رواية رسالة قدر الفصل الثامن 8 بقلم لارين كمال
رواية رسالة قدر الجزء الثامن
رواية رسالة قدر البارت الثامن
رواية رسالة قدر الحلقة الثامنة
محمود: خير يابني في اي
يحيي اخد نفس واتكلم: بص يعمي انا طالب ايد تالين منك وموافق علي اي حاجه هتطلبها من غير معرف طلباتك الي يهمني ساعدتها هي وبس
محمود بتفكيرر: بس يابني هي لازم تاخد وقت عشان تقدر تنسي العلاقه الي كانت فيها الاول
يحيي بأقناع: متقلقش انا معاها وهاسعدها تنسي اي حاجه فاتت بس انت وافق
محمود بأبتسامه: علي خير الله حدد معاد مع اهلك وتيجو في اي وقت تنورونا
يحيي وهو بيقوم عشان يمشي: تمام استأذن انا بقا
خرج ف الصاله وبص علي تالين وغمز من غير محد ياخد باله بس هي شافته وابتسمت ومكنتش تعرف اي سببها
جهه اليل:
________________________________________________
كانت تالين قعده ف البلكونه ومش مركزه ان باباها دخل
محمود: ها توته سرحانه ف اي
=ها لا مفيش انا تمام
محمود: تالين انتي تعرفي يحيي من قبل كده
=لا شوفته بتاع ٣ او اربع مرات بس متكلمناش لكن انا شوفت يحيي قبل كده كتيرررر
محمود: لا فهميني عشان مش فاهم حاجه
=يحيي انا كنت بشوفه ف احلامي من سنين ومكنتش اعرف انو انسان حقيقي اصلا فكرته من وحي خيالي و من عقلي الباطل لكن طلع حقيقي ولما شوفته ف الجامعه عرفته بس متكلمتش ولما اتخطف’ت هو الي انقذني وساعتها قالي انو بيحلم بيا وانا اتصد’مت وعرفت ان احلامي مكنتش مجرد احلام وان دي كانت رساله من القدر احلامنا مشتركه من سنين بص يبابا انا معرفش ازاي الموضوع دا بس مش عارفه الا قولي لي صح بتسال ان كنت اعرفه او لا
محمود: يحيي طالب ايدك وكنت عاوز اخد رأيك
تالين بحز’ن: وانت رأيك اي
محمود: رأيي من رأيك
بس انا شايف يحيي كويس ومحترم
تالين بتفكيرر: تفتكر هيطلع كويس ولا زي احمد
محمود: بصي صلي صلاه استخاره وان ارتاحتي تمام وان مرتحتيش كان بها
تالين: تمام يبابا تصبح علي خير هروح انام انا
محمود: وانتي بخير يحببتي
تالين دخلت اوضتها
ووقفت ف الشباك بصت للقمر
-احمد هو دا الي كنا متفقين عليه يااحمد هو دا وعدك ليا انت ازاي بقيت كده اي غيرك اي خلاك تبعد عني انا معرفش ان كنت هقدر افتح قلبي لحد غيرك ومعرفش خايفه ارفض يحيب اند’م باقي عمري العمر الي ضيعته معاك والعمر الي هضيعه لو رفضت يحيي انا مبقتش عرفاك كملت كلامها بتنهيده ودمو’عها نازله علي خدها
انت تعرف ان كل حاجه انتهت خلاص صح تعرف اني هبقي لحد تاني تعرف ان احلامنا الي كنا بنحلم بيها من سنين هحققها مع حد غيرك حبنا اختفي ف نفس اليوم الي سبتني* فيه حبي ليك خلص يومها
انا هوافق هلي يحيي وهدي لنفسي فرصه
مسحت دمو*عها وخرجت ف الصاله
-بابا بابا
محمود: اي في اي
تالين بشبح ابتسامه: انا موافقه علي يحيي كلمه وخليه يحدد معاد مع اهله
محمود: متاكده
تالين: ايوا يبابا متاكده تصبح على خير
محمود: وانتي بالف خير
يحيي كان سهران ومش عارف ينام لقي تلفونه بيرن
تالين بص للتلفون لقااه ابو تالين
يحيي: السلام عليكم
محمود: وعليكم السلام يارب مكنش از’عجتك
يحيي بتراجع: ابدا خالص والله
محمود: طيب الحمدلله بقولك يابني حدد معاد مع اهلك وهستناكم انشاء الله
يحيي بفرحه: تالين وافقت
محمود ضحك علي فرحته: ايوا وافقت
يحيي: طيب خلاص نيجي بكره ينفع
محمود: تنورونا هنستناكم
يحيي: تمام
محمود: تصبح على خير
يحيي: وانت من اهل الخير سلام
تاني يوم
حور: كل دا يا تالين بالسرعه دي علي الاقل كنتي ادي لنفسك فرصه تعرفي يحيي الاول
تالين: خلاص بقا ياحور الي حصل حصل وبعدين دي لسه قرايه فتحه مش كتب كتاب لسه بدري
حور بطمأنان: طيب انتي كويسه
تالين: لا الحقيقه خا’يفه جدا
حور:من اي
تالين: انا عوزه اهر’ب مش عوزه افضل هنا تعبانه
حور: توته لازم تواجهي حقيقه الي حصل لازم تقوي نفسك اوعي تضعفي واوعي تحني لااحمد زي زمان اووعي اياكي احمد لعن’ه وحلت علي قلبك ولازم نخلص منها افتكري ان يحيي الي خاطر بحياته عشانك وافتكري بردو ان احمد بسببه انتي كنتي ممكن تموتي محدش بيحب حد بيأذ’يه يا تالين فوقي يروحي وانا جمبك
تالين: حاضر
حور: طيب ناويه تعملي اي يلهووي* فاضل 4 ساعات
تالين: متقلقيش بس الاول عندي مشوار مهم
حور: مشوار اي دا
تالين: مشوار صغير لحد السجن *
حور: اوعي تكوني
تالين: ايوا ل احمد بينا حساب لازم يتفضي
حور: ربنا يستر
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رسالة قدر)