رواية هدير الفصل السادس عشر 16 بقلم اسماعيل موسى
رواية هدير البارت السادس عشر
رواية هدير الجزء السادس عشر
رواية هدير الحلقة السادسة عشر
قعدت جوانا على الأرض قدام فتحى، وبصت فيه بتركيز تحت نظرات تلا المتربصه
بص يلا لو فاكر انك هتهرب بعملتك تبقى غبى، انا سبتك تبعت الرساله إلى حذفتها ومعرفش كتبت ايه فيها ولا بعتها لمين، وبلكمه من ايدها فى وش فتحى جابته على الأرض وشه كله دم، جوانا بتلعب بوكسينج كويس جدا وكان ممكن تترشح لبطولة الجمهوريه لكن ظروفها مكتتش مساعدها رغم كده واصلت التدريب فى صالات الجيم
بعت الرساله لمين؟
وليه داريا موصلتش لحد دلوقتى
وحذرته قبل ما يتكلم، اى كلام فارغ هيطلع من بقك النجس هيكون عقابه صارم
تلعثم فتحى وهو بيبص على ساعته، كان عايز يشوف الوقت هيسعفه ولا لا
انا بعت الرساله لداريا زى ما طلبتم منى
جوانا بنظره اخترقت اعماقه، كداب يا كلب _ب
سحبت جوانا الطبنجه من ايد تلا وسحبت الأجزاء وصوبت على دماغ فتحى
تلا بصراخ هتعملى ايه يا مجنونه؟ فتحى حلف انه بعت الرساله لداريا
جوانا ملكيش دعوه انتى، قربت جوانا فوهت الطبنجه من دماغ فتحى إلى كان عمال يبكى ويصرخ والله بعت الرساله
والله بعت الرساله
قبل الموت بلحظات الجسم بتطلع منه افرازات وحركات لا اراديه لما يكون الشخص كداب
انطق!!
تلا بصراخ نزلى الطبنجه يا جوانا متوديناش فى داهيه
جوانا، بطلى كلام انتى، اطلعى بره راقبى السلم ولو شفتى اى حاجه حذرينى
انا هقتله والى يحصل يحصل
ولول فتحى مثل النساء المجزوعات على فقيد لهم، أطلقت جوانا طلقه جعلت جدران الشقه تصرخ
ثم خرجت من الشقه، تلا كانت واقفه مرعوبه وخايفه
عملتى ايه يا جوانا؟
جوانا تعالى معايا صعدت جوانا درجات السلم، عبرت طابقين اخرين، العماره مكنتش مسكونه، مفيش حد سمع الطلقه
جوانا __ احنا هننتظر هنا لو داريا وصلت هنزل
تلا ____انتى عملتى ايه يا جوانا؟
سمعت جوانا خطوات كتيره طالعه على السلم، بصت بحذر لقيت تلت أشخاص مسلحين طالعين على السلم ودخلو الشقه
رجعت جوانا لورا وجذبت تلا معاها، إلى كنت عامله حسابه حصل
جلست جوانا على الأرض ومعها جلست تلا وعنيها على السلم
اول ما ينزلو من الشقه هننزل، هنبلغ الشرطه يا تلا
مين الناس دول يا جوانا؟ داريت بعتتهم؟
جوانا ___مش عارفه وبطلى كلام صوتك هيفضحنا
بعد خمس دقائق وصل سامر وداريا طالعين على السلم
قضمت جوانا فمها، انت ايه إلى جابك هنا؟
تلا بغضب شايفه عملت ايه؟ جايبه سامر ابن عمى معاها عشان يشوفنى فى شقة فتحى
جوانا بقلق الموضوع دا مش هيعدى على خير، انتى كل إلى
همك انتقامك؟ دكتور سامر ممكن يتأذى جوه انا لازم اتصرف
دخل سامر الشقه المفتوحه واتفاجأ بفتحى والرجاله المسلحين، تمالك سامر اعصابه، وبص لفتحى بتهديد من غير ما يعير الاشخاص إلى معاه اى تعبير
انت تبعد عن درايا خالص والا اقسم بدينى هدخلك السجن
على بطاطا احد الرجال الواقفين مع فتحى
حيلك، حيلك يا استاذ انت داخل علينا ليه بصدرك؟
سامر، اسكت انت، كلامى مع فتحى، لو مش عايز تترفد من الجامعه يا فتحى ابعد عن داريا
فتحى بفمه المليان دم، وبالنسبه لبنت عمك تلا، الأموره مقلتلكش عملت فيها ايه؟
غير سامر نظرته تجاه داريا، داريا سكت منطقتش
فتحى خطيبتك يا دكتور ورطت تلا بنت عمك وكانت بتهددها تفضحها قدام الجامعه كلها كل ده عشان توصلك
داريا بعياط، كدب، كدب والله ما كنت اعرف انها بنت عمك
انا كنت هقلك على الحقيقه كلها
بصق فتحى الدم من فمه هتقليله انك دبرتى كل حاجه
حتى الاحضان والقبل؟
اشتعل الغضب فى صدر سامر وهو بيبص على داريا
انتى عملتى كده؟
داريا ايوه عملت وندمانه ومسحت الصور من عندى فاكر لما قلتلك فيه حاجه مهمه عايزه اقلك عليها؟
فتحى بمكر، هتقولى ايه ولا ايه
على بطاطا كان سايب الكلام دا كله وبيبص على داريا نظرات وقحه كلها شهوه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هدير)