس ياض هههههههههه .
ورن الجرس تاني والمره دي فتحت مرفت
مرفت : ايوه اتفضلو.
وفتحت الباب علشان تدخلهم.
مها : ازيك يامدام مرفت عامله اي .
مرفت : بترحيب الحمد الله كويسه انتي عامله اي اتفضلو ادخلو .
ودخلو وقعدو في صاله البيت
مرفت : مشرفنا ونورتونا واللهي .
ونادت اية
وجت اية بعد ما لبست فستان ابيض .
مرفت : تعالي يابنتي سلمي علي المدام مها مامت مهاب ومازن .
اية : بكسوف وكانت بصه في الارض اهلا بحضرتكو شرفتونا. مها : بحب ده نورك يا حبيبتي تعالي يابنتي اقعدي جنبي .
( اية :حاضر .
وقعدت جنبها وفضلو يتعرفو علي بعض ومها سالت اية عن جامعتها وفضلو يتكلمو.
وكل ده مهاب عمال يبص في البيت علي نسمة الي مش بينا مازن : بهمس اي يامهاب بطل فرك .
مهاب :بهمس هو ايضا ماشي بس انا عايز اشوف نسمة .
مازن : طيب اهدي ماما هي الي هتتصرف .
مهاب : طيب.
وفضل الوضع زي ما هو واتعرفت مها علي مرفت كمان وبقو اصحاب ّ
مهاب : بجراء هو انا اسف اني هقاطع حضرتكو بس هو انسه نسمة فين معلش .
مازن : بهمس اتلم يابني وبطل فضايح .
مهاب : بصلو وسال تاني علي نسمة.
مرفت : اه لحظه هخلي اية تصحيها روحي يا اية صحي نسمة .
اية : حاضر ياماما.
وقامت اية ودخلت الوضه وفتحت النور وفضلت مصدومه شويه وبعد كده صوتت.
اية : يلهوي بصويت نسمة حد يلحقني . )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى