رواية عشقت زير نساء الفصل الأول 1 بقلم منة محمد
رواية عشقت زير نساء الجزء الأول
رواية عشقت زير نساء البارت الأول
رواية عشقت زير نساء الحلقة الأولى
قالوا انه زير نساء
قلت أنه يحبني
قالوا سيتركك بلا كبرياء
قلت انه يهواني
قالوا النساء عنده هباء
قلت انه لييييي
قالوا سوف تعيشين بغباء
قلت حبه يلفني
قال أريدك للبغاء
قلت ويحي ما أغباني
كان فارس أحلامي
فتحول وحشا يتربص بأيامي
ينتظر أن أتنازل في ساعة
………..رغبة و جموح
يود لو آتي أليه بصوت مبحوح
لأقول أني أريده
لأكون له جسدا بلاروح
ليمتص حبي و أمتص شهوته
ليكون حلمي وأكون……عشيقته
أتى ليقول انه يريدني
و ياللوقاحة فهو لا يحترمني
قال فلتمري كما مرت الأخريات
قال تعالي نعيش تلك اللحظات
تعال نطلق العنان للرغبة
….للشهوة و الأنين واللآهات
الحلقه الاولي
جريئه رومانسي
قصص منه محمد كاتب
منه :اففففففف بجد ملللل
ريهام داعبت انفها بمرح:مالك مكرمشه وشك كدا ليه
منه: ياختي زهقت من الدنيا
سارة بألش:وايه الجديد اخت منه
منه تقعد مقابلهم :والله العظيم مش عيشه دي مع اهلي طفشوني زهقوني في عيشتي
ريهام :عادي اتعودنا على الوضع
منه تحط ايدها على خدها :اااااه يارتني ولد على الاقل كان اريح لي من الهم دا
سارة :اتوكسي البنات اللطف الكائنات وع رآي المثل البنت زينة الحياة الدنيا ونعمة كبرى فاكهه الحياه
منه بضحكه :كتك نيله يعني عاجبتك عيشتنا من البيت للجامعة ومن الجامعة للبيت مافيش خروجات فسحات ولا اي بدنجان والا لزمن اهلك في ديلك حتي بيوت بعض ما نقدرش نروحها
ريهام :أه والله ليه للدرجه معدومة الثقة بالبنت ليه كدا
منه :والله امي لو عليها حتى ملابسي الداخلية تدخل فيها من كتر مابتدخل في حياتي ده انا بالعافيه لما قدرت اجي
الجامعة مش كأن الجيبه ضيقة شوي مش كأن البلوزة شفافة “وتمسك ملابسها “والله من القهر الود ودي اخلعهم وارميهم في وشهم،لأ وكملت بعد ما محاضرة الوالد لما جه في يوم فرحت انه ركبلنا النت يقول كلمه السر بتاعتك ايه عشان هوصل الجهاز بالصاله ومن دلوقت بحذرك مسنجر مافيش وكله طبعا من بركات اخوي الغتيت
ريهام :احمدي ربنا على الاقل عندك لاب توب ونت مش انا يعوض الله عليا ربنا
سارة :والله مشعارفه ازاي اتجمعنا مع بعض سبحان الله كل واحده حالها انيل من حال التانية
منه بغيظ :والي قاهريني الولد عادي يغلط ويغلط ومحدش يقوله كلمه اما البنت حتى لو ماغلطتش تجلها التهزيئه والله انا في حاله بائسه
سارة : هنعمل ايه ده الي ربنا كاتبه نتحمل يمكن يجي قيس يفكك من العيشة والي عيشنها
ريهام : لا اطمني هتبقي عيشه منيله وازيد بعدين
سارة :ليه التشائم تفألوا بالخير تجدوه
منه : بقولكم ايه قوموا مفيش وقت على المحاضرة قوموا
وقاموا البنات وراحوا لمحاضرتهم وكل واحده تحلم بالي يخلصهم ويريحهم من همومهم
منه (بنت عمرها 23 سنه اخر سنه جامعه بنت جميله بيضا وجسمها رهيب وشعرها بني غامق وطويل وقصته كوكتيل واصل لحد اخر ظهرها عيونها خضر. ورقيقه وناعمه كتير كل شئ فيها صغنون
ومناسب لشكلها وطولها )
ريهام وسارة (اصدقاء منه الروح بالروح من ابتدائي ولا عمرهم افترقوا والي جمعهم مع بعض اكتر ان تفكيرهم مشابه لتفكير بعض وحياتهم مشابها لحياة بعض )
………………
في بيت منه
ابو منه :يلا فين الغدا
ام منه: حالا احطه
ابو منه : فين العيال مش شايف حد
ام منه : ابدا عماد رجع من الشغل وقال هيريح شويه ونادر نفس الشئ وهنادي ومنى فوق بغرفهم اما منه لسه ماجاتش من الجامعه
ابو منه : ومين الي هيجيبها
ام منه : ابنك مازن وهو راجع من المدرسه بيعدي عليها
ابو منه : طيب يلا حطي الغدا وناديهم
ام منه : ماشي
بعد ربع ساعة انحط الغدا وقعدوا يتغدوا دخل مازن مع منه :السلام عليكم
الكل : وعليكم السلام
مازن صرخ: فيه خيانه هنا يعني مش قادرين تصبروا
ام منه ببتسامه: تعال لسه حطينه
مازن : وانا مستنيكي تعزميني جاي من غير عزومه
عماد ضربه ع دماغه بخفيف: اكيد من غير عزومه وانت تفوت حاجه رايحه لبطنك
مازن : عماد سبني وخليك بعيد افضل لك ماشي
نادر : اه يا عماد سيبه ولا ياكلك دلوقت
مازن يهمس بودنه : احمد ربنا ابوك هنا ولا كنت سكتك عدل
ابو منه : يلا يا منه تعالي
منه : لا شبعانة اكلت فالجامعة
وطلعت لفوق لغرفتها غيرت ملابسها ورقدت على سريرها ونامت وراحت لعالم الاحلام عالم تقدر تقول رايها بحريه عالم فيه تكون هي صاحبة القرار بحياتها عالم يجمعها بزوج حنون ومتفهم
المغرب انتبهت لخبط الباب : مين
هنادي :يلاقومي صلي المغرب اذن بتقولك امي
منه :طيب قمت
قامت ودخلت الحمام واتوضت للصلاة وقعدت بغرفتها ودخلوا عليها اخواتها
منى : منون حبيبتي
منه بملل: خلصي هاتي الي عندك
هنادي: دايما فقساك مش بيعدي عليها حركاتك
منى : شطب بس “وتلف على منه “منون هاتي موبيلك هبعت لصحبتي رساله
منه : شوفيه على المكتبه خديه وما تطوليش
منى تقوم تحضن منه: ميرسي يااحلى اخت
منه : اه طبعا اضحكي عليا بكام كلمة
هنادي : أه ولما تخلص حاجتها تقلب
منه : ماشاء الله عليك يعني انت اعدل منها
هنادي ببرائة : اااااااااانا
منى تتخصر : لا انا
منه :ههههههههههههههههه
هنادي : المهم منه النهارده جاي فلم واو على mbc2
منه :اهم حاجة يكون رعب او مغامرات
هنادي : مرعب بس من غير مغامرات
منه: خلاص لما يجي ننزل لليفنج نتفرج عليه
منى : كدا اروح اخلص دروسي عشان مايكونش لامك عذر تفضل تزعقلي
هنادي : وانا كمان
قامت منه واخدت فونها ورنت على ريهام:اهلا رهومه
ريهام : اهلا ياعسوله
منه : تصدقي ماليش خلق اجي بكرة
ريهام : ولا انا بس مااقدرش اغيب لاني غبت امبارح و امي هاتفضل تزن علي الغياب
منه :خلاص لما اروح ابلغ واقول لسارة عشان تكون معاكي بكرة
ريهام : اوكي
منه : طيب ماقلتيليش حصل ايه على الي اتقدموا لك
ريهام بحزن : اسكتي شكلي ماعجبتهمش حتى ماكلفوا نفسهم يردوا ويقولوا مش عاوزنها او كل شئ نصيب
منه : ياشيخة عسى ان تكرهوا شئ فهو خير لكم ومتعرفيش الخير فين
ريهام :الحمدالله على كل حال
منه : ولايهمك وماتحطيش فبالك ان شاء الله يجيلك الي يسعدك ويهنيك
ريهام : وانتي كمان
منه : امييييييين وان شاءالله احنا الاتنين بليلة واحدة
ريهام : امين
منه : يلا اسيبك انت عارفه ماقدرش اطول الحكومه عامله حظر تجول
ريهام : ههههه عندنا وعندك نفس الخير باي
منه : باي
منه في سرها “ياربي امتى اتجوز وارتاح من تحكم وتدخل اهلي فحياتي ،اهلي مافيش احسن منهم بس مشكلتهم انهم بيدخلوا
بالكبيرة قبل الصغيرة فحياتي ودايما يحسسوني انه مافيش ثقة ابد ااااااااه ليه مايكونش حالنا حال غيرنا
من البنات ،مش بقول عاوزه حريه كامله بس شوي ثقه مش اكتر مع اني ماعطيتهمش سبب عشان يشكوا بس لاني بنت اففف”
نزلت للصالة وكانت امها وابوها قاعدين :سلام
الام والاب:وعليكم السلام
قعدت منه على الكنبه المقابله لهم ومعاها الاب توب فتحته وبدات تصمم استايلات بالفوتوشوب
امها : منه
منه : نعم
امها :عاوزاكم انتي واخواتك تجهزوا عند المغرب لاننا هنخرج
منه : رايحين فين؟
ابوها:رايحين فيلا واحد من صحابي عامل حفله بمناسبه مشروعه الجديد وعزمنا عليه..!!!
منه : اوكيه بس ايه دخلنا احنا حضرتك خد امي روحوا
ابوها :وعزمكم انتوا كمان
امها:انتوا بس اجهزوا والبسو احسن حاجة عندكم واتشيكوا
منه بتعجب : ليه
امها :انت اسمعي الكلام وبس
منه “ياربي مش مطمنه اول مره يعملوها ويودونا معاهم بعزايمهم :حاضر
يوم الاحتفال الكل كان متجهز منه كانت لابسه فستان ابيض قصير رقيق وحاطه ميك اب ناعم كحل وروج وشوية شدو بني ومسيحة شعرها وطالع شكلها كيوت وناعمه
وعلى المغرب اتحركوا للمكان وبعد نص ساعة وصلوا الكل انبهر من الفيلا كانت كبيرة وفخمة جدا
اول مانزلوا من العربيه شافوا راجل وقور جدا جاي يهلل ويرحب بيهم وهم واقفين مع امهم ومعاه شاب وسيم عيونه منزلتش من ع البنات
منه بصتله بضيق ولنفسها: وجع في عيونه مش بيتسكف علي دمه يبص كدا وابويا واقف قليل الحيا
دخلوا الفيلا والراجل عرفهم ع جماعته واستقبلوهم ورحبوا بيهم جدا
في جهه البنات
سهام :منه انت بتدرسي
منه : أه فالجامعة اخر سنه
سهام : ماشاءالله و تخصصك ايه؟!
منه: انجليزي
اسماء :زي بس غريبة ماشفتكيش فالجامعه
منه : انتي معنا ولا انا شفتك
منى : الا يابنات مافيش تسجيل ورقص وانبساط وفرفشه
منه برقتلها “البنت هتفضحنا “:منى
عائشة :عادي يامنه “وتلف على منى “الا فيه بس بعد العشي عشان يبقي تخسيس مرة واحدة
منى :أه طمنتوني انا بموت في الرقص والانبساط
سهام : واحنا كمان
منه :سهام
سهام : ايوه حبيبتي
منه:ممكن تدليني على الحمام
سهام : بص يا ستي تمشي على طول اول ما تطلعي لفي يمين هتلاقي في وشك لزم
منه “ياربي دي مش قايمه معايا “:يعني مافيش حد برا
سهام : لا اطمني مافيش حد
طلعت منه وراحت على المكان الي قالت لها سهام عليه ولما خلصت وهي راجعه لفت نظرها طفل رايح ناحيه
المرجيحه فكرته انه لوحده وراحت له :تعال ياحليوه ياصغنون تحب امرجحك لتقع
الصغير شاور براسه بمعني أه
منه :تعال “وشالته وباسته على خده “يلا دلوقت اركبك
وركبته وبقت تدفعه بشويش : اسمك ايه ياحلو
الصغير:عهمن
منه بضحكه :ايه
…:عبدالرحمن
منه “اتخضت من الصوت ومن الخوف مالفيتش على ورى وجمدت مكانها”:…………..
قرب منها واخد الطفل :مش قايلك ما تيجيش هنا لوحدك
الطفل :بابا اعب
:معليش العب بس فين سونا ليه ماجاتش معاك وسيباك لوحدك
منه وهي طول الوقت عطيالو ظهرها ومش قادرة تلف لانه مافيش مجال تروح منه اي مكان لانه واقف وراها بالظبط
ومانتبهت الا هو في وشها وبسؤال :انتي مين اول مره اشوفك هنا
منه اتنرفزت جدا مش بطيق حد غريب يكلمها لفت ورفعت وشها وانصدمت هو نفسه الي برا وقالت بحده :انت،اتكسف علي دمك وابعد عني خليني اعدي ولا قاعد تتنح في خلق الله كمان
هو ضحك :والله وطلع لسانك طويل بس معليش عشان حلاوتك نمشهالك
منه”قليل الادب ومش متربي “:بقولك ابعد عن طريقي
هو بوقاحه:واذا مابعدتش هتعملي ايه يلا وريني اخرك
منه وهي بتحاول تمسك نفسها علشان متصرخش :عيب عليك انت مش بتتكسف انا اعرفك او انت تعرفني وبجح كمان واقف كدا تعاكس وتبحلق فيا كدا وسع
هو غمزها:بس انا لسه ماشبعتش منك
منه من قهرها من قلة ادبه عطيته كف :كل زفت ياقليل الادب
وهو بقمة عصبيته مسكها من كتفها :انا تضربيني قلم
منه المها وهو ماسكها :أه لانك تستاهل وسبني احسن لك لا اصرخ والم الناس عليك
قدرت تفلت من ايده وعلى طول جريت واتخبت في التوالت وقفلت على نفسها بتحاول تهدي من حالها !
“يمه قلبي هيقف من قليل الحيا متجوز وعامل نفسه شاب صغير وعينه زايغة واكيد مراته هنا ومش محترم وجودها السافل ”
سهام :احمد بتعمل ايه هنا
احمد بارتباك :ها اه كنت بغسل ايد عبدالرحمن
سهام اخدته منه : وما تغسلوش الا هنا
احمد :اعمل ايه حضرتك اخليه يلحوسني بوسخته وبعدين ليه سايبينه لوحده هنا
سهام : وسونا مش معاه
احمد : لا مش معاه
سهام :طيب روح دلوقت وانا هبقي اتفاهم معاها
احمد يتلفت يمين وشمال :………
سهام : بتدور علي ايه
احمد : ولا حاجه يلا انا عند ابوكي انتبهي له
سهام : ماشي
وراح عند مكان تجمع الرجاله وعلى طول منه طلعت لما لقت فرصه وسهام موجوده :سهام
سهام متعجبه :منه
منه حاولت قد ماتقدر تبان طبيعيه :افففففف كنت مستنيه جوزك يمشي انحبست هنا
سهام بضحكه :اسفه والله بس احمد مش جوزي ده اخوي
منه :اها وده ابنه
سهام :اه عبدالرحمن
منه باسته على خده “خساره الملاك ويطلع ده ابوك “:يارب يخليه لامه وابوه
سهام بحزن :امه اتوفت
منه:الله يرحمها اسفه معرفش
سهام : لاعادي ولايهمك بقالها خمس سنين متوفيه
منه :اها
سهام : يلا نرجع للبنات
منه :اه يلا
ورجعوا للبنات وانبسطوا كتير
خالد : فينك يابو حميد بكلمك انا
احمد :ها
خالد:لا الدنجوان رايح فيها لا يكون موزه جديدة
احمد :لا مش موزه جديدة
خالد :طيب امُال فين سرحت فين ياكميل
احمد :اما شفت هناك واحدة انما ايه
خالد:حتى قريبك ماسلموش منك ومن عيونك
احمد:لا مش من قريبي على مااظن بنت صاحب ابويا
خالد:أي واحد فيهم
احمد :الراجل الي قاعد جنبه على الشمال
خالد:وايه الي عرفك انها بنته
احمد بابتسامه :لاني فصصتها وهي داخله اما عليها عيون تدبح
خالد بمكر :يعني نويت عليها
احمد بخبث:من اول مالمحتها
خالد:وهتقدر تميل دماغها ناحيتك
احمد بثقة :و عشرة من امثالها كمان
خالد:بس شكل ابوها مش من الناس الي يبيعوا بناتهم بسهوله
احمد وهو يتحسس خده :هجيبها يعني هجيبها وانا ابن الصياد
خالد : وانا اشهد مادام فيها ابن الصياد لا البنت راحت في الوبا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)