روايات

رواية دليدة قلبي الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء السادس

رواية دليدة قلبي البارت السادس

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة السادسة

الباب خبط :طق طق
دليده: انا هفتح يا خالتو
قامت فتحت كانت مريم
دليده: مريوم وحشتيني
مريم : وانتي كمان اتغديتو من غيري
دليده: هههه لا مستنينك يلا اخدلي حضري الغدا
مريم : اه يعني انتو مستنيني انا الي احضر الغدا
دليده : يس بل ظبط كدا
مريم : يأوباش
تلفون مريم رن
مريم :وعليكم السلام عليكم
……….
مريم : حاضر
…….
مريم : سلام
مريم: يلا يا دودو خشي البسي بسرعه ادهم عزمنا ع الغده
دليده بفرح : بجد طب يلا تعالي هاتيلي هدوم من عندك عشان هدومي قصيره
مريم : عيوني ياصحبي يلا
دخلت مريم جابت لي دليده دريس واسع اوي وشكلو تحفه بجد
دليده بتفكير : امممم بقولك اي رأيك البس طرحه
مريم: هتبقي قمرين في الحجاب بس لزم تلبسيها صح
دليده: بصي خليها بعدين عشان لما البسها ابقا حبها اكتر
مريم: ع راحتك يلا عشان ادهم تحت
خرجو وخدو صباح ونزلوا
ع السلم
شروق : اي دا يا مرات عمي رايحين فين
مريم : خرجين دومي عزمنا ع الغده
صباح نكزتها ف كتفها
شروق : بجد امممم طب لستنو اجي معاكم عشان دومي وحشني
دليده بهمس : يوحشك عفريت وياخدك عشان نخلص منك
شروق دخلت جري عشان تلبس
دليده: خالتو يلا نجري قبل ما تطلع
صباح: لا عيب
دليده: يلا بقا مش عيب
دليده مسكت ايد مريم وصباح : يلا بقا نزلو ع السلم ولسه هيركبو العربيه
….. : استنو خلصت
ادهم : نهار احوس اي الي جابها دي
دليده: دي بت لزقه
شروق: يلا بينا انا جاهزه
ركبو العربيه ودليده مضايقه من وجود شروق وصلو ع المطعم احمد كان هناك مستنيهم نزلو ادهم قعد جنب احمد وشروق قعدت قدامو وجنبها مريم ودليده وصباح الناحيه التانيه
ادهم : ها تطلبو ايه
صباح : اخترلنا انتي يا دودو
دليده : عيوني انا بحب الاسبكتي بلحمه اي رأيكم
مريم : حلو
شروق : وهيا تخترلنا ليه انا عايزه سوشي
مريم بهمس لي دليده : والله تلفها عمرها ما دقتو الفيلسوفه دب
دليده: هههههه احم تمام انا وخالتي ومريم هنطلب اسبجتي بكرات الحم
ادهم : وانا كمان
احمد : وانا كمان عشان الطربيزه كلها تبقا اسبجتي ههههه
شروق بغيظ : ومالة نجرب يمكن يطلع كويس
ادهم نده الجرسون وطلب الأكل
ادهم: بركولي ياجماعه مضينا عقد مع شركه استثمار
دليده : بجد الف مبروك يارب ديما
صباح: الف مبروك ياروح قلبي
مريم : مبروك ياعم عشان كدا عزمتنا العزومه الحلوه ديه
شروق بمياعه : مبروك يا دومي
ادهم : الله يبارك فيكو
دليده بغيظ وهمس : مبروك يادومي يا مسلوعه انتي
ادهم خد بالو: هههه طيب يلا الأكل نزل اكلو وخلصوا
مريم : تعالي يا دودي معايا ابيه تعالي معانا
شروق : رايحين فين
مريم : خليكي هنروح الحمام وجاين
شروق: هاجي معاكم
قامو دليده مضايقه ان شروق لزقه في ادهم
دخلت مريم ودليده وشروق الحمام
خرجو
دليده : الله ادهم بص في ملاهي هناك
ادهم بابتسامة: تروحي
دليده بفرحه: بجد شكرا
شروق بمياعه : تعاله ودينا يا دومي
دليده بغضب: خلاص يا ادهم يلا نقعد
مريم : تعالي يا شروق عايزاكي
شروق : لا انا هروح معاهم
دليده بغضب: مش رايحه
ادهم : خلاص يا دليده نروح كلنا
دليده بغيره : براحتك يا ادهم انا رايحه لي خالتي مشيت دليده ووراها مريم
شروق بخبث: هيا زعلت ليه انا نا معملتش حاجه
ادهم : تمام يلا مشيو راحو ع التربيزه
صباح: مالك يا دودو
دليده: ياخلتو عايزه اروح الملاهي وشروق لازقه مش عارفه اروح
صباح : ادهم خد اختك ودليده شوفهم عايزين يروحو فبن
ادهم : حاضر تعالو
شروق: هاجي معاكم
دليده بهمس : اففف ع الزقه دي
ادهم : تعالي
احمد : هيا جت عليا انا جاي معاكم
راحو الملاهي ودليده متغاظه من شروق فضلت دليده ومريم بيلعبوا زي العيال وشكلهم كيوت اوي ادهم متابعهم وهوا مبتسم واحمد بيبص ع مريم وعنيه بتطلع قلوب شروق كانت واقفه مع ادهم
شروق: اي دا هيا فاكره نفسها عيله الي بتعملو دا
ادهم متجهلها
شروق : صحيح يا دومي هوا في حاجه بينك وبينها
ادهم بصلها : لا
شروق: اممم اصل
قطعتها مريم : ابيه احنا خلصنا يلا نروح عشان دليده بردانه
ادهم : يلا وبعدين يأغبيه في حد يلعب بي الميه بليل
دليده : ههههههههه غرقت اختك
ادهم ابتسم وحب دحكتها اوي : مهو واضح انتي هدومك كلها مايه امسكي قلع الجاكت بتاعو البسي لحسن تتعبي
دليده: شكرآ
راحو البيت
ع السلم كانو طالعين الشقه شروق لسه هتطلع معاهم
دليده: يلا تصبحي ع خير يا شروق هنام احنا
شروق بغيظ،: وانتي من اهل الخير تصبح ع خير يا دومي
ادهم معبرهاش وطلع طلعو كل واحد راح اوضتو وغيرو ونامو
________________
شروق : دي شكلها بتحبو با ماما كانت لزقه فيه ومش طايقاني بشكل
سماح: سيبك منها المهم هوا
شروق بغيظ: اسيبها ازاي وحياتك لخليه ليا واغيظها المعفنه دي
__________________
عدي اسبوعين مفيهمش أحداث مهم غير دلبده بدأت تتعلق ب ادهم وهوا كمان وكل يوم يعلمها حاجه جديده وطبعا شروق بتحاول تلزق في ادهم بس هوا منفض ليها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى