رواية دموع زهرة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حورية مصطفى
رواية دموع زهرة الجزء الخامس والعشرون
رواية دموع زهرة البارت الخامس والعشرون
رواية دموع زهرة الحلقة الخامسة والعشرون
علي فتح اللابتوب وبدا يشوف فيديوهات بتاعت امبارح..
لقي بنت خارجه من مكتب علي وهي متوتره بس مش ظاهر لها ملامح..
مروه بخبث: قمر كانت لابسه نفس الهدوم دي..
قمر بعصبيه: اي اللي بتقوليه ده انتي اتجننتي..
مروه بخبث: لا طبعا بس اللي اعرفه انك المسئوله عن مكتب علي بيه بعد اما اتنقلتي هنا تاني..
قمر بعصبيه: ومش معني ده ان يبقي انا السبب ثم التفت الي علي تقول بصوت باكي صدقني انا مليش دعوه ومش عندي اي فكره عن مين اللي ممكن يكون عمل كده بس اللي في الفيديو ده مش انا..
علي ببرود: امنا مين وهي لبسه نفس هدومك اللي كنتي لبسها امبارح..
قمر بخوف: تقصد اي بكلامك ده..
علي ببرود: قصدي انتي فهمتي كويس اوي واكمل بعصبيه تخرجي حالا من الشركه وايك المحك تاني فيه بررررررا..
ادم بهدوء: مش كده يا علي خلينا نتاكد الأول..
علي بهدوء: ادم انا عارف بعمل اي كويس اوي والتفت الي قمر وتكلم بعصبيه انا مش قولتلك برا..
خرجت قمر تجري الي خارج الشركه وهي منهاره من البكاء..
مروه بخبث : انــا كنت شاكه في البنت دي من الاول يــا علي بيه وكنت متاكده ان في وراها حاجه..
ادم بغيظ: اتفضلي علي شغلك يــا انسه مش انسه برضو..
مروه بتوتر: عن اذنك يــا مستر علي وخرجت..
ادم بعصبيه: انت واحد غبي و ع طول متسرع كده وانـا متاكد ان قمر برئيه يــا علي وفي الاخر هتندم يــا صاحبي..
علي ببرود: مستحيل اكون غلطان و الدليل قدامك اهو اتاكد انت..
ادم بهدوء: بكره تظهر الحقيقه وتعرف انك ظلمتها يــا علي وخرج من المكتب..
عند قمـر كانت قاعده علي البحر وبتعيط..
قمر بدموع: صدقني هتندم علي اللي عملته معايا اووي يـا علي على قد مــا حبيبتك علي قد مــا كر”هتك..
قمر فضلت وقت كتير وهي وقاعده وبتعيط وبعدين حست ان الوقت اتـاخر فقامت مشيت..
في منزل قمر..
بسمه بدموع: كنتي فين يــا قمـر كل ده قلقت عليكي..
قمر بصتلها بدموع ومردتش عليها..
بسمه بخوف: مالك يــا قمر فيكي حاجه يــا حبيبتي..
قمر بدموع وشهقات: اتهمني بالسر”قه يــا ماما..
بسمه بصدمه: اهدي يــا حبيبتي..
قمر بدموع: انــا مش حر”اميـه يــا ماما والله ولا سر”قت حاجه..
بسمه بإبتسامة: انــا واثقه يــا حبيبتي ومتاكده من تربيتي و عارفه انك مستحيل تعملي كده..
قمر بدموع: بس هو مش واثق فيا يــا ماما..
بسمه بحزن: بكره يندم يــا حبيبتي ويعرف انك صادقه وعلي حق امسحي دموعك و خليكي قويه انتي مش ضعيغه يــا حبيبتي..
قمر مسحت دموعها وقالت: معاكي حق واكملت بحب شكرا انك في حياتي واقفه معايا..
بسمه بإبتسامة حب: انــا لو مش واقفه معاكي هقف مع مين يعني انتي كل دنيتي يــا حبيبتي..
قمر حضنت بسمـه بحب وقالت هدخل انـاام شويه..
بسمه بإبتسامة: طيب يــا حبيبتي..
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الشرقاوي..🧸
زهره بضحك: خلاص بقا يـا ليـل انــا اسفه..
ليـل بغيظ: مش قـابل اعتذارك بقـا..
زهره بعيون دامعه: انـا كنت بهزر معاك معرفش انك هتزعل مني..
ليـل بإبتسامة: بهزر معاكي يــا حبيبتي..
زهره بصتله بغيظ ومردتش عليها..
ليـل بأسف: خلاص بقا يـا زهـرتي..
زهره بإبتسامة: مـاشي خلينا نتفرج علي فيلم..
ليـل بحب: بس انا هتـاخر علي شغلي يــا زهره..
زهره بحزن: خلاص يـا ليـل ولا يهمك..
ليـل بإبتسامة: مش زعلانه مني..
زهره بإبتسامة: لا..
ليـل قام عشان ياخد شاور و زهره اخدت اللابتوب ونزلت الحديقه ..
بعد فتره ليـل طلع واتفاجا بـزهره مش موجوده في الجنـاح..
ليـل بغيظ: راحت فين دي..
ليـل دخل عشان يلبس هدومه عشان شغله..
بعد فتره ليـل خلص ونزل..
سمر بإبتسامة: صبـااح الخير يــا حبيبي..
ليـل بإبتسامة: صباح النور يــا أمـي واكمل بإبتسامة اماال فين زهره..
سمر بتسأول: هي فوق كانت معاك..
سعاد بمقاطعه: هي في الحديقه دلوقتي يــابني..
ليـل بإبتسامة: طيب..
ليـل خرج واتصدم ان زهره قاعده مع شاب في نفس عمرها وبيضحكوا مع بعض..
ليـل بغيره وبغضب: زهـرره..
زهره بإبتسامة: ايوه يــا ليـل..
ليـل بعصبيه: انتي قـاعده بتعملي ايـه عندك..
زهره بإبتسامة: قاعده مع فادي يــا ليل كن بنتفرج علي فيلم مدرسه المشاغبين ..
فادي بإبتسامة: اذيك يــا ليـل بيه..
ليـل بغرور: اهلا مين حضرتك..
فادي بإبتسامة: انـا فادي ابن البواب و جاي اجازه من الكليـه واتعرفت علي مدام زهره..
ليـل ببرود: اهلا يــا فادي عن اذنك وشد زهره من ايدها بعصبيه..
في جناح ليل و زهره..
ليـل بعصبيه: ممكن اعرف ايه اللي عملتيه تحت ده يــا هانم..
زهره بهدوء: انــا عملت ايه..
ليـل بغضب: بلاش استفزازك ده يــا زهره انتي عارفه كويس انتي عملتي ايه..
زهره بنفس الهدوء: لا مش عارفه..
ليل بعصبيه: انتي ازاي تقعدي معاه لوحدكم قولي..
زهره ببرود: هو طلب يقعد معايا..
ليـل بغضب: وانتي مرفضتيش ليـه هااا..
زهره بغيظ: كنت عايزني اقوله ايه معلش مينفعش تقعد معايا واكملت بهدوء احنا كن قاعدين نتفرج علي الفيلم يــا ليل مش بنعمل حاجه غلط..
ليـل بعصبيه: وصوت ضحكك اللي كان مالي القصر ده يتسمي ايـه..
زهره بهدوء: عشان المسرحيه مش اكتر..
ليل بعصبيه: معتش فيه خروج بره الجنااح ده يــا زهره انتي فاهمه..
زهره بدموع: لا مش فاهمه انت مش هتحبسني هنا..
ليل بعصبيه: لا هبحسك يـا زهره وخرج..
زهره فضلت تعيط عشان ليل اتعصب عليها..
عند ليل في الشركه كان قاعد بيشتغل وبعدين افتكر زهره وهي بتعيط..
ليـل اخد مفاتيح سيارته من علي المكتب وقرر يرجع القصر عشان يصالح زهره..
بعد ربع ساعه ليـل وصل القصر وطلع جناجه هو و زهره..
ليل دخل الجناح واتفاجأ من منظر زهره..
زهره كانت مشغله راب حزين 😔 وكانت بتاكل..
ليـل بإبتسامة راح قعد جمبها وقال انــا اسف يــا زهرتي اني اتعصبت عليكي..
زهره بصتله بقر”ف وبصت الناحية التانيه..
ليـل بإبتسامة: طيب اعمل ايه عشان زهرتي تتكلمني..
زهره بدموع وهي بتاكل: مش عاوزه اكلمك اصلا لاني مخاصمك يــا ليـل بيه..
ليـل بهدوء: زهره انــا اتعصبت عليكي لاني كنت غيران من فادي انك قاعده معاه وبتضحكي..
زهره بدموع: ده مش مبرر يــا ليل بيه..
ليـل بهدوء: طيب انا اسف اعمل ايه عشان اصالحك..
زهره بهدوء: مش عايزك تعمل حاجه لاني مش عـايزك تصلحني ولا تكلمني..
ليل بصلها بحزن: يعني انتي مش عايزه تكلميني..
زهره بدموع: لا عايزه اكلمك بس مش عايزه..
ليـل بصدمه: هااا..
زهره بغيظ: انا عايزه اكلمك وفي نفس الوقت مش عاوزه اكلمك..
ليل بإبتسامة خبث: اعملي اللي يريحك يــا زهره عن اذنك..
زهره بإبتسامة حضنته: بهزر معاك يــا ليـل..
ليـل بإبتسامة: قومي نتفرج علي فيلم يلا..
زهره بإبتسامة: يلا..
ليـل شغل فيلم واخد زهره في حضنه وقعدوا يتفرجوا..
زهره بهمس: بحبك..
ليل بنفس الهمس: وليـل بيحبك..
✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد في الغردقه..
في شركه الشروقاوي..
في مكتب مروه..
علي دخل المكتب بإبتسامة..
علي بإبتسامة: ممكن تعمليلي قهوه من ايدك الحلوه دي يــا استاذه مروه..
مروه بإبتسامة: انت تامر يــا علي بيه هروح اعملها وايجي بسرعه..
علي بإبتسامة: اوكي هستناكي..
مروه خرجت عشان تعمل القهوه وعلي حط كاميرا صغيره في الفازه الموجوده علي المكتب عشان تسجل لـ مروه..
بعد مرور دقايق مروه دخلت المكتب ومعاها القهوه..
مروه بإبتسامة: اتفضل يــا مستر علي القهوه اتمني تعجبك..
علي بهدوء: اكيد هتعجبني لانها من ايدك يــا جميل..
مروه ابتسمت بخجل مزيف وقالت ميرسي..
علي شرب القهوه وبعدين راح على مكتبه..
في مكتب علي..
علي بهدوء: هكشف حقيقتك وقتها اقدر اعتذر من قمر..
ادم بجديه: طالما واثق من قمر ليه طردتها..
علي بهدوء: لان مروه وقتها كانت هتحاول تاذيها غير ان بعد ما انت طلبت منها تخرج من المكتب هي وقفت بره تسمع كلامنا..
ادم بإبتسامة: طيب هقوم اشوف شغلي انا..
علي بإبتسامة: اوكي..
يمر اليوم بدون احداث تذكر..
في منزل ادم..
ادم بإبتسامة: ايه الجمال ده يــا حبيبتي..
ساره بإبتسامة: انا طول عمري جميله يــا استاذ ادم..
علي بضحك: اهدي شويه يــا ادم مش كده احنا قاعدين..
وتين بطفوله: مروان برضو بيقولي انا جميله يــا علي هو انا جميله بجد..
علي بإبتسامة: انتي اجمل بنوته شافتها عيني يــا قلب علي..
وتين ببراءه: وانت اجمل را’جل شافتها عيني برضو..
علي بضحك: طب ومروان..
وتين ببراءه: مروان حبيبي يــا علي..
ادم بغيظ: شوف قليله الربا”يه..
وتين بغيظ: عيب كده يــا بابي..
ساره بضحك: ههههههه عيب كده يــا ادم..
ادم بغيظ: عجبك بنتك يعني..
وتين ببراءه: اوووف بقا يــا بابي..
ادم بصدمه: اوووف بقا كمااان..
علي بضحك: سيبها تعبر عن مشاعرها يــا سي ادم..
ادم بغيظ: قومي من قدامي يــا علي لانك بتعصبني انت والحيو”انه دي..
علي بضحك: قومي معايا يـا حبيبتي احنا مش لنا مكان هنا..
وتين ببراءه: معاك حق يــا علي يلا قوم..
بعد مرور اسبوع في شركه الشرقاوي..
في مكتب علي..
مروه بغيظ: ممكن اعرف انا اطردت ليه من الشركه يـا علي بيه..
علي ببرود: لاني عايز كده..
مروه بهدوء: ممكن اعرف السبب..
علي بإبتسامة: ببساطه لانك خا”ينه يــا مروه بتشتغلي علي حساب شركه تانيه وبتسر”قي ملفات الثفقات بتاعتنا..
مروه بتوتر: انت ازاي بتقول كده..
علي بهدوء: مش دي الحقيقه برضو واكمل بعصبيه دلوقتي تاخدي حاجتك ومعتش عاوز اشوف خلقتك الو”سخه دي هنا في الشركه انتي فاهمه و الا التسجيلات اللي معايا هتروح الشرطه..
مروه بخوف: فاهمه يــا بيه..
علي بعصبيه: بره..
مروه خرجت من المكتب بخوف بل من الشركه باكملها..
في منزل بسمه..
جرس باب رن..
بسمه كانت رايحه تفتح الباب..
قمر بإبتسامة: خليكي يــا مامتي وانا هفتح..
بسمه بإبتسامة: طيب يـا حبيبتي..
قمر فتحت الباب واتفاجات بـ علي..
قمر ببرود: حضرتك بتعمل هنا ايه يــا علي بيه..
علي بإبتسامة: ممكن ادخل وبعدين نتكلم..
قمر بغيظ: اتفضل..
علي دخل والقي السلام على بسمه..
بسمه بإبتسامة: منور يـا بني..
علي بإبتسامة: ده نورك يـا امي..
قمر بهدوء: ممكن اعرف حضرتك عايز مني ايه بعد اللي عملته..
علي بإبتسامة: انا اسف اتمني تسامحيني..
قمر بغيظ: وحضرتك عملت ايه غير اتهمتني بالسر”قه..
علي بهدوء: كان لازم اعمل كده لانها كانت هتاذيكي مروه مش سهله يـا قمر..
قمر بدموع: انتي صدقتها هي وكذ’بتني..
علي بحزن: اسف والله حقك علي قلبي كان لازم اكشفها علي حقيقتها عشان تطلع من حياتنا عشان اقدر اتجوزك يــا عسيله..
قمر بصدمه: هااا..
علي بإبتسامة: تقبلي تتجوزيني يــا قمري..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع زهرة)