رواية عمياء وسط الذئاب الفصل السابع والخمسون 57 بقلم محمد طه
رواية عمياء وسط الذئاب الجزء السابع والخمسون
رواية عمياء وسط الذئاب البارت السابع والخمسون
رواية عمياء وسط الذئاب الحلقة السابعة والخمسون
_الدكتوره…إيه جالك إحساس إني بنتك..
وما ينفعش
_المدير…نسيت أقولك إن الزبون..
اللي هيقضي معاكي الساعتين يبقي أنا
_الدكتوره بصدمه…إنته إزاي يعني..
إنته إزاي تفكر ف حاجه كده أصلاً..
إنته متأكد إنك من جن،س البني آدمين..
إنته ملتك إيه بالظبط
_المدير بتجاهل…كل دا مش مهم..
إنتي لو خايفة أو مكسوفه..
أنا هديلك حقنه هتخليكي ف عالم تاني..
أنا عارف إن أول مره هتبقي صعبه شوية
_____________________________________
_(في هنجر مهجور) _ (حامد وعلي وأم محمد)_
_حامد بغضب…هاتولي كرباج بسرعة
_ويبدأ حامد يضرب علي وأم محمد بالكرباج..
وعلي وأم محمد يصرخو بأعلي صوت من الألم..
وكل ما كرباج ياجي على أم محمد..
علي يحاول ياخده هوا على جس،مه بدالها..
وحامد بلا رحمه عمال يضرب فيهم بالكرباج
_حامد بغضب وصوت عالي…البت العميا فين انطقوو
_علي وأم محمد بيصرخو من الألم..
وجس،مهم كله بينزف د،م ..
غير إن علي رجله المقطوعه عماله تنزف د،م..
وعلي بدأ يفقد الوعي من كتر الد،م اللي نزف منو..
أم محمد بحكم إنها ممرضه..
عارفه إن علي ممكن يمو،ت من كتر النزيف..
قامت بسرعه قا،لعه القم،يص اللي لابساه..
ومفكرتش إنها هتكون عار،يه..
المهم إنها تنقذ علي..وبدأت تربط رجلو..
عشان النزيف يقف شويه..وهيا بتربط رجل علي..
حامد عمال يضربها على ضهرها بالكرباج..
بكل قسوه وبلا رحمه
_حامد بصوت عالي…إنطقي يا ______(لفظ خارج)
إنطقي البت العميا فين..
إنطقي وأنا أخلي عربيه توديكم المستشفي..
وتنقذيه قبل ما يمو،ت..إنطقي يا_____(لفظ خارج)
_____________________________
_(في بيت داليا) _ (داليا ونهله وعماد)_
_داليا بوجه شيطاني…أهو عريسك وصل..
قوليلي بقي نفسك ف إيه قبل ما تبقي مدام
_(بقلم…محمد طه عبد المجيد)_
روايات الشاعر🖋✨️🥇
_نهله بدموع وخوف…وربنا أنا قولتلك كل اللي أعرفه..
أنا أساسا فاقده الذاكرة..ومش فاكره حاجه خالص
_داليا بصوت عالي…عماااااااااااد ..رجعلها الذاكرة
_عماد يقفل باب الغرفة من الداخل..
ويعطي المفتاح لداليا ويقولها…
أتمني لكي مشاهدة ممتعة
_ويبدأ عماد يقرب من نهله..
ونهله هتم،وت من الخوف..
وعماد بكل قوته يضر،بها بالقلم على وشها..
ويفضل يضربها ضربات متتالية..
لحد ما نهله بدأت تنزف د،م من أنفها وبقها ونهله تصرخ
_وبعدين عماد يقلع الحزام..
ويبدأ يضر،بها بالحزام ف كل مكان ف جس،مها بلا رحمه..
ونهله تصرخ حرام عليكم..حرام عليكم..
معرفش حاجة..معرفش حاجة..
همو،ت ارحموني..آه.آه.آه آه.آه.آه
____________________________
_(في عربية سمير) _ (سمير ونور وسمر)_
_سمير…شوفي إنتي عايزه نبدأ منين وإحنا معاكي
_نور بهدوء بس من جواها فيه بركان غضب…إحنا لازم..
نبدأ باللي إحنا متأكدين من مكانه
_سمير…الدكتوره هيا الوحيدة..
اللي لسه ما خرجتش من المستشفي..
بس لازم نحط إحتمال إنهم يكونوا..
خرجوها وشاكر ما أخدش باله
_نور بثقه…أنا متأكده إن الدكتورة ما خرجتش..
من غرفه المدير..ومتأكده أكتر..
إنها ف الغرفه الخاصة
_سمر…إيه الغرفة الخاصة دي..
تقصدي غرفه من جوه غرفه..
دول يبقوا عصا،بة بجد بقي
_نور…بالظبط يا سمر..ف غرفه المدير..
فيه غرفه خاصه..
فيه مكان ف الغرفة بينزل لغرفه تحت
_سمير…يبقي إحنا لازم ندخل غرفه المدير..
ونقلبها من فوق لتحت..
لحد ما نوصل للغرفة الخاصة دي
_سمر…ما تنسوش إن إنتو الاتنين..
ما ينفعش تقربوا من المستشفي..
وإلا هنختفي كمان إحنا التلاتة
_نور بهدوء وثقه…إطمنو أنا هقولكم هندخل..
المستشفي إزاي..من غير ما أي حد يحس بينا……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب)