رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي أحمد
رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثاني عشر
رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثاني عشر
رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثانية عشر
مايا بالم
بطني يا جواد ابني ارجوك انقذه ما تخليهوش يروح ويسيبني وقعت على الارض وهي منهاره من الوجع جواد بسرعه شيلها بين ايديه
واتكلم بحنيه/ اهدي يا مايا يا حبيبتي اكيد مش هيحصل له حاجه بس انت اهدي وخرج بسرعه وهو شايلها والناس كلها قعدوا يبص عليهم
في الوقت ده ندى خرجت عشان تشوف جواد وتوري لي الحاجات اللي هي نقيته بس ما لقيتهوش سالت الامن اللي بره
فرض الامن باحترام /الاستاذ اللي كان معاكي خرج وهو شايل مراته كانت بيتالم باين عليها انها حامل وراحوا بالعربيه.
ندى بعد ما سمعت اللي قالهولها/
مشيت من غير ما تتكلم ولا كلمه معقول يسيبها في المول عشان خاطرها طبعا اكيد هي عملت كده عشان ترد لها اللي عملتها بس هي مش هتسكت لها وهتوريها هي مين طلعي تليفونها
وكلمت ناديه وحكيت لها اللي حصل كله لكن ناديه ما ردتش عليها وقالت لها تطنش وتروح على البيت عشان ما فيش في ايدها حاجه تعملها لها جواد اصلا مخاصمه ومش يسمع كلامها وتحل اللي عملته بايدها هي ملهاش دخل بيها
قفلت ندى وهي متعصبه جدا مش عارفه تعمل ايه كل حاجه خطيت لها واليوم بتاعها باظ بسببها
بس اقسمت ان هي تندم ماياه
😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠😠.
في نفس الوقت كان جواد اخيرا وصل بالعربيه وماياه تتقلب جنبه وهو ما قادرش يشوفها بالحاله دي قرب عليها وشالها وخرج من العربيه وهو حس قلبه هيوقف من كتر الوجع عليها وهي بتتوجع
دخل المستشفى وهو بيزعق عشان حد يجي بسرعه
جت الممرضه وجابت معاها سرير وحط مايا عليه ودخلوها غرفه الكشف النساء والدكتوره دخلت كشفت عليها وهو مستنيها على المكتب
خرجت الدكتوره وراحت على المكتب بعد ما عطت لميه حقنه مايا خرجت وقعدت مع الدكتوره هي وجواد
جواد بقلق/ طمنيني يا دكتوره ايه اللي حصل لها ده سببه ايه وهل هيحصل لها ثاني
مايا بخوف/ بيبي كويس مش كده يا دكتوره
الدكتوره ا/هدو ما فيش حاجه بس انا يؤسفني ابلغك يا مدام مايا انك لازم تنزلي البيي
ما يا بصدمه😨😨/ ايه ليه هو في حاجه يا دكتوره حصل له حاجه
الدكتوره /انت اخر مره جيتي كشفتي انا بلغتك ان الحمل في خطوره على حياتك بس انت طنشتي كلامي واصرتي انك تحتفظي بيه وللاسف اللي اكتشفته النهارده انك حامل في توام
وانا قلت لك قبل عن كده الحمل في خطر على حياتك خصوصا ان رحمك ضعيف مش بيستحمل الحمل وانت حامل في توام ده يبقى انتحار بالنسبه لك ليه مش عايز تفهميني
ماياه بدموع/ ده ابني انت بتتكلمي ازاي ما فيش ام بتقدر تتخلص من ابنها انا ممكن استحمل اي حاجه عشان ابني ده هو اللي مصبرني على العيش اللي انا عايشاها تيجي انت وتقولي لي لازم ان هو ينزل انا مستحيل انزل ابني واغضب ربنا اكيد ربنا كاتب لنا كل حاجه وعارف الصح لينا لو هو مش خير ما كانش
خلاني حامل فيه المستحيل اعمل كده عشان كده عايزاك تكتبي لي مقويات للبيبي انا مش هنزله ابدا
الدكتوره بحزن/ انت ايه رايك يا استاذ جواد اللي بتقوله مدام مايا حضرتك تقرب لها ايه
جواد/ انا ابقى اخو زوجها
دكتور الدكتوره /طيب يرضيكي اللي هي بتقوله ده كده هي بتنتحر اكيد ربنا هيعوض عليها تاني لكن هي كده بتنهي حياتها وازاي بتقول يا مدام مايا ربنا فعلا كاتب لنا كل حاجه بس ما قال لناش نرمي نفسنا في التهلكه ونقولوا كتب لنا عشان كده
ما اقدرش اقول لك حاجه تاني غير اللي قلته لك انا هكتب لك على مقويات بس المقويات مش تبقى مفيده في حالتك زي ما قلت لك لازم تلحقي تنزليه قبل ما تخشي في الخامس لانك لو دخلتي هيبقى في خطر برده على حياتك
مايا/ انا على قرار يا دكتوره ومش هغيره ابدا
جواد بصلها بعصبيه بتكابر كل ده علشان محمد هو عارف ان كل ام بتحب ابنها وخصوصا لما يكون الابن من واحد بتحبه معقول تكون بتحب محمد قطع شروده صوت مايا وهي بتقول
ممكن اطلب منك طلب يا دكتوره
دكتوره الحب اطلبي يا حبيبتي مع اني خايفه عليك بس مقدره خوفك على ابنك ان شاء الله ربنا يقومك بالسلامه وما يبقاش في حاجه وحشه
مايا /ممكن اعمل سونار للبيبي انا عايز اشوف ابني في السونار
دكتوره/ حاضر يا حبيبتي ثواني اجهز كل حاجه قامت الدكتوره عشان تجهز جهاز السونار
في اللحظه دي جواد قرب من مايا وبص في عينيها بتحدي واتكلم بغضب مكتوم
جواب بغضب مكتومممكن افهم انت ليه محتفظه بالبيبي قوي كده انا عارف انك ام انت مش خايفه على نفسك يا مايا افهمي الدكتوره بتقول ان الحمل خطر عليك وانت مصره بعندك انك تحتفظي بالبيبي
انت مش همك اللي حواليك اللي بيخافوا عليك
ردي عليا
مايا بحب وعشق /ما اقدرش ما اقدرش اتخلى عني هو اللي مصبرني على الحياه دي حتى لو مت ما حدش هيزعل عليا انا عايشه بس عشان هو في الحياه وانت همك ايه انت مش هتتجوز بتفكر فيا ليه اموت اعيش دي حاجه ما تخصكش ويكون في علمك محمد عارف كل حاجه وما قاليش الكلام اللي انت بتقوله عارف ليه عشان هو بيقدر مشاعري
انما انت ما تعرفش حاجه عن الحب والمشاعر
جواد قرب عليها الغضب جحمي ومسك ايديها جامد انت غبيه ايوه غبيه مش حاسه باللي انا حاسس بيها لما شفتك وانت بتتوجعي انت عارفه انا حسيت بايه لما الدكتوره قالت ان في خطر على حياتك وانك ممكن تموتي حسيت ان قلبي بيتقطع حسيت ان التنفس بيقل حواليا بتساليني يهمني في ايه ايوه يهمني انت كلك على بعضك تهميني حتى لو انت مش مصدقاني بس انا لسه بحبك هتقولي لي والخطوبه انت عارفه انا خطبت ليه قرب منها اكثر وكمله هو بيتنفس انفسها وايده مسكت وشها يلا يا ارجوك ما توجعنيش بالطريقه دي انا اقدر استحمل اي حاجه طالما انت قدام عيوني وبتنفس الهوا اللي انت تنفسيه انما تعملي ده ممكن وسكت لكن العيون بتقول كل حاجه هم ما قادرينش يقولوها
في اللحظه دي دخلت الدكتوره بعدوا عن بعض بسرعه وكل واحد بيبص للتاني بنظره غريبه
مايا مش عارفه ليه بيعمل كده؟ ليه مش راضي يسيب قلبها في حاله؟ ليه دايما بيبين ان هو بيحبها؟ طب لما هو بيحبها سابها ليه؟ وراح خطب نظره الحب اللي شايفاها في عينيه دي معناها ايه ؟ممكن تكون ظلمه وتكون هي اللي ضيعت الحب اللي بينهم مستحيل ايوه هي صح حاول تقنع نفسها ان اللي بيعملوا جواد عشان هي تزوجت محمد وان زي ما قال لها محمد ان هو متملك وما يحبش حاجه
قطع حبل افكارها الدكتوره وهي بتتكلم
دكتوره بحب يلا يا مايا عشان نعمل لك سونار يا حبيبتي
بصيت لها مايا وابتسمت وبصت لجواد وترددت في الطلب اللي هي عايزه تطلبه منه بس استجمعت قوتها وراحت عند جواد اللي واقف عند الباب
مايا بخجل جواد ممكن اطلب منك طلب يعني هو غريب بس ممكن تنفذه لي من غير ما تسال
جواد استغرب اكتر /ايه هو الطلب اللي انت عايزه تطلبيه اكيد لو بايدي مش هتاخر
مايا ممكن تدخل معايا عشان انا خايفه من السونار
دايما محمد لما باجي بكشف بيجي معايا النهارده جايه لوحدي ممكن يعني تدخل معايا
جواد استغرب طلبها بس ما حبش يحرجها حاضر يلا بينا
اخذها جواد وراحوا على السرير عشان يشغلوا جهاز السونار شغلت الجهاز الدكتوره وابتدى صوره الاطفال يظهروا في السونار مايابتبتسم قدامها في نفس مصدقه ان هي شايفه ابنها قدام عينيها شعور جميل بحركه تلقائيه مسكت ايدين جواد اللي هو كمان بيحس شعور غريب وهو شايف صوره
حركه الطفل في السونار شعور غريب في نفس الوقت جميل ايوه جميل جواد حاسبس براحه وكمان مسكت ايده حس كانه الطفل اللي في السونار ابنه مش ابن محمد
بس نفض الافكار دي من دماغه بعد ما خلصت السونار
قامت مايا وراحت عند الدكتوره وشكرتها والدكتوره انا نصحتها بالراحه وعدم الانفعال والزعل
وتهتم بصحتها وباكلها وكتبت لها على فيتامينات
جواد شكرا يا دكتوره تعبناك معانا مسك ايد مايا وخرجوا من عند الدكتوره وكل واحد في عالم ثاني مايه بتفكر بالحاله اللي شافت جواد بيها والشعور اللي هي حاسه بيه اما شافت ابنها ربنا اعطاها فرصه ان هي اول ما تشوف البيبي في السونار تشوفه مع ابوه الحلم اللي هي كانت بتحلم بيه ان اول مره يشوفه البيبي تكون هي وجواد وربنا حقق لها امنياتي
اما جواد كان بيفكر في كلام الدكتوره على حاله مايا كان القلق والخوف هو اللي مسيطر عليه
بس هي مش راضيه تسمع الكلام وتنزله هو عارف اني صعب على اي ام ان هي تنزلها
جواب تعب من كتر التفكير والقلق عليها وهي مش مقدره ده مش فارق معاها غير ان هو اتخلى عنها بس هي غبيه يتخلى عنها ازاي اتخلى عن روحه
ركبي العربيه وفي حاله صمت شديد
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في شركه محمد بعد انتهاء الاجتماع
محمد/ اخيرا خلصنا كان اجتماع مهم قوي النهارده انا مش عارفه اشكرك ازاي يا سهر لو لو وجودك معايا ودعمك ليه ما كانش في اي حاجه هتكمل بجد انت ونعمه صادقه دائما من واحنا في الجامعه وانت واقفه معايا
سهر بحب/ ودايما هقف معاك يا محمد انت ما تعرفش انت بالنسبه لي ايه سيبك من كل ده دلوقتي ايه رايك انك تعزمني على الغداء انا عارفه اني بجحه اني بطلب منك ده بصي يا سيدي وريني اذا كنت بخيل ولا لا
محمد/ لا عشان الصفقه اللي كسبناها النهارده اعتبريها عزومه غدا وعشاء ايه رايك
نتغدى دلوقتي وبعد ما نخلص شغل اقعد تروحي تتعشي معانا وكده بقى كفاءتك مكافاه حلوه ها رايك ايه
سهير ماشي يا اسطى خليني اشوف اخرتها معاك
محمد بقرف مصطنع اسطى انت بقيتي بيئه قوي امشي يا اخرت صبري
مشو وهم بيضحكوا عشان يروحوا يتغدوا
♥️♥️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️🌹🌹🌹
وصلوا ماياه وجواد على البيت نزلت ماياه من العربيه
وهي بتفكر في اللي عملته ندى معاها وهل تقول لجواد ولا لا كانت هتتراجع وما تقولهوش لكن جواد وقفها وهي داخله الفيلا
جواد استني يا مايا كنت عايز اسالك سؤال
مايا اتفضل يا جواد السؤال اللي انت عايزه تساله له
جواد انت كنت خارجه تعيطي ليه من المول ومن غير كذب يا مايا لاني بعرف اذا كنتي تكذبي وانت عارفه ده كده كويس
مايا بدموع لما تذكرت اللي حصل جواد ما تحاولش تضغط علي اللي حصل حصل مش عايزه اتكلم فيه
جواد ما تستفزنيش اكتر قولي لي مين اللي عمل لك كده مين اللي خلاك تبكي في حد اذاكي عمل لك حاجه ما تخليش دماغي تودي في حاجات وحشه وانت عارفه اني ممكن اروح المول واخليهم يراجعوا كاميرات المراقبه عشان كده اتكلمي انت احسن
مايا وهي بتمسح دموعها بظهر ايدها زي الاطفال خلاص هتكلم
وحكيت له كل اللي حصل من هجوم ندى وان هي ما عملتلهاش حاجه وان الناس كلها اتفرجت عليها وهي بتتكلم بتعيط
و اتكلمت من بين دماغها والله يا جواد انا ما كنتش قصدي حاجه انت اللي اصريت عليا انا اروح معاكم انا ما كنتش عايزه اروح معاكم انا ما عملتش حاجه من اللي هي قالت عليها مش دي كانت نيتي ابدا
جواد بص لها لقا وشها احمر من كتر العياط لعن وسب ندى في سره الشيطانية اللي خلت حبيبته تزعل وتتقهر لقى نفسه بدون وعي منه بيشدها لحضنه وبيطبطب عليها واتكلم بحنيه اهدي يا حبيبتي والله لاجيب لك حقك وخليها تندم قبل ما تتكلم مع مايا المنوفي تعرف هي بتتكلم مع مين عايزك اقوى من كده بعدها عنه ومسك وشها بين ايديه وهو بيشيل الدموع من عينيها مش عايز العيون دي تبكي تاني ابدا سرحت في عينيه وانفاسه اتخلطت انفسه
كانوا قريبين قوي من بعض لكن فجاه سمع صوت
مزعج بالنسبه لهم
ندى يا سلام سايب خطيبتك في المول وجاي تخون اخوك مع مراته بجد شيطانه عايزه توقع الاخوين في بعض ما كفيهاش اللي عملته في المول وخليتك تسيبني دلوقتي بتقرب منك قدام الكل
ما يا بصيت لها بصدمه من الكلام اللي بتقوله عليها وغصب عنها لقيت دموعها بتنزل بغزاره
جواد كان في قمه غضبه وزاد غضبه لما شاف دموع مايا هنا وصل لاخره من ندى فراح عندها وبكل قوته ضربها الم من قوته وقعت على الارض
مايا بصدمه جواد ايه اللي عملته ده
ستوب تفتكر هيبقى ايه رد فعل ندى وايه رايكم بالحلقه وايه نهايه علاقه محمد بسهر كل ده هنشوفه الفصل الجاي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)