روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الثاني

رواية عشقت زير نساء البارت الثاني

رواية عشقت زير نساء الحلقة الثانية

محسن :احمد
احمد :نعم يا بابا
محسن :قوم ياحبيبي شوف العشي جهز ولا لسه
احمد: اوك
راح يشيك على العشي تبع الحريم والرجاله الا وموبيله يرن :اهلا اهلا يا موزتي
دنيا بدلع :اهلا بيك يا بيبي
احمد :عامله ايه يا حبعمري
دنيا بغنج :بخير ،،احمد
احمد :عيونه
دنيا :امتى هتيجي بقي وحشتني
احمد يعض شفايفه :وانا كمان هيييح واشتقت اكتر للتركوازي يا موزتي
دنيا بحيا :حماده
احمد:لا كدا مااقدرش تمام الساعة واحده هبقي عندك خليك جاهزة اوك
دنيا :اوكي بستناك
قفل معاها واتوجه للمطبخ
…………قصص منه محمد كاتب…………….
منه :انتي اسمك ايه
سونا : سونا
منه : طيب يا سونا من فضلك ناوليني كوبايه ميه
سونا :امرك
راحت وجابت لها ازازه مايه ومنه فضلت تلف على المطبخ لانه جذبها تصميمه ومنبهرة بيه ومانتبهتش خالص للي دخل الا لما سمعت الباب يتقفل :سونا ل……..
احمد يقرب منها :انا مش سونا
منه بتحاول تاخد نفس “يمه قلبي هيقف قلبي اروح فين “:اان ت
احمد يقرب اكتر :أه انا تخيلي
منه حاولت تهرب بس هو كان اسرع منها ومسكها من دراعها :سبني يا متخلف
احمد :متخلف ماشي مش هسيبك طالما متخلف
منه حاولت تداري خوفها :سبني احسن لك
احمد يقرب اكتر وهي تبعد لحد ما لزقت في الجدار بظهرها وهو حاصرها بايده على الجدار :تحبي دلوقت اعمل فيك ايه ها ارد علي وقاحتك معايا بانهي شكل ،،بقي انا تضربيني قلم
منه وجسمها يرجف من الخوف اول مرة تكون قريبه من راجل كدا:الله يخليك ابعد عني
احمد لاحظ رجفتها وخوفها وده الي جذبه اكتر ليها :ليه احنا حلوين كدا وغمزها
منه غمضت عيونها وحاولت تجمع قوتها ودفعته باقوى ماعندها :ابعد بقي انت معتقد انك بتخوفني باسلوبك ده بالعكس انت اثبت لي انك مش راجل
احمد بان عليه العصبيه وهو يتك على اسنانه :انا ،،انا توجهيلي الكلام ده ليا انا
منه بثقة : ايوه انت لو انت راجل كنت راعيت حرمة صديقك وضيوفه!
احمد مسك فكها بقوة :انتي عارفة بتكلمي مين
منه وقلبها بيوقف من الخوف : مايهمنيش كون الي تكونه
احمد بصلها بنظرة وقحه فصلتها من فوقها لتحتها :تعرفي جمالك يشفع لك عشان كدا هعديها
منه بخوف :بقولك ابعد
احمد :الا ماقلتيليش انت اسمك ايه
منه :………
احمد :فين لسانك اتكلمي
منه :……………
احمد :طيب حلو “طلع كارت من جيب تي شيرته وبحركه جريئه حطه فجيب صدرها ”
منه جسمها انتفض من حركته بس ماقدرتش تعمل اي حاجه
احمد:ده رقمي بكرة منتظر اتصال منك حلو
منه حاولت قد ماتقدر ماتستفزهوش بالكلام عشان تقدر تهرب منه
احمد مبتسم ببرود :يله ياحلوة اسيبك دلوقت بدل ما تقعي من طولك “وبنظرة خبث “مع ان نفسي مفرقكيش بس اعمل ايه مشغول
منه كل الي عليها متجمده من وقاحته
طلع احمد على طول ومنه انهارت على الارض وبدئت تبكي مش قادره تستوعب الي حصل ليها اصلا مش مصدقه
انها انحطيت بالموقف الرخم ده راحت على التوالت غسلت وشها ورتبت شكلها وحاولت تكون طبيعيه, لحد ماتطلع وتقول لابوها عن الخسيس وهو يتصرف بس اتفجأت بصوته ورجعت قفلت على نفسها الحمام
احمد بكل وقاحه :لو بتفكري تحكي لحد الي حصل ماتلوميش الا نفسك وووقتها هقولهم هي الي رمت نفسها عليا
منه بقهر :كذاب وانا هقولهم انك كذاب
احمد بسخريه:تؤ تؤ اخص عليك مش هيصدقوكي تعرفي ليه؟ولا اقولك اسألي سهام قوللها احمد ليه متجوزش لحد دلوقت وتعرفي ليه هيصدقوني انا
وراح لتجمع الرجاله اما منه رحت طيران للبنات وحاولت تبان طبيعة ليهم بس الفضول قـ اتلها نفسها تعرف ليه قالها كدا
منه سألت اخته :سهام
سهام : ايوه
منه مترددة :ممكن سؤال
سهام : اتفضلي
منه :معليش اعذريني بس اخوك ليه متجوزش بعد مراته
سهام بحزن : ياريت امي زهقت منه نفسها يتجوز بس مش راضي ابدا يقول من بعد المرحومه مافيش ست تملى عينه ومع انه اتجوز بعدها مرتين بس ماقدرش ينسى المرحومة وطلقهم ومن بعدها مافتحناش سيره تاني
وهو لسه معتكف عن الحريم وكل همه الشغل وابنه وبس
منه “باين انه بني ادم خسيس وشكلكم مخدوعين فيه وهو قاعد يلعب بديله من وراكم “:اها
سهام :ربنا يهديه بس مش علشانه علشان ابنه
منه في سرها “يارب يعدي اليوم ده على خير بحاول قد مااقدر مااطلعش من الغرفة لحد مانروح البيت ” منه ردت بصوت :ربنا يهديه
بعد العشاء اتصل الاب بيهم وقال لهم يطلعوا ومنه حمدت ربنا انها اخير هترجع البيت وخلص اليوم ع كدا
……………..قصص منه محمد كاتب……………..
في الجامعه
ريهام :احلفي
منه : والله مش بكدب عليكم
سارة : الحيوان وليه ماقلتيش لابوكي
منه : ومين بس هيصدقني من بعد الي قالت لي اخته
ريهام : بجد راجل ندل و خسيس
منه : والله ماتتخيلوا الرعب الي مريت بيه بسببه حتى النوم مبقتش عارفه انام كويس من الخوف
سارة : وكارته
منه يقرف : على طول رميته
ريهام : لو انا في مكانك كنت روحت فيها وما قدرتش اتحمل الي حصل
منه :بحمد ربنا الي عطني القوة اني ماانهارش قدامه
سارة شافت رجفتها وحبت تغير الموضوع :الا ماقلت لي اخبار حبيب القلب
منه بتنهيده :بخييييير
ريهام :شفتيه
منه :اكيد وهو يقدر مايجيش
سارة :طيب ماقالش امتى ناوي يتقدم لك
منه : على حسب كلام اخته انه لما يتثبت بشغله هيتقدم لي
ريهام : بذمتك ولا مره كلمتيه
منه : والله اخري سلام وعامل ايه اكتر من كدا مفيش بخاف من خالاتي وبناتهم ينتبهوا وبعدين هو
محترمني ومحاولش مرة انه يكلمني مباشر, دايما اخته الي توصلي كلامه وهو ميعرفش
ريهام :ربنا يوفقكم ان شاءالله
منه : امين
….:منه ..منه
منه لفت على مصدر الصوت :اسماء اهلا تعالي
اسماء :اهلا بيك ياحلوه عامله ايه
منه :تمام وانتي
اسماء : الحمدالله بخير
منه : دول صاحباتي ريهام وسارة ودي اسماء الصياد..الي عزمونا علي مزرعتهم
ريهام وساره :اهلا بيك
وقعدوا يتكلموا لحد ماروحت كل واحده لبيتها

في بيت الصياد وهم متجمعين على الغدا
اسماء :سهوم تعرفي شفت مين النهارده فالجامعه
سهام :مين
اسماء :منه بنت عم خطاب..الي زرونا يوم الحفله
سهام :بجد
اسماء :بجد وقعدنا وانبسطنا واتفقنا نتقابل بكرة كمان
سهام : انا بجد بجد البنت دخلت قلبي ماشاءالله عليها جمال واخلاق
اسماء : أه ماشاءالله عليها تجنن
سهام : انتي ايه رايك يا مامي تخطبيها لمدحت
امهم : والله البنت حلوه ليه لا
احمد :الحق يامدحت دبسوك بجوازه
مدحت شرق بالاكل : كح كح
احمد يضحك ويناوله الماي :خد اشرب
مدحت بعد ماشرب : الحمدالله
امهم : مالك يا حبيبي اسم الله عليك
مدحت : يا امي الله يهداكي انا لسه صغير على الجواز والمسؤليه
ابوه :أيه صغير دي الي قدك معاه عيلين دلوقت
مدحت : بابا ربنا يطولي بعمرك بلاش السيره دي، انا لما احس اني مستعد نفسيا هجلكم بنفسي واقولكم اخطبولي
سهام :براحتك بس انت الخسران ولا ايه رايك يا بودي
احمد : وماله عبدالرحمن ابني
سهام :يوه ماشفتوش ازاي كان متعلق بيها ومبسوط علي الاخر لانها لعبته بالمراجيح
احمد”لايكون هي ..طيب ازاي اتاكد انها هي “:لعبته امتى
سهام بعفويه :لما كان بيلعب لوحده هي بتقول سمعت حس وراحت للحمام
احمد”اهلا اسمها منه والله لايق عليها الاسم “:طيب هي معاكي فالجامعة اسماء يعني هي كدا اكبر منك
اسماء :لا انا اكبر منها بسنه
احمد “حلو “:اها

تعريف البطل احمد الصياد(36سنه وسيم لابعد درجة وطويل وعريض وجسمه رياضي اتجوز
بنت عمه سهى واتوفت وهي بتولد عبد الرحمن وعمره حاليا 4سنين ومفهم اهله انه مافيش ست ملت عينه من بعد سهى وهو طايح جواز عرفي من غير علمهم عشان كل مايمل يقدر يطلق وياخد
غيرها وعنده شركه خاصه بيه ويعتبر من انجح رجال الاعمال )
…………………
فالجامعه
اسماء :يلا يامنه اخوكي مجاش
منه :ياربي مش عارفه ليه مازن اتاخر
اسماء :طيب رني عليهم في البيت شوفيه
منه :طيب “طلعت الموبيل “:ايوه يا ماما
ام منه :ايوه يا منه
منه :برن علي مازن ومش بيرد واـتأخر
ام منه :اخوكي هيتأخر لجنه وقفته الاهبل قاطع الاشارة
منه :يوه اعمل ايه انا بقي دلوقت
اسماء : مالك
منه “قالت لاسماء الحكايه “:ماما ممكن اسماء توصلني
ام منه :خلاص تعالي معاها
قفلت مع امها وطلعت وركبوا العربيه
اسماء :السلام عليكم
احمد:وعليكم السلام
اسماء :ايه الي جري في الدنيا احمد باشا جاي بنفسه ياخدني
منه “انقبض قلبها ياربي ايه الحظ النحس ده”
احمد:ابدا فضيت وقلت اعزمك ع الغداء انتي والي قاعده وري
اسماء :تسلم ،بس الاول وصل صاحبتي بيتهم بعدين غديني انا لان صحبتي لازم تروح
احمد بلؤم:ومين هي
اسماء :منه..
احمد بخبث:اها طيبعارفه طريق بيتهم
اسماء : اكيد هي عارفه استني اسألها منون بيتكم فين..؟
منه علي اخرها”ياربي مش عاوزه احتك معاه “واضطرت تتكلم معاه عشان توصف البيت وحسيت ان الطريق
طريق سفر بالموت وصلو لا والندل مركز المرايه عليها ويغمز ويتبسم ليها نزلت بسرعه من غير ماتنطق بكلمه
………..
في بيت عائله منه
منه :هنوده جيبي لي بيبسي
هنادي :وليه ماتقوميش انتي
منه مندمجه مع المسلسل :يلا بقي روحي جيبي عاوزه اتفرج على المسلسل
منى وهي جايه :خدي ولا الحوجه
منه مستغربه :ايه الي جري في الدنيا منى بنفسها جايبه لي البيبسي من غير مااطلبه
منى اعدت على الكنبه :انا دايما مسكينه ودايما مشكوك في امري
هنادي : اكيد لانك مستحيل تعملي حاجه من غير مقابل يلا خلصي وقولي المقابل
منى قامت جنب منه : منونه
منه :خير
منى :عاوزه منك حاجه واتمني مش تكسفيني
منه :خير اللهم اجعله خير قولي
منى :عاوزه البس فستانك البيج الي لبستيه فالعزومه
منه :عاوزه تلبسيه فين
منى :بيت جدي هيكون فين يعني
منه :اها طيب افكر
منى بنرفزه بسيطه:ايه تفكري دي هو الموضوع محتاج اصلا تفكير
منه:انا الموضوع عندي محتاج كيفي
منى كشرت :ده مش كيف انتم كدا لو الواحد طلب منكم حاجه الا لزم تذلوه
هنادي :والله ماتعلمنا الذل ده الامنك انتي!!
منى ترميها بالمخده :يا شيخه اتلهي
قامت منه لغرفتها عشان تكلم ريهام تسالها عن المحاضرة اخدت موبيلها ولسه يادوب هترن لقت رقم غريب بيتصل عليها!!!
منه :الو نعم
…: نعامه ترفسك
منه بستفزاز : وترفسك يا طور
…..:لسانك امسكيه احسن لك
منه باستهزاء :واذا مامسكتهوش هتعمل ايه
..:ابدا همسكه واقطعه من لغلغوغه
منه : تقطعه, شوف انا عطيتك وش اكتر من الازم يلا اقفل واياك ترن عليا مرة تانيه
وقفلت الخط في وشه ثواني الا بمسج منه”هتصل حالا لو مافتحتيش الخدط ورديتي اتحملي الي هيجيلك مني”
منه “ياربي مين ده انا ناقصه بلاوي “:الو
….:أيوه كدا خليك مطيعه
منه:خير خلصني عاوز ايه
…..:عاوزك انتي
منه اتعصبت من كلامه :تعوز العمي يا حمار
….:انا
منه بسخريه :لاء انا ،اكيد انت وبعدين انت مين يا حيوان
:انا احمد عبدالرحمن الصياد
منه اتخضت جاب رقمي منين وسكتت
احمد :الو ..الو
منه بعصبيه :خير
احمد:الخير ع وشك يا حلوه
منه زعقت :خلصني ليه متصل بيا و جبت رقمي منين!
احمد:تؤ جبته منين دي مصادري الخاصه اما ليه متصل ابدا حسيت اني زهقان قلت اتسلى معاكي
منه :احترم نفسك احسن لك وانا مش من الصايعات الي تتسلى بيهم سامع
احمد :ههههههههه يابنتي انتي تحمدي ربنا ان انا اتنازلت واديتك وش اه والله
منه : علي ايه يا حظي من جمالك ولا مفكر نفسك صغير ده انت شايب وعايب ومش راجل وعامل نفسه عيل روش وبيعاكس بنات الناس
احمد اضايق :الروش الي مش عاجبك هيبقي جوزك ياماما
منه “يمه بيقول ايه الحلوف ده “:احلم اني اتجوزك انت لو اخر راجل في الدنيا دي مستحيل اخدك خدك ربنا سمعتني
احمد حب يعصبها:ولو اتجوزتك يا عانس وانقذت البشريه منك
منه خلاص اتعصبت ووصلت لاخرها : ماتقدرش عارف ليه لاني مخطوبه لابن خالتي يعني مالكش نصيب معايا
احمد:اممم يعني خطوبه عادي تتفركش
منه خافت من ثقته بنفسه :ماتقدرش
احمد:شوفي انا لما بحط حاجه في دماغي بنفذها ومايهمنيش حد سامعه وانا ببلغك بعد شهر من معاد المكالمه دي هتبقي مراتي وقولي احمد الصياد قال ونفذ ويلا من غير سلام
قفل من غير مايسمع ردها ونزل من عربيته ودخل عمارته ودخل على شقته
رشا :اهلا بحبيبي وبروحي انا
احمد :اهلا بيك يا موزه
رشا بدلع:اتاخرت
احمد :رشا انتي عارفه ظروفي ومش محتاج اعيد كل يوم الموشح
رشا:طيب اتعشيت
احمد قعد على الكنبه :لا حطيلي
رشا :هتنام هنا الليله
احمد بنظرة تفحص:عوزاني انام
رشا قعدت جنبه :اكيد عاوزاك تنام الليله هنا حبيبي والله وحشتني
احمد ضم وسطها :وانتي كمان وحشتيني
قام وشالها واتوجه للغرفة رشا:حبيبي العشي
احمد عض على شفايفه :مش مهم الاكل دلوقت خلينا في الاهم
دخل الغرفه وطفى النور ………………………
#############

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى