رواية تملك عاشق الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي السوهاجي
رواية تملك عاشق الجزء الرابع عشر
رواية تملك عاشق البارت الرابع عشر
رواية تملك عاشق الحلقة الرابعة عشر
بعد كام يوم
كان يجلس يتابع اوراق المستشفي الجديده الذي سيتم بنائها لقري الصعيد بسوهاج ليسمع دقات علي الباب ونورا تدخل ومعها كوب الشاي بالنعناع والقرنفل الصباحي لفهد وضعته علي المكتب
نورا:صباح الخير ياحج
فهد وهو يترك ورقه وينتبه لها:صباح النور يابنتي
نورا:كنت عايزه اتكلم معاك في امر كده ياحج
فهد:اتفضلي
جلست نورا علي كرسي بجانب فهد لتفرك يدها
نورا:فريده
فهد وقد تهكم وجهه:مالها….عملت ايه تاني
نورا:لا ولله ابدا يا ابوي دي مش ما انت فاكر انا عايزاك في حاجه تانيه
فهد:تلفي وتدوري علي ايه
نورا:وائل اخويا
فهد بستغراب:ماله دا كمان
نورا:بص ياابا الحج بصراحه كده وائل اخويا طالب ايد فريده وقالي امهد لك الموضوع عشان يجيي يتقدم لها
واخذت نفس طويل
فهد بابتسامه:ومالك متلهوجه كده ليه هو انتي الي هتتجوزي ولا هو
نورا:اصل صراحه وائل كان عايزها من زمان بس انا قولت لما يعتمد عليه ودلوقتي عشان عزيزه اتجوزت خوفت لحد ياخدها هيا كمان فؤائل قالي اني اقولك
فهد بتنهيده:تعالي شوفي يافايزه قال مي من اول ما جت وهي خاربه البيت دي جوزت احفاد البيت كلووو
نورا:ايه رأيك في وائل
فهد:المفروض انا الي اسألك انتي ايه رأيك في فريده….شايفه ان اخوكي هيعرف يتعامل معاها ولا ايه
نورا:صراحه شايفه انها طول مهي بعيده عن امها كويسه قريبه من فايزه بتخرب الدنيا لمؤاخذه يعني
فهد:ولامؤاخذه ليه يابنتي هو الحق بيزعل
نورا ببتسامه:شوفت عزيزه لما قربت من مرات ابني بقت عامله ازاي
فهد بضحك:حالا بقت مرات ابنك ربنا يستر وتعرف تتأقلم هناا بدل ما تسافر هي وزياد القاهره
نورا:هتروح تقعد لوحدها مهي قاعده هنا معانا…..وكمان لو علي الخروج هي قالت انها مكنتش بتخرج برضو لما كانت هناك…..حاسه ولله ان كل دا من دعاوي امي تدالله يرحمها
فهد بحزن:الله يرحمها كانت غاليه علينا كلنا
نورا وهي تحاول اخراجه من حزنه:احضر الفطار دلوقتي
فهد:لااا صحي العيال الاول انتم فطاركم مبيستناشوالعيال بتتأخر في الصحيان
نورا بضحك:تسلم ياحج
خرجت نورا لتجد زياد يهبط من علي الدرج
نورا:صباح الخير علي الناس الي رمتنا
زياد ببتسامه:ولا عمر حد ياخد مكانك
وقبل يدها ورأسها
نورا وهي تربت علي ظهره:ربنا يخليك ليا ياحبيبي ولا يحرمنيش منك ابداا…..اوعي بقا خليني اصحي مي مبقاش فاضل غيرها نايم عشان نحط الفطار
زياد:ماشي وانا هروح اشوف عماد فين
ذهبت نورا وذهب زياد
&&&&&&
بعد قليل
اكتملت المائده لتذهب عايده لتنادي علي الجميع ونورا مازالت في غرفه مي
فهد وهو يجلس علي مقعده:فين مي
عايده:نورا طلعت تصحيها من بدري ومش عارفه ليه منزلتش
نورا وهي تهبط:مش عايزه تصحا….حاوات معاها بكل الطرق وبرضو عايزه تنام
نوار بضحك:انا قولت محدش كامل….طلع نومها تقيل اهوو
زياد وهو يضع يده علي خصره:اصدق ايه بقاا ان مراتي معيوبه
عايده:قال مراتي قال….الله يرحم
فهد:اطلع صحيها وخلصنا….انا جوعت
وتلقي رد زياد بأنه ذهب يجري الي غرفت مي
فهد بابتسامه جانبيه:مدلوق
&&&&&&
اما في الاعلي
كان ينظر لها كيف يوقظ هذا الملاك من نومته ظل يداعب انفها بأنفه لتبعد عنه وتلتف علي الجانب الاخر ليذهب لها بأستمتاع وعيون مشاغبه ويشدد الي خصله من شعرها لتتأوه بنعاس ثم تعود الي نومها مره اخري ليذهب الي اذنيها هامسا
زياد بهمس:قومي ياميوشتي يلاا بدل ما ارتكب جريمه لتشيح بيدها عند اذنيها بحركه عفويه
زياد:خلاص انتي المسؤله عن الي هيحصل مليش دعوه
ليبدء بتقبيل رقبتها بعنف فهو اشتاق لها حقا
&&&&&&&&
في منزل محمد السوهاجي
هبه:يعني ايه مش عايزه تيجي هي اتجننت
شوكت حماد وهو يضع قدم علي الاخره:انت عارف يعني ايه حفيدت شوكت حماد تتجوز حتت صعيدي لاراح ولا جه
محمد:ما انا كلمتها وهي مرضيتش
هبه:نكسرها راسها هنسبها كده
شوكت حماد:لااا انا هقولك تعمل ايه
وظل يحكي له شوكت مخططه الشرير الذي يجعل مي تأتي الي هنا تجري
&&&&&&&
تأوهت بعنف اثر ما فعله برقبتها لتفتح عيناها لتجده هو من يفعل بها ذلك لتبتسم بنعاس وتغلق عيناها لتكمل نوم ولاكنه اوقفها
زياد:ايه حيلك حيلك انا مصدقت صحيتك يلا عشان ننزل
ابتسمت مي عند تذكرها ليله البارحه
مي:انا نمت في حضنك
زياد بابتسامه مثيره:طول الليل ياروحي
مي:بجد واهلك
زياد:يلااا بقاا
مي:لاا هنام
زياد بعصبيه مصتنعه:بت قومي بدل ما اخلي شفايفك شبه رقابتك
مي:خلااااااص قايمه اطلع بره
زياد:دي اوضه مراتي يعني اعمل الي انا عايزه
مي:اه دا عندها
زياد:عندها بقيتي بيئه اووي يامي يلا مستنينك
وذهبت لتقابله نورا
نورا ساخره:اكيد فشلت ومعرفتش تصحيها
زياد بفخر:بالعكس دا نازله كمان 5دقايق
فايزه:هي بقت بتصحي غير علي ايد زياد….تلاقيه هو الي بينيمها كمان
فهد بصراخ:فايزه
وضعت فايزه عيناها بصحنها وصمتت
هبطت مي لتطلق نورا الزغاريد
نورا:اخيرااا انا قولت هناكل من غيرك
مي بنعاس:معلش اصل انا نايمه متأخر
فريده:وايه الي كان مسهرك
فهد:وانتي مالك
صمتت فريده لتداري خجلها في صحنها
جلس الجميع وتناول الافطار ليقاطعهم فهد
فهد:في عريس جي لفريده وانا موافق
فريده:________
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)